Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
artikler

Nintendo E3 2017: Håb og forventninger

Magnus leverer her sin ønskeliste for Nintendos mange afsløringer ved årets E3!


Sagt mildt, så har Nintendo et ganske vigtigt E3 foran sig. Godt nok tillægger de ikke messen samme altafgørende værdi for deres ve og vel som for en årrække siden, og deres tilstedeværelse er historisk set mindre og da også foruden en stor pressekonference, men i år har de fortsat en unik mulighed for yderligere at slå fast, at Nintendo Switch er en habil platform som udviklere bør lægge mærke til, og som fans bør investere yderligere i.

Nintendo Switch er nemlig allerede en succes. Salgstallene er langt over forventning, indieudviklere flokkedes til platformen på grund af ejernes velvillighed til at købe rub og stub på eShop, og overalt eksisterer der ren og skær begejstring for Nintendos planer for fremtiden. Ikke bare det, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Snipperclips: Cut it out, together!, Mario Kart 8 Deluxe og Arms har allerede sikret et solidt line-up af stærke titler.

Men E3 handler ikke om det der er sket, men om det der skal til at ske, og her har Nintendo noget at bevise. De skal bevise at momentummet kan fastholdes, at kvalitetsspillene fortsat kommer i et støt tempo, og at de (og andre) er dedikerede til at udgive en lang række titler året ud. Alt dette skal angiveligvis ske på de bare 30 minutter som årets Direct-udsendelse vil vare, så de skal i hvert fald skynde sig. Super Mario Odyssey og Pokkén Tournament DX er uden tvivl spændende titler, men står de alene, så får Nintendo et svært efterår.

Deluxe, Deluxe, Deluxe
Og netop det med spillene, deres kvalitet og særligt deres antal, må siges at være den største udfordring som Nintendo står overfor med Switch. Wii U'ens tørke ligger stadig og ulmer i forbrugernes kollektive baghoved, og det tyder ikke på at de store tredjepartsudgivere som EA, Take-Two eller Activision helt endnu er overbeviste om platformens succes. Mange af årets tredjepartstitler kom slet ikke til Switch, så det er altafgørende at Nintendo kan gøre op for dette med indie-spil og deres egne, fede titler.

Og her kommer Deluxe-initiativet ind i billedet. Mario Kart 8 Deluxe viste sig nemlig at være en genial løsning. En måde hvorpå at man kan frigøre de spil der blev fanget på Wii U-platformen, og genudgive dem med ekstra indhold. Faktisk gør dette at Switch kan blomstre ved hjælp af Nintendos egen software uden hjælp ude fra. Pikmin 3, The Wonderful 101, Bayonetta 2, Captain Toad, Super Smash Bros. for Wii U, Paper Mario: Color Splash, Yoshi's Wooly World. Alle disse spil kunne potentielt set få nyt liv på Nintendo Switch, og holde skansen indtil Nintendo står klart med mere software direkte udviklet til Switch.

Nintendo er rigtig dygtige til at udvikle underholdende software, men sådan noget tager tid, og det er tid som de lige nu ikke har. Mange Deluxe-udgaver kunne holde brugerbasen ved lige - og så er alle de ovenstående titler jo møgfede. Det tæller også.

Dette er en annonce: