Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
anmeldelse

Dark Souls III: The Ringed City

Den endelige udvidelse til Dark Souls III tager os til verdens ende, dybt nede i afgrunden hvor vores eventyr endelig slutter.


Dette er en annonce:

Efter at næsten hver eneste aktive Souls-spiller migrerede til Nioh for at stå ansigt til ansigt med den dæmoniske Yokai-plage (i hvert fald på PlayStation 4), så skulle det blive spændende at se hvordan spillere ville reagere på at vende tilbage til den klassiske Dark Souls-oplevelse. Team Ninja lånte utrolig meget fra From Softwares populære formular, men til sammenligning er Nioh meget mere tilgivende, og mange spillere kan lide netop dette aspekt ved spillet. Med dette i tankerne, kan From Software så formå at genantænde passionen hos spillerne med denne nye udvidelse til Dark Souls III? Vi tog en tur til verdens ende, til The Ringed City, for at finde ud af det.

At tale om spillets univers og historie kan nogen gange være ganske kompliceret, fordi de fleste begiver sig ind i Frem Softwares titler hovedsageligt på grund af de udfordrende kampe, og den særlige blanding af mekanikker. Historien bær, om ikke andet for en stor portion af spillets fans, ikke nogen synderlig signifikans. For at afholde niveauet af spoilere til et minimum så afslører vi kun dette: Ringed City ligger for enden af den kendte verden, begravet under vrag og brudstykker af fortiden, og det er her at du skal finde en Dark Soul, en kilde til uendelig magt.

Dark Souls IIIDark Souls III

Rejsens destination er selvfølgelig forbundet med den anden udvidelse i Dark Souls III, nemlig Ashes of Ariandel, og The Ringed City er svært, som betyder at du skal have et højt niveau i spillet for at kunne deltage i de udfordringer der venter dig. Et Soul Level på omtrent 100 er anbefalet, men vi kunne godt komme igennem med 90 under vores gennemspilning. Udvidelsen tilbyder tre distinkte områder, der så sandelig overgår Ashes of Ariandel i forhold til ambitionsniveau og størrelse, og i løbet af vores første gennemspilning, hvor vi desuden besejrede én valgfri boss, tog det omtrent syv timer at gennemføre. Vi var dog heldige, for vi sad ikke fast ved nogle af bosserne synderligt længe.

Med denne sidste udfordring hæver From Software niveauet endnu en gang, og skaber en fænomenal afslutning på noget som både har været en fantastisk og udmattende rejse. Udvidelsen har nogle storslåede boss-kampe (særligt den sidste), masser af gemte hemmeligheder, og tilbyder nogle af de smukkeste områder vi nogensinde har set i serien. Vi foretrækker faktisk The Ringed City end nogle af hovedspillets bedste områder, såsom Boreal Valley og Irithyll, og det er fordi der er mere variation.

Dark Souls IIIDark Souls III

Designet af de nye fjender holder også kvalitetsniveauet ved lige. Over tid har naturen taget alt det mennesket har skabt igennem de forskellige tidsperioder, og smidt dem ned i denne afgrund. Derfor ser alt slidt og ødelagt ud, de bevingede fjender har huller i huden på vingerne, ondsindede ridderes rustninger har rødder voksende igennem metallet. De har alle et distinkt, særligt udseende. Guderne har forbandet dette sted for lang tid siden, og derfor eksisterer det udenfor kampen imellem flammen og mørket. The Ringed City har sin egen identiet.

Dark Souls III tilbyder godt nok sin egen unikke gameplay-oplevelse, men spillet har stadig problemer. Selv hovedspillet var ikke fejlfrit, særligt med tekniske problemer såsom ringe billedehastigheder til tider, og derfor er begge udvidelser selvfølgelig også påvirket af dette. Nogle gange gentager lyden sig selv om og om igen imens vi krydsede forskellige områder, eller under forskellige faser af en boss-kamp, og vi noterede også en del længere load-tider i den almindelige PS4-version. Dog er det mest forstyrrende tekniske problem grafikken der eksisterer udenfor spillerens umiddelbare syn. Kvaliteten af grafikken i baggrunden er kantet, udtværet.

Samlet set er The Ringed City en storslået udvidelse til Dark Souls III, og selv henimod slutningen af serien formår udvikleren stadig at overraske os med interessante ideer. Dog er dele af udtrykket fra serien både genbrugt og delvist kopieret. Dette havde dog ikke en negativ indflydelse på vores oplevelse af udvidelsen, men vi tænker at det ikke er alle der har det sådan. Tag dog ikke fejl, dette er en fantastisk afslutning på seriens store finale, en afslutning på en af de beste spilserier til dato. Vi havde en solid oplevelse med spillet i 2016, med over 200 tilbragte timer i Dark Souls III, og nu kan vi med sikkerhed i stemmen sige, at The Ringed City er blandt det bedste spillet har at tilbyde.

Dark Souls IIIDark Souls IIIDark Souls III
09 Gamereactor Danmark
9 / 10
+
The Ringed City er et storslået miljø, den endelige boss er en fed slutning på serien, god efterfølger til Ashes of Ariandel, uventede overraskelser.
-
Tilbagevendende problemer som billedehastighed og grafikken på længere afstande.
overall score
er vores samlede netværkskarakter. Hvad er din? Netværkskarakteren er et gennemsnit af alle redaktionernes individuelle karakterer

Brugeranmeldelser

  • barcano
    Som det lille sølle menneske jeg er vil denne anmeldelse højt sandsygeligt være en tand for subjektiv for nogen. Men før jeg begynder på min... 7/10
Dette er en annonce: