Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook
Anmeldelse

Warhawk

Tekst: Asmus Neergaard

Fodtusser, tanks og fly. Warhawk har det hele, men er det nok til at skabe en succesfuld online-cocktail? Asmus er gået på vingerne for at teste spillet...

Staterne Eucadia og Chernova er i krig. Ikke bare sådan en lille hyggekrig, hvor et par smilende politikere mener, at man kan snakke sig ud af sagerne vha. rundkredspædagogik. Næh, jeg taler om en omsiggribende krig med fodtudser, tanks, det tunge artilleri og hele pivtøjet. Og hvis spiludviklere har lært en ting gennem de sidste fem år, så er det dette: Der er kun én ting, der er sjovere end at sønderskyde en af sine kammerater, og det er at sønderskyde en eller anden hysterisk 12-årig på den anden side af Jorden.

Det at skyde på andre online er hele grundtanken ved Incognitos Warhawk. Der er ingen singleplayerdel at fordrive tiden med, kun en mutiplayerdel. Beslutningen blev truffet, fordi udvikleren efter eget udsagn mente, at en singleplayerdel ville være onlinedelen underlegen. En rask beslutning, men det forudsætter, at folk slet ikke har behov for at spille med sig selv. Og I, jer trofaste læsere, kender naturligvis spørgsmålet, der skal stilles. "Vil Warhawks multiplayerdel opfylde alle de krav, spillerne måtte have?" Et fantastisk spørgsmål, og svaret er et forsigtigt "måske".

Ser du, Warhawk har lidt af hvert. Der er en række fartøjer, man kan hyppe omkring i. Banerne er herligt store og har en god variation. Det er heller ikke modes, der mangler. Der er både Deathmatch, Team Deathmatch og så videre. Det mest markante ved spillet er det efter titlen opkaldte fly, Warhawken. Dette herlige fartøj kan enten flyve omkring som et regulært jagerfly eller svæve omkring som en helikopter. Da spillet endnu var i sine tidlige faser, var der faktisk kun Warhawken, og det mærkes. Det sjoveste i spillet er uden tvivl at hoppe ind i cockpittet på sådan en fyr, samle forskellige smarte våben op og så give en forbløffet tysker stryg. Flyvningen forsødes med muligheden for et par smarte manøvrer som loops og barrelrolls, og det er en meget helstøbt oplevelse. Samtidig fungerer Sixaxis-kontrollen også ganske glimrende, så længe man sidder solidt og trygt i en Warhawk.

Mindre tilfredsstillende er de øvrige fartøjer. I forhold til Warhawken er der noget utilstrækkeligt over en tank eller en jeep. Sixaxis-kontrollen virker en kende mindre naturlig. Til gengæld er begge fartøjer selvskrevet, når det handler om Capture the Flag. Det svageste led er dog at være fodtudse, eftersom det er forbundet med en vis magtesløshed. Med mindre man ligefrem er bevæbnet med en raketkaster, er man stort set hjælpeløs overfor en tank eller en Warhawk. Derfor er det heller ikke underligt, at folk online hellere venter et par minutter på, at et sådant fartøj er parat, frem for at styrte ud i felten kun bevæbnet med en pistol og to granater.

Ventetiden kan i øvrigt fordrives i de stationære raketkastere, flakkanoner og maskingeværsreder, der er fordelt rundt omkring på banerne. Disse er sjove at bruge, og med dem ved hånden er kampen mod en Warhawk pludselig vendt til fodtudsens fordel. Det er svært ikke at smile, når en fjendtlig Warhawk pludselig bliver introduceret for to potente missiler. I øvrigt virker styringen ikke helt præcis, når man sigter, hvilket reducerer ildkampe til noget tilfældigt, hvor den heldigste eller den, der hopper mest, vinder. Man kan dog ikke undgå at juble indvendigt ved synet af en tank, to jeeps og en eskadrille Warhawks, der suser over hovedet, til kamp mod de fæle Chernovanere/Eucadianere.

Hvad enten man befinder sig i et par støvler, en jeep, en tank eller en Warhawk, kan man ikke beskylde omgivelserne for at være grimme eller trange. Hver eneste bane har et unikt tema, og mens et par af dem tumler med de for actionspil gamle travere som ørkenkamp, bykrig og lignende, er et par af dem ret så nydelige og interessante. En af dem afbilder en storby a la Ratchet & Clank, hvor et par centrale skyskrabere befinder sig midt i et hav af skyer med masser af små bygninger rundt omkring. En anden blander tropeparadis med øer, der ligger mange meter over havet, hvilket bestemt giver mulighed for nogle finurlige fiksfakserier med Warhawks. Banerne er dog generelt ret sjove og levner plads og muligheder til alt mellem Deathmatch til King of the Hill.

Designmæssigt kunne man måske godt have ønsket sig en lidt mere opfindsom palet. Parallellen mellem designet af våben, fartøjer mv. og Anden Verdenskrig fungerer i og for sig ganske godt, men det havde været forrygende, hvis man havde set sig om efter et andet forbillede end naziregimet, da det chernovanske militær skulle udstyres med rustninger og materiel.

Jeg kan levende forestille mig, at Warhawk bliver et populært spil, måske set i lyset af at der ikke findes nogen virkelig konkurrent på onlineområdet. Der er dog også brug for et kæmpe publikum, eftersom spillet ikke er sjovt, hvis man sidder alene eller bare en håndfuld. Derfor er en internetforbindelse (i mangel på bedre kan venner også bruges) et must, hvis Warhawk skal underholde.

WarhawkWarhawkWarhawkWarhawk
WarhawkWarhawkWarhawkWarhawk
WarhawkWarhawkWarhawkWarhawk
WarhawkWarhawkWarhawkWarhawk
WarhawkWarhawkWarhawkWarhawk
Relaterede links:
Kommenter tekst

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--


Vil du gerne slå denne handling op på Facebook?
Kommentarer
  • Skrevet af: Emiller
    2008-06-24 12:50
    Jeg elsker bare det her spil!
     
  • Skrevet af: Fireball
    2008-02-14 09:32
    Har i set omega dawn banen... totalt Halo owner lol
     
  • Skrevet af: peterswc99
    2008-01-05 11:58
    Sese det er et af de bedste PS3 til dato, super fedt design det eneste spil der kan hamle op med det er Assassin's Creed eller Ratchet and Clank tools of destruction. men super fedt spil så ´´KØBE DET´´ det er et Must til alle PS3 spillere der ude.
    min Karakter er: 9/10

    Grafik: 9 mange gode detaljer
    Gameplay: 8 det er synd at de andre køretøjer ud over Warhawken ikke er så gode og man for et godt suge i mavenn første gang man sætter sig ind i en og så ved man at nu skal der bare nakkes fjenere
    Lyd:9 super lyd!!!
    Holdbarhed: 10 man kan altid blive bedre til et køretøj og prøve en ny taktik på modstanerne.
    Super fedt spil
    efter det næste gang du skal ud og købe et nyt spil til din PS3.
     
  • Skrevet af: punk66
    2007-11-22 20:38
    Ser fedt ud, ser fedt ud!
     
  • Skrevet af: Tsunami
    2007-09-17 11:46
    Hvorfor er anmeldelsesfunktionen ikke aktiv for dette spil ?
     
  • Skrevet af: Gilvader
    2007-09-10 15:05
    Man kan diskutere karaktererne til evig tid.
    Det nytter ikke noget da en anmeldelse er personlig.

    Her er min personlige anmeldelse
    Grafik: 9
    meget detaljeret, godt bane-design og fremragende framerate!!! Skyerne, himlen, explosioner, detajler i textures er gode.
    Gameplay: 10.
    Utroligt fængende spil med flydende spil selv om der er 32 spillere (meget bedre end Xbox live)
    Det er utroligt fedt afbalanceret. Alle våben og fly/biler har deres svagheder og styrker. Der er altid et modtræk til andres angreb. Ikke et dumt hjernedødt skyde-spil som Gears Of War men et spil hvor man skal kombinere intelligens, reaktionstid, lidt held. Banerne er spændende at udforske.
    Lyd: 8
    God surround lyd! Mange detaljer, heldigvis (!?) uden særligt meget musik som ville have ødelagt PS3'erens extra force, nemlig at man kan bruge surround lyden til at lokalisere hvor folk skyder fra.
    Holdbarhed: 9
    Utroligt godt gameplay og en fed fornemmelse af "Det her må jeg liiiige spille igen". Fedt at spille med venner og fjender Man kan håbe at der kommer lidt flere baner med lidt mere variation i grafik-stil (fx en sne-bane!? en sahara bane?)

    Totalt er dette spil en klokkeklar 9'er hos mig. Det stinker af Next Gen simpelt hen ud fra hvor flot det kører i HD opløsning. Mine 2 360'ere får lov til at stå stille lige for tiden.

    KØB SÅ DET SPIL!!!
     
  • Skrevet af: BULLERBOY-DK
    2007-09-09 21:07
    Til MaruhkSeia: PS3 bots!

    syntes det er en fin anmeldelse, god anmeldese Asmus!
     
  • Skrevet af: Bøllemis
    2007-09-09 01:22
    En anmeldelse er jo endnu en gang noget personligt. Selv ville jeg give spillet 8/10 da det er fanastisk underholdende, men er uden Single Player og med meget få maps og våben, men jeg må sige at jeg aldrig har været så underholdt af et konsolspil online før... KØB DET !!!
     
  • Skrevet af: MaruhkSeia
    2007-09-07 03:05
    Har købt spillet og det er for nice..
    Det bliver sjovere og sjovere hver gang,,, Aldrig det samme...

    Flot grafik og super stabilt framerate og grafikken er ikke til 7... minimum 9

    Grafik:9
    Lyd:8
    Gameplay:9
    Holdbarhed:10

    Samlet 9

    Til GR: X360 bots...

    Tillagt 2007-09-07 03:14:
    Ingen konsol multiplayer spil... EVER har haft sådan sådan en kvalitet i polish og super smooth oplevelse i en multiplayer 32x inviroment.

    Sådan et finpudset stykke spil fortjener absolut ikke 7.....

    Da er noget galt her!

    Har spillet i 10 timer nu og er fuldstændig uenig med anmelderen. Hvilken spil har han spillet...

    Shadow run????

    Da skal mere til end at kunne skrive pænt..

    Sandhed var det ihverfald ikke...
     
  • Skrevet af: tcsb
    2007-09-06 22:21
    Tja, den æstetiske kvalitet kan vi altid diskutere... jeg synes ikke spillet tiltaler mig, men det er så også fordi, min teori, at jeg har en anden tilgang til spil end du måske har... kald dem forventninger, krav eller "instant attention".
    Men det betyder ikke, at vi f.eks. ikke kan blive enige om at spillet ser pænt ud... ikke at det er det pæneste spil jeg har set (alle konsoller inkluderet) til dato.
    Det betyder heller ikke, at jeg ikke respektere andre menneskers holdning eller mening... og det tror jeg er en vigtig pointe i denne sammenhæng. Det er helt legalt, at du er af en anden opfattelse vedrørende grafikken i Warhawk... det ser jeg intet problem i... ligesom jeg heller ikke ser noget problem i at, Asmus har sine opfattelser og meninger vedrørende grafikken.

    Generelt, så tager jeg anmeldelser med et gran salt... men jeg synes altid det er rart, at læse/høre om andre menneskers oplevelse med et spil inden jeg selv går ud og investerer penge i et nyt spil. Ligesåvel som jeg synes det er rart, at man nu har fået øjne op for de positive aspekter ved at udsende spil-demoer på Xbox-Live og PS-store.

    Bioshock-demoen overbeviste mig om, at jeg ville købe spillet, da det kom ud... Heavenly Sword-demoen overbeviste mig om, at jeg ikke vil smide penge efter det spil på nuværende tidspunkt.

    But hey, that's just me!

    Generelt, så betyder grafikken mindre for mig end spilleglæde. Et spil kan være noget så flot og mangle SÅ meget i forhold til spilleglæde... og vice versa. Super Metroid til SNES er et klassisk eksempel herpå. Grafikken var dengang fantastisk, men et klenodie i dag, hvor en stor del af spillene har trådt over tærsklen til simuleret 3d. Men glæden ved at spille spillet er stadig helt i top og jeg kan stadig måbe over bossen, der fylder to skærme... ligeså frygtindgydende, som den største collosi i spillet Shadow of the Colossus.


    ... men igen, that's just me!
     
  • Skrevet af: Kreat
    2007-09-06 19:11
    Først vil jeg igen understrege, at der så sandelig ikke er tale om stenkast mod anmelderen. Jeg synes i høj grad, at vi er konstruktive i vores kritik og argumenter.

    Og så er jeg også helt uenig i påstanden om, at et spil aldrig kan score mere end 7, hvis spillet er uden singleplayer del og betydelig historie. Hvis spillets fokus er på andre områder og kvaliteten af disse er på plads, overskygger det alt andet.

    Og tcsb...
    Jeg er helt enig med dig i din pointe - en spilanmeldelse skal både indeholde spillets kvaliteter og kvantiteter. Både hvad angår gameplay, lyd og grafik. Men som jeg nævnte i mit vist nok første indlæg, er Warhawk da heller ikke så ringe på det kvalitative, eller æstetiske, om du vil. Det er ord mod ord, I know, men jeg synes da vitterligt, at Warhawk stil er super fed og veldesignet. Så det, der undrede mig til at starte med - og som stadig undrer mig - er, at grafikken får så lav en karakter, når det æstetiske er så godt. For det er i hvert fald ikke grafikkens "kvantitet", altså videnskabeligt dokumentere skønhed (for at skære det helt ud i pap med kejtede ord!), der trækker ned. Altså kan jeg ikke bevise eller dokumentere noget som helst, men min uenighed var så stor, at jeg slet ikke kunne forstå den lave karakter.

    Jeg vil i øvrigt lige henvise til magasinet pcplayers anmeldelser, som udover de sædvanlige karakterer for grafik, lyd, gameplay og holdbarhed, også indeholder karakteren "anmelders vurdering" (hedder den vist nok), hvori anmelderen kan give sin helt egen personlige karakter. Grunden til dette er, at de vil gøre anmeldelserne så objektive som muligt, men også lige gøre opmærksom på den enkelte anmelders personlige mening. Og jeg synes netop, at pcplayers anmeldelser er de bedste, jeg nogensinde har læst. De rammer næsten altid de samme karakterer, som jeg selv ville have givet.

    Ps. Ja, der findes masser af spil, hvis teksturer er i højere opløsning, har bedre shading osv., men som jeg tidligere har understreget, så er Warhawks miljøer til gengæld også 50 gange større. Denne faktor spiller betydeligt ind, da det virkelig sluger en masse ressourcer med så store omgivelser. Til gengæld giver det så også 50 gange igen, når man ser det hele på afstand, hvilket er meningen med Warhawk.

    Slutteligt vil jeg lige svare på spørgsmålet "... i forhold til hvad?".
    I forhold til andre PS3 spil. Man sammenligner altid med spil på samme system - alt andet ville være urimeligt.

    Nu har du nævnt det et par gange, og jeg er helt enig. Det ville det da være rart at høre Asmus' mening om dette. Eller en anden anmelder, så vi kan høre, hvilke grundidéer, der ligger bag deres karaktergivning.
     
  • Skrevet af: Tsunami
    2007-09-06 08:51
    Citerer RSK:
    Måske er jeg lidt gameldags, men et spil uden singleplayerdel og dermed uden historie og til en vis grad substans, kan da aldrig score mere end 7? Jeg har endnu ikke spillet det, men det er min umidelbare vurdering.

    Istedet for at gøre disse fora til stenkastere mod anmeldere man er uenige med, skulle man snarere diskutere spillenes kvalitet på konstruktiv vis, og, ikke mindst, EFTER man selv rent faktisk har prøvet det pågældende spil.


    Der modsagde du da vist lige dig selv ?


    Warhawk og lignende spil kan da sagtens score mere end 7. Det kommer vel an på hvor godt det er skruet sammen osv.
    Synes nu ikke at der kastes med sten efter Asmus, jeg synes personligt at han har skrevet en god anmeldelse af spillet og nævner mange vigtige ting. Dog er jeg en lille smule uenig i et par ting, men folk er jo forskellige og oplever ikke ting på samme måde.
     
  • Skrevet af: RSK
    2007-09-06 08:41
    Måske er jeg lidt gameldags, men et spil uden singleplayerdel og dermed uden historie og til en vis grad substans, kan da aldrig score mere end 7? Jeg har endnu ikke spillet det, men det er min umidelbare vurdering.

    Istedet for at gøre disse fora til stenkastere mod anmeldere man er uenige med, skulle man snarere diskutere spillenes kvalitet på konstruktiv vis, og, ikke mindst, EFTER man selv rent faktisk har prøvet det pågældende spil.
     
  • Skrevet af: tcsb
    2007-09-05 22:11
    *lægger mimiv i en vugge og stikker en sut i munden*

    ... sov godt
     
  • Skrevet af: Mimiv
    2007-09-05 19:08
    gaab
     
  • Skrevet af: tcsb
    2007-09-05 13:10
    Kreat:

    Jeg mener blot det er problematisk kun at forholde sig kvantitativt til et spil... som jeg skrev bør en anmeldelse rumme kvantiteten og kvaliteten ved et spil, hvilket i korte træk er det jeg læser i dit indlæg... så herom er vi enige?
    Jeg mener ikke det ene udelukker det andet. Et spil kan sagtens være videnskabeligt flot, men mangle noget sjæl eller æstetik... de to begreber er, som jeg ser det, nødt til at blive sat op mod hinanden, for at kunne give en fyldestgørende anmeldelse.
    Nu vil jeg selvfølgelig anbefale dig, at spørge Asmus hvorfor han har afgivet de karakterer han har... da han er den eneste, der ved hvorfor.

    Men hvis jeg skal afgive en karakter i grafik ville disse faktorer være gældende:

    - Hvordan er grafikken rent kvantitativt? (grafikken man ser)
    - Hvordan er grafikken rent kvalitativt? (oplevelsen af grafikken)
    - Hvordan er grafikken sammenlignet med andre spil?

    Så et spil kan sagtens være fantastisk flot kvantitativt... og score 9 i karakter, men være en smule kedeligt og intetsigende rent kvalitativt... og score 5. Ovenstående 2 faktorer vil også skulle gælde, hvis spillene skal sidestilles med grafikken i allerede eksisterende spil (nogle er uenige herom).

    Men igen, det er så min måde at vurdere spil på... måske Asmus har nogle andre faktorer at vurdere spil på; så igen, spørg ham

    - - - - - - -

    Ps: Jeg tror sagtens der findes spil, som har bedre grafik end Warhawk... både i termer som opløsning, shading og hvad ved jeg.

    Pps: Øjet ser det samme, men der er som oftest et menneske, der ejer disse øjne... og dette mennesker oplever grafikken og forsøger at forholde sig både objektivt og subjektivt til denne oplevelse.
    Jeg er bange for at vi forfalder til de mest umiddelbare udtryk, hvis vi skal beskrive grafikken i et spil objektivt... med mindre man har indsigt i de forskellige termer, som videnskaben bruger til at definere grafik... sådan lidt a la:

    "Jeg synes Warhawk er fantastisk flot, fordi det har en høj opløsning, realistisk lys, kompleks arkitektur osv."

    Næste spørgsmål jeg ville stille i forhold til ovenstående ville være:

    "... i forhold til hvad?"

    Selvfølgelig kunne vi også mene, at ovenstående spørgsmål slet ikke har nogen relevans, fordi vi har besluttet os for kun at bedømme Warhawk ud fra dets egne præmisser. Men det vil kræve, at vi slet ikke har spillet andre spil... eller er os selv bevidste om ikke at sammenligne med andre spil... og kan vi i virkeligheden garantere at er bevidste om ikke at sammenligne med andre spiloplevelser, når mennesket er udstyret med en underbevidsthed, som i høj grad påvirker os ubevidst?

    Jeg tror det ikke...
     
  • Skrevet af: Kreat
    2007-09-05 10:48
    Jeg er 90% uenig.

    Det med det æstetiske er jeg enig i. Som jeg også skrev i mit forrige indlæg, så er det et område, der i mine øjne kan diskuteres. Hvis hvide kalksten tiltaler én, vil man elske et spil som FEAR, hvis tegneserie fantasty stilen tiltaler én, vil man elske et spil som WoW osv (skåret meget firkantet ud, I know). Og det er helt fint. Men øjet ser de samme farver, samme mønstre og i samme detaljegrad (medmindre man har defekte øjne). Det kan ikke diskuteres, om høj eller lav opløsning er pænest - og bedst af alt, det er nemt at se og der skal ikke "tælles pixels" for at vurdere, om der er tale om lav eller høj opløsning. Skygger kan heller ikke diskuteres. Enten falder de rigtigt eller forkert, er realistiske eller ej. Det sammes kan siges om lys, enten falder det realistisk eller også gør det ikke. Animationer: enten foregår de flydende eller hakkende, realistiske eller urealistiske. Osv. osv. osv. Der er mange forskellige områder af det visuelle, men fælles for dem alle er, at man altid kan skelne mellem flot og grimt. Derfor undrer Asmus' grafik karakter mig. Warhawk har indiskutabelt høje teksturopløsninger (især set i forhold til miljøernes størrelser), flydende animationer, masser af detaljer i omgivelserne, kompleks arkitektur, enormt detaljerede figurer og fartøjer, avanceret fysik for samtlige genstande, figurer og fartøjer, præcise og højopløselige skygger og sidst, men ikke mindst, realistiske lyseffekter.

    Lyd er mere komplekst at vurdere uden det helt store audio grej, men jeg vil vove at påstå, at vi alligevel kan skelne mellem godt og dårligt og tilmed argumentere for det. Her kan jeg dog kun gentage mig selv med eksemplet "Call of Duty", hvis lyd stort set alle blev enige om var fantastisk, og understrege, at man i Warhawk får høje og klare våbenlyde samt masser af lyde fra omgivelserne. Alt kan høres og alt lyder rigtigt, tungt, klart og som en del af en omfattende krig. Musikken er 100% ligegyldig i Warhawk og bør ikke spille ind i vurderingen af lyd.

    Tillagt 2007-09-05 10:53:
    Slutteligt vil jeg lige tilføje, at det i mine øjne er en anmelders ansvar at gå i detaljer med hver enkelt af spillets aspekter og ikke blot give en karakter for helhedsindtrykket for f.eks. grafik og lyd. Med detaljer mener jeg ikke udstyr fra Audiologisk afd., som du så flot udtrykker det , men bare at der bliver gået i dybden med samtlige lyde og først derefter bliver samlet tråde og givet en endelig karakter. Man kan let overse vigtige elementer, hvis man bare skøjter let henover og lægger mærke til det første og bedste... eller omvendt, det første og værste.
     
  • Skrevet af: tcsb
    2007-09-05 09:29
    kreat:

    Lyd vurderes af øret, der lytter... og en skudsalve fra et maskinegevær kan sagtens lyde tamt i mine ører, men blændende i dit. Jeg mistænker ikke Asmus, for at sidde med rædsomt dyrt udstyr fra audiologisk afd., når han skal vurdere lyden. Jeg tror han lytter til lyden, musik og danner sig et helhedsindtryk... og her kan det godt være, at han ikke er blevet voldsomt imponeret, modsat andre, men blot oplever lyden som god.

    Grafik måles af øjet, der ser... og her kan siges det samme som ovenstående. Jeg mistænker ikke Asmus, for at sidde med en lup og tælle pixels, når han skal vurdere om han synes grafikken er god. Selvfølgelig kan man sagtens måle grafik ud fra et videnskabeligt synspunkt, men det er ikke ensbetydende med, at jeg synes et spil er flot, fordi videnskaben dikterer det.

    En flot lyd; flot grafik... kan også måles ud fra et æstestisk synspunkt, som vi alle vurderer vidt forskelligt. Jeg er f.eks., som jeg har nævnt før, vild med art deco-stilen i Bioshock... og spillet er for mig, rent æstetisk, flottere end Gears of War.

    Nogle måler lyd og grafik kvantitativt; jeg måler lyd og grafik kvalitativt. Og jeg synes der skal være plads til begge slags anmeldelser...
     
  • Skrevet af: koolko
    2007-09-05 04:46
    Jeg dømmer spillet som "dårligt" udfra andmeldeser og hvad jeg har set ligsom i dømmer det godt..
    Jeg er er bare meget kræsen når det kommer til spil det skal gerne være spil som får top karaktere før jeg gider at spille dem.

    GoW var en forkortelse for Gears of War hvilket var en skuffelse for mig selvom det fik top karaktere.
     
  • Skrevet af: Kreat
    2007-09-04 19:51
    Jeg vil vove at påstå, at selv om musiksmag i den grad er individuelt, så kan god lyd (vi taler her om lyden af hovedsageligt våben, fartøjer, omgivelser osv.) ikke diskuteres. Enten er der skarphed og tyngde i lyden af en riffel eller også er der ikke. Det kan ikke diskuteres, om lyden i eksempelvis Call of Duty serien er fænomenal. Warhawk er i samme klasse.

    Det visuelle kan i høj grad diskuteres, hvis man kigger på det designmæssige, men når det er sagt, så bør der ikke herske tvivl om, når et spil er flot. Skarphed i teksturer, lys/skygge, animationer, fysik, figurmodeller, størrelsen af omgivelserne - alle disse faktorer skal spille ind. Og kigger man på hver enkelt faktor (inkl. det designmæssige, som faktisk er glimrende!), er Warhawk indiskutabelt i særklasse.

    Forskellene i anmeldelser skal ifølge undertegnede ligge i vurderingen af gameplay og underholdningsværdi. Har man en individuel score for musik og lignende, er dette naturligvis også individuelt. Men alt andet skal have en universel værdi. Ellers bliver hver enkelt anmeldelse værdiløs (dermed ikke sagt dårlig eller uinteressant af den grund!), således at man må ty til gamerankings.com eller lignende for at finde gennemsnitskarakterer.

    Tillagt 2007-09-04 19:55:
    Når dette er sagt, vil jeg med glæde tilføje, at Asmus er en glimrende skribent og anmelder! Følte bare, jeg ville dele min uenighed i karaktergivningen.
     
  • Skrevet af: tcsb
    2007-09-04 18:19
    Kreat:

    Løsningen på den irritation vil vel så i første omgang være, at spørge Asmus om hvorfor han har afgivet 7-taller til grafik og lyd.
    Men igen, så tror jeg svaret i høj grad ligger i det faktum, at en anmeldelse er subjektiv. Jeg kan godt mene at lyden i Bioshock er fænomenal, men mon ikke jeg vil møde mennesker, der synes den er kedelig og intetsigende... og forskelle skal der også være plads til; deraf forskellige anmeldelser og karakterer.

    Måske er Asmus ikke til Heavy Metal; måske er han ikke til pop... det eneste, der kan give svaret er Asmus selv... og jo, karakterer kan altid diskuteres. Men jeg vil ha' rigtig svært ved at kunne genleve de samme oplevelser af Warhawk, som du har haft... og det er her, hvor det bliver mest spændende; det er her en anmeldelse bliver personlig og ikke et plagiat.

    Men igen, det er så min mening!
     
  • Skrevet af: Kreat
    2007-09-04 14:43
    Underholdningskarakteren er jo smag og behag, så ingen harme over den. Men grafik, lyd og holdbarhed kan 90% af vejen ikke diskuteres, så det irriterer mig, at karaktererne på disse områder er så langt fra sandheden.
     
  • Skrevet af: wushu
    2007-09-04 14:39
    Fremragene online rammasjang..
    Det bedste online skydespil til konsol, jeg morer mig med , er så heller ikke så meget til den genre men Warhawk fanger mig sgu..

    og er desuden enig med tcsb angående anmeldelser
     
  • Skrevet af: Ostemad
    2007-09-04 14:36
    oinkstah--> præcis

    ang. RE4 til wii, mindes jeg at have læst at tt var glad for han havde den "rigtige" RE4 version (GC versionen). Ved ikk om det er blevet pointeret, men wii versionen understøtter også classic controllor samt GC's controller. (+ ægte widescreen + ekstre matriale fra ps2 osv)

    For at vende tilbage til warhawk, så er balancen især det der er blevet rost i de 3-4 anmedelser jeg har læst. Måske er det asmus' evner der sætter begrænsningerne?
     
  • Skrevet af: tcsb
    2007-09-04 13:36
    Here we go again:

    - er det seriøst at snakke andre spilanmeldere efter munden?

    - er det seriøst hvis skribenten giver karakteren 8 i lyd, fordi andre mener det skal ha' 8?

    Der er ikke noget, der hedder en perfekt anmeldelse... og seriøsiteten ryger lidt af fløjten, hvis en anmelder skal ringe rundt til andre anmeldere og afstemme karaktererne.

    Det er også derfor at Eurogamer gav karakteren 5 til Blue Dragon og Gamereactor gav spillet 8.
    Det er også derfor at anmeldere er forskellige mennesker, med et forskelligt syn på spillene... akkurat ligesom vi er forskellige med hvert vores syn på spillenes kvaliteter og fejl.

    Jeg synes Asmus har skrevet en god og personlige anmeldelse af spillet... og det vil jeg hellere læse end en "copy+paste"-anmeldelse.
     
  Flere læserkommentarer>>
Grafik:7
Gameplay:7
Lyd:6
Holdbarhed:7
Vores karakter:7/10
Plus:
Rimelig grafik og lyd. God styring. Masser af action.
Minus:
Balancen mellem de forskellige fartøjer er ikke helt på toppen
Spilinfo
  • Format:
    PS3
  • Genre:
    Action
  • Udvikler:
    Incognito Entertainment
  • Udgiver:
    Sony
  • Antal spillere:
    1-4
  • Antal spillere online:
    1-32
  • Aldersgrænse:
    Fra 16 år
  • Premiere:
    september 2007
Warhawk
Din spilsamling
Jeres karakter:8/10
Lignende spil

De 20 seneste programmer:
(Interviews, reportage, anmeldelser mm)

Watch Dogs - Lead Game Designer Interview
2013-05-21

Gamereactor’s Matti Isotalo was in Paris to talk to Ubisoft Montreal’s Danny Belanger about the hugely anticipated open-world adventure, Watch Dogs.

Jacob Jones and the Bigfoot Mystery - Gameplay
2013-05-21

We filmed the first few minutes of gameplay of this cute Vita game.

GDC: Magicka: Wizard Wars - Interview
2013-05-21

John Hargelid and David Nisshagen from Paradox North, a new development team, talks about their first project - a PvP focused Magicka title called Mag..

Turbo Super Stunt Squad - Global Gamer's Day Interview
2013-05-21

We caught up with Dreamworks' Andrea Frechette and senior producer of the game Brian Etheridge to discuss Turbo Super Stunt Squad - the film and the v..

PAX: Edge of Space - Interview
2013-05-21

We caught up with Handyman Studios' Jack Crane to discuss the upcoming indie title Edge of Space. He talks about influences from various games includi..

GDC: Dreamfall Chapters - Interview Dag Scheve & Martin Bruusgaard
2013-05-18

Vi mødte Martin Bruusgaard (lead designer) og Dag Scheve (writer) fra Red Thread Games for at høre mere om Dreamfall Chapters, der for nyligt blev stø..

Call of Duty Championships Special - Celebrities
2013-05-17

Vi bringer endnu en del af vores Call of Duty Championships Special. Denne gang kigger vi på almindelige spillere, der pludselig ender som berømtheder..

Spin the Bottle: Bumpie's Party - iDÉAME interview & live demo
2013-05-17

KnapNok Games' Lau and Dajana share their vision about motion controls and no-TV games. They also define their imminent Wii U party game Spin the Bott..

GDC: Anomaly 2 - Interview
2013-05-17

We had a chat with 11 Bit Studios' senior writer Pawel Miechowski about the recently released tower offense game Anomaly 2.

Press Start: Sanctum 2
2013-05-17

Vi har optaget den første halve times action fra tower defence/skydespillet Sanctum 2. Se om det er noget for dig her!

GDC: Wargaming - Victor Kislyi Interview
2013-05-16

Wargaming.nets CEO Victor Kislyi fortæller os om udvidelserne af butikken - de har købt studierne Gas Powered og Day 1, samt evolutionen af deres grat..

GDC: Big Bite Soccer - Interview
2013-05-16

Det er ikke ofte, at vi dækker et Facebook-spil på GRTV, men Big Bite Soccer er lidt anderledes - Faktisk tror vi, at der er en god chance for, at det..

GDC: Nvidia Shield - Interview
2013-05-16

Shield er navnet på Nvidias kommende gaming-håndholdte, der har touchskærm, controller, Android og kan streame spil fra PC'en. Jason Paul fra Nvidia g..

PAX: Wildstar - Mike Donatelli Interview
2013-05-15

Content director Mike Donatelli fortæller mere om det kommende MMORPG Wildstar lige her.

Trailershow - 15 May
2013-05-15

Vi har atter samlet et trailershow, hvor vi i bedste GRTV-stil viser nogle af de fedeste af slagsen.

PAX: Dungeon Defenders II - Interview
2013-05-15

Trendy Entertainment's Josh Isom fortæller om den nye konkurrencedel i Dungeon Defenders II. Såvel som nogle af forandringerne til co-op.

GDC: Age of Wulin - Interview
2013-05-15

Vi tog en tur i limousine med Claas Wollter fra Gala Networks for at høre mere om Age of Wulin - det gratis MMO, der foregår i det gamle Kina.

GRTV: Indiepub - Interview
2013-05-15

Indie Pubs content manager og kalkun-imitator PJ Hruschak fortæller os om konsolversionerne af Vessel, Capsized og Storm.

PAX: Sanctum 2 - Lead Designer Interview
2013-05-15

Det innovative Sanctum 2 kombinerer tower defense med førstepersonsskydespil. Vi fangede lead designer Oscar Jilsén på PAX East for at høre mere om sp..

Full Mojo Rampage - interview and exclusive gameplay demo
2013-05-14

Vi sniger os ind hos Over the Top Games for at få et eksklusivt kig på Full Mojo Rampage, deres kommende actionrollespil. Se dets gameplay-mekanikker,..

RuneScape 3 - Design Director Interview
2013-05-14

Jagex design director Mark Ogilvie fortæller gutterne fra GRTV mere om retningen som det populære MMORPG tager med RuneScape 3.

Cloudberry Kingdom - Pwnee Studios iDÉAME interview
2013-05-14

Cloudberry Kingdom er et af de sværeste platformspil, vi endnu har spillet. Her fortæller Jordan Fisher fra Pwnee Studios om hvor svært det er at udvi..

Press Start: Metro: Last Light
2013-05-14

Vi har anmeldt PC-udgaven af Metro: Last Light, og her kan vi vise gameplay fra Xbox 360-udgaven til de af jer, der er nysgerrige.

PAX: Luftrausers - Interview
2013-05-14

Vlambeer's Rami Ismail mødte os på PAX East for at fortælle mere om deres indie-spil Luftrauser.

Watch Dogs - Cinematic Lead Interview
2013-05-13

Vi mødtes med cinematic lead Lars Bonde for at tale mere om Watch Dogs, og om hvad next gen betyder for spillet.

GDC: Expeditions: Conquistador Interview
2013-05-13

Der er dømt turbaseret strategi, når vi møder creative director Jonas Waever fra Logic Artists for at diskutere strategirollespillet Expeditions: Conq..

The Bureau: Xcom Declassified - Senior Producer Interview
2013-05-13

Hvordan har The Bureau: Xcom Declassified udviklet sig, siden spillet først blev afsløret på E3 under navnet Xcom, og hvad kan spillerne vente sig af ..

Call of Duty Championships Special - Getting into COD
2013-05-10

I anden del af vores dækning af Call of Duty Championships snakker vi med spillerne, og hvordan de blev grebet af serien.

Runner 2 - Alex Neuse iDÉAME interview
2013-05-10

Med Runner 2 ude på en del platforme, tager vi et kig på fremtidsplanerne for spillet. Gaijin Games' co-founder fortæller om DLC-planer, modtagelsen a..

Young Justice: Legacy - Interview
2013-05-09

Doug Panter, director of marketing hos Little Orbit tager os gennem deres spiludgave af Young Justice.

GDC: The Drowning - Interview
2013-05-08

Ben Cousins karriere dækker arbejde for Lionhed, Sony og DICE, men hans næste projekt forsøger at revalitisere shooter-genren på mobiler.

Games To Look For: May
2013-05-08

Vi har atter engang samlet en bunke af de spil vi glæder os til i maj måned. Se GRTV-showet her, det inkluderer blandt andet Metro: Last Light, Fuse o..

GDC: Ubisoft - Yannis Mallat Interview
2013-05-08

GDC handler ikke kun om spil, men i høj grad også om tendenser i industrien. Vi mødtes med Ubisoft Montreal og Toronto Chief Executive Officer Yannis ..

PAX: Neverwinter - Jack Emmert Interview
2013-05-08

Cryptic Studios CEO Jack Emmert fortæller os mere om det næste MMORPG der kommer fra studiet. Se med her, hvis du vil vide mere om Neverwinter.

GDC: Infinite Crisis - Executive Producer Interview
2013-05-07

Superhelte og verdensomspændende kriser går ofte som fod i hose. Med Infinite Crisis tager Turbine superheltene til MOBA-genren. Vi mødtes med udvikle..

GDC: Cloudbuilt - Interview
2013-05-07

En platformer med fokus på hastighed fra en gruppe af nye håbefulde spiludviklere i Sverige. Hvis det lyder som din kop te, så se med her, når vi snak..

GDC: Auto Club Revolution - Interview
2013-05-07

Auto Club Revolution er et nyt gratisspil (F2P) med fokus på ræs fra veteranerne hos Eutechnyx. Vi mødtes med Simon Jones, som fortalte os mere om det..

PAX: J.S. Joust - Douglas Wilson Interview
2013-05-07

We had a chance to talk tocreative designer as he describes the game, the process of trying to find a publisher and the other games in the Sportsfrien..

Pixel Toys - CEO and founder iDÉAME interview
2013-05-07

Super Little Acorns 3D Turbo er netop lanceret. CEO Andrew Wafer og stifter Alex Zoro deler ud af deres oplevelser med retro-spil og kommer endda forb..

PAX: R.A. Salvatore - Neverwinter & 38 Studios Interview
2013-05-06

Den bedstsælgende forfatter R.A. Salvatore fortæller om sine seneste bøger i Forgotten Realms-serien, deres forbindelser til Neverwinter, og 38 Studio..

Afstemning Hvad synes du om den foreløbige liste af lanceringsspil til PlayStation 4?
  • 16% Fantastisk
  • 37% God
  • 16% Middelmådig
  • 9% Dårlig
  • 23% Shut up, just shut up... You had me at PS4
Resultat
BETA +