Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
artikel

Vi har prøvet det nye Watch Dogs 2-indhold

Anders og Magnus tog ud til Ubisoft for at prøve den nye Watch Dogs 2-opdatering, samt den kommende udvidelse, No Compromise.

Dette er en annonce:

Watch Dogs 2 var en storslået spiloplevelse, der hverken fik den bevågenhed, opmærksomhed eller popularitet som det fortjente. Ubisoft formåede, som sjældent sker i spilbranchen, at lave en efterfølger der rettede op på hvert eneste af de klagepunkter man nu engang måtte have med det ambitiøse første kapitel, og leverede i den forbindelse en skæg, underholdende og mekanisk robust oplevelse, der fremfor alt respekterede spillerens tid.

Siden udgivelsen sidste år er spillets kvalitet dog blevet overskygget af negative salgstal, tal som åbenbart heldigvis har fået mere tempo takket være et solidt rygte blandt spillerne, men én ting er sikkert - der har hersket usikkerhed omkring seriens fremtid. Denne usikkerhed ønsker Ubisoft nu at mane til jorden. For nylig blev Gamereactor inviteret ud til Ubisoft for at få et glimt af det nye indhold som holdet har arbejdet på, en gratis opdatering der rammer spillet d. 17 april, og det sidste led af spillets Season Pass, en udvidelse kaldet No Compromise, der udkommer d. 18 april. Tilsammen udgør de ikke bare nyt indhold, men et løfte om at holde kursen.

Herunder kan du læse lidt om Gamereactors Anders og Magnus' indtryk af de to indholdspakkers diverse bestanddele, fra den nye DeadSec-mission, Moscow Gambit, fra No Compromise-udvidelsen, til den nye PvP-del der introduceres i den gratis opdatering.

Moscow Gambit

Magnus:
For mig er de diverse hovedmissioner, og sågar også mange af de mindre DeadSec-missioner, Watch Dogs 2's aller stærkeste kort. Det er her at man for alvor kan mærke ambitionsniveauet, det kunstneriske, rebelske visuelle islæt, og de tonsvis af gakkede ideer som udviklingsholdet har fundet på. Jeg har omprogrammeret en Night Rider-klon, lavet robotspioner, infiltreret en religiøs kult, været på Burning Man-festival og sågar hacket Ubisofts eget kontor for at afsløre en mystisk trailer før tid - ja, der ikke har været nogen grænser for de temaer spillet har taget op.

Netop dette håbede jeg febrilsk på at Ubisoft kunne eftergøre i den forsmag vi fik på DeadSec-missionen i No Compromise-udvidelse, Moscow Gambit. Jeg kan glædeligt rapportere, at denne mission lader til at være en af de mest farverige og innovative missioner spillet har at tilbyde. Her får du til opgave at infiltrere et filmstudie der optager pornofilm af et vist ambitionsniveau, og at hoppe fra kamera til kamera på bedst Watch Dogs-maner igennem de farverige og obskure scener var en fryd. Det var humor, samfundskommentar, sarkasme og tonsvis af farve, og det føles unikt, håndlavet.

Godt nok var den del af missionen vi spillede lidt let på hårdkogt action, og der var i stedet fokus på puslespil, og hacker-evner, men det passede mig fint. De bedste dele af Watch Dogs 2 er at udføre en plan fra start til slut, helst helt uden konfrontation. Baseret på det vi så, så lader Moscow Gambit til at føre den fantastiske struktur og stil an, som gjorde at hovedspillet har en særlig plads i mit hjerte.

Anders:
Der bliver produceret noget underligt porno i San Fransisco. Vi taler robotter med tentakler og mænd spændt op på et kors. Jeg ved ikke hvilken specifik målgruppe, der ser de videoer, men jeg ved hvilken målgruppe, der vil elske Moscow Gambit: fans der allerede elskede Watch Dogs 2. Og det er smart siden det er jer, der kommer til at spille DLC'en.

Moscow Gambit er ikke en svær mission. Faktisk tror jeg ikke det kan gå galt, men det er ikke en kritik, så meget som det er godt designet. Lad Marcus sætte sig til rette med sin computer i et afskåret sted, og lad ham hoppe hackende fra kamera til kamera, mens du graver dig dybere ind i et tempel for underlig porno. Missionen giver dig god tid til at løse gåden, hvilket jeg altid kan sætte pris på. At løse gåder på tid har aldrig været min foretrukne rute.
Som en åbningsmission for en ny historie-DLC, kunne den ikke begynde meget bedre.

Med DLC'en føler også noget nyt tøj: brandmandskostume, medicinkostume og politikostume. At man løber rundt i crocs, når man tager medicinkostumet på, er bare så perfekt en tilføjelse, at jeg ikke kunne lade være med at vælge den. Moscow Gambit virker ikke til at være en lang DLC, men kvaliteten er vægtet højt. Og lad mig slutte af med en anbefaling: udfør den første mission med politikostumet på. Det gør den sidste filmsekvens uendelig meget sjovere. Jeg takker for det gode grin, Ubi.

Watch Dogs 2
Watch Dogs 2
Watch Dogs 2Watch Dogs 2Watch Dogs 2
Dette er en annonce: