Ny semi-gamer bærbar 
Antal indlæg: 21| TukOle | Hej jeg søger en bærbar hovedsageligt til spil. Jeg ved at jeg kan få mere for pengene i en stationær, men lige nu mangler jeg altså en bærbar til formålet. Jeg har kigget på følgende: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=757372#extra Jeg kender ikke så meget til laptop hardware, men jeg syner umiddelbart grafikkortet ser fornuftigt ud i forhold til prislejet, jeg er dog i tvivl mht. om processoren vil kunne følge med. 2,5 ghz dual core lyder ikke af meget i mine ører, selvom det er er Ivy Bridge, men her kunne jeg godt bruge en laptop-kyndigs vurdering på om CPUen vil agere bottleneck for grafikkortet. Ellers er jeg åben over for andre forslag, kravet er at den skal kunne køre BF3 på medium og ARMA 2 på nogenlunde settings. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | vil da også sige den ser fin ud og vil da sagtens tro den kunne følge med, ville dog selv fortrække en i7. Men en af de ting som nok vil være en god ting og undersøge er om den køre med 1600Mhz ram eller om det er de ældre modeller af ram som den har installeret da det ville kunne påvirke hvor hurtigt data bliver overført til de forskellige enheder Dog er det ikke jordens undergang for computeren hvis ikke det er 1600mhz ram, men vil sige til den pris burde det være manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive | |
| ||
|
| ||
| TukOle | Ok, det lyder ikke helt skidt. Jeg er dog stadig lidt lunken mht. CPUen. Jeg har lige fået øje på følgende laptop fra MM Vision, som mere eller mindre er identisk, dog med i7 CPU: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&t ype=notevision&menu=notebook&varenr=704000010&gruppe=PCn otevision Er der nogen der har erfaring med MM Vision laptops? BTW. Det undrer mig lidt at komplett skriver at grafikkortet har 2GB dedikeret ram, mens MM Vision skriver 1GB, da det ser ud til at være samme GPU der er tale om. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Du kan godt lave samme GPU med forskellige ram konfigurationer, tror dog ikke det har det store at sige på yddelsen når vi snakker en GPU i den klasse som du kigger på. Wii would like to play - Nintendo | |
| ||
| TukOle | Vil det ikke være en fordel med ekstre VideoRam når man skal køre i 1920x1080? Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, da jeg ikke rigtig ved hvordan de 2 CPUer vil performe i forhold til grafikkortet. Hvilken af de to laptops virker bedst til prisen(som er den samme)? EDIT: Jeg har efter at have læst diverse tråde på andre communities fået indtryk af, at byggekvaliteten på MM Vision bærbare ikke er særlig god. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte dette? | |
| ||
![]() ![]() | Jeg har selv en MM vision bærbar (siden 2009) hvor jeg købte den til studier/gaming. Jeg kan dengang ca. 8000 kroner for den. Overordnet set er jeg tilfreds med købet, den har stort set kunne følge med hele vejen med at spille de fleste nyere spil men selvfølgelig til en grænse. Spil som Total war Shogun 2 kører ikke specielt godt samt Bf3 kan slet ikke køre på den. Byggekvaliteten er ikke fantastisk men dediceret dårlig vil jeg ikke kalde den. Fingertryksaflæseren er noget skrammel men tastatur/touchpad + webcam har generelt virket ubeklageligt. Her på 3. år med den er den dog begyndt at få alvorlige problemer med at den bliver for varm og generelt forældet men sådan vil det sikkert være ligemeget hvad du køber. Jeg vil lige bemærke at MM-vision har ydet fantastisk support, de to gange jeg har sendt den ind. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Vil sige vælger du den sidste bærbar så tag og betal 200kr ekstra og få 1600mhz ram i stedet for 1333ram Men hvad angår hukommelsen på grafikkortet vil det komme helt an på spillet og hvordan det bruger grafikkortet, vil dog sige den bærbar jeg havde med 1GB ram oplevede jeg ikke rigtig nogen problemer med nogen spil at den kun havde 1GB... men hvor stor betydning det har, har jeg svært ved at sige. Dog er CPU en del bedre Hvad angår varme problemer og alder på bærbar det kræver bare man gør den ren manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive | |
| ||
| TukOle | Tak for svarene. Jeg regner med at købe MSIen, som ser ud til at opfylde de behov jeg har til en bærbar, samtidig med at jeg kender en del mere til deres laptops end MM Visions ditto. Jeg har dog fundet ud af, at GE60 modellen også findes med i7 processor, og at denne konfiguration vist er mere udbredt end den med i5 mange steder i verden. Men den er åbenbart ikke kommet til lille Danmark, så jeg må vel "nøjes" med dual core | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer TukOle: Tak for svarene. Jeg regner med at købe MSIen, som ser ud til at opfylde de behov jeg har til en bærbar, samtidig med at jeg kender en del mere til deres laptops end MM Visions ditto. Eventuelt kan du tjekke om den snart kommer til Danmark vil sige i7 er klart værd og vente på manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | http://www.sharkgaming.dk/msi-ge70-0n-010ne.html de har den med i7 men så ville jeg hellere købe: http://www.sharkgaming.dk/asus-g55vw-s1020v.html MSI har ikke verdens bedste køling til deres bærbar. Asus er derimod, er top nice If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3? | |
| ||
![]() ![]() | Citerer Hyuuga: http://www.sharkgaming.dk/msi-ge70-0n-010ne.html Kølingen fejler skam intet på min msi bærbar. Er det noget du selv har oplevet før??? De to du linker til der har Asus´en også bedre grafikkort til samme pris | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Biohazard83: Ja har en kammerat som har en MSI bærbar, og det er ikke engang en af dem med high-end grafikkort. men den bliver over 70 grader bare ved at spille wow, og blæseren kører på fuld smader. selv i idle er den på 50 grader. Så jeg vil klart anbefalde Asus'en og ja også fordi der er bedre grafikkort i, til samme pris If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ja den asus ser lækker ud... Især ser den også ud til at have godt med køling når man kigger på den hvis det da er huller man kan se bag på manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive | |
| ||
| TukOle | Det skal helst være 15 tommer, så GE70 er lige i overkanten. ASUSen ser overdrevet lækker ud, helt bestemt, men jeg ved ikke om den er næsten 3000 mere værd, synes i forvejen 7.300 er en pæn sum for en bærbar. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ja det er en del penge for en bærbar. Men for de extra 3000 får du: Meget bedre køling (og generelt asus kvalitet) i7 quad-core i stedet for en i5 duel-core GTX660M i stedet for GT650M ( 23% flere FPS i BF3 , 17% flere FPS i Mass Effect 3, 41% flere FPS i Modarn Warfare 3) 8GB RAM i stedet for 6GB RAM ( Med mulighed for flere da der stadig er 2 slots fri) 750GB Harddisk i stedet for 500GB + du får gratis Steelseries Headset med fra sharkgaming + DOTA 2 beta key Ja jeg havde valgt Asus'en If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | I7 processeren sætter sig i forvejen omkring de 1000-1500kr mere op i pris hvis man kigger rundt omkring på bærbar computer kontra i5 Havde også valgt Asus, har ikke selv haft en men i test var de også en af vinderne hvad angik kvalitet altså hvilke bærbar der var mindst fejl på Men kan fortælle min HP bruger i7 den starter W7 op på 20sek med en 7200Rpm HDD og jeg kan lade lige så meget køre på computeren som jeg nærmest vil uden den brokker sig, det er den samme i7 som sider i min HP som der sider i den Asus manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive | |
| ||
![]() ![]() ![]() | 660/650 er skod overpriced kort til bærbar. lad være med at anbefale noget til folk og kald det godt når det ikke er det. Tillagt 2012-08-12 15:58: GeForce GTX 680M Radeon HD 7970M Er de eneste gtx kort til laptops som er noget værd, jeg har selv 7970 og det er så småt ved at få problemer med alt i max. i 1920x1080. 680m er klart bedre end 7970 men det koster så også noget nær det dobbelt. så 7970 i crossfire er også noget du kan overveje. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Frugtmix: 660/650 er skod overpriced kort til bærbar. lad være med at anbefale noget til folk og kald det godt når det ikke er det. Ja det ikke de bedste kort men vil ikke kalde dem skod og den bærbar der er henvist til vil jeg ikke kalde dyr med det hardware der er i den manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Frugtmix: 660 er et godt kort ? og de 2 du snakker kan jo ikke bruges til en skid i den her sammenhæng? han ville næsten ikke engang give de 7k til at starte med.. hvad får dig til at tro at han vil give 15-20k ? desuden læs hvad tråden hedder.. Semi-gamer .. ikke hardcore overpriced crap If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3? | |
| ||
| TukOle | Jeg har den seneste dags tid lånt en laptop med i5-3210 og geforce 610m, hvilket egentlig var ganske udmærket til mine mobile gaming behov. Så førnævnte MSI bliver bestilt til LAN- og studiebrug, da den virker lidt mere bærbar(lettere) end mange high-end gamer laptops, plus at jeg nok får en stationær købt før eller siden. Men anyways, tak for de gode bud på alternativer. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer TukOle: Jeg har den seneste dags tid lånt en laptop med i5-3210 og geforce 610m, hvilket egentlig var ganske udmærket til mine mobile gaming behov. Vil sige stationær er også det eneste rigtige til store spil manick_dk på PS3 og TDA Manick on Xboxlive | |
| ||