Bedste "depri"-sange? 
Antal indlæg: 40Buktu![]() ![]() ![]() | Kender i det når man virkelig føler sig deprimeret? Når man virkelig er nede, og måske kommer til at tænke seriøst over ens liv? Jeg har sådan nogle perioder indimellem... Det eneste der hjælper ordentligt er musik. Og ikke glad musik. Stille og roligt, måske lidt sørgeligt musik. Den hidtil bedste for mit vedkommende, er uden tvivl The Beatles - Yesterday. Men Eric Clapton med Tears of Heaven virker også ganske fremragende. Er der andre der har nogle sange som virkelig kan få en i bedre humør hvis man er nede? | |
| ||
| bLoOdbUg | Bare køb cd'en med furillo det er glad musik og jeg personligt bliver meget mere glad af det... | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Før var jeg tit træt og deprimeret, men så prøvet jeg musik... Nu har jeg det meget bedre... Tak for hjælpen, musik. Mit navn har intet med Nik & Jay at gøre, hvis det evt. skulle have strejfet din tanke ;) | |
| ||
![]() ![]() | Bedste "depri" sange er noget der er sjovt og du kan grine til. Som noget med Scooter eller Eminem - Without me. Men hvis du vil grine så kan du altid lytte til noget fra South Park the movie If I weren't my own person, would I be talking? | |
| ||
Buktu![]() ![]() ![]() | Jeg vil ikke have noget jeg kan grine til.. :p Man sidder ikke og griner til Yesterday, gør man? But thanks for taking it serious.. :p | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Alt med Tim Christensen, der er stille, er godt at fundere over ens liv til... A legend never dies, he reloads! | |
| ||
| Indokina | Et band som Thine vil jeg foreslå Det er lidt dyster rock, med en total sej britisk accent | |
| ||
| m0zart | Metallica - Fade to black Remember before you forget | |
| ||
| mostwanted | Skal det være depri er der intet som slår Radiohead. Radiohead - How to disappear completely Lækker sang, depri, men lækker. Tjek http://htmldesign.dk | |
| ||
| blacksheep | når man er depri, skal man NETOP ikke høre deprimerende musik. Det gør ihvertfald mig endnu mere depri end jeg var i forvejen. Så er det meget bedre at høre noget opmuntrene eller energisk .. set fra min synsvinkel AUAuauAuAUaauAuuAuAuauauAuA | |
| ||
| Nomad | The Verve - the drugs dont work Metallica - fade to black machine head- im your god Type O negative- everything dies | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Compression of Time. Neeej, det er ikke reklame, hehe. det er det fedeste nummer ever lavet, og er også et godt nummer for mig at høre, hvis jeg skal reflektere mit liv Udover det så er det meste ambient trance godt for mig, men People Can Fly er nok et af de bedste. Poul Oakenfold kan også gøre det, så længe han ikke laver sit London Club crab. Og så er det Down by the Glenside. Total irsk rebelsk sang. Herre fed If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert | |
| ||
| Alan Vittarp | Albummet ( ) fra islandske Sigur Rós - se det er musik til en kold. mørk, deprimeret tid. Kan varmt anbefales | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Ephiphany - Staind Drugs don't work- The Verve Drown- Limp Bizkit The Unforgiven- Metallica The Steward of Gondor- fra Lord of the Rings er blandt de favoritter jeg hører hvis jeg er depri! Obey my dog! | |
| ||
| siegfrid | Ellers kan man jo høre bjørn tidmand med nummeret lille sommerfugl | |
| ||
![]() ![]() | Monty Python's "Always Look on the Bright Side of Life" All you need is LOVE! | |
| ||
![]() ![]() | Jul på Vesterbro If I weren't my own person, would I be talking? | |
| ||
| siegfrid | Arik Einstein | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Støt Asisen - Hvor små vi er... Lige til at blive deprimeret over, så dårlig den er A legend never dies, he reloads! | |
| ||
| The Beatles | Paul McCartney - Ebony And Ibony Xbox 360 Gamertag: Ninja Bent | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | LOL Jaynike. Hmm, jeg hører tit: Sting - Shape of my heart Ten Years After - I´d live to change the world Arctic Monkeys - When the sun goes down En masse Coldplay No one puts flowers on a flower's grave - Tom Waits | |
| ||
![]() ![]() | Hold kæft der er nogen griner kommentare ind imellem - det her er sgu ikke noget man bliver deprimeret af. Hvis jeg er i utrolig dårligt humør og det hele virker meningsløst, så plejer jeg at lytte til Bright eyes (det gør jeg faktisk hele tiden, men der er nogle numre som er utrolig bekræftende, når jeg er nede). Fx Landlock Blues, Poison Oak, Easy/Lucky/Free, Tereza and Tomas, The Movement of a Hand, A Song to Pass the Time, Something Vague, No Lies, Just Love, Kathy with a K's Song, You Will. You? Will. You? Will. You? Will., Don't Know When But A Day Is Gonna Come, Nothing Get's Crossed Out , Black Comedy, We Are Nowhere And It's Now, Gold Mine Gutted. Hele Every Day and Every Night Albummet, Jeg ved det er mange, men vel gætte på at 80% af hans musik handler om negative episoder, sørgelige tanker osv. Men den måde han skriver det på, og den måde han får følelserne ned på cd'en er fantastisk. Hvis nogen af jer vælger at lytte til ham, må I meget gerne skrive til mig og fortælle hvad I synes. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg kommer altid i godt humør når jeg hører: Piano man - Billy Joel Because I got high - afroman I won't pay - The offsprings You humans are all racist! | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Jeg sidder lige og høre Depeche Mode´s album Playing The Angel.. Der er altså også nogle depri stykker musik på. Dog stadig til at holde ud at høre på, når man er i godt humør | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg fatter ikke at nogen ikke har nævnt den her endnu, godt nok er Fade to Black, og The Unforgiven nævnt (som så også passer ufatteligt godt) men Nothing Else Matters (Metallica) er sgu da den ultimative depri song... 0.0 | |
| ||