Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook

Karakterer og hysteri

Det føles som om, at jeg sådan cirka en gang i året skal have luft. Omkring de forbandede karakterer. Og folks evige fokus på dem. Denne svada er derfor tilegnet de typer der nærmest ikke kan forholde sig til en karakter, der ikke er som forventet. Til dem der knap nok læser teksten, og som åbenbart tror at anmeldelsen kun består af en række tal.

For det første. Dette er en anmelders mening, og har han argumenteret nok for den, og uddybet grundigt nok, hvorfor han endte med den mening, så fungerer anmeldelsen. Også selvom du er uenig.

For det næste er vi fløjtende ligeglade med hvad "andre giver". Hvis vi bare vil levere et forsigtigt gennemsnit af andres anmeldelser, så kan vi jo læne os tilbage og sejle gennem søen af spil. Men det kan da seriøst ikke være rigtigt. Vi er her for pokker for at fortælle vores mening. Og fortælle om vores oplevelse. Også selvom folk er uenige.

Gran Turismo 5 sikrede i sin tid også anmelderen en sviner for at give et 7-tal - i øvrigt en karakter, der betyder god. Edge som oftest bliver hevet frem som målestok for, hvor gale vi er, gav i øvrigt spillet samme karakter. Tog vi så begge fejl? Og hvad med Giant Bomb, der kun gav den 6? Gennemsnittet var jo 8.4!

Og hvad gør vi den dag, hvor amerikanske anmeldere lover en høj karakter for at please udgiveren? Skal vi så følge trop? Fordi ellers skiller vi os jo ud fra mængden. Det er ganske enkelt noget vrøvl.

Der er kun én sandhed når det kommer til anmeldelser, og det er at anmelderen har gjort sit bedste for at kommunikere ud, hvorfor vedkommende føler, som han gør. Og er du uenig, er du velkommen til at være det. Men det betyder ikke at anmelderen tager fejl, eller at du har ret til at svine ham til, eller antage at han er dum, snyder eller på anden måde ikke er menneske nok til at levere sin mening omkring et spil.

Det forventes endda til tider, at han skal bruge tid på "at forsvare den". Det har han jo allerede gjort i anmeldelsen - hvis man ellers gider at læse den.

Tag det fra anmeldelsen, som du kan bruge. Stil det op mod din egen smag og vurder så, om det er noget for dig. Det er sådan man bruger en anmeldelse.

Til de brugere, der ikke kan klare at læse en tekst, har jeg valgt at give en karakter til denne blog:

10/10

Kommentarer
  • Skrevet af: Sebastian9001
    2011-10-04 10:30
     
  • Skrevet af: Jonas Damholt / GR®
    2011-10-04 10:34
    Argh, en lorte-blogger!!! Grafikken i bloggen er jo elendig - hvordan kan du give den 10/10 samlet...???!!! En blog der kun kører 1 billede i sekundet, kan jo aldrig få så høj karakter samlet!!!

    Men nu tog jeg mig lige tid til at læse bloggen, og du argumenterer fint for dine holdninger, så karakteren er nok fin nok - øv

     
  • Skrevet af: Thor1506
    2011-10-04 11:00
    jeg syntes også det er lidt latterligt at folk bliver sure omkring hvad karakter et spil får... og ja jeg tænker på epic blev sure over at gears 3 havde fået et 7 tal
     
  • Skrevet af: Cisplatin
    2011-10-04 11:21
    Pudsigt, jeg har lige siddet og læst kommentarerne til GT5 igennem og ville faktisk selv have skrevet en blog

    Der var godtnok action på lægterne. Nu kender jeg jo ikke anmelderen personligt, så måske er han både dum, grim og jordens største kegle.

    Sikke sure folk kan blive.

    Men på samme måde kan de også blive imponerende opstemte.

    Eksempelvis anmeldelsen af Halo 3.

    "hurraaa 10/10, lige hvad jeg regnede med! Verdens bedste anmeldelse, jeg elsker GR"

    Eller den anden grøft - "GR er useriøse! Anmelderen er i lommen på MS, en ukritisk fanboy og dum og grim"

    Jo jo, godt man ikke er anmelder
     
  • Skrevet af: clag
    2011-10-04 12:07
    Hvad angår den her blog, ja så må jeg sgu indrømme at jeg syntes at "Gameplayet" trækker gevaldigt ned....

    Derfor kun 55/10 - Det skal gøres bedre!!!

    (Uretfærdig sarkasme og usammenhængende ironi kan forekomme)
     
  • Skrevet af: Vardu
    2011-10-04 12:28
    Er helt enig i det du giver udtryk for, Lee.

    Syntes nu stadig at jeres karakterskala burde have en opdatering/revurdering og måske endda en fyldig beskrivelse som underbygge anmelderens tekst og holdning.

    Godt skriv - 9/10
     
  • Skrevet af: DalleUSSR
    2011-10-04 12:36
    Jeg tror sørme at Lee har betalt Lee for at give Lee en god karakter

    OT:
    Syntes faktisk det lyder vildt at du bliver nød til at lufte ud en gang om året. At folk er uenige og tit giver meget udtryk for det kommer vel som en selvfølge, men at det ligefrem virker til at være så slemt?!
    Syntes ellers ikke jeg ser det så tit i anmeldelser her på sitet.... men det har måske noget at gøre med at det er kommentarerne jeg ikke læser særligt gennemgående ;)
     
  • Skrevet af: sheen
    2011-10-04 12:50
    man skal huske på at en site/blad kan få et hak i lakken, når man afviger for meget mod den generalle karakter - se edge 3/10 til dead island
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-04 12:56
    Nej man skal ikke "huske på".

    Når nogle læsere vælger at fokusere på tallet og ignorerer teksten, er det læserens egen fejl. Er jeg uenig med så lav en karakter til Dead Island? Helt sikkert. Men er der argumenteret fornuftigt er det fint.

    Der er dog også langt fra 3/10 til top end der er fra eksempelvis 7/10 til top. Men med netop Edges anmeldelse følte jeg at anmelderen argumenterede fint. Jeg var så ikke enig i hans betragtninger, og hvad der for ham trak ned. Dertil tog jeg simpelthen ikke spilverdenen i Dead island seriøst nok. Og det tror jeg var den anmelders største anke, at han blev generet når kvinderne var for smukke og kampen for upræcis.
     
  • Skrevet af: Liou
    2011-10-04 13:12
    Ja det må være frustrerende som anmelder at skrive en lang og god anmeldelse som virkelig kommer rundt i alle kandter og så vælger nogle mennesker simpelthen at fokusere på karakteren istedet for selve anmeldelsen.

    Men for mange, inklusive mig selv, er karakteren jo den endelige dom over spillet. At folk vælger at brokke sig over det betyder ikke nødvendigvis at de ikke har læst anmeldelsen og forstået hvorfor spillet fik så meget/lidt, de er bare uenige.
     
  • Skrevet af: The Pez Dispenser
    2011-10-04 13:22
    Citerer sheen:
    man skal huske på at en site/blad kan få et hak i lakken, når man afviger for meget mod den generalle karakter - se edge 3/10 til dead island

    På den anden side er det dejligt forfriskende at se nogen turde sige deres mening om et hypet AAA spil. Der er en tendens til at man kan slippe afsted med lidt mere når produktionsværdien er høj og det er da fedt at nogen tør at gå imod strømmen hvis de rent faktisk mener det de mener.
     
  • Skrevet af: ChickenBone
    2011-10-04 13:28
    Er det pga folks utilfredshed, at I er begyndt at have to anmeldelser med? Jeg synes i hvert fald at det er fedt, at I sætter den karakter på, som I mener retfærdigør et spil.

    TPD >> Ikke alle hypede AAA spil er dårlige spil, nogle af dem fortjener rent faktisk en god karakter.
     
  • Skrevet af: The Pez Dispenser
    2011-10-04 13:31
    Citerer ChickenBone:
    TPD >> Ikke alle hypede AAA spil er dårlige spil, nogle af dem fortjener rent faktisk en god karakter.

    Jep, men det burde heller ikke være kotymen at alle skal være enige. Men generelt virker det til at man gerne vil holde sig ved 7 og opefter så længe produktionsværdien er i orden. Dermed ikke sagt at dem der giver spillene gode karakter har gjort noget forkert, folk skal bare skrive deres mening, der er ikke noget der er forkert medmindre man er elendig til at argumentere.
     
  • Skrevet af: Capperdude
    2011-10-04 13:34
    Fantastisk blog Lee!!

    Du får sq også 10 af mig
     
  • Skrevet af: the salkin
    2011-10-04 13:41
    Helt enig, og dette er vel også noget med PES 12 kontra FIFA 12 anmeldelsen? Men jeg forstår ikke helt det der med Dead Island (tjekkede kun lige karakteren igen) og den fik da 8?
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-04 13:41
    Nope Chickenbone. Det er ganske enkelt fordi vi havde mulighed for det i de her tilfælde, og så er det jo med til, synes jeg, at sikre god tone og spændende læsning med to meninger.

    Jeg var selv storfan af Zzap64 i de gode gamle dage, hvor de havde tre anmeldere på. Så når chancen og tiden er der, synes jeg, at det er fedt at kunne tilbyde det.

    The Salkin... Dead Island er Edges anmeldelse ikke vores. Vi snakker bare omkring anmeldelser generelt.
     
  • Skrevet af: hanmik
    2011-10-04 13:48
    God blog...

    i burde gøre som japanerne-- have 4 folk til at anmelde spillene og de giver så hver deres karakter, spillet får så gennemsnittet som karakter..

    ved det ikke kan lade sig gøre.. jeg synes generelt i gør det skide godt. Jeg bryder dog ud i gråd hver gang der ikke er en dansker på anmeldelsen.. jeg ved der er mange spil og få folk på GR (+lidt tid), så det kan ikke altid lade sig gøre.. men åhh hvor ser jeg dog hellere en dansk anmelder anmelde et nyt spil, end en oversættelse fra en anmelder jeg ikke kender, og ikke aner hvad type spil han kan lide..
     
  • Skrevet af: Thor86
    2011-10-04 13:53
    @ hanmik

    Der er jeg faktisk enig, når jeg læser anmeldelsen af et stort spil så bliver jeg også trist over det ikke er en dansk anmeldelse, men det er jo svært for den danske afdeling at nå det hele. Men så længe anmeldelsen er god, vil jeg tilgive GR for det meste
     
  • Skrevet af: the salkin
    2011-10-04 14:06
    Tak, så er jeg med... troede edge var et spil...
    citat: Jeg kan bedst li' at være hernede - citat slut.
     
  • Skrevet af: Thor1506
    2011-10-04 16:31
    jeg giver hanmik ret. lad få fløjet 4 japanere ind som giver hver deres karakter og gennemsnittet bliver så karakteren.. forstår godt det seriøse i hvad han skrev, men jeg kunne bare ikke la' vær'
     
  • Skrevet af: ostekagemanden
    2011-10-04 19:14
    Har ikke selv oplevet at dette har været et stort problem. Det er trods alt en skala man bedømme efter, hvorfor det er forståeligt at man ligger lidt vægt på det endelige tal.

    Men er fuldkommen enig i at tallet LANGT FRA siger alt. Man skal læse en hel anmeldelse før man kan bedømme dens kvalitet. Og det er da dejligt at man altid læser et kvalitetsprodukt i alle GR's anmeldelser. Tihi!
     
  • Skrevet af: West12
    2011-10-04 20:30
    Fin blog, som nok aldrig kan ytres nok. Må dog indrømme at jeg selv var en smule oprevet over Far Cry 2 anmeldelsen i sin tid, men hvor har jeg også fortrudt det i dag.

    Anmelderen gav sin mening, og jeg kunne simpelthen ikke forstå, at han ikke kunne se gennem fingre med nogle af hans kritikpunkter. I dag er jeg selvfølgelig klar over, at hvad der irriterer nogle, irriterer ikke nødvendigvis andre, og det er derfor at en karakter kan ligge anderledes end hvad man måske selv ville have vurderet.

    Det er teksten, der forklarer karaktere - Så må man selv bedømme ud fra argumenterne (og ens eget temperament) og man evt. selv ville lægge lidt ekstra til, eller trække fra.

    Sry, for kommafejl og evt. stavefejl - Remsede lige hurtigt noget op, og har ikke tid til at gå det igennem
     
  • Skrevet af: Sejborg
    2011-10-04 23:42
    Måske skulle I se indad, istedet for hvert halve år at komme med den samme opsang til de nye brugere, som ikke forstår karaktersystemet.

    Jeres karaktersystem er "broken". Enten lav det eller forvent, at du skal lave den samme blog om et lille år igen.
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-04 23:53
    Jamen, Sejborg vi kigger selvfølgelig jævnligt indad, det skal man jo for at overleve, og jeg håber da heller ikke, at du helt alvorligt tror, at du er ene om at få den tanke.

    Men jeg forventer skam alligevel at skulle lave samme blog hvert år. Det er jo en slags oplysning. Og det kan jeg sagtens leve med at skulle levere.

    Karakterer på spil, film, bøger osv. er idiotiske, hvis du spørger mig personligt, men de giver læsere, og derfor forsvinder de næppe foreløbigt uanset om man hedder Gamereactor, Kino, Politiken eller noget helt fjerde. Men man kan lufte tanken, ligesom man kan fjerne delkarakterer i magasinet. Babysteps.

    Nu er Gamereactor jo andet end mig og min personlige holdning, og uanset hvad vi gør, vil der alligevel være brug for denne type blog og samtalen. Så vil det bare være med andre X-er i ligningen.
     
  • Skrevet af: Sejborg
    2011-10-05 00:50
    Okay. Jeg læste bare din blog som om, at du var ved at få nok.

    Karakterer kan være fine nok, hvis man bruger dem ordentligt. F.eks. giver I karakterer for spillenes grafik. Mit gæt er, at mange forbinder "grafik" med hvor teknisk velfunderet et billede kan blive fremstillet på en computer. Har man den forståelse skriger det naturligvis til himlen, hvis en anmelder f.eks. giver 10 til både God of War 3 og Limbo for grafikken.

    Byt "grafik" ud med et andet ord der ikke i samme grad er indforstået ladet med en forståelse omkring teknisk ydeevne, og brug f.eks. "præsentation" eller "visuelt design", og så burde problemerne på dette punkt ikke længere være ligeså udtalte.


    Og så er den designmæssige opbygning af jeres anmeldelser ikke specielt god, hvis I først og fremmest vil have brugerne til, at læse teksten og argumenterne, og ikke kun karakterne.

    Hver eneste anmeldelse starter med et par afsnit omkring "ingenting". Noget mere eller mindre irrelevant for bedømmelsen af spillet (men muligvis nødvendigt for opbygningen af anmeldelsen). Det kan være en kedelig opsummering omkring at anmelderen har set frem til spillet, at det er en efterfølger, eller måske et eller andet corny, hvor anmelderen skriver som om han befinder sig inde i spillet, og der står noget med at han strammer grebet om sin pistol og lusker frem imod dragen, og der lugter af hør.

    En eller anden form for introduktion som højst sandsynligt ikke kan undværes, men imens man sidder og læser dette irrelevante for spillets kvalitet, så kan man kigge lidt til højre, og se en opsummering på alt det relevante - karakteren. Måske er det ikke det bedste at have karakteren som det allerførste, hvis man synes argumenterne for(!) karakteren er det vigtigste.

    osv. osv.
     
  • Skrevet af: Das_Saint
    2011-10-05 05:32
    *dobbeltpost*
     
  • Skrevet af: Das_Saint
    2011-10-05 05:32
    Lee, som du selv skriver, så er det det samme, som gentager sig måned for måned, anmeldelse for anmeldelse, år for år. Og nogen fra GR redaktionen melder ud omkring karaktergivning, ligesom du gør nu.

    Måske burde I indse, at det ikke hjælper, at I hos GR bliver ved med at påpege overfor læsere/brugere hvad en anmeldelse går ud på? Problemet et større hos GR end f.ex. Politiken, JP og andre, som også laver spil/filmanmeldelser, da brugerskaren hos GR består af en stor mænge teenagere/unge, som endnu ikke har lært at have respekt for andres holdninger. Arbejder selv med dem til hverdag, så jeg ved det.

    Forhåbentlig vil de lære det, når de bliver ældre. Hvis ikke, er det bare synd for dem - at skulle gå igennem hele livet i troen på, at de selv ved bedst.

    Det bedste GR kan gøre er, at blive ved med at have holdninger og ikke lade sig kue af snævertsynede og smålige mennesker.

    Gør, hvad I gør bedst - spil & skriv!
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-05 10:01
    Sejborg- nah... delkaraktererne skal bare væk, den er da helt ærligt et levn fra fortiden. Med hensyn til karakterens placering. Den er naturligvis også debatteret. Men det er jo et designspørgsmål, som vi som redaktører desværre ikke har synderlig indflydelse på.

    Das_Saint - en af måderne man lærer er jo ved at blive opmærksom på, at man bør have respekt for andres holdninger. Og det skal man jo lære et eller andet sted, og jeg har det fint med at GR engang i mellem også tager del i den opdragelse.

    Men selvom jeg selvfølgelig er glad for velmente råd, så er det ikke fordi vi behøver hjælp, ikke ved hvordan tingene hænger sammen eller mangler at indse noget. Vi lever trods alt af det her.
     
  • Skrevet af: Cisplatin
    2011-10-05 10:35
    Jeg er desværre ikke ung nok til at være teenager

    Men jeg ville ønske jeg havde slået koldt vand i blodet/tænkt mig om, inden jeg sammenlignede anmeldelserne(karakterene) af DNF og F.E.3.R.

    Men man bliver forhåbentlig klogere, men øv
     
  • Skrevet af: S-naitsirK
    2011-10-05 19:09
    Boom!

    Giver dig ret Lee, det er sgu ved at være trættende at bladre igennem indlæg med kritik af karakteren istedet for en ordentlig debat omkring det omtalte spil, men jeg må give Sejborg ret i at der er en vis gråzone mht. grafik/grafisk stil.
    Jeg tror heller ikke han mener at der skulle være en delkarakter, som sådan, men at "Grafik" skulle revideres helt og erstattes med et andet udtryk, som f.eks. "Visuelt design" (som Sejborg foreslog).

    Det skal jeg nu ikke begynde at gøre mig klog på, men jeg holder nu fast ved at det er meget svært at bedømme grafik nu til dags.

     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-05 19:20
    Det jeg siger er at grafik allerede er en delkarakter, og at jeg gerne så den forsvinde sammen med lyd, gameplay og holdbarhed.
     
  • Skrevet af: S-naitsirK
    2011-10-05 22:55
    Aah ok så er jeg med! Dét kunne faktisk også være helt go' idé, så slipper man i hvert fald for det meste brok
     
  • Skrevet af: Mafia_Cookie
    2011-10-05 23:02
    10/10... Arh Lee, så god er den så ikke.
    Joker bare. Er fuldstændig enig med dig, en anmeldese er jo en andens mening, og man skal selv beslutte sig for om man er enig i anmelderen i han/hendes pointer.

    Også til karakter skalaen, hvad med bare: Dårligt - OK - Godt?
     
  • Skrevet af: Wimmer
    2011-10-06 02:12
    Meget god blog, selvom man måske godt kan grine lidt af, at en kritiker raser over, at kvaliteten af hans arbejde bliver.....øh...kritiseret.

    Jeg ligeglad med de der tal, man smider nederst i en anmeldelse.

    Det generer mig dog lidt, at man offentliggør en anmeldelse af f.eks. Dark Souls, hvor anmelderen ikke har haft adgang til internet-delen af spillet.

    Hvis man har prøvet Demon's Souls, bør man vide, at net-delen er central for spillet.

    Til H.... med tallet, men jeg brokker mig, når jeg læser noget, som jeg synes er dårligt eller sjusket håndværk.

    Om det der med luften, så tror jeg, at man måske skulle genoverveje sit valg af arbejde, hvis man taber luften over et "slagsmål" om spil. Jeg tænker navnlig på den lille net-krig, som brød ud på grund af Dragon Age 2. Nærmest som om Biowares fans blev delt i to lejre som hadede hinanden....voldsomt!

    Jeg gad nok vide, hvordan det føltes at være Dragon Age 2-dev. i de dage..vent...nej det vil jeg faktisk helst ikke vide.
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-06 09:37
    Hehe Wimmer. Nah det er ikke kritikken der er et problem, det er fokus på karakteren fremfor teksten.

    Med hensyn til online har vi allerede lovet af Philip nok skal vende tilbage med en fyldigere anmeldelse af Dark Souls, så det skal der nok komme styr på.
     
  • Skrevet af: Mickeyguf
    2011-10-06 11:55
    Ganske aggressivt, I like it!
     
  • Skrevet af: jigsaw15
    2011-10-06 11:57
    Jeg vil kun nævne en ting

    Boondock Saints 2 fik 10/10 på GR

    OH MY GOD!!

     
  • Skrevet af: Thor86
    2011-10-06 12:04
    @Jigsaw

    Ja, anmelderen gav den det. Man skal huske på det kommer meget an på anmelderen hvordan karakteren skal være. Det nytter ikke sige at hele GR er utroværdige fordi man er uenig med én anmelder.
     
  • Skrevet af: jigsaw15
    2011-10-06 12:22
    Kommer det "meget" an på anmelderen?
    Kommer det ikke kun an på anmelderen.

    Man må forvente at anmelderen har en vis viden og forståelse inden for sit område. Man vil forhåbentlig gerne være anerkendt for det man laver, og mener at læserne skal finde sin anmeldelse brugbar.
    Nu repræsenterer en anmelder stadigvæk hele GR.
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-06 13:46
    Ja, og anmelderen blev efterfølgende svinet så meget til på grund af hans holdning, at han valgte at forlade Gamereactor.

    Så kan de utilfredse jo være glade og tilfredse. Føj for en opførsel.

    Men Jigsaw hvis du tror, at du skal begynde at svine anmeldere til for karakterer i kommentarerne til denne blog - der netop opfordrer til det modsatte - så må du hellere komme på andre tanker hurtigt.
     
  • Skrevet af: jigsaw15
    2011-10-06 16:34
    Han/hende løb vel selv risikoen med den anmeldelse. Hvis man vælger at være anmelder må man forvente kritik til sin anmeldelser.
    Ellers må i jo fjerne kommentar funktionen hvis i vil det til livs.
    Kritik er jo lidt en selvfølge. Hvis man tager kritikken alt for personlig, så skal man nok ikke ytrer sine holdninger offentligt. Man kan ikke undgå destruktiv kritik, når man selv kommer med ekstremer, og det var den anmeldelse desværre, inden for sine egne rammer.
    Jeg opfordrer ikke nogen til noget. Og slet ikke til at svine anmeldere til.
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-06 17:04
    OH MY GOD-kommentarer med gider jeg dog ikke at se på her i denne blog. Så enkelt var det.

    At du halvandet år efter anmeldelsen så lige synes, at du skal gøre opmærksom på den her på den måde, er også en sær og unødvendig opførsel i min bog. Der er i øvrigt forskel på kritik og tilsvining.

    Uanset hvad: at der på sitet er en kommentar-funktion er ikke det samme som at folk kan tillade sig at skrive hvad som helst. Og det er heldigvis ikke til diskussion.
     
  • Skrevet af: JeppeJeppeDK
    2011-10-06 19:16
    anmelderen blev efterfølgende svinet så meget til på grund af hans holdning, at han valgte at forlade Gamereactor.

    Hmm sådan noget gør sgu mig deprimeret og lidt gal... Stakkels mand, håber da der er nogen der har lidt dårlig smag i munden.

    Ytringsfrihed er jo dejligt, men med store evner følger stort ansvar... TÆNK før du taler!

    Ellers god blog der endnu engang vidner op at der er for lidt looooove i os gamere
     
  • Skrevet af: Sejborg
    2011-10-06 22:42
    jeppehp

    Det er nu engang situationen som anmelder. Har man en smag, som ingen andre er enige i, så mister man sin relevans som anmelder. Jeg skrev engang en blog der byggede på Niels Frids anmelder karriere.

    http://www.gamereactor.dk/blog/sejborg/61690/
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-06 22:58
    Nej Sejborg du forveksler det at blive taget seriøst med det at blive svinet til. Det er to forskellige ting, og dermed ikke "situationen som anmelder."

    Det handler om sidstnævnte, og det at behandle folk pænt. Især folk der skriver ulønnet fordi de har en interesse i det, men også alle andre. Ellers bliver nettet let et utroligt ubehageligt sted at færdes, hvis alle bare retfærdiggør dårlig opførsel.

    Det første kan man passende diskutere i din blog, men det er ikke det jepphp kommenterede på.
     
  • Skrevet af: Sejborg
    2011-10-06 23:40
    Jeg synes ikke jeg forveksler det. Jeg ser mere en mulig sammenhæng mellem de to.
    Det er rigtig nok to forskellige ting, men nogengange bliver folk svinet til, fordi man ikke tager dem seriøst. Så selvom det er to forskellige ting, så kan det ene godt ske som konsekvens af det andet, og derfor kan de to forskellige ting godt være tæt forbundet.

    Uden at kende situationen indgående om den mobbede anmelder, så tror jeg umiddelbart at folk svinede den til, fordi de ikke kunne tage hans anmeldelser seriøst.

    Det er dog en skam når folk udtrykker sig unødigt groft eller ubehageligt. Det er bedst hvis folk forklarer, hvorfor de er uenige. F.eks.: "Filmen er dårlig, fordi den har dårlig pacing, og jeg forstår ikke personernes motiver."

    Istedet for:

    "Filmen er dårlig, og du er dum".
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-06 23:51
    Du skrev, at det er situationen som anmelder, det er hvad jeg svarede på, da det ikke var korrekt.
     
  • Skrevet af: Sejborg
    2011-10-07 00:00
    Og så uddybede jeg det, da det første ikke var nok til at du forstod min mening.

    10/10.
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-07 00:01
    Jo jeg forstod din mening. Jeg var ikke enig med det du skrev. Der er en forskel.
     
  • Skrevet af: Sejborg
    2011-10-07 00:09
    Du skriver selv her:

    Ja, og anmelderen blev efterfølgende svinet så meget til på grund af hans holdning, at han valgte at forlade Gamereactor.


    "på grund af hans holdning". Det kunne tyde på at den empiri du selv henviser til, underbygger min pointe omkring, at der kan være en sammenhæng imellem at blive svinet til, og de holdninger man har. Især hvis holdningerne ikke kan blive taget seriøst.

    Men nu er vi nok bare uenige.

    Tillagt 2011-10-07 00:19:
    Jeg tror jeg forstår din mening, hvis du mener at der ikke BØR eller SKAL være en sammenhæng mellem uenighed og tilsvining. For helt ideelt så ser jeg også gerne at det er sådan det er.

    Jeg synes dog ofte at jeg oplever folk blive svinet til, hvis man er uenig med pågældende, istedet for at holde det sagligt. Og det er en skam.
     
  • Skrevet af: jigsaw15
    2011-10-07 02:07
    Jeg kan virkelig ikke se hvor jeg har tilsvinet nogen, eller opfordret til det. Jeg har formuleret mig en smule sarkastisk i mine kommentarer fordi jeg fandt nævnte anmeldelse en smule komisk, men det har skam aldrig været ment som et personligt angreb. Og jeg beklager hvis det er blevet opfattet på den måde.
    peace and love to all reviewers
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-07 08:26
    "Jeg synes dog ofte at jeg oplever folk blive svinet til, hvis man er uenig med pågældende, istedet for at holde det sagligt. Og det er en skam."

    Amen.
     
  • Skrevet af: Aalborg
    2011-10-07 13:17
    Lee Nævnte zzap 64.. jeg tror jeg begynder at græde... (cyklede for mange år siden troligt hver måned til nabobyen for at købe mit eksemplar)

    og ellers er jeg uenig.. men kun fordi "I" gav Dark Souls 7.. sikkert fordi det ikke er mainstream nok..

    Jeg tror ikke det er ironi eller sarkasme.. tror jeg har opfundet noget nyt
     
  • Skrevet af: Lee West / GR®
    2011-10-07 13:35
    Aalborg ... græd du bare videre:

    http://www.zzap64.co.uk/

     
  • Skrevet af: Aalborg
    2011-10-10 14:44
    Kender godt den side.. har siddet og været nostalgisk flere gange..
     
  • Skrevet af: Emil_Nissen
    2011-11-07 11:05
    For søren, denne blog er aktuel her i November når alle de store blockbusters kommer ud

    Hallo, HVORFOR HAR BATTLEFIELD OG UNCHARTED KUN FÅET 9 I GRAFIK?!?!

    Hvis Skyrim for 9 i en af delkarakterene er anmelderen bare blacklistet hos en del folk vil jeg tro

    Når jeg tænker på anmeldelsen af Uncharted 3 hvor anmelderen siger at gameplay elementerne føles lidt slidt da der ikke er sket meget nyt og at han synes det er negativt så bliver folk sure fordi de holder meget af Uncharted.

    Men når nu han nævner hvor det negative ligger, og du ikke synes det er negativt, så kan du se det som noget positivt.

    Det blev lidt rodet.. Men hva fanden
     
 
Kommentér

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :-- Bold Italic Underline Spoiler


Ældre indlæg
Afstemning Hvad skal du have som next gen?
  • 2% Wii U
  • 52% PlayStation 4
  • 11% Xbox One
  • 16% Jeg holder mig til PC
  • 13% Jeg afventer E3-messen, før jeg beslutter mig
  • 6% Ingen af delene, jeg er tilfreds med det jeg har
Resultat
BETA +