Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook
Vælg forum
Søg forum
Tråd:

Legaliser hash?

Antal indlæg: 102
Til forsidenTil foregående side (1)Til sidste sideTil næste side (3)
  1. 01
  2. 02
  3. 03
  4. 04
  5. 05
Capperdude
Citerer Stant:
Så behøver man heller ikke føle sig så ussel når man går ned og køber af folk man egentlig ikke vil støtte.

hørt
Manchester United forever <3
  • Skrevet 2011-10-04 23:25
Cisplatin
Citerer Capperdude:
Citerer Stant:
Så behøver man heller ikke føle sig så ussel når man går ned og køber af folk man egentlig ikke vil støtte.

hørt

Men hvorfor skal vi overhovedet have rusmidler?
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • Skrevet 2011-10-04 23:32
Dogacc
Citerer Capperdude:
Så tror ikke så meget at hash er "farligt", tror bare det er fordi det er den laveste fællesnævner der som regel benytter det, og derfor vil det altid se ud som om hash fucker mennesker op, men i virkeligheden er det nok bare de mennesker der misbruger hashen, som var fucked op til at starte med..

Enig.

Citerer Cisplatin:
Argumentet med at fjerne en indtægtskilde fra rockerne synes jeg er lidt fattigt.

Det er da et meget solidt argument. De sælger selvfølgelig værre, som aldrig burde legaliseres, men at de skal tjene på sådan noget harmløst (relativt) som hash, kunne ændres og bør også i mine øjne.

Citerer Virus:
Det vil bare gøre livet nemmere for dem, der ryger i forvejen.

Hvis det legaliseres med ordentlige parametre, burde det ikke være lettere at anskaffe end det er nu. Tværtimod.

Men selvfølgelig vil vi alle have en sund og rask befolkning. Som Psyko siger, skal alle hjælpe til, og vi ender med at betale for dem som ikke hjælper sig selv. Derfor... beskat skidtet, som alle andre usunde ting bliver beskattet. Så betaler man selv for operationen senere hen. Og alle de penge som bliver brugt på ressourcer til politiet og fængslinger pga. hashmisbrug, burde blive høvlet ind i afvænningsklinikker. Det er institutionerne og folk omkring én som danner en. Første smag kan alle få adgang til, men det er først seriøst i de værste miljøer. Det er miljøet og ens velstand som for det meste fører fra simpel, sjov hash til hårde stoffer. Alt andet misbrug er bare personlig nydelse, som er enhver mands ret. Desuden så kan politiet bruge deres tid på vigtigere sager, hvor det er uskyldige mennesker det går ud over.

Og ellers formindskes forbruget af hash ikke, hvis der slås hårdere ned på det, tror jeg. Det er det gamle argument; de kan meget let få fat på det, hvis de først har fået lyst.

Tillagt 2011-10-04 23:46:
Citerer Cisplatin:

For at have en anden følelse eller anden tilstand for en kort stund.
  • Redigeret 2011-10-04 23:54
Stant
Citerer Cisplatin:
´

Fordi de kan berige ens liv.. Uanset om du synes det er dumt eller ej. Så forstår jeg heller ikke den der "Jeg-kan-ikke-lide-det-derfor-skal-andre-heller-ikke-have-det mentalitet som mange har.. Man kan bare holde sig fra det hvis man ikke kan lide det.. Især når det flere gange er bevist at cannabis er højest ligeså skadeligt som alkohol, nok også mindre. Plus at man, som også før er blevet nævnt, ikke kan dø af hash.
En overdosis af hash kræver at du ryger 650kg primarøg på 15 minutter.. Ikke videre realistisk. Og jo, man kan få en psykose, men der er 1:1.000.000 chance for at det sker.. Du har større chance for at vinde kassen i Lotto..

Og jeg kan love dig for at skæve mennesker fylder noget mindre i bybilledet end stive mennesker også
"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
  • Redigeret 2011-10-04 23:49
Legomand82
Jeg har stadigt ikke hørt et godt argument for at marijuana produkter skal holdes ulovlige.
Ja, det er sundhedsskadeligt at ryge.
Marijuana produkter kan indtages unden røg. Det kan spises og indhaleres ved hjælp af såkaldte vaporizers.

Ja, psykoser kan forkomme. Men disse forkommer ofte hos personer der er disponeret for psykiske sygedomme i forvejen.(man kan også få psykoser af alkohol, hvis man bruger dette argument burde man også gå ind for et alkohol forbud)
Hvis vi legalisere marijuana produkter bliver det næste jo at legalisere hårde stoffer. Nej, det kommer ikke til at ske, da der er langt større sundhedsrisiko forbundet ved brug af disse produkter.

Hvis vi legalisere marijuana produkter vil flere mennesker begynde at benytte disse produkter. Dette vil ikke komme til at ske. De personer der vælger af indtage marijuana gør det uanset om det er lovligt eller ulovligt. (I Danmark har flere unge prøvet marijuana end i holland)

Jeg kan kun se fordele ved en legalisering:

Masser af penge i statskassen.

Mindre "afstand" imellem misbruger og behandler.

Mange unge mennesker ville vælge en kriminel levevej fra, da det ikke længere ville være en attraktivt at sælge marijuana produkter.

Der ville blive frigivet mange ressourcer for ordensmagten, der kunne bruge deres kræfter på alvorlige forbrydelser.
  • Skrevet 2011-10-04 23:49
Dantjle
de er forresten ved at få gjort weed ulovligt i Holland, fordi folk ikke kan styre det.
  • Skrevet 2011-10-05 00:02
Stant
De er Hollændere.. Du ville også blive bange hvis du så tulipaner hver gang du var skæv!
"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
  • Skrevet 2011-10-05 00:04
Tupiaz
1. Stoffet heder Cannabis, det misvisende at kalde det hash, eftersom hash kun er forarbejdet cannabis som blevet den brune klump som mange sikkert kender. Dette er den, da stoffet på den måde er lettest at smugle. Stoffet kan indtages uden at blive forarbejdet som f.eks. skunk og pot. eller forarbejdes på andre måder f.eks. trække nol. At hash er den mest normale cannabis form i Danmark (og så vidt jeg ved Europa) laver ikke om på at hash ikke er den korrekte term. Du kan f.eks. næsten ikke finde hash i USA eller Canada, der har de tilgengæld masser af skunk.

2. Jeg er et meget fri menneske hvad dette angår, så rent principielt skal folk have lov til det. Verden er blevet for fyldt med for mange forbud og vi skal kun gå en hver i stedet for, at have lov til at have frihed til udfolde sig som de vil, så længe det ikke skader folk.

3. Derudover er det helt håbløst man tror at alkohol for det første er det eneste rigtige stof og derudover nok. Alkohol giver en helt anden rus end cannabis derudover er der endnu ikke konstateret et eneste dødsfald pga. overdosis.

4. Meget kriminalitet vil kunne blive stoppet. Rocker, indvandre bander ect. ville mindske deres magt. Der vil være mange penge at tjene ind ikke alene på moms, derudover ekstra skat på lovligt arbejde f.eks. coffeshops. Men også penge som kan spares fordi politiet ikke skal bruge ressourcer på det.

5. Misbrugs problemet vil blive taget mere seriøst og ville ikke være tabubelagt som det er nu. Med de indtægter der kommer med så bliver det næppe et problem af finansiere, det klare forbruget alene, hvilket vel kun er fint, at folk der ikke bruger stoffet skal straffes for det.

Tillagt 2011-10-05 00:46:
Citerer Dantjle:
de er forresten ved at få gjort weed ulovligt i Holland, fordi folk ikke kan styre det.

Forkert. De er ved at gøre det ulovligt for folk som ikke er bosiddende i holland, da man nu skal melde sig ind i en forening og for at kunne det skal du bo i Holland. Det gælder hvis jeg husker rigtigt først fra 2014. Selvom dette strider mod EU domstolende om at alle EU borger er lige, så har Holland fået lov at gennemføre det fordi det er en vigtig sag. Når EU endelig skal give os rettigheder og sikre lighed viser det hvor udueligt systemet er. Jeg er klar over, at EU kunder handler om handel, men det kan man med rette sige dette også gælder. Tænk engang hvis folk der boede i Danmark var de eneste som måtte købe alkohol, smøger eller chips.
Signatur er overvurderet.
  • Redigeret 2011-10-05 00:46
Capperdude
Citerer Tupiaz:
4. Meget kriminalitet vil kunne blive stoppet. Rocker, indvandre bander ect. ville mindske deres magt. Der vil være mange penge at tjene ind ikke alene på moms, derudover ekstra skat på lovligt arbejde f.eks. coffeshops. Men også penge som kan spares fordi politiet ikke skal bruge ressourcer på det.

What he said.
Manchester United forever <3
  • Redigeret 2011-10-05 01:18
Virus
Citerer Cisplatin:

Det er ikke et væsentligt spørgsmål. Der findes rusmidler, som folk misbruger i stor stil, og sådan er det bare. Forsøg på at slå ned på misbruget og salget af stofferne har det med at slå fejl.
Her har vi dog potentielt muligheden for at gøre situationen bedre for rigtig mange mennesker og samfundet som helhed ved at legalisere cannabis.
  • Redigeret 2011-10-05 02:36
dennyaaa
Er også for. Det er et mindre skadeligt giftstof end Alkohol + Det vil gøre politiets hverdage meget lettere da de ikke længere skal bruge ressourcer på at ganske de lokale steder hvor folk i dag ryger, og i stedet for kunne koncentrer sig om andre opgaver. For slet ikke at tale om penge i den danske statskasse.
Citerer 13brevkasse: "Altså dennyaaa Du får mig til at rødme"
  • Redigeret 2011-10-05 07:01
pazzoa
Citerer Cisplatin:
Bare fordi at det er lovligt at æde, ryge og drikke sig ihjel, retfærdiggør vel ikke at vi skal have endnu flere muligheder for at skade os selv?

Vi skal da i den stikmodsatte retning.

Mindre usund mad.

Mindre rygning.

Mindre alkohol.

Desværre lyder det også til at den nye regering går i den retning. Er fuldstændig imod alt det forbuds politik som Danmark er ved at nærme sig. Kan ikke se hvorfor folk ikke skal have retten til selv at vælge hvad de vil med deres liv?! Hvis nogen vil suge hoveder hele dagen lang, eller andre drikke sig stive så skal de da være velkommen! Vi går alt for meget op i hvad der koster staten osv. Men der er utallige andre punkter hvor staten kan skaffe midler til at finansierer det ene eller andet. Desuden tror jeg ikke rigtig at nogen kan vide hvad der koster staten x antal kroner fordi en eller anden er i et dybt narkomisbrug. Man har højest en formodning om det.

Lad os antage at alt dette blev fjernet (alkohol, smøger, fedtet mad) vil det så gøre danskerne mere sunde? Og dermed koste staten mindre i omkostninger? Nej det tror jeg ikke, alt historie igennem tiden viser at en "forbuds stat" bare bliver brudt med illegale midler. Se fx. Chicago i gamle dage hvor spiritus forbuddet stadig fik salget af alkohol til at sige drastisk. Netop fordi mennesket ikke kan stå for fristelsen for uforiserende stoffer, hvad enten det er narkotika eller alkohol etc.

Lad hash endelig være lovlig, det gavner bestemt ikke nogen parter at fortsætte den nuværende retning alligevel.
  • Skrevet 2011-10-05 08:45
Weaville
Citerer Dantjle:
Vi har desværre alt for mange svage mennesker som kun kan finde ud af at misbruge diverse ting man kan blive syg/ dø af

Vidste du at det er folk som dig, som faktisk holder misbruger kørende i deres misbrug?
-Du ser ned på dem, og dømmer dem som svage tiltrods for du slet ikke kender dem som personer? Fordi du stempler dem og blir ved med at kalde dem svage, så har de det fortsat dårligt med sig selv og fortsætter misbruget. Hvis man istedet kunne droppe den der skide Jantelov der reagere herhjemme. Så tror jeg ærligt talt, at man ville se et fald i kriminalitet, og misbrugere.

anakonda
1-Pusherne er jo osse helt væk, så du ikke rigtig bebrejde dem for at de sælger til børn fordi de når nok at suge omkring de der 10-12 færdiglavede joints på en dag.
2-Børn kan som regel heller ikke købe, Pusherne har faktisk indbyrdes regler om hvem de sælger til. Men problemet er at det er umuligt at bedømme nutidens unge, Mange 13årige ligner jo nogen på 16-17.

Btw du havde vel ikke en NDS og en masse slik, og sad med sådan japser gut da du var på staden?

Mht til Legalisering
Så tror jeg på at det ville være perfekt! Fordi så ville hashen jo osse være mere ren og ikke fyldt med alle de lorte kemikalier.
  • Skrevet 2011-10-05 09:05
Aalborg
Jeg er imod. Af den simple årsag at jeg ikke gider høre på skæve folk... de er så fyldt med "visdom".. nu kan man sige at det er det samme med fulde.. men dem kan man som regl undgå
"and for some reason... there's a Chimp knocking about"
  • Skrevet 2011-10-05 09:23
pazzoa
Citerer Aalborg:
Jeg er imod. Af den simple årsag at jeg ikke gider høre på skæve folk... de er så fyldt med "visdom".. nu kan man sige at det er det samme med fulde.. men dem kan man som regl undgå

Og man kan ikke undgå skæve folk? Hmm...
  • Skrevet 2011-10-05 09:26
Aalborg
Citerer pazzoa:

ah jo det kommer helt af sig selv... Rygning er jo snart forbudt over alt..
  • Skrevet 2011-10-05 09:33
pazzoa
Citerer Aalborg:
Citerer pazzoa:

ah jo det kommer helt af sig selv... Rygning er jo snart forbudt over alt..

• Skrevet 2011-10-05 09:37
Ascheplasche
Et klart ja til legalisering fra mig.

Er selv bruger af hash og har været det i flere år. Har masser af gange oplevet en masse fordomme og fordømmende blikke fra folk, som ikke har nogen personlig erfaring med det og udelukkende baserer sin viden omkring det fra fjernsynet og vandrehistorier. De sædvanlige fordomme om folk der ryger, er at de er bumser, psykisk syge, forbrydere osv. Når jeg så fortæller at jeg fik gode karakterer i skolen, passede min sport, passede arbejde, venner, kæreste, bor i et rent hjem og kan argumentere intelligent for mine holdninger, kan jeg se, at folk bliver overraskede og ofte ikke tror på mig. Pointen er at folk er misinformeret og emnet er så pisse tabubelagt. All smokers unite og vær åben om jeres brug af stoffet. Der er ikke nogen som melder jer til panserne og måske kan I tilmed rykke folks fordomme og opfattelse.

Mht legalisering:
- man fjerner et stort indtægtsgrundlag fra div. invandrer -og rockerbander
--> mindsker deres magt og indflydelse.

- Emnet bliver mindre tabubelagt og man kan snakke åbent om det
--> Mindre angst og isolering fra brugere og man kan oplyse korrekt om det (f.eks skadelig effekter ved hash vs. alkohol) og forebygge evt. angstpsykoser, kriminalitet osv.

- Folks behov for alkohol vil fylde mindre, så folk ikke drikker sig så fulde eller så ofte
--> Mindre vold i byen og i hjemmet, måske færre overførsler af kønssygdomme pga dumme fulde engangsknald.

- Stærk indtægt til staten (vi er mange rygere derude som hellere vil betale til staten end banderne) Disse penge kunne så bruges til generel velfærd, bedre oplysning og bedre behandling af psykisk syge misbrugere.

- Bedre renere hash
--> medfører mindre angst og bedre oplevelser som yderligere vil medføre mindre misbrug og psykoser.

- Adskillelse af hash og hårde stoffer i og med man ofte skal opsøge hashen i det samme miljø som man kan købe andet. Så slipper den unge rebel for tilbuddet om en pose coke.

- Sidst men ikke mindst: Hash, pot, skunk osv hjælper mennesket til at have et mere åbent frisindet og tolerant sind. Noget som jeg bestemt syntes folk i det her land mangler for tiden.

Med alt dette som er sagt, er der selvfølgelig også negative sider ved at ryge. Jeg mener bare at de positive langt overskygger de negative og sammenlignet med de fysiske og psykiske skader som danskernes ynglingsdrug alkohol er skyld i, så fremstår tjald som det klart sundeste og det er mig en gåde at folk tror det modsatte.
Min onani-skill er på 80(+3)
  • Redigeret 2011-10-05 09:46
Cisplatin
Svær diskussion synes jeg.

Men er det ikke okay som det er? Hvis alkohol og smøger skulle frigives i morgen. Så vil jeg ikke sætte min John Hancock på papiret. Men folk må jo gøre som de vil. Jeg kommer heller ikke og river Piratos ud af kæften på dig, heller ikke selvom jeg personligt synes du er tyk nok.

Det lader også til at hash er nemt nok at få fat i som situationen er, at folk så vælger at finansiere rockere og indvandrerbanders vellevned, er vel et individuelt valg
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • Skrevet 2011-10-05 10:24
Tupiaz
Citerer Cisplatin:
Det lader også til at hash er nemt nok at få fat i som situationen er, at folk så vælger at finansiere rockere og indvandrerbanders vellevned, er vel et individuelt valg

Ikke ligefrem et valg de fleste synes om, de fleste vil vist købe cannabis på lovlig vis, hvis de kunne det, det kan de så desværre ikke få lov til af staten.
  • Skrevet 2011-10-05 17:32
KaZyKa
anakonda, nu ser det jo ud til at du kommer med mange små lommefilosofier, hvad med at putte noget reelt dokumentation frem her på siden så du virker lidt mere troværdig. Og husk at lave kildekritik, i stedet for at bruge den første og eneste hjemmeside du finder. Så kan vi tage en snak, ellers held og lykke med dit HaShMiSbRuG
  • Skrevet 2011-10-05 17:46
Dantjle
Citerer Weaville:
Citerer Dantjle:Vi har desværre alt for mange svage mennesker som kun kan finde ud af at misbruge diverse ting man kan blive syg/ dø af
Vidste du at det er folk som dig, som faktisk holder misbruger kørende i deres misbrug?
-Du ser ned på dem, og dømmer dem som svage tiltrods for du slet ikke kender dem som personer? Fordi du stempler dem og blir ved med at kalde dem svage, så har de det fortsat dårligt med sig selv og fortsætter misbruget. Hvis man istedet kunne droppe den der skide Jantelov der reagere herhjemme. Så tror jeg ærligt talt, at man ville se et fald i kriminalitet, og misbrugere.

Haha tar du pis på mig ? Ja det da helt sikkert mig som holder mine gamle venner i deres misbrug.

Du får det til at lyde som om at alle misbrugere kun misbruger fordi de har det dårligt med sig selv.

Du aner ik hva du snakker om.. Jeg kender masser af den type personer, som nasser på den danske stat, får kontanthjælp uden at lave noget, selvom de sagtens kan arbejde..

Undskyld men din besked er noget at det dummeste jeg har hørt.. Elsker du gir mig skylden
  • Redigeret 2011-10-05 18:16
Aalborg
Hold da op... 900 kg hash nuppet.. det bliver noget af en sankthans båll.. man skal nok ikke stå i vindretningen når de futter det af

http://ekstrabladet.dk/112/article1633413.ece

Citerer Dantjle:
Hvis man istedet kunne droppe den der skide Jantelov der reagere herhjemme. Så tror jeg ærligt talt, at man ville se et fald i kriminalitet, og misbrugere.

lol
  • Skrevet 2011-10-05 19:45
Tupiaz
Citerer KaZyKa:
anakonda, nu ser det jo ud til at du kommer med mange små lommefilosofier, hvad med at putte noget reelt dokumentation frem her på siden så du virker lidt mere troværdig. Og husk at lave kildekritik, i stedet for at bruge den første og eneste hjemmeside du finder. Så kan vi tage en snak, ellers held og lykke med dit HaShMiSbRuG

http://www.youtube.com/watch?v=CypGGL8BBBc

Citerer Aalborg:
det bliver noget af en sankthans båll.. man skal nok ikke stå i vindretningen når de futter det af

Eller også er det præcis det man skal.
  • Skrevet 2011-10-05 20:23
Big-Boss
Citerer Dantjle:
Det er så forkert. De er ved at gøre det ulovligt for turister at købe weed i Amsterdam, ikke for hollænderne.
Belial er bad til LoL :DDD specielt i mid :DDDDD
  • Skrevet 2011-10-05 20:36
Til forsidenTil foregående side (1)Til sidste sideTil næste side (3)
  1. 01
  2. 02
  3. 03
  4. 04
  5. 05
Skriv et indlæg

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Afstemning Hvad synes du om den foreløbige liste af lanceringsspil til PlayStation 4?
  • 15% Fantastisk
  • 37% God
  • 16% Middelmådig
  • 9% Dårlig
  • 23% Shut up, just shut up... You had me at PS4
Resultat
hjorth: tilbage hos samsung med galaxy s4, damn den er lækkerFølg
2013-05-18 14:04
The Syndicate: God nat alle sammen
~_~Følg
2013-05-18 00:40
Carmillah: Buzz! stopper aldrig med at være sjovt.Følg
2013-05-18 00:01
hjorth: Animal Farm reference i Lost Følg
2013-05-17 23:05
ostekagemanden: Table Top Racing og Gangstar Rio: City of Saints gratis nu på AppStore. Snyd ikke jer selv for de to til en pris af 0 kr.! Go' aften! :)Følg
2013-05-17 22:54
Bonzaii Sheep: Awesomeneeeess GOG har et ubisoft tilbudsting.. 50% på det hele, uuuh HoM3, MM7, Beyond good and evil og Rayman 1, 2, 3 og FarCry 1, 2.. :DFølg
2013-05-17 18:25
The_Dude: Nå lidt nyt var der da i Directen. nyt Mario&Sonic men også et Sonic Lost World eksklusivt til Wii U et samarbejde melllem Sega og NintendoFølg
2013-05-17 16:20
Fox-Mulder: NOVA 3 er en FED sci fi shooter, som nu er GRATIS på App Store. ;-) Det fylder dog en del, men er hel klart pladsen værd. Så hent det nu ?Følg
2013-05-17 13:48
The Syndicate: Hej guys. Jeg ville gerne samle et hold af pros til en omgang BO2 Weekend playout. Mit psn navn er
tredalen. Send en ven inv hvis i er freshFølg
2013-05-17 13:07
kaboka: Fået fat på Monster Hunter 3 Ultimate til wii u! andre der spiller det? D:Følg
2013-05-17 12:27
The_Dude: oven på den trælse nyhed om ea og wii u kan vi da i det mindste se en wii u ND udgave i dag kl 16 :) nok ikke noget nyt men man kan håbe :)Følg
2013-05-17 11:10
The Syndicate: Desperationen tirrer, du kan ikke holde ud... PLUDSELIG HOPPER DU OP AF DIN STOL OG SUSER UD GENNEM DØREN MENS DU DANSER RUNDT MED DIT TØJ! Følg
2013-05-16 23:02
The Syndicate: Forestil i er til en afgangsprøve...
Solen irretere dine øjne, og du har bare lyst til at smutte og få en is.Følg
2013-05-16 22:59
albecarlsen: jeg deler reklamer ud for lokalbolig, for en krone for hver flier ^~^Følg
2013-05-16 21:28
dbbuu: Hvad arbejder du da med? :)Følg
2013-05-16 17:31
albecarlsen: Dejligt at have et job dr virkelig betaler sig ^-^Følg
2013-05-16 16:36
albecarlsen: Jaaaa ny pcFølg
2013-05-16 16:16
The Syndicate: Ahhhhh Torsdage...Følg
2013-05-16 14:05
S-naitsirK: Spændende! Den nye Xbox bliver afsløret d. 21 kl 19 på xbox live :DFølg
2013-05-16 13:48
The_Dude: Så er det i dag at Super Metroid kommer på Wii U til den fabelagtige pris af 2,25 :D Jeg glæder mig :DFølg
2013-05-16 12:27
BETA +