Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Sortering nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad læser du nu?

Trollmeister97
Trollmeister97
Hej Folkens!
Nu hvor der er en, hvad ser du nu og en hvad spiller du nu - tråd, tænkte jeg vi manglede en hvad læser du nu tråd.

Jeg vil starte med at lægge ud!

Jeg læser lige nu en trilogi der hedder: The origin Mystery - hvor jeg stadig er i bind et, The Atlantis Gene.

Dette er en fiction om hvordan mennesket blev skabt, og det store mentale spring i udvikling os mennesker tog, der gjorde os den dominerende art.
man følger en kvinde der forsker i at udrydde autisme. og en bad ass agent. og hvordan kvindens to autistiske forsøgskaniner bliver bortført, da de indeholder koden til at løse mennesket dna koder.

Det helt klart en bog der er værd at læse, jeg er selv kun godt 200 sider inde, men jeg er helt opslugt! det at der venter 2 bøger mere gør det kun bedre.

Hvad læser i for tiden?

Ak-master
Ak-master
Jeg skulle til at skrive, at en lignende tråd allerede findes, men... Den er åbenbart forsvundet. Jeg fik læst nogle bøger i starten af sommeren, da vejret opfordrede til at sætte sig uden for og gøre selvsamme. Det varede bare ikke længe. Så er egentligt ikke i gang med nogen nu.

Men jeg fik da bl.a. læst Moby Dick. Ikke altid en lige nem opgave (og det blev nok ikke bedre af at den var på engelsk). Utroligt meget information, uden større relevans til plottet, der bliver fyret af i løbet af bogens 500 sider.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Aalborg
Aalborg
Har lige læst Jo Nesbø's Sønnen..fin norsk krimi og er nu igang med Denne dag et liv.. Astrid Lindgren biografi.. Så vi bliver i Skandinavien

"let røven og gør noget"
Stampe128
Stampe128
Uh, jeg har endelig fået taget mig sammen til at læse en del her henover sommeren.

Verden Ifølge Garp - fantastisk
Portnoys Genvordighed - god
The Big Sleep - rimelig kedelig
Lunar Park - rigtig god, mister dog lidt pusten til sidst
Blå Blå Øjne - Ok
Sumobrødre - Ok

Og nu er jeg godt i gang med Hare Hop af John Updike. Sporadisk vildt god, men også ofte rimelig 'flad' i det.

Trollmeister97
Trollmeister97
Så Stampe, kan du godt holde styr på alt det?

altså, personligt foretrækker jeg at kun have gang i en historie ad gangen

Aalborg
Aalborg
Citerer Stampe128:
Verden Ifølge Garp - fantastisk

word!
Har du læst "En bøn for Owen meany"? Den kan dæleme også anbefales

"let røven og gør noget"
MasterJ
MasterJ
Fik på min ferie endelig læst Masters of Doom færdig. Den omhandler ID Software og ikke mindst de to skabere John Romero og John Carmack, og er i mine øjne ganske enkelt den bedste bog med fokus på spilbranchen. Den er skrevet mere som en roman end som en egentlig biografi, hvilket passer ganske fint, da virkeligheden nærmest overgår fantasien. Fabelagtig bog!

Nu overvejer jeg at genlæse A Song of Ice and Fire-bøgerne, så jeg har dem nogenlune frisk i erindringen, når næste bog forhåbentlig udkommer næste år. Det er dog lidt af et projekt med så mange bøger, men det er nok bare et spørgsmål om at komme i gang

I'll catch you on the flip side
Trollmeister97
Trollmeister97
MasterJ:

ellers kan du bruge tiden på at læse en anden fantastisk fantasy serie - Arven .. den er nok mere kendt som Eragon serien virkelig fantastisk! og man kan mærke hvordan forfatteren bliver ældre med bøgerne, da han var 17 år da han startede på bind 1, Eragon
min yndlings serie, kan klart anbefales

Stampe128
Stampe128
Trollmeister97: Nej, jeg ville ikke kunne holde styr på at læse dem alle på samme tid, men jeg læste dem slavisk én for én ;)

Aalborg: Nej, men den står på hylden og venter sammen med Æblemostreglementet og Hotel New Hampshire, som jeg også glæder mig til at læse. Owen Meany bliver nok den, jeg vil læse først! Dog går der lang tid før det kommer på tale, da ferien så småt er slut for mit vedkommende. Når kun lige at blive færdig med Hare Hop.

Trollmeister97
Trollmeister97
Citerer Stampe128:
Trollmeister97: Nej, jeg ville ikke kunne holde styr på at læse dem alle på samme tid, men jeg læste dem slavisk én for én ;)
.

Insane! Jeg er ikke god til at starte på en ny bog, hvis jeg har afsluttet en... jeg sidder som regel uger efter og ikke kan forestille mig læse andet end den sidste bog jeg nu læste, igen.. men det vender altid før eller siden

Stampe128
Stampe128
Jeg har også været inde i en stime som aldrig før, men jeg er egentlig - i bagklogskabens lys - lidt træt af, at jeg fik startet med den bedste. De andre har været af lidt vekslende kvalitet, omend alle sammen var fine nok (jeg fik dog cementeret, at krimigenren på ingen måde kan holde min interesse).

Trollmeister97
Trollmeister97
Haha når okay - kan godt se problemet der der er heller intet værre end en efterfølger der er dårligere end bogen inden

GOW_VINTHER
GOW_VINTHER
Fik læst Blood Meridian tidligere i ferien, helt fantastisk bog. Den kan være lidt hård at komme igennem, både på grund af brutaliteten i historien og det næsten bibelske sprog, som den er skrevet i, men det er det hele værd. Ville uden tvivl være til stede, hvis jeg skulle lave en top 10 over yndlingsbøger.

Nu er jeg så lige begyndt på Rules of Attraction. Virker udmærket, men indtil videre ikke på niveau med American Psycho og Less Than Zero, som jeg var ret vild med.

Shit happens...
Stampe128
Stampe128
GOW_Winther: Når du er færdig med den, vil jeg helt klart anbefale dig at læse Lunar Park. Langt hen ad vejen også fremragende læsning!

Ballcrusher123
Ballcrusher123
Har lige været i sommerhus, hvor en veninde læste Looking for Alaska, og kendte kun navnet på forfatteren John Green, som jo er blevet så populær her på det sidste. Så jeg gav den et forsøg, og den var faktisk rimelig god. Skrevet på en spændende måder, med masser af metaforer og tænkning, selvom nogle dele af plottet var ret nemt at regne ud Men nok stadig mest et teenage flick

Spring is here!
Oleg Rasputin Molotov
Oleg Rasputin Molotov
Lige læst alle tre artbook bøger af Valkyria Chronicles. (Læst og læst) er måske for meget sagt, men er ikke den store bogorm Har dog fået kigget en helvedes masse fine billeder igennem... i bøgerne Det må da også tælle for et eller andet.

Relax, I'm just fuckin' with ya.
Ak-master
Ak-master
Min kusines søn på ni år er begyndt at læse Ringenes Herre, så jeg tænker, at det måske også var på tide, at jeg fik læst eventyret om ringen. Jeg startede med Hobbitten. Fantastisk fortælling. Spændende fra start til slut. Også sjovt at sammenligne den med filmene. Filmene har det meste fra bogen med, omend der også er blevet tilføjet en masse ekstra.

Jeg er så igang med Lord of the Rings nu. Jeg er nok kun 1/3 igennem første bind, men det virker til at være lige modsat mht til film-bog-forholdet. Den er heller ikke helt så spændende. Med dette og filmene i mente kan jeg også bedre lide Bilbo end Frodo. Men stadig et godt eventyr end til videre.

Trollmeister97
Trollmeister97
ak-master:

du skal prøve at læse : the samirillion ( ved ikke om det er stavet korrekt ) men den er super god! den fortæller om inden krigen og alt det, og om Sauron inden han blev mørkets herre osv.. det er den eneste lord of the rings bog jeg har læst, og må sige den faldt i forfærdeligt god jord!

Ballcrusher123
Ballcrusher123
Citerer Ak-master:
Med dette og filmene i mente kan jeg også bedre lide Bilbo end Frodo.

Amen to that!

Spring is here!
JØP
JØP
Lige nu læser jeg Batman - The Long Halloween. Fik endelig købt den for nogle uger siden, så nu skal den læses!

Før det læste jeg en trilogi, der hedder Broken Empire: Prince of Thorns, King of Thorns, Emperor of Thorns. Enormt gode bøger, verdenen i dem er rigtig god, og så er det meget interessante twists på velkendte fantasy-elementer. Derudover er hovedpersonen ret interessant. Læs dem!

Har også læst tegneserien Seconds af Bryan Lee O'Malley, forfatteren af Scott Pilgrim. Den var god, men ikke fantastisk.

MasterJ
MasterJ
Citerer Ak-master:
Jeg er så igang med Lord of the Rings nu. Jeg er nok kun 1/3 igennem første bind, men det virker til at være lige modsat mht til film-bog-forholdet. Den er heller ikke helt så spændende.

Da jeg læste den første gang, der fandt jeg den først rigtig interessant efter over halvdelen af bogen tror jeg. Den er notorisk kendt for at tabe en del læsere på gulvet i løbet af netop den første tredjedel, hvor den er forholdsvist langsom, så fortvivl ikke. Når den først kommer op i tempo, så føler jeg dog ikke, at man kan slappe ordentligt af, før man er færdig med alle tre bøger

I'll catch you on the flip side
Ak-master
Ak-master
Citerer Trollmeister97:
ak-master:

du skal prøve at læse : the samirillion ( ved ikke om det er stavet korrekt ) men den er super god! den fortæller om inden krigen og alt det, og om Sauron inden han blev mørkets herre osv.. det er den eneste lord of the rings bog jeg har læst, og må sige den faldt i forfærdeligt god jord!

Det var også planen at kaste mig over den, når jeg engang er blevet færdig med Lord of the Rings. Men eftersom ferien er ved at rinde ud (som sådan), og jeg læser sørgeligt lidt udenfor sommerferien, så har det nok lange udsigter, er jeg bange for. hehe

@MasterJ
Jeg er nu kommet igang med andet bind, og det er faktisk først her, at det for alvor er begyndt at blive spændende, synes jeg. Så måske det går lidt hurtigere herfra og frem.

jalokin
jalokin
Jeg er pt. i gang med at læse The Bourne Imperative. Er helt skudt i den serie, men det bliver nok også det sidste skønlitteratur jeg får læst den kommende tid, da studiestart ligeledes for mit vedkommende er lige om hjørnet.

My name is Guy... KarateGuy
Trollmeister97
Trollmeister97
Har fået overstået 2'eren i The Origins serien - the atlantis plaque... Fååååååck det er en fantastisk serie.. har allerede bestilt 3'eren The Atlantis World!

ventetiden på bogen bliver dækket ind over med World War Z af Max Brooks.. troede den ville være som filmen, men nej, de er to vidt forskellige ting! jeg er vild med begge

Ak-master
Ak-master
Til de nysgerrige kan jeg fortælle, at jeg stadig er midt i andet bind af Ringenes Herre, som jeg nævnte et par indlæg længere oppe. Det skyldes dog primært, at jeg har lånt min Kindle ud og først får den tilbage sidst på foråret. Kan dog ikke garantere, at jeg ville have gjort store fremskridt, havde jeg haft den hjemme. Faktisk glæder jeg mig til at få den tilbage, og så vil jeg om ikke andet komme helt igennem trilogien til sommer.

Så jeg læser ikke noget nu...

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!