Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto

VR 's indpas i det moderne Samfund.

Skrevet af Nova den 9 juli 2017 kl. 01:08

Hvad er VR? Hvor langt rækker det? Hvad byder fremtiden på?

Spændende diskussion som opfølgning til VR Magnus Laursens oplæg: http://www.gamereactor.dk/blogs/Magnus+Laursen/151393/Magnus+kober+endnu+en+ting+han+ikke+har+brug+for/

Mit seneste indlæg skaber grobund for denne VR-blog.

"Præcis @Magnus.

I det amerikanske militær anvender man allerede VR til soldater med 1-3 grads brandsårskader. De får et par VR-briller på hovedet som viser et is-landskab. Man kan samtidig måle deres værdier samt in situ hjerneskanninger og se hvordan værdierne falder samt smerteintensitet reduceres.

Næste skridt er at anvende VR til behandling af angstlidelser, lige fra fobier til generel og social angst. Dette vil i stor grad sænke medicinomkostningerne på landsdækkende- og (vestligt) globalt plan.

VR ER og bliver fremtiden. Forskere i USA har netop udviklet software til en (hånd) protese som perfekt kan imitere følelsen fra en ægte menneskehånd. Alle disse tiltag kan med fordel anvendes indenfor VR-branchen.

Det er bare et spørgsmål om tid før VR opkobles til AI. Når AI bliver tilstrækkeligt avanceret så kommer disse 2 fænomener til at gå hånd-i-hånd.

VR og AI er fremtiden, uanset om man vil eller ej.

Military "Snow-world" - For Veterans With Burns, A Virtual Reality Aid: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=120638735

CP-model + Bionic hands: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/06/170626155737.htm