Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto

Datoen for udgivelsen af min første single

Skrevet af Mike JezZ den 16 maj 2017 kl. 10:34
Tagget som: Mike JezZ

Mine forrige blogindlæg har været omkring min kommende udgivelse af min første single, "Ryst Din Røv", hvor jeg har forklaret om forløbet med hensyn til udviklingen.

Det eneste, jeg sådan set mangler, er at afsløre sangens udgivelsesdato, samt lade jer lytte til sangen.

Lad os starte med det første:


Min første single, Ryst Din Røv, udkommer den 16 juni på følgende tjenester:

iTunes, Spotify, YouSee Music.

Coveret er det samme som i blogindlægget.

Med under en måned tilbage sidder jeg lidt smånervøs, og venter spændt på hvad pøblen vil synes om det. Det er ikke den stil jeg normalt kører, og det er ikke en stil folk skal forvente at jeg kører fremover. Det kan så måske virke underligt, at det er sådan en sang jeg udgiver først, men jeg føler, at tiden passer til det, og at jeg egentligt godt kunne lide at lave sådan et type track. Måske laver jeg et i samme stil igen, men lige nu fokuserer jeg på at få færdiggjort flere sange til mit album.

Jeg håber selvfølgeligt på, at mange kommer til at høre min nye sang, men jeg kan jo ikke forvente at det bliver det næste store hit, da jeg endnu ikke har et stort navn derude. Men forhåbentligt kan min kommende single være med til at bringe mit navn ud.

Jeg beklager at min blog ikke er så informativ som de tidligere, men jeg ville gerne meddele, at der kun er nøjagtigt en måned til udgivelsen, hvilket altså, hvis du skulle være i tvivl, er den 16 juni.

/Mike

Bag Om: Udviklingen af min første single

Skrevet af Mike JezZ den 9 maj 2017 kl. 12:41
Tagget som: Mike JezZ, Single, Ryst Din Røv

I forrige uge afslørede jeg at min første udgivelse er på vej, og i denne uge vil jeg skrive lidt mere om den tekniske udvikling jeg har haft med sangen.

Den oprindelige tekst hed "Ryst Jeres Røv", og blev faktisk skrevet for snart ti år siden. Sidste år gik jeg og pønsede på hvilken sang jeg eventuelt skulle lave som min første single, og her faldt det naturligt ind at lave en club-sang, hvilket min sang også er.

Jeg hev det gamle track op ad skuffen, analyserede teksten, rev det meste fra hinanden, og gemte derefter kun brudstykker fra den oprindelige. Meget er nemlig sket gennem tiden siden dengang. Både min egen personlig udvikling, men også musikscenen. Teksten er blevet mere voksen, og diamanten er så at sige blevet slebet godt til.

Beatet er også blevet helt udskiftet, der er lavet af produceren Mixe. Melodien er blevet direkte skræddersyet til denne sang, da jeg bad ham om personligt at lave et mere nutidigt beat, der stadig fulgte den gamle stil. Det lykkedes fantastisk, og resultatet er mega fedt.

Sat til udgivelse ved et uheld
Jeg har valgt at udgive mit eget musik gennem digidi.dk, da det er nemt samtidigt med at man stadig beholder alle rettigheder for sin musik. Desuden har jeg også meldt mig ind i Koda, hvis det nu skulle ske at man blev spillet forskellige steder.

At udgivelsen blev sat til udgivelse ved et uheld, er selvfølgeligt en overdrielse og en cliffhanger, men det er delvist sandt - efter at have brugt lang tid på at mixe sangen gjorde jeg den klar, hvorefter jeg lagde den op på tjenesten, samt de øvrige oplysninger, såsom coverart, hvem der har været med til at lave sangen, og så videre. Sangen blev sendt til udgivelse, og næste morgen stod der, at den var sendt til udgivelse.

Jeg gik i panik, for der stod, at man kunne gøre sin sang klar til udgivelse, og stadig rette i den. Men da jeg trykkede på ret, stod der, at dette ikke længere var muligt. Efter at have snakket med supporten mandag morgen fik jeg heldigvis at vide at det stadig var muligt at redigere, men det efterlod mig som et nervevrag i løbet af weekenden.

Grunden til at jeg egentligt fortsat ville rette den, uden at være 100% færdig, skyldtes, at jeg ønsker en udgivelse i midt juni, og det skal gerne gøres minimum en måned inden udgivelse. Da jeg hørte min sang på mine højtalere lød den perfekt, men hvis jeg sammenlignede den med musik på andre tjenester, var min sang minimum halv volume af deres, hvilket ikke er optimalt.

Jeg prøvede først at skrue mit mix op, men lyden skrattede, hvilket er fatalt i en musikproduktion. Jeg begyndte at snakke med folk om mastering, og opdagede, at det var ret dyrt. Jeg endte med at bruge hele min weekend på at lære at lave mastering, og det lykkedes mig til sidst.

Tracket er gået guld. Og jeg formåede at gøre alt selv, frem for at få sendt det til en master. Jeg kan faktisk sige, at al det hårde arbejde om selve sangen, vokalen og mixing samt mastering er noget jeg selv har båret mig ad med, hvor Mixe hjalp mig med beatet.

En stolt far
Når jeg hører min produktion, sidder jeg stolt, og tænker 17 år tilbage, hvor jeg som fjortenårig begyndte at skrive musik. Det startede ud som digte, og endte i at blive rap. På en masse gratis og en mp3-afspiller til at optage min vokal med begyndte jeg at spytte rim, og siden da har det været en stor del af mit liv.

Det bliver uvirkeligt, efter alle disse år, endeligt at kunne søge på mit kunstnernavn, og finde mig selv på de store tjenester. Endnu mere uvirkeligt bliver det, hvis min sang rent faktisk kommer til at blive spillet alle de store steder

Har du spørgsmål?
Hvis der er nogle, der sidder med spørgsmål omkring min sang, min vej til hvor jeg er nu, eller andre spørgsmål relaterede til min musik, så spørg endeligt gerne. Måske jeg endda kunne hjælpe andre på vej med mine svar.

Hvis der kommer for mange til at svare dem alle i kommentarfeltet vil jeg svare på dem i næste blogindlæg, der udkommer i næste uge, sammen med en udgivelsesdato på mit track. Ugen efter lægger jeg en lille smagsprøve op af mit track, så i kan få lov til at lytte.

Tak fordi du læste med, og viser interesse for mit kommende nummer.

Min første single ude i næste måned!

Skrevet af Mike JezZ den 2 maj 2017 kl. 15:09
Tagget som: Mike JezZ

Efter så mange års arbejde kan jeg nu endeligt bekræfte - min første single udkommer i næste måned!

Har de sidste 3 år arbejdet hårdt på at få arbejdet seriøst med musikken, så meget det nu har kunne tillade med et fuldtidsjob ved siden af. Nu har det endeligt båret frugt, og jeg vil gerne tage jer alle med i hvad der er sket den seneste tid.

Jeg har tidligere delt mine nuværende sange gennem de seneste år herinde gennem blogs, hvor jeg har fået primært gode kommentarer, og nu er tiden kommet til at min første single udkommer. Den hedder "Ryst Jeres Røv", og er skrevet samt mixet af undertegnet, mens beatet er produceret af Morten "Mixe" Zaremba.

Sangen udgives under mit eget label, der har navnet "JezZ Records", og jeg står selv for al finansieringen. Uden at afsløre det fulde beløb, kan jeg konstatere, at det ikke er helt gratis at starte sådan et labelselskab op.

Jeg fik også for nyligt opgraderet mit studie. Jeg bruger den samme mikrofon som jeg har gjort de sidste 12 år, nemlig Golden Age Project FC 1 MK II F.E.T. Condenser Microphone, hvilket jeg er fuld tilfreds med. Har dog skiftet min Pre Amp ud med et USB-lydkort, der gjorde en del underværker for lyden. Dog har jeg for nyligt fået lavet mig nogle lydisolerende vægge, der dræber rumklang på indspilningerne, og det er næsten det mest fantastiske ved mit studie. Jeg er overrasket over hvordan de fuldstændigt har fjernet rumklangen i mine indspilninger.

Det er slut med at bruge timer op og ned på at skulle rette lyden så den bliver perfekt, det gøres direkte on the go nu hvor jeg endeligt har fået sat det hele professionelt op. Det er direkte sjovt at stå i studiet nu. Jeg har altid foretrukket at spytte rim, og har altid hadet at gøre alt mixeriet. Jeg står desuden selv for det meste. Det eneste jeg ikke altid står for, er producering af beats, da det er noget der tager lang tid, når man foretrækker at skive og rime, og samtidigt har et fuldtidsjob ved siden af.

Min sang udkommer på Spotify, iTunes, YouSee Music, og alle de andre digitale tjenester. Der bliver altså ikke en fysisk udgivelse denne gang.

Jeg har lavet meget hård rap gennem tiden. Stilen er stadig den samme, omend jeg er blevet lidt mere mild i kanterne. Dog skal man ikke forvente at se noget af dette på mit kommende track, da det er et track beregnet til at blive afspillet i klubber og radio, hvis det skulle komme så langt.

I får mere at vide i løbet af denne måned, samt får lov til at få en tidlig lytter. Indtil nu ville jeg blot dele den fede nyhed med jer, da i har støttet mig i alle disse år :)

Coveret til tracket ser ud som vedhæftningen af billedet til bloggen, og er desuden også lavet af mig selv.

/Mike

Et gensyn med Elder Scrolls Online

Skrevet af Mike JezZ den 12 april 2017 kl. 11:39
Tagget som: Elder Scrolls Online

Da The Elder Scrolls Online udkom tilbage i sin tid kunne jeg ikke dy mig. Betatesten var en smule lunken, men jeg gav alligevel spillet min tvivl til gode. Indrømmer da også, at spillet var underholdende, men jeg følte ikke at spillet var den månedlige betaling værd.

Jeg endte med at blive level 25 før jeg hoppede fra, og har siden adskillige opdateringer ikke rørt spillet. Da spillet udkom til konsollerne, fik jeg købt det til Xbox One, da PC-ejere fik rabat på at købe spillet til konsollen. Misforstå mig ikke, for spillet kan sagtens afvikles på Xbox One - men det var især manglen af Add-Ons, der gjorde at jeg mistede gejsten igen.

Grunden manglen på et nyt MMORPG, efter at være blevet udkørt i World of Warcraft samt Black Desert Online, valgte jeg at hoppe tilbage til spillet, og må sige at jeg er glad for at jeg gjorde det.

Spillet har fået så mange gode ting siden jeg stoppede. Det første er selvfølgeligt fjernelsen af den månedlige betaling, men der er virkeligt blevet tilføjet meget nyt indhold. Det er nu muligt at søge efter gruppe automatisk ved at skrive sig op til en dungeon, hvorefter man kommer ind i en gruppe når der er fundet nok medlemmer.

En anden genial ting er, at uanset hvor du er i verdenen, så skalerer de forskellige opgaver efter dit eget niveau, så du selv kan bestemme hvilken rækkefølge du klarer din gennemspilning. Dette gør også, at du kan spille med dine venner, uanset hvilket niveau i er. Monstrene skalerer sig efter hvem der slår på dem.

Jeg vil dog sige, at The Elder Scrolls Online er langt sværere på konsol end på PC, da du ikke kan få Add-Ons til konsollerne. Disse kan blandt andet vise hvor de forskellige crystal shards er, samt hjælpe dig med at finde ud af hvor de forskellige materialer kan hentes. Det er desuden også muligt at få et Mini-Map oppe i hjørnet, der detaljeret viser det område du er i.

Crystal shards bruges til at stige i de forskellige færdigheder, og selvom man kan hente en guide, er det stadig dejligt at se de shards man har samlet været krydset af med det samme, med den Add-On man kan hente. Hvis man ikke har spillet med disse tilføjelser er de formentligt lette at leve med uden, men når man først har prøvet at spille med dem aktiveret kan det blive svært at spille uden.

Spillet er lige nu gratis at prøve på samtlige platforme, så der er fri mulighed for at give spillet et skud. Jeg vil dog anbefale at spille med en ven, da spillet ellers kan blive dødt hurtigt. Jeg blev positivt overrasket over alle de nye tilføjelser, der måske på papiret ikke ser ud af meget, men virkeligt gør en verden til forskel i spillet.

Der er også en ny udvidelse på vej, i form af Morrowind, der blandt andet tilføjer battlegrounds.

Ses vi på slagmarken?

Mine 4 dage med Nintendo Switch

Skrevet af Mike JezZ den 9 marts 2017 kl. 14:29
Tagget som: Nintendo Switch, The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Efter at min indre bitterhed over PostNord's særdeles elendige service, fik jeg pakket min Nintendo Switch ud om mandagen, for derefter at komme i gang med maskinen.

Æsken til maskinen blev åbnet, og der gik ikke lang tid, før maskinen var sat til fjernsynet. Interfacet var utroligt simpelt, faktisk ganske lækkert, da alle unødvendige funktioner direkte er skåret fra. Det eneste man ser efter opsætningen, er en lang rubrik, hvor der er plads til alle de spil man har installeret. Under spillelisten er der små, runde ikoner, hvor man kan læse om Nintendo Switch-nyheder, se internetbutikken, opsætning, og de øvrige vigtige funktioner. Enkelt og elegant.

Et simpelt men elegant interface

Den sættes til TV'et ligesom en normal konsol. Dog er kablerne en smule for korte til min smag, desværre, men man kan heldigvis købe længere kabler selv. Derefter er opsætningen legende let. Og det er lige så let at tage maskinen ud af standeren, for derefter at tage den med sig. Nogle har klaget over, at deres skærm er blevet ridset, men grunden er fundet. Nogle har tilsyneladende haft en skæv stander, der går ind og ridser skærmen, hver gang den tages op og ned. Det er formentligt en dårlig sending, der har været sendt afsted, og så vidt jeg ved, har ingen haft problemet i Danmark.

Internetbutikken er også stilren denne gang. Hvor den var langsom på både Wii U og 3DS, tager det ikke mange øjeblikke før den er klar på Switch, og selvom der endnu ikke er mange titler til maskinen, så er den stadig, ligesom resten af systemet, utroligt stilrent og nemt at navigere rundt i.

Jeg har læst om utroligt mange, der har valgt at købe sig en Pro Controller, før de overhoved havde prøvet de medfølgende Joy-Con-controllere, som følger med maskinen, og hvis jeg var blandt dem, ville jeg godt nok have følt mig en smule tosset. Hvis man bruger det grip, der følger med maskinen, og sætter begge Joy-Con-controllere i den, så føles den som en fuldkommen normal controller. Jeg har store og klodsede mandehænder, og på trods af dette, så passer den stadig perfekt i mine hænder.

Noget, der dog væltede mig ned af stolen, var da jeg spillede Zelda, hvor jeg havde en Joy-Con i hver hånd, og altså ikke brugte grip. Det føltes som en kæmpe frihed, at kunne sidde helt adskilt med begge hænder, og spille Zelda, imens jeg totalt afslappet sad i enten min stol eller i sofaen. At kunne præcisere sit skud ved hjælp af gyro-funktionen, hvor du justere dit skud ved at bevæge din joy-con, er også fantastisk. Det var virkeligt fedt, når man lige bevægede sin hånd, i stedet for styrepinden, og lige præcisere skuddet, som var det en selv der styrede buen.

Det første spil der selvfølgeligt røg i maskinen, var The Legend of Zelda: Breath of the Wild, og da jeg følte, at jeg var langt bagud oplevelsen, da jeg burde have haft den om mandagen, indrømmer jeg gerne, at jeg var lidt hurtig til at spole igennem visse dele af snakken i spillet, hvilket gjorde, at jeg var nødsaget til at spørge lidt på forummet herinde, for at få en smule forståelse af hvad der foregik.

Det var for alvor først om onsdagen, at jeg rigtigt fik spillet Zelda, da jeg havde taget en fridag fra arbejdet. Klokken halv ti startede jeg Switch'en op, for derefter at starte The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Da spillet var startet op, begyndte eventyret, og efter at have klaret nogle enkelte missioner samt gået på opdagelse, var der gået 4 timer. 4 timer, der reelt føltes som en halv times spilletid, blev bare revet ud af dagens skema.

Grafikken er fantastisk for den maskine. Jeg troede ikke, at vi ville komme til at se så flot grafik fra Nintendo. Desværre skuffer billedhastigheden lidt, når der er meget græs, da den ryger mærkbart ned. Dette er dog kun gældende, når maskinen står i standeren, da den håndholdte har fået skruet lidt ned for det grafiske lir, hvilket også gør, at spillet kører fuldstændigt flydende her.

Den måde, græsset suser efter vindens retning ser fantastisk ud. De første mange gange kunne jeg ikke lade være med at smile, når jeg slog en fjende i gulvet, og de derefter taber deres våben. Det er faktisk muligt at samle deres våben op før de selv når det, og så står de med de bare næver.

Jeg stopper med at snakke om The Legend of Zelda her, da det stadig er nyt, og jeg helst ikke vil afsløre alt for meget, for de, der ønsker at spille spillet, men endnu ikke har prøvet det. Men har du lyst til at læse mere om spillet, så hop forbi brugernes diskussion herinde.

Selv min kæreste blev helt forelsket i The Legend of Zelda: Breth of the Wild, og ærger sig over at hun endnu ikke selv kan bestille en Switch, så jeg købte Shovel Knight, så vi også kunne spille sammen. Der forsvandt yderligere 4½ time i løbet af onsdagen, da vi begge sad og grinede, jublede, og skreg, når vi vandrede igennem banerne, der meget hurtigt begyndte at blive mere og mere svære.

Men Shovel Knight er bestemt et spil, i kan lokke lillemor med, hvis der skal købes en Switch. Det spil er super underholdende, og det er desuden muligt at bruge hver sin joy-con som controller i spillet. Det vil sige, at der rent faktisk medfølger 2 controllere til Nintendo Switch. Jeg var selv meget i tvivl om hvordan det ville føles, da de er ret små, men de føles faktisk overraskende godt i hånden. Nærmest som en lidt mindre udgave af de oprindelige NES-controllere.

Shovel Knight er også så smart, at der er et billede af controlleren samt hvilken knap der skal trykkes på, når man deles om begge, da der jo selvfølgeligt så vises noget forskelligt på Joy-Con-knapperne.

Jeg synes, at Nintendo har ramt rigtigt denne gang. Jeg har hørt om mange med problemer: En venstre Joy-Con, der mister signalet. At Switch'en bliver ridset, fordi folk har en skæv stander, eller endda at farve niveauet på selve skærmen er forkert. Jeg plejer at have problemer med elektronik, og jeg har fået en fuldkommen fejlfri Switch. Jeg havde dog et problem med den ene Joy-Con, der lavede et irriterende "hak", når man kørte styrepinden fremad, men det fik jeg faktisk rettet ved at trykke den ned et par gange mens jeg kørte den frem og tilbage.

Hvis du mener, at The Legend of Zelda: Breath of the Wild ser fedt ud, then go for it. Uden at have prøvet det, så lader Fast RMX til at være et fedt Wipeout, og Snipperclips samt Shovel Knight er begge to spil, der er sjove, hvis man kan finde en ven, eller en kæreste, der gider at spille det. Det er ikke alle, der kan retfærdiggøre et køb af Switch nu, og det kan jeg godt forstå. Der er ikke så mange spil ude til den endnu, men ser man på selve spillene, mener jeg, at det er den maskine af de nuværende, der har den bedste line-up af spil på udgivelsesdagen. Hverken Sony eller Microsoft havde nogle nævneværdige, eksklusive titler, og Switch'en har allerede 3 spil som jeg nyder enten alene, eller sammen med min kæreste.

Magien er tilbage, og Switch'en er bestemt ikke et dumt køb. Det bliver dog svært at finde en, hvis du ikke har forudbestilt den, da den er udsolgt stort set alle steder.