We are LIVE Streaming

Dragon Age: Inquisition

GEARS OF WAR: JUDGMENT - CALL TO ARMS

Så er der nye baner til Gears of War: Judgment, og Sebastian har ihærdigt savet sig igennem dem.

• Tekst: Sebastian R. Sørensen

Jeg bevæger mig langsomt frem mod podiet. Rummet er stille og fyldt med en grå masse af mennesker. Alle som én er musestille og kikker intenst på mig, mens jeg med tunge skridt går op på talerstolen. Banker diskret på mikrofonen - og springer derefter ud i hudløs ærlighed: "Goddag - mit navn er Sebastian, og jeg er afhængig af Gears of War-spilserien". Den grå masse svarer prompte tilbage "Goddag Sebastian".

Dette mareridtsagtige tankespind, beskriver meget godt mit forhold til Gears of War-spillene, og selvom seneste skud på stammen har fået en del hug blandt fans, så har jeg med stor glæde spillet Gears of War: Judgment siden udgivelsen. Lidt empiri til at understøtte dette findes under min spillerstatistik: seks timer brugt i dækning, 3670 drab i kampagnen og ikke mindre end 333 versus-kampe spillet. Jeps, jeg er ganske afhængig.

Gears of War: JudgmentGears of War: Judgment

Judgment har siden udgivelsen lagt ryg til en del kritik, og et af punkterne har været antallet af baner. Jeg er ikke en del af dette kor, og selvom antallet måske kunne syne lidt i underkanten, så er banerne store og fyldt med kringelkroge. Kort efter udgivelsen blev der endvidere smidt en gratis tilføjelse af et par baner på markedet. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg på det seneste, har set en del frem til denne første rigtige tilføjelsespakke.

Pakken hedder "Call to Arms" og indeholder tre nye baner plus en stribe nye skins til våben og figur. Udover dette introduceres en ny spilletype under navnet "Master At Arms", hvor man får et nyt våben efter hvert drab i en free-for-all kamp. Efter at have slidt sig igennem lancerrifler og boomshots, er den første spiller med 20 drab, vinder af spillet. Spillere af Call of Duty vil genkende legen under navnet "Gun Game", som bygger på samme simple princip. Denne nye spiltype er meget udfordrende, da man hele tiden skal ændre spilstil efter de forskellige våben. Hvor en free-for-all-kamp ellers nemt bliver det rene kaos, så er "Master At Arms" en fantastisk underholdende strategisk leg.

Med en forventning om snart at starte min versus-kamp nummer 334, hentede jeg de omkring 200 MB pakken fylder. De to nye baner går under de danske navne "Kirkegården" og "Bloddonor". Den sidste er bygget omkring en remake af den klassiske "Blod Drive" bane, hvor spilarealet dog er betydeligt større her i Judgment-udgaven. Efter at have afsluttet kamp nummer 335, så var jeg varmet op og godt ivrig efter mere. Men hov - det var sådan set hele indholdet til versus-delen af spillet. Banerne er dog så store, at det vil tage mange kampe før de ligger på rygraden - men stadig, så er kun to nye versus-arenaer alvorligt i underkanten.

Gears of War: Judgment

Jeg sprang dog frisk videre med dele af optimismen i behold. De næste par kampe blev brugt på tredje og sidste nye bane kaldet "Terminalen" - en ny banegårdsarena, hvor man kan kæmpe mod bots i "Survival" eller kaste sig ud i kampen mod andre spillere i "Overrun". Dette er en enorm bane, hvor man bliver udfordret på overblikket. Angreb kan komme fra mange vinkler, og det hele bliver dejlig hektisk på få minutter. Men efter et par kampe her begyndte min optimisme at overveje et harakiri, for i det mindste at slutte med stil. Det hele smager af meget, meget mere.

En lille detalje, som fangede min opmærksomhed, var på listen over de nye achievements der følger med pakken. Udover at de generelt ser udfordrende ud, så bemærkede jeg, at én krævede at alle spillerne købte et nyt skin, og herefter vandt en kamp. Jeg er velvidende at mikrotransaktioner er det nye sort, men det er stadig atypisk at se dem linket direkte op på en achievement.

Lad mig gøre kort proces - der er ganske simpelt alt for lidt indhold i denne pakke. Prismærkatet siger 1000 MS points, hvilket er omkring 100 kroner - og her henter man så tre baner og lidt skins plus en ny spiltype. Efter en aften i selskab med titlen var status, at jeg primært havde spillet på de gamle baner. Det kan på ingen måde sammenlignes med eksempelvis de imponerende udvidelsespakker, som er udkommet til Gears of War 3.

5 / 10
+
Den nye spilmode Master At Arms underholder, tre store nye baner