Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook
ANMELDELSE

TITANFALL

Man kunne frygte, at Xbox 360-udgaven af Titanfall var en skuffende, grim og nedbarberet udgave af spillet. Men det er der slet ingen grund til, viser det sig.


Som I måske ved har vi allerede tidligere kigget på Xbox One og PC-versionerne af Titanfall, hvor vi kvitterede med et flot og velfortjent 9/10. Dengang roste vi tempoet, det glidende gameplay og originaliteten, kvaliteter som alle stadig er så fængende at det endnu ikke har været muligt for os at give slip på det. Herunder får du anmeldelsen af Xbox 360-udgaven.

Det føles lidt underligt at starte Titanfall op på Xbox 360. Det stort anlagte actionspil fra flere af folkene bag Call of Duty-serien har i månedsvis stjålet overskrifter allesteds, hvor det dog samtidigt er blevet slået helt fast at det (næsten) eksklusivt kan spilles på Xbox One.

Knapt så meget fokus har der været på Xbox 360-versionen, på trods af at Microsofts aldrende konsol er hvor FPS-genren virkelig slog sig fast hos sofa-folket. Når så lidt omtale gives til et spil, er det normalt forbundet med faretegn og gisninger om sløsede konverteringer, men det gør sig heldigvis ikke gældende her.

Bluepoint har fået den utaknemmelige opgave at konvertere Xbox One/PC-spillet til en markant mindre kraftfuld hardware, og man mærker næsten med det samme hvordan de har set opgaven som en lokkende udfordring.

Titanfall

Indholdet er identisk med det fra de andre versioner, og efter at have fuldført et par træningsmissioner, der sikrer at man kender til spillets basale funktionaliteter, kan man således give sig i kast med multiplayer-kampe eller kampagnen, der begge er blevet blandet godt og grundigt sammen i Titanfall. Det kræver med andre ord stadig en online-forbindelse og et abonnement at være med, men så kører alt ellers også glidende.

Kampene er næsten ligeså hektiske, udfordrende og sjove som i de andre versioner, og på trods af at de mange muligheder i første omgang kan virke lidt overvældende, skal man ikke spille særligt mange kampe før det hele føles naturligt. Splitsekunds-skift til raketskyts, dobbelt-hop, aktiv kamuflage og robot-kommandoer sidder med andre ord hurtigt på ryggraden.

Titanfall

Den grafiske detaljegrad er naturligvis ikke lige så høj på Xbox 360, og tydeligst ses det på teksturene. Spillet har til tider svært ved at finde ud af hvornår der skal skiftes mellem de forskellige detaljegrader, hvilket særligt ses når tempoet er højt. Teksturerne er heller ikke fyldt med lige så mange detaljer.

Den største synder er dog billedhastigheden, og det er helt tydeligt at det er her, værtskonsollen har det hårdest. Bluepoint har indført to muligheder for at give den bedste oplevelse, og som standard fluktuerer billedhastigheden således alt efter hvor meget der forgår på skærmen. Skulle man i stedet ønske det, har man dog også muligheden for at låse billedhastigheden til 30 billeder i sekundet. Løsningen er smart, men uanset hvad man vælger, er det uomtvisteligt et tab for spillet, at den aldrende hardware ikke har mulighed for af afvikle det med sammen glidende billedhastighed som på de kraftigere platforme.

Titanfall

Titanfall til Xbox 360 er ikke ligeså godt som på Xbox One eller PC, men det er lige omtrent så tæt på som man realistisk kunne forvente, og så er det vigtigst af alt stadig virkeligt sjovt.

Se gameplay og to timers livestream fra Xbox 360-udgaven af Titanfall, hvor vi blandt andet diskuterer framerate og forskelle, herunder.

Titanfall
TitanfallTitanfallTitanfall
TitanfallTitanfall
TitanfallTitanfall
09 Gamereactor Danmark
9 / 10
+
To forskellige spillestile lagt sammen i en, masser af unlocks til at holde interessen fanget, varierede og sjove baner, de fleste spiltyper har deres helt eget præg
-
Ujævn billedhastighed, til tider mudrede teksturer
Dette er en annonce:
BETA +