Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Sortering nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad læser du nu?

Aalborg
Aalborg
Er gået igang med William Gibson igen... Læser dem vel alle igen hvert andet år.
Pt. Zero History

Tager nok "Bridge Trilogy" bagefter..

"let røven og gør noget"
Olschansky
Olschansky
Jeg er igang med American Gods af Neil Gaiman.. skal lige have den færdig inden serien får premiere. Derefter går jeg i gang med den nyeste crimi i Robert Hunter serien fra Chris Carter.

Magnus Laursen
Magnus Laursen
Citerer Ak-master:
@Magnus
Man fristes jo til at spørge (i kraft af dit studie osv.) om, hvad du synes om Enten/Eller, eller om du har nogle foretrukne filosoffer og dertilhørende værker. ?

Jeg har selv zero erfaring med den slags, omend jeg må indrømme at mit år med Idehistorie på gymnasiet tændte for noget.

Jeg har faktisk ikke været i nærheden af Kierkegaard eller de andre eksistenstænkere i et stykke tid. Han, Nietzsche og Camus var mine helt store kæpheste tilbage i hin ungdomsår, hvor SU'en aldrig slog til og gymnasiet langsommeligt, men insisterende sugede både livsglæde og viljestyrke ud af en. Akke ja.

Spøg til side. Enten/Eller er en sværvægter, lad det være sagt. Især andet bind, Eller. Jeg har aldrig læst værket 'cover to cover', men jeg har været rundt i et par af krogene. Der er mange måder måder at læse det værk på. Sådan er det med alle bøger, men her bliver det jo yderligere accentueret af, at Kierkegaard skriver under adskillige pseudonymer og på den måde frasiger sig en fastlagt - eller bare oplagt - fortolkning.

De første... 20? sider af første bind, Enten, er fyldt med aforismer, visdomsord og en stor del af de guldkorn som vi kender Kierkegaard for. Dem kan man roligt kaste sig over, uden at frygte for at brække nakken. Ellers er der også 'Begrebet Angst', som jeg selv fandt noget mere tilgængelig. Mange indfaldsvinkler på ham. Uha.

Other M.
Trollmeister97
Trollmeister97
åååh mah gawd.. er begyndt på bind 2 - ultima - kæft en start.. glæder mig til lørdag når jeg har fri , tror jeg vil kværne en god halv bog der Tak

Slimbilz
Læser pt. "Skjult af skoven"

Alt af Lars-Henrik Olsen er bare genial læsning - synes jeg personligt. Har også skrevet Erik Menneskesøn trilogien, er det vist. Kan stærkt anbefale bøger fra ham

Passioneret gamer siden 2000
alex2life
alex2life
Citerer Slimbilz:
Læser pt. "Skjult af skoven"

Alt af Lars-Henrik Olsen er bare genial læsning - synes jeg personligt. Har også skrevet Erik Menneskesøn trilogien, er det vist. Kan stærkt anbefale bøger fra ham

Helt enig
Selvom jeg elsker Erik Menneskesøn-bøgerne (Mangler stadig at få læst bind 4 egentlig! :I), så er Dværgen fra Normandiet stadig min favorit - Og der er endda to efterfølgere som jeg faktisk heller ikke har fået startet endnu :I

Ak-master
Ak-master
Stranger in a Strange Land
Nævnte den på forrige side, er nu kommet igennem den. Det var ikke decideret en nem opgave.

Havde læst gode ting om forfatter Robert A. Heinlein, og overstående skulle være en af hans mest populære sci-fi bøger. Kort sagt skal jeg ikke læse noget med ham igen i lang tid hvis nogensinde.

Ikke så overraskende har jeg efterfølgende opdaget, at der er mange, der har det ligesom jeg. De to helt centrale kritikpunkter må være:

1) Bogen er super kvindefjendsk. Fra første til sidste side. Betragter ikke mig selv som den store social retfærdighedskriger, men misogynien i gammelt Hollywood pisser mig sgu af.
2) Sidste 1/3 af bogen er en stor lovprisende prædiken omkring fri sex og sexorgier. Lesbiske? Endelig! Men bøsser? ALDRIG!!! - altså sådan bliver det præsenteret i bogen.

Punkt 1 er utroligt 50er, mens punkt 2 er utroligt 60er. En mærkelig blanding. Selve bogen er skrevet igennem 50erne og udgivet i 1961. Moralsk og idealistisk er bogen derfor fanget i en mærkelig tidslomme mellem de to årtier, hvilket egentlig er ganske imponerende men ellers ganske lidt beundringsværdigt.

Bogen er nærmest dybt forældet på samtlige punkter (inkl. ideen om rumvæsner på Mars). Hele den religiøse parallel mod slutningen var også super cheesy. Og fik jeg nævnt at bogen er utrolig preachy på en meget direkte måde?

Det var mildt sagt en skuffelse.

Tillagt 2017-04-12 23:44:
Citerer Magnus Laursen:
De første... 20? sider af første bind, Enten, er fyldt med aforismer, visdomsord og en stor del af de guldkorn som vi kender Kierkegaard for. Dem kan man roligt kaste sig over, uden at frygte for at brække nakken.

Vil nok forsøge at kaste mig over disse så på et tidspunkt. Det virker nogenlunde overskueligt.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Joeyvind
Joeyvind
Jeg er igen i gang med at læse American Psycho - En ægte klassiker

Tilføj mig på din PlayStation; joeyvind
Ak-master
Ak-master
Citerer Joeyvind:

Uh. Ville gerne læse den, men har hørt at den er svær at komme igennem pga. en masse snak om hans klædeskab og lignende. Men hvis du ligefrem læser den igen, kan det ikke være helt slemt.

Punktum af Olav Hergel
En NY bog!!! Handler om en journalist der kæmper med det nuværende journalistiske klima (faldende avissalg og stigende fokus på nettet). Naturligt at sammenligne den lidt med Hærværk, som da også bliver nævnt i bogen. Efter at have læst det sidste punktum er den dog ikke så oplagt at sammenligne med Hærværk længere. Hærværk handler om et enkelt menneske, og hans tur på vej til hundene. Punktum handler som sagt langt mere om journalistik anno 2016 - samt andre dele af samfundet.

Jeg er selv mere til den "lille" historie, men Punktum er bestemt også en udmærket fortælling.

Joeyvind
Joeyvind
Citerer Ak-master:
Citerer Joeyvind:Jeg er igen i gang med at læse American Psycho - En ægte klassiker
Uh. Ville gerne læse den, men har hørt at den er svær at komme igennem pga. en masse snak om hans klædeskab og lignende. Men hvis du ligefrem læser den igen, kan det ikke være helt slemt

Har læst den tre gange, og ja Patrick Bateman's daglige rutiner fylder meget i bogen, men det er netop også med til at understrege hvor syg i hovedet han er.

Aalborg
Aalborg
Citerer Joeyvind:

Læste den for år siden... troede aldrig jeg kom til at skulle læse noget der kunne "slå den"..
Men prøv at læse Vådområder af Charlotte Roche

Er gået i gang med Adrian Mole bøgerne igen.. Nok ikke så mange der kender dem. Men de er hylende sjove

"let røven og gør noget"
Ak-master
Ak-master
Well, siden sidst har jeg nu også fået læst American Psycho.
Havde længe gået og overvejet det, men havde lidt fået det indtryk, at det ikke kunne betale sig (pga. al mode vrøvlet). Kan forstille mig, at det hjælper at vide lidt om bogen inden da, så al denne snak ikke virker komplet ligegyldig (og man dermed ender med at køre død i bogen).

Anyway, jeg er kæmpe fan. Synes ikke overstående er et problem. Omend citronen bliver presset noget med kapitlerne om musik. Samtidig er disse kapitler dog også lidt spøjse, i det man sådan set læser musikanmeldelser af Patrick Bateman (altså via hans synspunkt osv.).

Det er også fascinerende hvor morsom bogen egentlig er i al sin sarkasme og Batemans forrygte og psykotiske opførelse (såsom visitkort-scenen der også er i filmen). På mange måder er bogen måske også relevant på ny med folks narcissistiske og selviscenesættende onlineopførsel, hvor håret altid sidder godt og alt er perfekt.

Volden var i første halvdel rimelig tilforladelig, men jeg skal sandelig love for, at den senere fik alt, hvad den kunne trække. Vanvittig og meget gribende fortælling! Men de videofilm returnerer jo heller ikke sig selv!

Joeyvind
Joeyvind
Citerer Ak-master:
På mange måder er bogen måske også relevant på ny med folks narcissistiske og selviscenesættende onlineopførsel, hvor håret altid sidder godt og alt er perfekt

Kunne ikke være mere enig, har også ofte tænkt på netop dette. Glad for at du kunne lide den .

Når jeg er færdig med bachelor, vil jeg kigge tråden igennem efter gode anbefalinger.

Trollmeister97
Trollmeister97
så tog jeg hul på sidSte bind i Endgame serien, den starter godt !

fik også købt mig en ny bog, en kæmpe billede bog! med smukke steder på jorden, og små lorte inputs om dem den bliver til de kedelige dage

Ak-master
Ak-master
Jeg har bl.a. læst Karen Blixens erindringer om Den Afrikanske Farm. Blev meget positivt overrasket. Der er langt mindre fokus på forholdet til piloten i forhold til filmen, og flere større og mindre anekdoter omkring dagligdagen på en afrikansk farm (for omkring 100 år siden).

Aalborg
Aalborg
3/4 igennem min første Gaiman, Neverwhere.
Er bare så glad for jeg gjorde det. Længe siden jeg har læst "fantasy" men den er helt forrygende. Ikke den sidste af ham jeg har læst
Har american gods liggende klar samt en samling med noveller

"let røven og gør noget"
Ak-master
Ak-master
Citerer Aalborg:
3/4 igennem min første Gaiman, Neverwhere.
Er bare så glad for jeg gjorde det. Længe siden jeg har læst "fantasy" men den er helt forrygende. Ikke den sidste af ham jeg har læst

Lyder bestemt ikke dårligt (kiggede også lige på en synopse). Den er blevet skrevet bag øret.

Er selv halvvejs igennem Idioten af Dostojevskij. Det ene øje blik er den decideret kedelig, det næste forvirrende (alle de russiske navne, argh!!), og måske mest af alt melodramatisk. Intriger, intriger, intriger! End til videre ikke noget jeg vil smide en varm anbefaling efter - modsat Forbrydelse & Straf, der faktisk levede op til sit ry.

Magnus Laursen
Magnus Laursen
"Idioten" er ret kontroversiel. Dostojevskij er selvfølgelig blandt de største, men netop det værk har delt vandene blandt akademikere, mere end noget andet.

Sommerferieprojektet er "Don Quijote" af Miguel de Fucking Cervantes. Det er gode sager.

Other M.
Trollmeister97
Trollmeister97
Jeg er begyndt på en fantasy trilogi - bind et hedder blood Song. yderst medrivende og velskrevet, men et personligt minus må være at den ene Vi følger er skrevet i jeg form, noget jeg personligt ikke er så glad for men den er alligevel så spændende at jeg bliver ved
Den er skrevet på engelsk, men er let at forstå, og så der meget at gå i krig Med, nemlig næsten 800 sider og de to andre bind er ligesådan

Trollmeister97
Trollmeister97
update:

blood Song er uhørt god!
jeg fortæller delen af bogen, fylder ikke nær så meget som de første 75-100 sider gav indtryk for, men nu når den kommer, er jeg lige så ivrig efter at læse det!

Jeg har læst meget fantasy gennem mine snart 20 år, men blood Song bliver kastet direkte ind i top 3! så spændende og medrivende, jeg kan slet ikke ligge den fra mig! Den er nytænkende samtidig med.. ingen elvere, dværge, eller andre fantasy racer er en del af serien, så det heller ikke et klassik rip off af Tolkiens værker ..

Jeg er solgt, har netop nået del 4, godt 500 sider inde, og hele historien bærer bare præg af en omhyggelig og gennemtænkt historie.. 300 sider endnu, og så ellers i Arnold Busck og købe bind to, Tower Lord, til når jeg rejser på ferie

Den er skrevet på engelsk, men let at forstå! Min ene ven, som ikke selv føler sig sikker i sproget, forstod sproget og hvad der blev formuleret, så lad det endelig ikke skræmme
100 kr , og lækker og god underholdning, en hovedperson som ikke er helten hele tiden , og som skrives meget menneskelig, og ikke typen der kan fælde hele hære med ét sving med sit sværd

Aalborg
Aalborg
Født og opvokset med Tysk Tv... så læser lige lidt tysk igen... just because

Die Angst des Tormanns beim Elfmeter .. af Peter Handke
En spøjs ting ved den.. den er kun på 128 sider.. men der er ingen kapitler.. eller dvs det er der... ét langt!!!

"let røven og gør noget"
Thomas79
Jeg er i gang med "I hundenes vold" Af Don Winslow. Kan stærkt anbefales. Underholdende og barsk bog om narkokartellerne i Mexico.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!