Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook
Anmeldelse

Assassin's Creed III

Tekst: Emil Ryttergaard

I bedste nybyggerstil har Assassin's Creed taget turen over Atlanten i kampen mod den britiske overmagt og tempelriddernes jernhårde greb. Men kan den gode, gamle serie stadigvæk stå på mål for efterårets mange lejemordstitler?

Amerikansk historie er en underlig størrelse. Fyldt med mytedannelser er det meget svært at skille skidtet fra kanelet, og det ses i allerhøjeste grad i den almene historiske forståelse. Bare spørg hvilken som helst amerikaner, og så skal du nok få hele balladen om founding fathers, og hvordan de som frie mænd skabte grundloven kun ved hjælp af deres ansigts sved og hårdt arbejde. De færreste er klar over, at de amerikanske landsfædre selv havde slaver, ironisk nok.

Men historien om Amerika og senere USA handler i bund og grund om selvstændighed. At fravriste sig de tanker og meninger, der hørte sig til et imperium af datiden, og det er en tanke, som alle mennesker kan relatere til. Vi vokser jo alle sammen op og træder i karakter - men hvordan træder man i karakter som en succesfuld spilserie med fire yderst succesfulde titler i ryggen?

Assassin's Creed III

Det er straks noget sværere, men Assassin's Creed III formår alligevel at gøre præcis det, og den karakter hedder Haytham Kenway. Men hov, vent nu lige engang? Hed hovedpersonen ikke Connor, den figur vi har set i alle trailerne? Jo, det gør han også, for inden vi når så langt, starter historien i det gamle imperiums vugge. Som stoisk britisk overklasseløg med napoleonshat må Kenway udføre et dristigt lejemord i Londons propfulde Royal Theathre for broderskabet. Det tiltrækker dog så meget opmærksomhed, at Kenway må pakke sine bedste sydfrugter og drage mod vest - til den spritnye koloni, Amerika. Butikken skal jo som bekendt også udvides, og hvorfor ikke slå en ny forretning op på det helt uberørte kontinent?

En fremragende ide hvis altså ikke at både briter, franskmænd og indianere slås som gale om territorier og magt, og Kenway må selv tage affære i ofte kyniske mord på højtstående britiske militærmænd. Men Kenway er ekstrem cool i sin majestætiske frakke og hat, og når han tørt beordrer nogen dræbt, så vender mundvigene opad. Connor bliver vi som spiller først introduceret til noget senere, og hans forhold til Kenway er som to modpoler og alligevel helt uundgåeligt forbundet. Hvordan det hele hænger sammen skal selvfølgelig stå usagt her. Men Kenways historie er en del af en meget lang introduktion i et til tider meget roligt tempo, der med et med et yderst veloplagt plottwist rammer som en kernelæderbold i klokkeværket.

Assassin's Creed III

Det skyldes selvfølgelig, at AC3's historie langt hen ad vejen er rigtig, rigtig godt tøjlet. Der er nogle enkelte ridser i lakken, hvor der måske bruges lige lovlig meget fortællerstemme til min smag. Især når det er krydret med dialog, der ikke altid sidder lige skabet "Dagene blev til uger, ugerne blev til måneder, og jeg blev ældre" - siger du det, Sherlock? Jeg var da ellers lige ved at falde ned af stolen over, at tiden går i et spil, der handler om alternativ amerikansk historie. Kom nu lige videre, ikke?

Nuvel, det skal ikke skille os ad. Især ikke når AC3 samtidig rummer nogle helt fantastiske baner og øjeblikke, hvor man bl.a. ved et drømmesyn forvandles til en ørn, der i jagten på en ånd både ser fremtiden og nutiden i glimt. Det kunne snildt have været en scene fra James Camerons Avatar i både udførsel og kvalitet, og det er fantastisk, intet mindre. Det er ikke det eneste eksempel - man kan i flæng nævne oplevelsen af at smide kasser med te ud i Bostons havn - historien der lagde grund til den famøse Tea Party bevægelse - og slaget ved Bunker Hill, hvor de britiske rødjakker åbner op for al deres krigsliderlighed. Sådan nogle eksempler er der mange af, og når AC3 brillerer, så bliver der virkelig spillet på alle tangenterne, så klaveret nærmest skriger om nåde, og man som spiller sidder på kanten af sit sæde.

Men alt er ikke helt fryd i historiefortællingens verden, for den overordnede historie om Desmond, der er den nutidige snigmorderaspirant, er stadigvæk uden de store evner. Det føles som nat og dag at begive sig ind i Animusens lokkende fortælling, og vende tilbage til den farveløse og intetsigende 'virkelighed.' Med stive karakterer, klichefyldt og blodfattig dialog, og hamrende kedelige baner, ja så føles Desmonds egen historie ligeså tillokkende som kombinationen af sandaler og et længerevarende skybryd. Det var i øvrigt et kritikpunkt vi også havde ved det sidste spil i serien. Pinligt.

Assassin's Creed III

Det pynter og pryder sig til gengæld ganske nydeligt den nye grafikmotor, som Ubisoft Montreal har sat i værk. AnvilNext er den blevet døbt, og den klarer skærene meget, meget flot. Mest imponerende er den lethed grafikmotoren løfter de forskellige dele af gameplayet på. Uanset om det er spejlingen i den stillestående bjergsø med tilhørende flora og fauna, der sprudler af liv, til de hektiske kolonibyer som Boston, Philadelphia og New York. For ikke at glemme de helt nye missioner til søs, hvor man overtager broderskabets egen galeon, og udfordrer briternes herredømme på verdenshavene. Det er absolut et af de finere øjeblikke at stå med roret i hånden, med vinden i ryggen og mærke kraften af et vende så stor en båd med tommelfingrene alene. Der skal både navigeres uden om sandbanker, krigeriske skibe og søens ubarmhjertighed og kraftige sidevinde. Det er så tilfredsstillende at sejle i AC3, at man nærmest forestiller sig havgusen i overskægget og skumsprøjtene ned ad nakken. Alt sammen smukt eksekveret af grafikmotorens overbevisende gåpåmod, der knokler derudaf som en arbejdshest.

Assassin's Creed III

Nu hvor vi snakker gørelse, må vi også lige snakke størrelse. Det hænger jo unægtelig sammen, uanset hvad folk går og tror. Det gør det i hvert fald for Assassin's Creed III, som er et dejlig stort spil på alle måder. De præcise tal i virtuelle kilometer aner jeg ikke, men sandkassen er så stor, at den ikke er for småbørn. Faktisk kan kortet være så stort, at det er svært at overskue, men det vender vi tilbage til. At byerne hvor handlingen udspiller sig er enorme, bør ikke komme som nogen overraskelse for fans af serien, men der hvor Ubisoft har arbejdet hårdt med at få det hele til at skinne, det er i miljøerne mellem byerne. For hvor man red endeløst frem og tilbage i de tidligere spil, kan man nu bogstaveligt talt gå på jagt i omgivelserne med lidt hjælp fra Connors snigende mokkasiner.

Assassin's Creed III

Dyrelivet favner vidt og bredt, og i kombination med historien får det AC3 til i højere grad at minde om Rockstars Red Dead Redemption end noget andet spil. Med tomahawken i hånd kan man sætte sig i trækronerne og sprede foder ud med løs hånd, for derefter at springe på den første og bedste buk, der stikker snuden for langt frem. Byttet i form af pels og kød kan så byttes i den lokale landhandel til cool cash, der kan bruges til meget andet godt.

Det er dog ikke noget krav at kaste sig over dyrene - spillet nøjes med at vise dig, hvordan du gør, og så er det ellers op til egen samvittighed at kaste sig med kniv mod dyrelivet. Gider man ikke det, er det stadigvæk bunkevis af ting at tage sig til. Sidemissioner hvor nybyggere skal have hjælp til at etablere deres virksomheder fylder godt i landskabet, og som tak for hjælpen kaster de procenter af til Connor, hvor der i området omkring broderskabets villa dannes en hel lille landsby. Det er jo en gammel kending fra tidligere spil, der er poleret ekstra op og som snildt kan lægge flere timer til spillets cirka 12 timer lange historie. Men der er meget mere indhold, faktisk så meget, at skulle vi runde det hele her, ville det bare fremstå som en lang reklametekst. Skulle AC3 være det eneste spil, der sniger sig ind under juletræet i år, så er der i hvert fald underholdning til langt ind i 2013, stol trygt på det.

Assassin's Creed III

Inden man farer som en gal mod butikkerne, skal det dog lige siges, at AC3 ikke leverer perfektion i al sin pragt, men at grafikmotoren, som den arbejdshest den nu er, til tider stavrer hvileløst om sig selv. Vi kan lige så godt få det ud af verden, for når man gaber over så meget som AC3 gør, så er der ganske enkelt visse sprækker i lakken. På hesteryg i fuld firspring gennem landskabet optræder der jævnligt pop-ups af både NPC'ere og til dels landskab, og ved få enkelte lejligheder kan man som spiller falde igennem miljøerne, eller sidde uhjælpeligt fast i en bug, der tvinger et restart til sidste checkpoint. Det er ikke i sig selv en dealbreaker, men jeg oplevede det mere end én gang igennem bare en halv gennemspilning, og så må det siges at være tydeligt nok i min bog.

Assassin's Creed III

Et andet kedeligt kritikpunkt er enkelte tilfælde af quests, hvor man skal lære en ny del af spillet at kende, som ganske simpelt ikke bliver forklaret godt nok. NPC'ere der fortæller, at man skal følge dem for at lære om underjordiske gange, hvor man i virkeligheden selv skal lede NPC'en frem til missionens startpunkt. Eller når man skal lære coversystemet at kende ved at løbe tværs over en slagmark uden at blive ramt, men også uden introduktion til hvornår man kan se, at der bliver skudt efter en. Det var først efter 6-7 forsøg, at undertegnede opdagede kuglernes sindrige system, og inden nåede både temperamentet og utålmodighed at vise deres grimme ansigter.

At coversystemet i øvrigt er flydende, dvs. at Connor selv klæber sig til gadehjørner og strategiske stabler af kasser på havnen, er en meget dårlig ide. I den situation føles det ikke som om, at man har den rette kontrol over Connor, og vil man tilpasse sig, risikerer man ofte at træde ud af coveret og ind i armene på fjenden, og det er der immervæk ikke meget snigmorder over.

I samme småtingsafdeling af assorteret surt imponerer spillets kort og fast travel-system heller ikke. Man skulle næsten tro, at det var Apple, der havde stået for det. Ok, den var måske under bæltestedet, for så dårligt er AC3's kort heller ikke. Men det er mere stil end indhold, og når man så bruger fast travel-systemet, skal man alligevel lige igennem flere 'zoner' for fx at skifte imellem de forskellige byer.

Assassin's Creed III

For at rejse frem til missioners startpunkt skulle jeg oftest først rejse til grænsen af det jagtområde jeg var i, og dernæst måske endda videre igennem et nyt område, for så endelig at lande i den rigtige by. Det kan godt være, at det er realistisk, men det er også realistisk at tage S-toget til Ishøj og stoppe ved alle stationerne på vejen, men det gider jeg heller ikke, og slet ikke når det hedder fast travel. Det er måske ikke en decideret fejl, men ligesom at køre med det offentlige er det ret kedeligt og pænt ligegyldigt.

Men fejl, det er der nu engang, og det skriger skingert til himmelen, nu hvor både grafik, lyd og især animationerne ellers ofte fremstår så fabelagtigt lækre. Når Connor fatter stridsøksen og omringes af en gruppe britiske soldater, så er det en perfekt dosering af smuk dans og afstumpet vold. Det flyder bare møglækkert, når man timer et modangreb perfekt, og griber fjenden i nakken, for derefter at affyre sin flintepistol i ansigtet på ham. Dual wielding af forskellige våben glider bare til et stort UG, og eftersom man kan kombinere lige hvad man har lyst til, bliver kampene i spillet en stor leg, hvor man bare føler sig badass anno 1776. Selve systemet tager lige lidt tid at komme ind i, men når man først får lidt fingerfærdighed med det, så forvandler Connor sig en morderisk balletdanser.

Så er der jo selvfølgelig også multiplayer. For de snigmord på højtstående tempelriddere klarer jo ikke sig selv og da slet ikke alene. Men imens jeg grifler denne anmeldelse er der lige præcis 0 mennesker at spille med eller imod. Derfor læner jeg mig op ad indtryk fra mine finske kollegaer:

Assassin's Creed III

AC-serien nægter at lade sine multiplayer-fans i stikken. Denne gang kan de se frem til et udvalg af nye baner og spiltyper i deres ondskabsfulde snigmorder-leg. Det største bolsche i posen er uden tvivl den nye Wolfpack-spiltype, hvor spillerne skal arbejde sammen om at nedlægge stadigt sværere AI-styrede mål. I en kamp med uret skal man kordinere sine handlinger, så man undgår at løbe tør for tid. Ideelt skal det spilles sammen med venner, men det klares let gennem spillets indstillinger, og generelt er de sociale dimensioner blevet mærkbart udvidet. Den anden nye spiltype er Domination, hvor hold af fire spillere kæmper mod hinanden om kontrol over visse områder.

De klassiske Deathmatch, Assassination og Wanted-vender også tilbage, og de holder fortsat. De nye baner virker mere udfordrende end før, og bruger både flere åbne og indelukkede områder end dem, vi hidtil har set. Det nye dynamiske tjener som pakkens joker, og kan for eksempel tilføje en snestorm til opskriften, så alles syn bliver kraftigt reduceret.

Assassin's Creed III

Nu kan det nok lyde som om, at jeg er urimeligt kritisk overfor spillets fejl, men i sidste ende er der tale om få og små fodfejl, som der sagtens kan rettes op på i en patch hen ad vejen. Men i skrivende stund er de mange små fejl nok til at skabe irritation, og når man som AC3 gerne ville spille med musklerne som en anden bodybuilder, så må man også regne med at dommerne har taget målebåndet og notesblokken med. Til gengæld skal der ikke være nogen tvivl om, at når dommen lander, er Assasin's Creed III en vinder. De øjeblikke hvor man på få sekunder sniger igennem det høje græs og undgår en patrulje, for at kravle fra et nærliggende træ og kaste sig mod sit mål med sit skjulte håndvåben blottet - det er der ingen andre spilserier, der kan på samme måde.

Assassin's Creed III

AC3 er på mange måder ligeså grænsesøgende som den historie det fortæller. Det er unægteligt meget ambitiøst at blande indianerkultur, kolonisering, det britiske imperium med Red Dead Redemptions frihed og Gangs of New Yorks stilsikkerhed. Men AC3 tør og gør det fremragende, og det knuger nærmest i maven, når løgnene og komplotterne står i kø i kampen om magt og indflydelse. Efter at have spillet historien igennem på en 10-12 timer, føler jeg kun lige, at jeg har kradset i spillets mange facetter af historien, side quests, minispil, og hvad har vi.

Set i det lys er AC3's fejltrin af lille betydning. Det er let at elske spillet, og man må med stor tilfredshed overgive sig til Connors kamp om frihed og selvstændighed mod tempelriddernes overmagt.

Assassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed III
Assassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed III
Assassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed III
Assassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed III
Assassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed IIIAssassin's Creed III
Relaterede links:
Kommenter tekst

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--


Vil du gerne slå denne handling op på Facebook?
Kommentarer
  • Skrevet af: Rallandollo
    2012-12-28 14:16
    AC III er helt klart årets skuffelse. AI'en er elendig, cover-systemet fungerer heller ikke - Altsammen krydret med irriterende fejl og bugs hele tiden...

    PINLIGT!!

    Det er sjældent, at jeg overvejer IKKE at spille et spil til ende, men det er tæt på med det her spil.

     
  • Skrevet af: Rallandollo
    2012-12-18 17:54
    Hvorfor vælger Ubisoft dog, at lave et spil, der i høj grad beror på stealth, når cover-systemet er mildest talt elendigt og totalt fraværende???
     
  • Skrevet af: Rasmus Lund-Hansen / GR®
    2012-11-27 15:44
    Antrille

    Der er ikke nogen fast sammenhæng mellem delkaraktererne og den endelige karakter. Førstnævnte skal kun ses som et udtryk for enkelte facetter af spillet. Et spil kan i princippet være tudegrimt og stadig være fremrangende - eller fantastisk smukt og vellydende, selvom resten er noget lort.
     
  • Skrevet af: Antrille
    2012-11-27 15:28
    Emil, det jeg mener er ikke så meget gennemsnittet af de 4 karakterer, men mere at Gamereactor har en generel trend, hvor hvis spillet får mindst to 9 taller eller bare 9 i gameplay får spillet generelt 9. Det er bare det jeg studser mig over og derfor ikke rigtig kan finde hoved og hale i hvordan GR giver karakteren.
     
  • Skrevet af: Jew4evaAA
    2012-11-25 23:15
    Citerer JØP:
    Jeg har ikke oplevet nogen fejl, der har betydet genstart til Dashboard, og jeg Harald kun enkelte gange mødt fejl. Hvor jeg. Måtte starte forfra på en mission (f.eks sad en hest fast bag et hegn, og da startede jeg bare forfra, fordi der er checkpoints hvert andet minut). Vi kan dog godt blive enige om, at AI'en ikke er for god, eller også er vagterne nogle gange synske, for de ser en, selvom man er gemt nogle gange. Men det er så det. Har heller ikke problemer med lyden som så mange andre.

    Jeg kan godt følge jer i, at Connors historie måske ikke virker så vedkommende, men jeg er blot nået til sekvens 9, så er ikke færdig endnu. Det er dog fjollet at angribe spillet for ikke at tilbyde spilleren frihed, da det er nået nært frit for leveren, hvad man har lyst til at lave i spillet, og når der er missioner, er der de valgfri ekstramissioner, som er med til at øge sværhedsgraden i spillet, hvilket da er en belønning i sig selv.

    Jeg må sige, at jeg nyder dette spil langt mere, end jeg nød ACI.


    Nu er AC1 også 4 spil siden, jeg har f.eks. nydt samtlige spil i serien lige indtil dette her, b.la. også derfor jeg har 100% i alle sammen, pånær dette her(Det er så også umuligt pga glitches).

    Nu har jeg ikke skrevet noget om manglende frihed i det du citere mig for? Men når det kommer til missionerne så er der ingen frihed stort set.

    Derud over så, ja undskyld mig, er jeg skide ligeglad med at man kan ride rundt og slå dyr ihjel i 100 timer, når man samtidig har syltet historien som man har i dette spil, og leveret så dårligt et slut produkt.

    Jeg ved det er en lille ting, men achievements/trophies der glitcher, come on, er vi i 2012? Der var så også en patch til spillet, allerede på første dagen af udgivelsen, det vidner da om at man har sendt produktet for hurtigt på gaden?

    Men jeg er da glad for jer som ikke har oplevet alle de problemer vi, desværre, er mange der slås med
     
  • Skrevet af: JØP
    2012-11-25 21:35
    Citerer Jew4evaAA:
    Oven i alt det, har man så udgivet spillet længe før man blev færdig med at kode det. Har ALDRIG spillet et spil til 550kr med så mange fejl før, aldrig, og det går igennem hele spillet. Der er missioner man må opgive fordi det glitcher, så er det dashboard, og starte forfra.
    Achievements glitcher, personer forsvinder, AI er ikke eksisterende, heste kan ikke ride over et agern, lyden sætter sig fast osv osv osv.

    Ubisoft har i den grad pisset på os forbrugere, (u)heldigvis er jeg ikke den eneste det har ramt, nettet flyder over af folk der er rasende, så hvem ved, måske ubisoft tager sig sammen?


    Jeg har ikke oplevet nogen fejl, der har betydet genstart til Dashboard, og jeg Harald kun enkelte gange mødt fejl. Hvor jeg. Måtte starte forfra på en mission (f.eks sad en hest fast bag et hegn, og da startede jeg bare forfra, fordi der er checkpoints hvert andet minut). Vi kan dog godt blive enige om, at AI'en ikke er for god, eller også er vagterne nogle gange synske, for de ser en, selvom man er gemt nogle gange. Men det er så det. Har heller ikke problemer med lyden som så mange andre.

    Jeg kan godt følge jer i, at Connors historie måske ikke virker så vedkommende, men jeg er blot nået til sekvens 9, så er ikke færdig endnu. Det er dog fjollet at angribe spillet for ikke at tilbyde spilleren frihed, da det er nået nært frit for leveren, hvad man har lyst til at lave i spillet, og når der er missioner, er der de valgfri ekstramissioner, som er med til at øge sværhedsgraden i spillet, hvilket da er en belønning i sig selv.

    Jeg må sige, at jeg nyder dette spil langt mere, end jeg nød ACI.
     
  • Skrevet af: Emil_Nissen
    2012-11-25 02:54
    Antrille

    Karakternøgle

    1/10 Forkasteligt
    2/10 Ringe
    3/10 Dårligt
    4/10 Under middel
    5/10 Godkendt
    6/10 Rimeligt
    7/10 Godt
    8/10 Rigtig godt
    9/10 Fantastisk
    10/10 Mesterværk

    Du skal ikke se delkaraktererne som et regnestykke hvor gennemsnittet er den endelig karakter.

    Den karakter er billede på spillet som helhed - som anmelderen oplever det. Og det kan Grafik, Gameplay, Lyd, Holbarhed ikke dække over.

    En skam du og mange andre har haft så dårlig en oplevelse med spillet, jeg har selv nydt det i høj grad, også selvom spillet langt fra er perfekt.
     
  • Skrevet af: Jew4evaAA
    2012-11-25 01:00
    Man burde slet ikke give karakter til sådan noget markværk som dette her.

    Undrer mig dog over at f.eks. BO får 2/10 i den seneste Vita anmeldelse, når vi er mange der oplever de samme fejl i AC3. Men karakter givning er altid individuel, så folk vil altid have forskellige præferencer, derfor må man ikke lade karakteren blive uslagsgivende for om man køber et spil eller ej.

    Dette spil er, som flere, også skriver det svageste spil i hele serien. En hovedperson uden nogen ordentlig historie, ingen stealth, døde byer, underlig historie, en slutning der pisser på os fans.

    Oven i alt det, har man så udgivet spillet længe før man blev færdig med at kode det. Har ALDRIG spillet et spil til 550kr med så mange fejl før, aldrig, og det går igennem hele spillet. Der er missioner man må opgive fordi det glitcher, så er det dashboard, og starte forfra.
    Achievements glitcher, personer forsvinder, AI er ikke eksisterende, heste kan ikke ride over et agern, lyden sætter sig fast osv osv osv.

    Ubisoft har i den grad pisset på os forbrugere, (u)heldigvis er jeg ikke den eneste det har ramt, nettet flyder over af folk der er rasende, så hvem ved, måske ubisoft tager sig sammen?

    (Ved jeg godt de ikke gør, de er skide ligeglade når bare de har fået deres penge).
     
  • Skrevet af: Antrille
    2012-11-22 11:30
    Jeg fuldstændig unbiased nød til at spørge om hvordan jeres karakter system fungerer.

    Normalt hvis et spil får 9 i holdbarhed og Gameplay er det næsten stensikkert i giver det ni, selvom det måske kun 8.5. det er selvfølgelig helt forståeligt at i runder op, men burde det så ikke være konsekvent? Hvis et spil får 9 i grafik og gameplay, men 8 og 7 i henholdsvis lyd og holdbarhed, er det så et 8 tal eller et ni tal. Det fik jo ni i gameplay, som selvfølgelig er den vigtigste faktor, men skal det ikke være konsekvent så? Jeg har set mange anmedelser hvor i gav spillet 8,9 eller 10, hvorfor kun gameplay havde den aktuelle karakter. Ville det ikke være lettere med procenter ligesom i havde før i tiden. Igen hvis spillet har tre 8 taller, men kun et 9 tal og det får 9, er det så stadig lige så godt som et spil som får 9 i alle fire? Synes personligt det er forvirrende da der ikke er nogen fast standard?
     
  • Skrevet af: smolinsk
    2012-11-20 00:55
    Måske ikke den stærkeste historie, men da heller ikke dårlig, nu har jeg ikke spillet de andre og kan så ikke helt måle dem mod hinanden, men igen betyder historien heller ikke det vilde for mig, ingen spil har endnu kunne lave en historie som er i nærheden af en film oplevelse, så det er tit nummer to for mig, der hvor spillet har sin styrke er helt klart omgivelserne, tiden er godt ramt stemningen som jeg kunne forestille mig den måtte være efter selv at være ret historie interesseret synes jeg de rammer ret godt, fed stemning og fantastisk frontier og dyrevildt. så må jeg også sige at det der sejlas har stort potientale, tænk hvis de lavede et nyt Pirates på den måde wow ikke dumt.
     
  • Skrevet af: PhilipM
    2012-11-19 22:12
    Til Andcasso.
    Jeg er fuldstændig enig med dig. Skulle selv til at skrive en lang smørrer om spillet men det har du allerede klaret for mig
     
  • Skrevet af: smolinsk
    2012-11-19 01:25
    Bare spil videre, han er lige om hjørnet ham Connor, før det starter spillet ikke rigtigt.
     
  • Skrevet af: nico-x
    2012-11-18 22:03
    Måske er det her et dumt spørgsmål, men har nu spillet det i små to timer og jeg bliver ved med at være en eller anden gammel random dude! Hvornår i alverden får man lov til at være Connor og får lov til at komme ind i Assassin universet?? Jeg synes virkelig der mangler et eller andet når jeg går rundt og er en gut med en stor hat
     
  • Skrevet af: Andcasso
    2012-11-17 21:39
    Ærligt talt så synes jeg, at AC III er en skuffelse. Boston og New York er byer helt uden personlighed ikke helt ulig Conor, som er rundt regnet lige så menneskelig som Sheldon Cooper og lige så charmerende som Anakin Skywalker.

    Hele spillet handler om at være fri, men faktum er, at hver eneste mission har en masse underkrav, som ikke engang belønnes.

    Historien er en gigantisk fiasko. Man skulle ikke tro, at spillet var lavet af de samme som stod for AC II. Efter at have forsømt Desmond i fire spil, burde jeg vil ikke være overrasket, men Desmond er seriens hovedperson, og han mislykkes totalt. Han får tre sølle missioner, og kun i en af dem bruger han sine skjulte klinger og er snigmorder. Imens er Conor travlt optaget af en kedelig kamp imod lige så kedelige skurke.

    Hvor er the pieces of Eden? Hvor er de små Da Vinci Code lignende segmenter? Hvor er snigmordene? Conor er en krigsmaskine, men ikke en snigmorder, da spillet ikke bruger tid på stealth. Fjenderne er nærmest synske.

    Spillets største fornærmelse mod fans og gamere er dog SLUTNINGEN. Det er en joke. Mass Effect 3 havde en bedre slutning. Imens står hele spilindstrien og leger kejserens nye klæder og priser det her spil, der til trods for en række gode tiltag såsom søslag, jagt og klatren i træer er et helt igennem middelmådigt spil, der glemmer sin identitet og skuffer på alle de vigtige punkter, der kendetegner serien.
     
  • Skrevet af: Jew4evaAA
    2012-11-12 08:28
    Citerer FWinde:
    syntes det er urealistisk at give et spil som AC3 8/10


    Du har ret, med alle de bugs, fejl og mangler, burde man slet ikke kunne give en karakter til en AAA titel som denne.
     
  • Skrevet af: FWinde
    2012-11-11 19:02
    syntes det er urealistisk at give et spil som AC3 8/10
     
  • Skrevet af: hejsa
    2012-11-10 13:22
    Det er et fedt spil, men der er rimelig mange irritations momenter for mig. Jeg kan dog stadig ikke lade være med at bruge for mange timer på det
    Har så også gennemført det.

    SPOILER!!
    Spoiler:Slutningen sutter diller daller
     
  • Skrevet af: Jew4evaAA
    2012-11-10 11:53
    Elias -

    Jeg har 6, tror det er max. 3 i Boston, og 3 i New York.

    Jeg vil anbefale at benytte dem meget når du løber rundt i de 2 byer. Gør man det ranker de hurtigere op, så man kan sende dem på langt flere snigmords missioner, hurtigere
     
  • Skrevet af: smolinsk
    2012-11-09 19:44
    Okay det vil jeg prøve takker og ja så lige en ting mere

    Er der ikke noget med at man skal vente til det er sommer i spillet med at tage de der artisans missioner?
     
  • Skrevet af: Emil_Nissen
    2012-11-08 16:01
    smolinsk

    Tryk select (PS3) og scroll ned.
     
  • Skrevet af: Elias11
    2012-11-08 15:21
    har et finurligt spørgsmål.

    Hvor mange Assassins kan man rekruttere ? Jeg kan kun se at der er 3 tilgængelige men udfra den menu der er når du sender dem til andre steder i verden, ser det ud til at man kan rekruttere 6 eller 7 ? HILFE
     
  • Skrevet af: Jew4evaAA
    2012-11-08 08:32
    Citerer Warpyre:
    nej men du kan selv lave oprør og slå rød og blå jakker og møde Denzel washington og benjamin franklin


    Fandme sejt hvis Denzel er med i spillet

    Tillagt 2012-11-08 08:39:
    Citerer smolinsk:
    Vil det sige det er mere gejl end brugbart det der med at sende sine recruits ud og lave oprør og assassin opgaver?

    og er der måske en der kan forklare mig hvad det aller vigstigste er hvis jeg vil have mine artisans til at stige i level, har læst at hvis man ikke tager alle homested missionerne så kan man ikke få sine artisans til at stige?


    Ja/Nej

    Det giver lidt hvis du sender dem rundt til de andre byer, jeg bruger dem nu mest som "livvagter", så jeg hurtigere kan komme forbi fjender ved visse missioner. I bund og grund er de "ligegyldige", jeg ligger kræfter i dem pga achievements.

    Mht artisans, så er det simpelt, løs alle deres opgaver, så stiger de
     
  • Skrevet af: smolinsk
    2012-11-07 18:49
    Vil det sige det er mere gejl end brugbart det der med at sende sine recruits ud og lave oprør og assassin opgaver?

    og er der måske en der kan forklare mig hvad det aller vigstigste er hvis jeg vil have mine artisans til at stige i level, har læst at hvis man ikke tager alle homested missionerne så kan man ikke få sine artisans til at stige?
     
  • Skrevet af: Emil_Nissen
    2012-11-07 18:09
    "Men det er mere stil end indhold, og når man så bruger fast travel-systemet, skal man alligevel lige igennem flere 'zoner' for fx at skifte imellem de forskellige byer."

    Jeg tror du har misforstået Fasttravel systemet, Emil. Du kan nemlig sagtens zoome helt ud til kortet over hele Verdenen og så ind på den zone du ønsker, og det punkt på den zone.

    Det lader dog til et andet kritikpunkt af spillet, netop at alle mekanikker ikke er forklaret godt nok. Opdagede f.eks. meget sent at man kunne pifte efter sin hest.
     
  • Skrevet af: Warpyre
    2012-11-07 17:25
    nej men du kan selv lave oprør og slå rød og blå jakker og møde Denzel washington og benjamin franklin
     
  Flere læserkommentarer>>
Grafik:8
Gameplay:9
Lyd:8
Holdbarhed:9
Vores karakter:8/10
Plus:
Rigtig god og spændende historie, superflotte miljøer, meget varierede baner, smukt lydbillede med rigtig fine effekter
Minus:
Desmonds nutidige historie er decideret dårlig, svagt coversystem, tutorials er ikke altid lige pædagogiske Bugs.
Spilinfo
  • Format:
    PC, PS3, Wii U, Xbox 360
  • Genre:
    Action
  • Udvikler:
    Ubisoft
  • Udgiver:
    Ubisoft
  • Antal spillere:
    1
  • Antal spillere online:
    1-8
  • Aldersgrænse:
    Fra 18 år
  • Premiere:
    21 oktober 2012
Assassin's Creed III
Din spilsamling
Jeres karakter:8/10
  • 7/10 Carankan
    Assassin's Creed 3 var længe ventet. Efter tre...
  • 8/10 Nike
    Endnu et år, endnu et Assassin's Creed. Men vent,...
  • 9/10 jehan66
    Opdatering:) NU har jeg så gennemført det mangler...
Lignende spil

De 20 seneste programmer:
(Interviews, reportage, anmeldelser mm)

Watch Dogs - Lead Game Designer Interview
2013-05-21

Watch Dogs kommer til begge next gen-formater og Xbox 360, PS3 samt Wii U, og Gamereactors Matti Isotalo mødte Ubisoft Montreals Danny Belanger for at..

Jacob Jones and the Bigfoot Mystery - Gameplay
2013-05-21

We filmed the first few minutes of gameplay of this cute Vita game.

GDC: Magicka: Wizard Wars - Interview
2013-05-21

John Hargelid and David Nisshagen from Paradox North, a new development team, talks about their first project - a PvP focused Magicka title called Mag..

Turbo Super Stunt Squad - Global Gamer's Day Interview
2013-05-21

We caught up with Dreamworks' Andrea Frechette and senior producer of the game Brian Etheridge to discuss Turbo Super Stunt Squad - the film and the v..

PAX: Edge of Space - Interview
2013-05-21

We caught up with Handyman Studios' Jack Crane to discuss the upcoming indie title Edge of Space. He talks about influences from various games includi..

GDC: Dreamfall Chapters - Interview Dag Scheve & Martin Bruusgaard
2013-05-18

Vi mødte Martin Bruusgaard (lead designer) og Dag Scheve (writer) fra Red Thread Games for at høre mere om Dreamfall Chapters, der for nyligt blev stø..

Call of Duty Championships Special - Celebrities
2013-05-17

Vi bringer endnu en del af vores Call of Duty Championships Special. Denne gang kigger vi på almindelige spillere, der pludselig ender som berømtheder..

Spin the Bottle: Bumpie's Party - iDÉAME interview & live demo
2013-05-17

KnapNok Games' Lau and Dajana share their vision about motion controls and no-TV games. They also define their imminent Wii U party game Spin the Bott..

GDC: Anomaly 2 - Interview
2013-05-17

We had a chat with 11 Bit Studios' senior writer Pawel Miechowski about the recently released tower offense game Anomaly 2.

Press Start: Sanctum 2
2013-05-17

Vi har optaget den første halve times action fra tower defence/skydespillet Sanctum 2. Se om det er noget for dig her!

GDC: Wargaming - Victor Kislyi Interview
2013-05-16

Wargaming.nets CEO Victor Kislyi fortæller os om udvidelserne af butikken - de har købt studierne Gas Powered og Day 1, samt evolutionen af deres grat..

GDC: Big Bite Soccer - Interview
2013-05-16

Det er ikke ofte, at vi dækker et Facebook-spil på GRTV, men Big Bite Soccer er lidt anderledes - Faktisk tror vi, at der er en god chance for, at det..

GDC: Nvidia Shield - Interview
2013-05-16

Shield er navnet på Nvidias kommende gaming-håndholdte, der har touchskærm, controller, Android og kan streame spil fra PC'en. Jason Paul fra Nvidia g..

PAX: Wildstar - Mike Donatelli Interview
2013-05-15

Content director Mike Donatelli fortæller mere om det kommende MMORPG Wildstar lige her.

Trailershow - 15 May
2013-05-15

Vi har atter samlet et trailershow, hvor vi i bedste GRTV-stil viser nogle af de fedeste af slagsen.

PAX: Dungeon Defenders II - Interview
2013-05-15

Trendy Entertainment's Josh Isom fortæller om den nye konkurrencedel i Dungeon Defenders II. Såvel som nogle af forandringerne til co-op.

GDC: Age of Wulin - Interview
2013-05-15

Vi tog en tur i limousine med Claas Wollter fra Gala Networks for at høre mere om Age of Wulin - det gratis MMO, der foregår i det gamle Kina.

GRTV: Indiepub - Interview
2013-05-15

Indie Pubs content manager og kalkun-imitator PJ Hruschak fortæller os om konsolversionerne af Vessel, Capsized og Storm.

PAX: Sanctum 2 - Lead Designer Interview
2013-05-15

Det innovative Sanctum 2 kombinerer tower defense med førstepersonsskydespil. Vi fangede lead designer Oscar Jilsén på PAX East for at høre mere om sp..

Full Mojo Rampage - interview and exclusive gameplay demo
2013-05-14

Vi sniger os ind hos Over the Top Games for at få et eksklusivt kig på Full Mojo Rampage, deres kommende actionrollespil. Se dets gameplay-mekanikker,..

RuneScape 3 - Design Director Interview
2013-05-14

Jagex design director Mark Ogilvie fortæller gutterne fra GRTV mere om retningen som det populære MMORPG tager med RuneScape 3.

Cloudberry Kingdom - Pwnee Studios iDÉAME interview
2013-05-14

Cloudberry Kingdom er et af de sværeste platformspil, vi endnu har spillet. Her fortæller Jordan Fisher fra Pwnee Studios om hvor svært det er at udvi..

Press Start: Metro: Last Light
2013-05-14

Vi har anmeldt PC-udgaven af Metro: Last Light, og her kan vi vise gameplay fra Xbox 360-udgaven til de af jer, der er nysgerrige.

PAX: Luftrausers - Interview
2013-05-14

Vlambeer's Rami Ismail mødte os på PAX East for at fortælle mere om deres indie-spil Luftrauser.

Watch Dogs - Cinematic Lead Interview
2013-05-13

Vi mødtes med cinematic lead Lars Bonde for at tale mere om Watch Dogs, og om hvad next gen betyder for spillet.

GDC: Expeditions: Conquistador Interview
2013-05-13

Der er dømt turbaseret strategi, når vi møder creative director Jonas Waever fra Logic Artists for at diskutere strategirollespillet Expeditions: Conq..

The Bureau: Xcom Declassified - Senior Producer Interview
2013-05-13

Hvordan har The Bureau: Xcom Declassified udviklet sig, siden spillet først blev afsløret på E3 under navnet Xcom, og hvad kan spillerne vente sig af ..

Call of Duty Championships Special - Getting into COD
2013-05-10

I anden del af vores dækning af Call of Duty Championships snakker vi med spillerne, og hvordan de blev grebet af serien.

Runner 2 - Alex Neuse iDÉAME interview
2013-05-10

Med Runner 2 ude på en del platforme, tager vi et kig på fremtidsplanerne for spillet. Gaijin Games' co-founder fortæller om DLC-planer, modtagelsen a..

Young Justice: Legacy - Interview
2013-05-09

Doug Panter, director of marketing hos Little Orbit tager os gennem deres spiludgave af Young Justice.

GDC: The Drowning - Interview
2013-05-08

Ben Cousins karriere dækker arbejde for Lionhed, Sony og DICE, men hans næste projekt forsøger at revalitisere shooter-genren på mobiler.

Games To Look For: May
2013-05-08

Vi har atter engang samlet en bunke af de spil vi glæder os til i maj måned. Se GRTV-showet her, det inkluderer blandt andet Metro: Last Light, Fuse o..

GDC: Ubisoft - Yannis Mallat Interview
2013-05-08

GDC handler ikke kun om spil, men i høj grad også om tendenser i industrien. Vi mødtes med Ubisoft Montreal og Toronto Chief Executive Officer Yannis ..

PAX: Neverwinter - Jack Emmert Interview
2013-05-08

Cryptic Studios CEO Jack Emmert fortæller os mere om det næste MMORPG der kommer fra studiet. Se med her, hvis du vil vide mere om Neverwinter.

GDC: Infinite Crisis - Executive Producer Interview
2013-05-07

Superhelte og verdensomspændende kriser går ofte som fod i hose. Med Infinite Crisis tager Turbine superheltene til MOBA-genren. Vi mødtes med udvikle..

GDC: Cloudbuilt - Interview
2013-05-07

En platformer med fokus på hastighed fra en gruppe af nye håbefulde spiludviklere i Sverige. Hvis det lyder som din kop te, så se med her, når vi snak..

GDC: Auto Club Revolution - Interview
2013-05-07

Auto Club Revolution er et nyt gratisspil (F2P) med fokus på ræs fra veteranerne hos Eutechnyx. Vi mødtes med Simon Jones, som fortalte os mere om det..

PAX: J.S. Joust - Douglas Wilson Interview
2013-05-07

We had a chance to talk tocreative designer as he describes the game, the process of trying to find a publisher and the other games in the Sportsfrien..

Pixel Toys - CEO and founder iDÉAME interview
2013-05-07

Super Little Acorns 3D Turbo er netop lanceret. CEO Andrew Wafer og stifter Alex Zoro deler ud af deres oplevelser med retro-spil og kommer endda forb..

PAX: R.A. Salvatore - Neverwinter & 38 Studios Interview
2013-05-06

Den bedstsælgende forfatter R.A. Salvatore fortæller om sine seneste bøger i Forgotten Realms-serien, deres forbindelser til Neverwinter, og 38 Studio..

Afstemning Hvad synes du om den foreløbige liste af lanceringsspil til PlayStation 4?
  • 15% Fantastisk
  • 37% God
  • 17% Middelmådig
  • 8% Dårlig
  • 23% Shut up, just shut up... You had me at PS4
Resultat
BETA +