Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Mød redaktionen

Alt om sitet og magasinet

slet profil

Tsunami
Det kan du ikke. Og hvis du ikke ønsker at være her mere, så lader du bare være med at logge ind

Framtid
Framtid
Det syntes jeg egentlig er lidt ringe. Så skal GR bare ligge inde med folks oplysninger, eller hvad?

Partisan
Partisan
De oplysninger du giver, kan folk nok finde ud af uden du giver dem.
På den anden side tror jeg egentlig heller ikke GR vil misbruge dem.

Hihi
The Pez Dispenser
The Pez Dispenser
Oplysningerne som kan ses består af følgende: mail adresse, og fulde navn og fødselsdato. Resten er skjult for alle andre end dem der sender konkurrence gevinster afsted.
Så ved ikke om der er grund til bekymring?

Og disse oplysninger er iøvrigt kun tilgængelige for modstaben og GR staben.

"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
Framtid
Framtid
Hvad så med alle de gemte oplysninger, som andre bruger (bortset fra admins og mods) ikke kan se?
Hvis nu man gerne vil have sin profil slettet, så skal der vel ikke sættes spørgsmålstegn ved, men bare gøres?

Men det er vel sådan, at moderators og admins vel i bund og grund godt kan slette en profil?

Master_Disaster_17
Master_Disaster_17
Nej, vi KAN faktisk ikke slette en profil. Vi kan banne den, men det får ikke dataene til at forsvinde. Og da det med at banne profiler på bestilling gør vores job som moderatorer mere besværligt, gør vi det helst ikke.

Jeg får ret og jeg får fred
TommyGunX
TommyGunX
Citerer Master_Disaster_17:
Og da det med at banne profiler på bestilling gør vores job som moderatorer mere besværligt

I plejer ellers at prale med at det er så nemt lige at trykke på "Ban-knappen"

Master_Disaster_17
Master_Disaster_17
Jeg personligt prøver at undgå at spøge med ban-knappen, fordi vi jo mener det alvorligt når vi banner nogen.

Det er også derfor vi helst ikke banner folk på bestilling. Hvis en moderator opdager en ny bruger fra en person der allerede har fået bannet een profil, bliver den nye profil som oftest bannet øjeblikkeligt. Derfor kan det føre til misforståelser, hvis vi banner folks gamle profil, bare fordi de ikke tror de vil være her mere, vil have nyt brugernavn eller noget i den stil.

Tupiaz
Tupiaz
Jeg synes det er helt forkert at man ikke slette sin bruger, il mna have fjerne sine data som er på siden skal man være i sine fuld ret til at gøre dette, det kan godt være det ikke er andet end navn og andre mail, men folk må vel selvom hvor personligt dette er. Desuden kan bruger vel finde ud af hvem man er hvis man har samme profil billed andre steder, og så er det pludselig ikke kun admins, modertatore ect..

Signatur er overvurderet.
Framtid
Framtid
Hvor mange klager ikke over, hvilke data osv Facebook fx. gemmer? Der er flere end man lige skulle tro. Jeg forstår godt hvis folk gerne vil have deres brugerinfo slettet. Det undrer mig faktisk lidt, hvorfor man ikke kan? Det findes på mange andre sites og kan man ikke selv, så kan en admin i hvert fald

Udover det, så bør man stadig ikke sætte spørgsmåltegn ved, hvorfor en bruger gerne vil slettes. Brugere har sikkert en grund og den må man altså respektere...

Master_Disaster_17
Master_Disaster_17
Jeg er dybest set enig; det burde være muligt at slette sin bruger. Men de data man afleverer til GR, ejer GR. Sådan er det almindeligvis på nettet. Og som moderator ville det også irritere mig grænseløst, hvis trolls og spammere kunne oprette brug-og-smid-væk profiler, skide ud over hele forumet for derefter at slette profilen og efterlade mig med intet andet end et brugernavn til at genkende dem næste gang.

Men jeg er helt med på at man gerne vil have styr på sine personlige informationer, og hvem der har adgang til dem. Personligt har jeg en 'junk' email adresse jeg anvender hvis jeg ikke vil kunne spores, og jeg har for vane ikke at angive korrekt navn, fødselsdato etc. med mindre jeg ikke har noget imod at den givne site har adgang til disse.

Framtid
Framtid
Du har en god pointe. At man ikke gider spammere, der skriver en masse lort og bare skrider igen. Dog syntes jeg generelt ikke det er det store problem. Jeg er på en del andre boards (dog ikke spil-relateret) og der er altså ikke disse problemer.

Master_Disaster_17
Master_Disaster_17
Nææ, men vi har da haft et par stykker af den slags her på GR. Og jeg er da glad for at de ikke kan slette deres spor

Framtid
Framtid
Men hvor mange er det lige præcis? Bare fordi nogle laver ngoet lort, betyder jo ikke, at det skal gå ud over resten... Og da slet ikke, når det kommer til personlig data

Master_Disaster_17
Master_Disaster_17
Tjah. Det er jo altid sådan at 99% af brugerne er rare og ordentlige mennesker. Men der skal altså heller ikke mere end 1% til for at forpeste tilværelsen i et forum.

Men alt dette er sådan set underordnet; Det korte af det lange er, at data du selv offentliggør/afleverer til et site tilhører det site, medmindre der eksplicit er angivet andet. Hvordan de vælger at forvalte det er op til dem.

Hvis man har spørgsmål til GR's håndtering af profildata/persondata, bør man rette henvendelse til redaktionen.

Framtid
Framtid
Hvor har jeg forresten sagt ja til, at GR kan gemme al data? Her tænker på jeg fx. på IP adresser osv. Jeg har prøvet at kigge lidt rundt, men har ikke kunne finde noget. Jeg ønsker selvfølgelig ikke at slette min account, men når vi nu alligevel er ved emnet, hvorfor så ikke spørge?
Det skal dog siges, at jeg ikke kender reglerne om hvornår det er ok at gemme data eller ej.

Master_Disaster_17
Master_Disaster_17
Prøv at skrive til redaktionen, de ved faktisk mere om det end jeg gør

men mht. IP adresser..... du kan jo ikke besøge et website uden at du giver dem din IP adresse. Sådan virker internettet nu engang

minisnor
minisnor
Citerer Framtid:
Men hvor mange er det lige præcis? Bare fordi nogle laver ngoet lort, betyder jo ikke, at det skal gå ud over resten... Og da slet ikke, når det kommer til personlig data

Sådan er internettet (og livet) nu engang.

Mht. personlig data er GR langt fra så slemt som så mange andre sites (skuler i retning af Facebook) og da både det opgivne navn og fødselsdag (desværre) kan forfalskes, er det egentlig kun en email-adresse man efterlader, og som kun bruges i tilfælde af at man er så heldig at vinde en konkurrence.

Citerer Framtid:
Hvor har jeg forresten sagt ja til, at GR kan gemme al data?

Det plejer man at gøre når man opretter sin bruger.

Bazzinga!
Framtid
Framtid
Er det noget du kan finde frem? Jeg prøvede at logge af og lave en ny bruger (dog uden at lave en) og der var ingen agreements.

minisnor
minisnor
Citerer Framtid:
Er det noget du kan finde frem? Jeg prøvede at logge af og lave en ny bruger (dog uden at lave en) og der var ingen agreements.

nej, men jeg skrev også plejer

Men som sagt er det minimalt hvad der er tilbage af personlig data hvis man rydder sin profil, sletter sine blogs osv.

Selv IP'erne er krypterede, så man kan roligt oprette en bruger på GR uden at frygte identitetstyveri eller lignende.

Bazzinga!
Framtid
Framtid
Det er fint, men derfor er der nogle der gerne vil have, at deres bruger er 100% væk. Jeg tror nu heller ikke, at GR kunne finde på at misbruge data på dets brugere, men derfor mangler der stadig en "slet bruger" funktion.

Tupiaz
Tupiaz
Citerer minisnor:
Selv IP'erne er krypterede, så man kan roligt oprette en bruger på GR uden at frygte identitetstyveri eller lignende.

Jeg er nu stadig igennem her blevet fundet på facebook, nu er som sådan rimelig ligeglad hvem der kender mit navn og hvem som ikke gør, det er for så vidt ligeglydigt.

Tror ikke det kræver mere end lidt deketiv arbejdet at finde en bruger på et andet sites ud fra gr's oplysninger. mange bruger ihvertfald samme brugernavn.

Signatur er overvurderet.
minisnor
minisnor
Citerer Tupiaz:
Jeg er nu stadig igennem her blevet fundet på facebook, nu er som sådan rimelig ligeglad hvem der kender mit navn og hvem som ikke gør, det er for så vidt ligeglydigt.

Jeg fandt dig da kun fordi du også var venner med Carmillah og andre herindefra som jeg kendte fra GN festerne.

Self. kan man finde folk på facebook hvis man kender deres rigtige navne, men så skal de fremgå af ens profil.

Hvis man vil være anonym, kan man være så godt som anonym.

Citerer Framtid:
men derfor mangler der stadig en "slet bruger" funktion

Den har man så valgt fra, for at holde uønskede brugere ude, eller ihvertfald give os Mods et redskab til at spore dem, så vi kan sparke dem ud igen.

Bazzinga!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!