Micro Machines: World Series

Micro Machines: World Series

Er du klar til endnu en omgang ræs i køkkenet?

Juni var nostalgiens måned. Ikke alene fik vi Crash Bandicoot tilbage, men en anden klassisk serie gjorde også sit for at komme i rampelyset atter engang. Hvis du ligesom os har gode minder fra at sidde sammen med de nærmeste venner foran en lille skærm og ræse rundt med små legetøjsbiler, imens man prøver at holde øje med hvem der er hvem, så har du nok også glædet dig til seriens reboot.

Legetøjsræser genren har faktisk fået nogle udmærkede bud siden storhedstiden på PlaySation X, med spil som Tovbox Turbos og Table Top Racing: World Tour. Intet har dog kunnet fylde den tomskab i vores hjerter, da vi i årevis har længtes efter at komme hjem til originalen. Intet ondt ord om de andre to titler, da de begge leverede fremragende underholdning, men ingen var helt oppe at ringe som i de gode gamle dage.

Med alle disse nostalgiske minder var scenen sat: var Micro Machines virkelig tilbage som et stærkt reboot eller skal serien bare pakkes sammen og gemmes væk med mange af de andre gamle PlayStation-titler.

Micro Machines: World Series

Det mest åbenlyse irritation er simpelthen mangel på forskellige modus. Der er bare ikke nok til at investere kæmpe bunker af tid, hvorfor der for eksempel hverken er en karriere eller historie del. Selvom det er sjovt at ræse rundt på alt fra et pool bord til corn flakes, er der ikke nok egenskaber til at holde spilleren fanget i længere tid. Kort sag mangler spillet en ordentlig infrastruktur.

Der er selvfølgelig også nogle gode modus, som det helt klassiske standard ræs med 12 spillere fyldt med våben, genveje og power-ups. Især omgivelserne er kreative og underholdende at køre rundt i. I begyndelsen kan banedesignet føles utrolig svært, men når først du knækker koden efter nogle ture bliver spillet rigtig sjovt. Dog gav de første par omgange negative indtryk, som muligvis kan afskrække nogle spillere.

Micro Machines: World SeriesMicro Machines: World SeriesMicro Machines: World Series

Bilerne er meget lette og forsigtighed er essentielt, hvis du vil undgå at miste styringen og ryge ud af banen konstant. Respawn-mekanikken er dog dorsk, og det er svært at sætte speederen i bund og ræse afsted, grundet stederne man genstartes. Det bliver lettere med tiden, men kunne stadig have væsentlig bedre konstrueret. Med det sagt, havde vi det stadig rigtig morsomt med spillet, trods nogle dårlige øjeblikke.

Micro Machines: World Series