Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad læser du nu?

Trollmeister97
Trollmeister97
er lige blevet færdig med bind to i Ravens shadow, Tower lord.. formidable bog

dilemma.. Skal man tage hul på sidste bind i serien, eller sidste bind i Endgame serien, eller En kongens æt, bind to til 1000års riget.. dilemma dilemma...

Ak-master
Ak-master
Great Expectations
Min første Dickens roman.
Den er ganske langsom, og der sker sgu ikke alverden. Den er dog overraskende vittig.
Nogle af karakterenes motiver er lidt ehh og gammeldags. Eller måske de bare er "fantastiske".
Dickens har et ganske flot, gammelt sprog omend det stadig er læseligt. Meeen der går lige nogle måneder/år før jeg kaster mig over mere litteratur fra hans hånd. Det er ikke det mest sindsoprivende.

Og så er jeg sørme begyndt på A Song of Ice and Fire. Men kun lige.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Stampe128
Stampe128
House of God
Satirisk hospitalsroman der efter sigende skulle være hospitalsverdenens svar på Catch-22 (som jeg endnu ikke har læst).
Rigtig fine og bizarre beskrivelser langt hen ad vejen, men den bliver for redundant 2/3 inde.
Glad for at have læst den dog.

Norwegian Wood - Haruki Murakami
Mesterlig! Jeg havde fået det indtryk, at Murakamis romaner nok var ekstremt højpandede og vanskelige, men det er Norwegian Wood slet ikke. Den er enormt nøgternt skrevet med et fantastisk læseflow.
Den forfalder aldrig til filosofisk navlepilleri eller alt for dræbende miljøbeskrivelse, hvilket er befriende. Og så giver den et skønt indblik i japansk ungdomskultur i 70'erne-ish.
Absolut anbefalelsesværdig, og jeg glæder mig allerede til at læse en af hans andre værker.

Ak-master
Ak-master
Citerer Stampe128:
House of God

Den lyder cool! Læste lidt om den, og den minder måske lidt om TV-serien Scrubs. Efter at have læst lidt mere, fandt jeg så ud af, at seriens forfattere ganske rigtigt har ladet sig inspirere af romanen. Den skal jeg da vist også lige igennem.

Og Haruki Murakami må være manden, der vandt HC Andersen prisen fornylig? Kiggede lidt på hans bibliografi i den forbindelse. Han skriver jo tilsyneladende gode bøger, så det er heldigt, at der er så meget hype omkring ham, da synopserne ikke just er vildt ophidsende.

This post is 99% beef and the rest exaggeration
Stampe128
Stampe128
Citerer Ak-master:
Citerer Stampe128:House of God
Den lyder cool! Læste lidt om den, og den minder måske lidt om TV-serien Scrubs. Efter at have læst lidt mere, fandt jeg så ud af, at seriens forfattere ganske rigtigt har ladet sig inspirere af romanen. Den skal jeg da vist også lige igennem.

Og Haruki Murakami må være manden, der vandt HC Andersen prisen fornylig? Kiggede lidt på hans bibliografi i den forbindelse. Han skriver jo tilsyneladende gode bøger, så det er heldigt, at der er så meget hype omkring ham, da synopserne ikke just er vildt ophidsende.

House of God er noget mindre hyggelig og langt mere bidsk end Scrubs, men absolut en anbefaling værd.

Nej, synopser på Murakamis romaner er ikke pirrende, og handlingen i Norwegian Wood er heller ikke noget at skrive hjem om. Den er bare pissegodt skrevet og rigtig behagelig at læse.
Ret zen-agtig.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!