Dark Heresy, mangler spillere 
Antal indlæg: 20jeg sidder her og laver et Dark heresy eventyr! for dem som ikke ved er det et D&D lignende "papirs" rolespil sat i det fantastiske WH40K univers... jeg vil meget gerne spille det! men jeg sidder her og mangler spillere! så her er et spørgsmål! er der nogen der vil joine? så svar skriv eller stil spørgsmål til hvad det er og går ud på jeg hjælper gerne med alt fra simple spørgsmål til hvad det omhandler, til character creation til dem som syntes det lyder skægt! så well så skal der skrives! xD "well my brother just died" "oohh thats bad.. did he drop any good loot?" | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg vil rigtig gerne joine, det er slet ikke det. Men jeg skal vide noget mere. DM'er du? Hvordan foregår det? Skype, IRC, IRL, what? Citat 13brevkasse: Lyt til Belial - Belial er klog og med på noderne | |
| ||
|
| ||
Chefredaktør | Link? ((-_-)) | |
| ||
| Maageman Moderator | Citerer Lee West: Link? Det foregår på "papir", så der er ikke noget link Citerer 13brevkasse: "Man kan da ikke andet end at elske Maageman"; "Du må altid gerne blande dig - elsker at høre dine kloge ord" | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Til hvad? Citat 13brevkasse: Lyt til Belial - Belial er klog og med på noderne | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Det lyder da ret cool, kunne da være at man skulle tjekke det ud. Men er det over Skype eller hvad? Belial er bad til LoL :DDD specielt i mid :DDDDD | |
| ||
jeg undskylder på forhånd mit lemfældige brug af punktum og koma okey det foregår ved hjælp af terning kast, man skal kun bruge 2d10 (altså 2 10 side terninger), attributes og god fantasi.. som et godt gammelt D&D dog med de regler som Dark Heresy har lavet... de lyder anderledes men det er de ikke... det foregår med at man laver sig en character, til det vil jeg gerne hjælpe, ud fra en af flere forskellige classes som man kan være i WH40K som inquisitor... dette involvere: Guardsman (soldat), Arbiter (politi), Scum (bandemedlem), Tech-priest (mere eller mindre computer geni) Cleric (præst agtig), Assassin (snigmorder) og adept (historiker og alt med lore)... man vælger sin class, sit navn, sin højde og vægt, hårfarve og øjenfarve, alder (skal slås med terninger) og fødsels planet (imperial, Feral, Hive eller Voidborn) quite (f.eks. man har tics, ar, lugter etc). ud fra hvilken class man har lavet starter man med forskellige skills (advance og basic)... f.eks. arbiter starter med weapon skill (primitiv) og common lore (Adeptus arbiter)... alt dette skriver man ind på et character sheet, som jeg kan sende rundt... når alt dette er skrevet ind de rette steder, skal der slås om ens attributes, strenght (styrke), ballistic skill (skyde evner) osv. man skal huske at slå antal penge man starter med (hver class hver sin mængde) og antal wounds man har (hver fødsels planet hver sin start wound) f.eks. bob er voidborn, og derfor har han 7 wounds og skal rulle d5 for at finde ud af hvor mange skal plusses til, han ruller 6 på sin d10, ergo skal han plusse med 3 så bob har 10 liv. derefter køber man sit udstyr, og sælger det man starter med eller hvad man nu har lyst og råd til. f.eks. bob er arbiter så han starter med en pistol(sp) og en mace(primitiv)... han har rullet 20 og lagt det til sin start penge så han starter med 70g... han vælger at sælge sin pistol og købe en lasgun for 50g... og ammunition for 20g... det er bare starten af character creation, lyder mere kompliceret end det er, og jeg er frisk på at hjælpe. når man så går i gang med spillet, starter Game master med at uddybe hvad missionen går ud på, og da det er første spil med ny gruppe plejer hver person at have lavet en baggrundshistorie der leder op til hvordan personen og hans class endte i inquisitor. ellers kan GM godt lave den for jer.. bare lad mig vide om jeg skal. derefter bliver det en spændende blanding af eventyr, action og udforskning. terninger fungere således. du har 2d10 og den ene er 10ére og den anden 1ére... dvs hvis du slår 5 på den ene og 1 på den anden har du slået 51 eller 15 (vælg altid 2 forskellige farvede terninger og sig hvilken farve er 10 og hvilken er 1) de fleste af ens angreb og egenskaber bruger procent. eksemple bob vil gerne skyde mutanten der angriber og bruger derfor sin nye lasgun. han har 31 i ballistic skill, og eftersom mutanten er på max afstand skal han slå 31 eller under for at ramme... han vælger derfor at vente til den er kommet tættere på. mutanten er nu kommet 1/3 del tættere på bob og det giver ham en plus på 10... han skal derfor slå 41 eller under for at ramme... her ser vi også at afstand spiller ind, og jo tættere og længere fra mutanten du er jo lettere eller sværer bliver det. en riffel kan f.eks. skyde længere end en pistol osv. experience man starter altid med 400 exp til at bruge inden eventyret når i så for exp kan i bruge det på at opgradere jeres evner, strenght, ballistic skill, intelligence osv. og ud fra hvilken class i har valgt koster det forskellige mængder af exp... og jo mere i vil gå op i det, jo mere koster det eksemple: bob har 400 exp til at starte med, og eftersom han er arbiter koster ballistic skill kun 100 exp at upgradere 1 lvl, han ser at hvis han havde valgt at være adept ville det have kostet ham 250 exp for 1 lvl. han vælger at smide 100 exp i ballistic og det giver ham et plus 5 til ballistic. så det ændrer sig fra 31-36. nu har jeg givet lidt eksempler på hvordan det foregår. bare skriv videre hvis i stadig lyster Tillagt 2012-01-06 00:54: her er en online PDF character sheet http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/dark-heresy/pdf/w ritable-pdf.pdf mangler lige at sige når man skal slå sin attributes (strenght, intelligence etc.) så starter hver person med en start og skal med 2 terninger slå det der skal plusses på. eksemple bob er imperial born, derfor starter han med 20 i alle sine attributes... han starter med at sku finde sin weapon skill så han ruller 2 terninger og slå 8 på den ene og 5 på den anden... ergo har han 33 i weapon skill. således fortsætter man til man er færdig... "well my brother just died" "oohh thats bad.. did he drop any good loot?" | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ....jeg kunne umiddelbart godt tænke mig at være med. Er lidt af en W40k buff, og er ret så godt inde i loren, og har altid gerne villet prøve rollespil. Så når jeg siger jeg vil vide lidt mere er det mere i stil med... hvornår? Hvor tit? Hvor længe? etc. Citat 13brevkasse: Lyt til Belial - Belial er klog og med på noderne | |
| ||
Miroll![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Det lyder faktisk ganske spændene og har kigget efter en undskyldning for at begynde på noget papirs rollespil igen Where are the sleepless nights i used to live for? | |
| ||
lyder godt, jeg regner med det ville blive 1 gang om måneden helst en lørdag(når jeg har fri fra arbejde) eller måske en søndag eftermiddag... jeg havde umiddelbart tænkt mig at lave en spilsession i februar, og det adventure jeg har planlagt burde tage en godt 4 timer hvis man spiller intenst og vil være færdig samme dag, og self ud fra hvad man render rundt og laver i det fiktive univers. jeg er altid frisk på at spille, men 1 gang om måneden lyder som det mest realistiske man kan forvente ud fra folks planer, job og andet sociale ting og sager. "well my brother just died" "oohh thats bad.. did he drop any good loot?" | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jamen det lyder ganske fornuftigt. Jeg er in. Det bliver mit første rollespil nogensinde, så jeg skal bruge lidt holden i hånd - til gengæld ved jeg en hel del om W40k universet, så det burde hjælpe lidt Citat 13brevkasse: Lyt til Belial - Belial er klog og med på noderne | |
| ||
super.. jeg laver lige mit eventyr færdig så skriver jeg tilbage til alle der vil joine og så aftaler vi videre derfra.. det burde være engang i næste uge (midten) jeg har slået det hele fast "well my brother just died" "oohh thats bad.. did he drop any good loot?" | ||
| ||
til alle dem som gerne ville være med jeg tror det nemmeste vil være hvis vi laver Character Creation over skype. her den kommende uge eller hvornår i har tid? "well my brother just died" "oohh thats bad.. did he drop any good loot?" | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg har altid tid. Citat 13brevkasse: Lyt til Belial - Belial er klog og med på noderne | |
| ||
oookey lyder godt well then... hvad med tirsdag aften klokken 19 til character creation ?` "well my brother just died" "oohh thats bad.. did he drop any good loot?" | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Sure. Jeg skal virkelig walkes gennem det, så det tager muligvis noget tid med mig. Jeg har ingen pnp erfaring. Citat 13brevkasse: Lyt til Belial - Belial er klog og med på noderne | |
| ||
helt fint det klare vi no problem xD hvis du har nogen der vil joine så sig endelig til xD "well my brother just died" "oohh thats bad.. did he drop any good loot?" | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg er helt klart frisk på det. Belial er bad til LoL :DDD specielt i mid :DDDDD | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg havde gæster igår Knorkator, så var ikke rigtig ved computeren. Stadig frisk på det her? Citat 13brevkasse: Lyt til Belial - Belial er klog og med på noderne | |
| ||
ja men det går nok et par dage har lidt travlt med alt muligt crap xD men jeg skriver på mandag hvad der sker -.- "well my brother just died" "oohh thats bad.. did he drop any good loot?" | ||
| ||