Puyo Puyo Tetris

Hvad sker der når slimklatter og byggesten smaskes sammen?

Til trods for at fremstå som et ganske almindeligt, gennemsnitligt puslespil, så tilbyder Puyo Puyo Tetris faktisk en langt dybere og mere avanceret udfordring end andre spil i samme genre kan mønstre. Segas Tetris og Puyo Puyo- sammensmeltning udmærker sig desuden i lokal multiplayer, så der er tonsvis af gode grunde til at være opmærksom på spillet, og kigge nærmere. Hvoraf mash-ups i superhelteregi har en tendes til at følge en meget bestemt formular, så er Puyo Puyo lidt ligesom at kombinere Ludo og Skak, eller Uno og Poker, det er spil der benytter lignende mekanikker på et basalt niveau. Det er ikke bare to universer der støder sammen, men to forskellige sæt af mekanikker.

Det burde ikke være muligt at lave Puyo Puyo-kombinationer samtidig med at du stabler Tetris-brikker på skærmen, men det er det, og i Fusion Mode blandes de forskellige sæt brikker som om at de altid har været skabt til at gå hånd i hånd, og dine perfekte Tetris-rækker er altid i fare for at blive saboteret af forskellige Puyo-klatter. For at kunne koncentrere dig og have succes er det vigtigt at bruge Tetris-brikker til at splatte slimklatterne ud, men derigennem opgiver du også vigtigt point. Det er kun når du konstant benytter begge systemer at du kan klatre op ad pointtavlerne.

Puyo Puyo Tetris

For dem af jer der måske ikke har stiftet bekendtskab med Puyo Puyo, så kan det meget let sammenlignes med Dr. Robotnik's Mean Bean Machine. Hvad der gjorde mange spillere afhængige af spillet er det faktum at det er muligt at spille med fire spillere lokalt, og at du har superkræfter der direkte påvirker strukturen og mekanikkerne.

Puyo Puyo TetrisPuyo Puyo Tetris

Tetris kræver vist ingen introduktion, men Puyo Puyo Tetris fungerer dog på en lidt anderledes måde, og det er bare én ud af ganske få udgaver af den klassiske formel der forsøger at introducere en historie. Den er præcis lige så tosset som du kunne forvente, og det er uden tvivl et japansk puslespil med skrigende maskotter og animepiger i bunkevis. Dog fungerer det faktisk overraskende nok, og det skyldes måske ikke så meget historien selv, men netop fordi at der ingen selvhøjtidelighed er.

Puyo Puyo Tetris
Puyo Puyo Tetris