Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook
Vælg forum
Søg forum
Tråd:

HD Ready - Full HD? - LCD eller Plasma?

Antal indlæg: 16

Aladar
Hey!

Jeg sidder stadig og kigger mig efter en fladskærm, måske en lidt billigere end den jeg tidligere havde forestillet mig. Jeg er bare ikke lige så klog inden for det område - Hvad er forskellen på HD, HD ready og Full HD? - Og hvad er forskellen på Plasma og LCD, hvilket er bedst?

Hilsen Mads
  • Skrevet 2007-10-10 19:35
lenny
Perfect timing... Se videoen som lige er kommet ud..

http://media.ncom.dk/index.php/video/id=535

Håber linket hjalp en smule...
Der er slet ikke den store foreskel på HD Ready og Full HD når du kigger på skærmen. Dog har Full HD større resolution og flere pixels. Meen... Det må du selv bedømme..
Jeg foretrækker LCD fordi de holder længere og er strømbesparende..
When the finger points to the moon, the imbicile looks at the finger.
  • Skrevet 2007-10-13 00:47
Guffi
Hvis du har pengene så køb Full HD. Gjorde jeg og har ikke fortrudt det, især ikke hvis du har en PS3 eller en Xbox 360 Elite. Da de begge understøtter Full HD.
Billedet bliver lige det skarpere og pænere en alm hd-ready.
  • Skrevet 2007-10-13 01:15
Master_Disaster_17
Citerer Guffi:
Hvis du har pengene så køb Full HD. Gjorde jeg og har ikke fortrudt det, især ikke hvis du har en PS3 eller en Xbox 360 Elite. Da de begge understøtter Full HD.

...alle 360'ere understøtter hull HD.....

udover det :

LCD : Høj opløsning, høj holdbarhed, lav kontrast, lavt strømforbrug
Plasma : Lav opløsning, Lav holdbarhed, Høj kontrast, Højt strømforbrug

HD, HD Ready : TV'et understøtter en opløsning på 720p
FullHD : TV'et understøtter en opløsning på 1080p

Bemærk at de færreste spil pt er i 1080p, men hvis dit nye TV skal være lidt fremtidssikret (og/eller du køber en PS3 med bluray), og er 32" eller større, er FullHD nok den rigtige vej at gå.
Jeg får ret og jeg får fred
  • Skrevet 2007-10-13 01:25
Container
Opløsning er opreklameret! dt skabeste billede jeg har set er et 1024x768 plasma. LCD har så dårlg kontrast i den billige ende at det det næsten er ubegribeligt! især samsung TV er super dårlige! alt for lyst et billede.

Plasma holde hele vejen.. vis du er ligeglad med strømforbrug. Du kan oså få full HD plasma, men FullHD er sku ligemet. du får først noget ud af det når du kommer op i 50" (men det fortæller firmaerne ikke) Full HD er kun noget værd vis du køber en projektor. du kan nøjes med 720 P... Halo 3 køre ikke endgang i 720P og det ser fantastisk ud. Vis du har pengene så køb et pioneer Plasma eller køb et Panasinic Plasma... vis du vil ha LCD så køb et toshiba eller sharp... Køb ikke Samsung. det er kun en skal der indenholder noget så skidt et panel at du må være godt dum vis du investere i et... denne udalelse er kun gælende for Samsung LCD tv under 15000 over er de sgu gode nok.
http://www.last.fm/user/Mr_T
  • Skrevet 2007-10-13 01:34
Sploink
Citerer Master_Disaster_17:
LCD : Høj opløsning, høj holdbarhed, lav kontrast, lavt strømforbrug
Plasma : Lav opløsning, Lav holdbarhed, Høj kontrast, Højt strømforbrug

Det er da forkert det du skriver ang plasma. De brugte måske mere i strøm for nogle generationer tilbage, og strøm forbrugeget er kun højt når der er en hel lys hvid skærm på. Og hvem ser kun på en hvis lys skærm konstant? heh
Og ang opløsning, er det altsp heller ikke helt korrekt, ved ikke hvor du har dine informationer fra, men tydeligvis forkert.
Der er både Fuld HD og HD Ready plasma skærme ligesom der er med LCD

Og som sagt er Fuld HD altså ikk et must, læs evt her

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1
184685511&archive=&start_from=&

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1
153&zoneid=19

Hvis du skal bruge din skærm primært til Media Center, HTPC, ville jeg nok vælge LCD og spil. (Sharp, Sony, Toshiba, Samsung har også nogle udemærket high-end tv)

Plasma gengiver helt klart billedet mere naturligt ved tv, dvd osv. Enda spil også (Pioneer og Panasonic)

Ellers vil jeg anbefale dig at læse mere på, der vil du ku få flere imformationer

www.recordere.dk
www.hifi4all.dk

God tv jagt
* A reputation takes a lifetime to build and seconds to destroy*
  • Redigeret 2007-10-13 10:03
Aladar
Tak for de mange svar - Jeg er helt sikkert blevet en del klogere på det område - Og tak Sploink

Tillagt 2007-10-14 00:20:
Hey igen - Jeg har nu søgt lidt rundt og er nået frem til dette
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382657
Er det pengene værd og er det godt?
  • Redigeret 2007-10-14 00:20
Master_Disaster_17
Citerer Aladar:
Og hvem ser kun på en hvis lys skærm konstant? heh

...folk der spiller ?

Citerer Aladar:
Og ang opløsning, er det altsp heller ikke helt korrekt, ved ikke hvor du har dine informationer fra, men tydeligvis forkert.

Selvfølgelig kan du få en plasma der viser 1080p. Men kan du få den i 32" ?

Tillagt 2007-10-14 00:27:
Citerer Aladar:

Jeg vil stadig anbefale LCD over plasma. Det tv du viser der er på 37 tommer, men med en fysisk opløsning på 1024x768. Det er altså nogle stooooore pixels. Faktisk er det ikke engang nok til at vise 720p ordentligt (kræver en opløsning på 1280x720). Med mindre det primært skal bruges til at se DVD (ikke bluray eller HD-DVD), ville jeg vælge noget andet.

Til sammenligning vil et LCD TV på kun 32" have en opløsning på 1366x768 (mindst)

Faktisk er det allerbedste råd jeg kan give dig, at gå ud i butikken og se på skidtet først. Det er den eneste måde at sammenligne bare nogenlunde ordentligt. Opløsning er ikke alt, og Plasma er meget anderledes end LCD at se på.
  • Redigeret 2007-10-14 00:29
Brotherbisp
Har et samsung 46" full HD tv.
Ingen grund til full HD hvis du ikke er over 40", du får ikke det fulde udbytte, det skal osse lige med i beregningen

40" og opefter, siges at være bedst i plasme, men synes nu mit LCD er fint, men nu er det hele vidst på plads
  • Skrevet 2007-10-14 00:31
Sploink
Citerer Sploink:

Og hvem ser kun på en hvis lys skærm konstant? heh

...folk der spiller ?

Mener en lys skærm som kun er HVID og som er det eneste på skærmen

Citerer Sploink:

.....
Selvfølgelig kan du få en plasma der viser 1080p. Men kan du få den i 32" ?

Nej, man kan ikke få plasma der viser 1080p i 32". Det er desuden også overkill at købe fuld hd i den størrelse.

Citerer Aladar:

En af mine kammerater har det tv, og det står super skarpt. Jeg vil vove at påstå du ikke for et bedre tv til de penge
Og det er vel ikke fordi det er et ringe tv, at der var over 200 bestillinger inde på Recordere.dk via et fælleskøb af Panasonics nye model. Tv'et bliver rost for dets billede kvalitet på alle AV forums
Jeg har selv 42" modellen og det står altså rigtig godt
  • Redigeret 2007-10-14 18:16
Master_Disaster_17
Et andet relevant kriterium er hvor lang tid dit TV skal holde ? Er du typen der køber nyt hvert 3-4 år ? Eller er du en gammel prut (som mig) der forestiller dig at dit TV mindst skal holde 7-8 år ?

Om 7-8 år kan det godt være du vil ønske dig et TV der i det mindste bare kan vise 720p. Misforstå mig endelig ikke, man skal ikke betingelsesløsst veksle billedkvalitet for opløsning, men det vil bare være lidt røv at skulle købe nyt tv for overhovedet at drage fordel af hoøjopløste medier.

Udover det; Håber du finder et fedt TV du bliver glad for
  • Skrevet 2007-10-14 19:01
iLive
Jeg har været inde i "Fona" og jeg synes deres Samsung fjernsyne er virkelig topklasse.

Samsung fladskærm
  • Redigeret 2007-10-20 11:13
lillebror92
Hvad gør "game mode" helt præcist?
Hvis I var ludobrikker, var I slået hjem nu!
  • Skrevet 2007-10-20 11:25
Frederik Blom
Jeg købte et Samsung 32" her for ikke lang tid siden..10.000 kr. og dte er bare vidunderligt...

Lækkert design.
God billedkvalitet.
Óg man har chancen for at sætte det på en slags: Spiltilstand hvor billedet bliver endnu lysere, og lækkert. (se eventuelt Lcd'en i min profil)

En ligegyldig Bornholmer.
  • Skrevet 2007-10-20 19:52
Sploink
Citerer lillebror92:
Hvad gør "game mode" helt præcist?

Deres "game mode" er bare nogle indstillinger på tv'et hvis man ikke selv gidder skrue på farve, skarphed osv.
Ikke noget andre tv ikke har
  • Skrevet 2007-10-20 20:50
PorreKaj
  • Skrevet 2007-10-23 09:37

Skriv et indlæg

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Afstemning Hvad synes du om den foreløbige liste af lanceringsspil til PlayStation 4?
  • 15% Fantastisk
  • 37% God
  • 16% Middelmådig
  • 8% Dårlig
  • 23% Shut up, just shut up... You had me at PS4
Resultat
albecarlsen: Hahha i skal prøve at spille som Kreig i Bl2Følg
2013-05-19 20:17
Emil_Nissen: Freeman's mind er tilbage! GLÆDE!Følg
2013-05-19 18:43
albecarlsen: keder...Følg
2013-05-19 18:42
The Syndicate: Hvad blev der mon af Agency?Følg
2013-05-19 15:12
Carmillah: The Walking Dead episode 4. Go go go.Følg
2013-05-19 11:31
lilleblake: Så malede den mindste med rød tusch på den nye væg døren og gulvet og panelerne woooFølg
2013-05-19 11:08
Carmillah: Vi vandt! Jeg kan stadig ikke fatte at jeg stod i Malmö Arena for 4 dage siden. Det glemmer jeg aldrig.Følg
2013-05-19 01:30
Eva91: Godt gået Danmark !Følg
2013-05-19 01:12
The Syndicate: Jeg føler mig så udmattet hele tiden.
Damn jeg må stoppe med at spise cornflakes 24:7...Følg
2013-05-19 00:16
Bonzaii Sheep: WOOOO GRAND PRIX xDFølg
2013-05-18 22:23
Maageman: At rejse er at dø.Følg
2013-05-18 22:23
lilleblake: EurovisionFølg
2013-05-18 22:00
Loufbye: Whatever the media, I will love anything that can give me a good, old-fashioned mind-fuck. And, oh boy, do I love Doctor Who.Følg
2013-05-18 20:24
jonasjakobsen71: hey skulle jeg købe heavy rain?? er lidt usikkerFølg
2013-05-18 17:29
hjorth: tilbage hos samsung med galaxy s4, damn den er lækkerFølg
2013-05-18 14:04
The Syndicate: God nat alle sammen
~_~Følg
2013-05-18 00:40
Carmillah: Buzz! stopper aldrig med at være sjovt.Følg
2013-05-18 00:01
hjorth: Animal Farm reference i Lost Følg
2013-05-17 23:05
ostekagemanden: Table Top Racing og Gangstar Rio: City of Saints gratis nu på AppStore. Snyd ikke jer selv for de to til en pris af 0 kr.! Go' aften! :)Følg
2013-05-17 22:54
Bonzaii Sheep: Awesomeneeeess GOG har et ubisoft tilbudsting.. 50% på det hele, uuuh HoM3, MM7, Beyond good and evil og Rayman 1, 2, 3 og FarCry 1, 2.. :DFølg
2013-05-17 18:25
BETA +