Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook
Vælg forum
Søg forum
Tråd:

Har du været i hæren?

Antal indlæg: 94
Til forsidenTil foregående side (3)Til sidste sideTil næste side (4)
  1. 01
  2. 02
  3. 03
  4. 04
call_of_duty_freak
Citerer jakshob:
Citerer Pubaa:
hvad er et frinummer?

Når du skal til session. Hvilket alle mænd skal. Så skal du trække et nummer. Nogle er frinumre og så slipper du for værnepligten. Alle andre numre betyder at du enten skal være i militæret eller i samfunds tjeneste som fx pædagog eller noget andet der hjælper samfundet. Det vil sige du kan ikke være fx butiksmedhjælper for det gør ikke noget for samfundet andet end lidt penge i statskassen.

Hvilket burde afskaffes. Værnepligt og samfundstjeneste er noget fis. Skal man så også have skolelærerpligt? Mekanikerpligt?

Hvis folk vil ind i millitæret og starte karriere, så lad dem gøre det. Jeg tror ikke der vil blive mangel på folk inde i millitæret. Tvivler skam. USA har da haft erfaring med bedre professionelle soldater efter de afskaffede værnepligten efter Vietnam. Kunne man måske ikke bruge denne erfaring til noget?

Individerne i vores samfund skal selv bestemme over hvad de vil med deres liv. Ikke at staten skal tvinge dem.
  • Skrevet 2007-12-30 19:46
Miata
Jeg er enig CODF.

Pånær det med at Forsvaret ikke får personelmangel. For det lider vi allerede nu hæftigt under. Der mangler folk overalt, uanset hvilken enhed du møder mangler de næsten alle folk. Mange gange også nøglepersnonel.

Det hænger en del sammen med, at Forsvaret ikke kan tilbyde en attraktiv løn eller arbejdstid. Og mange gange er den også gal med ledelsen, materielrådigheden eller forvaltninger i det her firma.
Hellere en god trekant end en ond cirkel
  • Skrevet 2007-12-30 20:14
Jakob Kierkegaard
CODF:
Vil lige påpege, at det amerikanske militær har problemer med at tiltrække folk, og derfor er værnepligt begyndt at rumstere som et muligt alternativ igen. Det er især pga. problemerne de har i Irak og Afghanistan som skræmmer folk væk.

Desværre er det nogen tid siden jeg har læst det, så jeg har desværre ingen mulighed for at dokumentere påstandende.
Gardehusarregimentet, 1. Panserbataljon, Stabseskadronen, Kommandosektionen
  • Skrevet 2007-12-31 01:27
Abild
Citerer call_of_duty_freak:
Jeg er ikke millitær nægter og vil gerne derind engang, men jeg kan ikke se hvorfor vi skal have værnepligt. Hvorfor leve i et samfund med tvang?

Hvad nødvendigt er der ved det?

Tillagt 2007-12-30 13:16:
Grunden til vi overgav os i 1940 er da krystal klart.

Havde vi ikke nok erfaringer fra Warszawa? Rotterdam? Når man altså ikke overgav sig? Bombefly.

Rotterdam blev bombet efter indtagelsen af Danmark. Men er enig, ingen grund til krig, der var jo ingen mulighed for at vinde.
Malus Sylvestris - Formand for Kagepartiet - Kage for folket
  • Skrevet 2007-12-31 01:38
call_of_duty_freak
Citerer Jakob Kierkegaard:
Vil lige påpege, at det amerikanske militær har problemer med at tiltrække folk, og derfor er værnepligt begyndt at rumstere som et muligt alternativ igen. Det er især pga. problemerne de har i Irak og Afghanistan som skræmmer folk væk.

Desværre er det nogen tid siden jeg har læst det, så jeg har desværre ingen mulighed for at dokumentere påstandende.
'

Ligeledes havde man problemer i Vietnam med værnepligten og det fik for mange døde. Pga. Vietnam krigen afskaffede man værnepligten og istedet fokuserede på professionelle soldater, som så har været en fordel til kampene i Golfkrigen og det har vist sig, at være tilstrækkeligt med soldater til at kunne klare sig mod fjenden.

At der ikke er nogen, der melder sig ind i hæren må jo være deres egen beslutning. Men det har nok også noget at gøre med situationen, som du nævner. Folk vil måske ud af landet.

Men hvis deres egen land nu blev angrebet, så er jeg da sikker på, at der var mange, der ville melde sig i hæren. Men der skal jo selvfølgelig også være tropper tilstede, når man skal ud i udlandet.

Derfor vil jeg da mene, at det ville være bedst, hvis man måske kunne stemme demokratisk om man ville gå ind i landene, for så vil det måske betyde, at der vil være flere der melder sig til kampene.

Men det er selvfølgelig nogle besværlige foreslag at få indført. Men man må enten vælge mellem tvang og frihed. Og som liberalist må jeg vælge frihed. Foruden at jeg ikke er millitærnægter og gerne vil derind en dag.
  • Skrevet 2007-12-31 01:40
Miroll
Citerer The Pez Dispenser:
jeg slap fri med fri nummer
bedste dag i mit liv

hvorfor siger alle det?
det er en af de fedeste oplevelser ever

Citerer Guffi:
Er begyndt at løbe-og styrketræne lidt. Vil være sikker på at jeg bliver godtkendt og kan følge med :p
Men skal lige se om det ikke er muligt at komme ind noget før. Der er alt for langtid til sommer.

behøver du ikke rigtig
du skal nok komme hurtigt i form når du er derinde og der er næsten ikke nogen der har det mindste kondi når de starter værnepligten.

har self været værnepligtid og valgte derefter at stoppe
det fortryder jeg godt og grundigt den dag i dag og min ansøgning er derfor sendt afsted and at blive uddannet som konstabel, samarit.(måske sergent, nu hvor de har sat adgangs kravende ned for det)

glæder mig som et lille barn til at komme tilbage
Where are the sleepless nights i used to live for?
  • Redigeret 2007-12-31 03:51
Hyuuga
Har fået brevet .. men skal fandme aldrig derind .. så håber på frinummer ..
If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3?
  • Skrevet 2007-12-31 05:10
spar konge
jeg har været inde i ingeniørtropperne i skive og været udsendt en enkelt gang til Kosovo.
Jeg kunne godt lide at være derinde. Faktisk hænder det, at jeg savner, at være på øvelse om sommeren. Der er nu et eller andet over det.
Det var også fint nok at være udsendt. Men man kan nu ikke sige, at der skete noget ekstraordinært i kosovo. Var på mineberedskab og var ikke udsat for en eneste alarm under hele opholdet. Jeg følte mig aldrig i fare pga de lokale.
Da jeg skrev min kontrakt under, var det uden, at snakke med mine forældre om det. Og da de fik det at vide blev de faktisk ikke så glade.
I've had many bad days, but I'd never woken up dead before
  • Skrevet 2007-12-31 13:56
The Pez Dispenser
Moderator
Citerer Miroll:
hvorfor siger alle det?
det er en af de fedeste oplevelser ever

hvis jeg skal i hæren så skal det være frivilligt og ikke med tvang
"I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better."
  • Skrevet 2007-12-31 14:05
puje
Jeg trak frinumer og søgte derefter selv ind. Var i hæren i 1½ år, hvor det sidste ½ år var udsendelse til Irak.
Det er nok det jeg er mest stolt af i mit liv. Jeg har været civil i næsten et år nu, men savner tit mili
Nothing is going my way right now
  • Skrevet 2007-12-31 16:37
Kill
vil selv gerne optages i jægerkorbset engang.. men samtidig vil jeg gerne lave spil....

men det er et risiko fyldt valg fordi det er ret svært at komme ind i den brance har jeg hørt..

Og jægerkorbset kræver jo en helvedes masse... psykisk og fysisk..

det er lidt a et dilemma jeg står i..

men uanset hvad regner jeg med at tage i hæren når jeg engang skal trække uanset hvad jeg trækker..
At vaere Nørd er Nørded!
  • Skrevet 2007-12-31 16:49
Suduki
Jeg er ikke nationalist, så jeg skal ALDRIG NOGENSINDE I HÆREN!
Min mening
Take a chill pill.
  • Skrevet 2007-12-31 17:00
Duff-man
Citerer call_of_duty_freak:
Citerer jakshob:
Citerer Pubaa:
hvad er et frinummer?

Når du skal til session. Hvilket alle mænd skal. Så skal du trække et nummer. Nogle er frinumre og så slipper du for værnepligten. Alle andre numre betyder at du enten skal være i militæret eller i samfunds tjeneste som fx pædagog eller noget andet der hjælper samfundet. Det vil sige du kan ikke være fx butiksmedhjælper for det gør ikke noget for samfundet andet end lidt penge i statskassen.

Hvilket burde afskaffes. Værnepligt og samfundstjeneste er noget fis. Skal man så også have skolelærerpligt? Mekanikerpligt?

Hvis folk vil ind i millitæret og starte karriere, så lad dem gøre det. Jeg tror ikke der vil blive mangel på folk inde i millitæret. Tvivler skam. USA har da haft erfaring med bedre professionelle soldater efter de afskaffede værnepligten efter Vietnam. Kunne man måske ikke bruge denne erfaring til noget?

Individerne i vores samfund skal selv bestemme over hvad de vil med deres liv. Ikke at staten skal tvinge dem.

Der er jeg enig ihvertfald skal folk ikke tvinges i militæret. Jeg syntes på en måde det er meget godt man skal tjene samfundet lidt men det gør man jo i stor grad med skat. Så det syntes jeg enlig heller ikke behøves.

Tillagt 2007-12-31 17:17:
Skrevet af jakshob
Citat Homer Simpson: Fire? Pain? And a black cat? Hmm... i must be in heaven!
  • Redigeret 2007-12-31 17:17
Hyuuga
Så var jeg sku til session i dag og kan kun sige det var fedt .. har meldt mig friviligt til Søværnet men der var først plads i 2010 .. så nu glæder jeg mig bare til 2010
If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3?
  • Redigeret 2008-06-02 23:23
Tupiaz
Er svensk statsborger og har ikke hørt fra det svenske militær, og gør det næppe, bliver 22 til sommer, såeh det.

Jeg har faktisk tænkt over militæret og at det kunne være en fed oplevelse, men ville vælge det danske, pga sproget, tror ikke jeg ville fatte halvdelen af de order jeg fik, hvis jeg fik dem på svensk.

Men skal på uni til sommer og regner ikke med at man kan komme i militæret som 27 årig.

Citerer Hyuuga:
Så var jeg sku til session i dag og kan kun sige det var fedt .. har meldt mig friviligt til Søværnet men der var først plads i 2010 .. så nu glæder jeg mig bare til 2010

hvad skal du så indtil da.

Citerer Jakob Kierkegaard:
CODF:

For ikke at nævne at mange af dem som er menige i den amerikanske hær, er fattig sorte, som ikke har nogle udannelse, og da oplæring er ufattlig kort (så vidt jeg ved, lære de ike meget om den ultur de komme ned til, her skulle det danske forsvar være bedre). Hvad du har i den amerikanske hær er en hel del dumme, fattige (primært sorte, da de tjener mindre end hvide i usa), menige som knap nok ved hvad de laver der nede.
Signatur er overvurderet.
  • Skrevet 2008-06-03 01:32
Hyuuga
Citerer Tupiaz:
Citerer Hyuuga å var jeg sku til session i dag og kan kun sige det var fedt .. har meldt mig friviligt til Søværnet men der var først plads i 2010 .. så nu glæder jeg mig bare til 2010

hvad skal du så indtil da.
.

Er tilmeldt til HG .. så passer med jeg er færdig på HG til sommer 2010 .. så er klar til søværnet august 2010
  • Redigeret 2008-06-03 01:39
Miata
Citerer Hyuuga:
Men skal på uni til sommer og regner ikke med at man kan komme i militæret som 27 årig.

Det skal du vist ikke sige for tidligt i disse tider

Citerer Hyuuga:
meldt mig friviligt til Søværnet

Hæ hæ, du skal være søpølse
Hellere en god trekant end en ond cirkel
  • Skrevet 2008-06-03 20:28
Kill
hæren er min backup plan xD

Hvis mit nuværende ikke fungere, så tager jeg en uddanelse i hæren til sjant eler sådan noget..
At vaere Nørd er Nørded!
  • Skrevet 2008-06-03 20:54
Twii
Udsender hæren en stor portion af dem der har været til værnepligt i tilfældet af krig eller andre kriser?

Eller hvordan forholder de regler sig?
Tell me something - Do you ever feel a strange sadness as night falls?
  • Skrevet 2011-01-12 01:03
Til forsidenTil foregående side (3)Til sidste sideTil næste side (4)
  1. 01
  2. 02
  3. 03
  4. 04
Tråden er lukket af moderatoren med begrundelsen:
Lav en ny tråd. 2007 tråde er ikke længere relevant, -Psykocyber
Afstemning Hvad synes du om den foreløbige liste af lanceringsspil til PlayStation 4?
  • 16% Fantastisk
  • 37% God
  • 18% Middelmådig
  • 8% Dårlig
  • 22% Shut up, just shut up... You had me at PS4
Resultat
MGS SNAKE: jeg vil se ps 4 designet nuuuuuuu!!!!!!!Følg
2013-05-25 12:19
The Syndicate: Ditto her. Hvem vidste at ethernet fylder 40 år <3Følg
2013-05-25 12:03
alexander452: Weekend, Cult Cola og Dont starve :D.Følg
2013-05-25 11:58
dbbuu: Sjovt jeg har det lige omvendt. De nyheder chenjeh, ville jeg aldrig have læst ellers, så jeg sætter pris på det :)Følg
2013-05-25 01:33
coolking18: Nu stopper du Chenjeh for satan i helvede med at poste alt om nyheder, hvis du vil poste noget så søg et job ved GR eller bliv væk alt væk!!Følg
2013-05-25 00:07
chenjeh: Ethernet fylder 40 årFølg
2013-05-24 17:10
The Syndicate: Let the consol war begin!Følg
2013-05-23 22:41
chenjeh: CoD: Ghost 05/11/13 det ser ud til Xboxen bliver lanceret den dag :|Følg
2013-05-23 21:41
The_Dude: FEDT. Fordi jeg har købt FF XIV Collectors for et par år siden får jeg gratis den nye udgave plus de nye collectors items :DFølg
2013-05-23 19:46
misuma: GR...stik mig flere nyheder om spillet Dying Light. Med det fluks!Følg
2013-05-23 17:23
Bonzaii Sheep: Wow så blev nyhederne lige redesignet og folk har fået talebobler, niice :) #newGRstuffFølg
2013-05-23 16:30
albecarlsen: held og lykke! har selv lige gjort det :/Følg
2013-05-23 16:19
The Syndicate: Skal have mundtlig prøve på Torsdag næste uge... Ønsk mig held lykke plz :-VFølg
2013-05-23 15:43
albecarlsen: nu er nvidia 7## serien der snart 0_oFølg
2013-05-23 12:06
MGS SNAKE: ps4 Følg
2013-05-22 22:23
hjorth: Nidalee Følg
2013-05-22 15:21
The Syndicate: Det er da utroligt hvor TAMT revealet var...Følg
2013-05-22 14:32
Nike: Det vil jeg sige, var noget af en tam X-Box afsløring. Kan på ingen måde se, hvorfor jeg skal vælge den, og ikke PS4.Følg
2013-05-22 12:37
lilleblake: Jeg må hellere komme igang med at grave.Følg
2013-05-22 07:26
albecarlsen: nooooo!! skriftlige prøver matematik 0_oFølg
2013-05-22 07:21
BETA +