Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 spil - 1 år challenge

The_Dude
The_Dude
Inspireret af Neogaf tænkte jeg det kunne være sjovt at starte en lignende challenge her på GR.
Det går ud på at man på et år skal prøve at gennemføre 52 spil. 1 for hvert uge i gennemsnit.
Men det er mere for at have et mål.
Det egentlige formål er at man måske i en lille konkurrence mod hinanden får gennemført flere spil af sit backlog. DER ER INTET KRAV OM AT NÅ 52

Spil typer der indgår i denne challenge:

Spil fra alle udgivere. Store som små. Dog tæller browser spil ikke da du skal eje dem endten fysisk eller digitalt.

Konsoller lige fra Atari 2600 til PS4 og Switch/Scorpio. Gælder også håndholdte eller spil du spiller på din mobil. Så længe det kan gennemføres.

diverse expansions til gamle spil. Det kan være til Age of Empires eller til Doom 3 osv. eller store DLC til RPG's så som Anchorage til Fallout 3.

Hvis du har påbegyndt et spil i 2016 så tæller den også med. Så længe det er gennemført i 2017

Flere playthroughs af samme spil tæller ikke med. Det skal være noget du ikke har været igennem en gang før.

Telltale spil tæller kun hvis alle episoder er gennemført.

Der er ingen krav om sværhedsgrad. Kun at de skal gennemføres. Der er ingen krav om at man skal unlocke alt. Der er ingen krav om at det mindst skal tage X antal timer.
Er et spil gennemført er det gennemført. Om det har taget 30 minutter til 54 timer.
Hver gang man har gennemført et spil skriver man en kommentar her i tråden med info ala dette:

Titel:
Antal timer:
Format:
Karakter:

Man kan så også skrive hvilke titler man er igang med og hvilke man tænker på at spille.

Det eneste problem med GRs forum system er at man ikke kan blive ved med at redigere ens indlæg så det vil blive spredt. Men så må man lige opsumere engang imellem i et nyt indlæg. Evt. hver den 1. i måneden

Hvad siger folk til det ?

Tillagt 2017-01-05 20:28:
Jeg er selv igang med:

Unreal 2
Prince of Persia The forgotten Sands
Uncharted 4

Y can't metroid crawl ?
alex2life
alex2life
Lyder ret spændende!

Bare husk at det ikke gør noget hvis man ikke rammer de 52 - Det er alt sammen bare for hyggen jo

Jeg havde nogle spil jeg var startet på i julen men først fik gennemført her i det nye år - Tæller de med?

For så har jeg indtil videre:
Goat Simulator (Plat på Playstation)
Lara Croft GO
Persona 4: Dancing All Night
Virginia

Og føler lidt at jeg snyder endnu mere da jeg regner med at starte på en håndfuld Telltale-serier her snart

Og et af mine kommende er The Last Guardian
Jeg vil super gerne have platinum i det spil....men det er nok den mest spøjse trofæ-liste jeg nogensinde har set. 4-5 trofæer der går all in på at du skal gennem spillet så hurtigt som muligt....mens resten handler om at trække dit playthrough så meget ud som muligt

Men jeg har sat mig for at prøve at skaffe platinum så vil ikke bakke ned nu

(Sidste år nåede jeg op på omkring 45 gennemførte spil, så håber at jeg kan nå derop igen! )

Adoo
Adoo
Jeg er godt i gang med mit backlog. Første spil jeg gennemførte i år var Resident Evil 2 til PS1. Gennemførte det 2 gange. Leon A tog 8 timer, og Claire B tog 7 timer. Karakter: 8/10

Næste: Legacy of Kain: Soul Reaver

Snake?... Snake?!... Snaaaaake!!
alex2life
alex2life
Citerer The_Dude:
REGLER ER OPDATERET: LÆS LIGE IGEN

Pyha, troede lige du ville tage mine 2016-startede spil fra mig ;P

Og det med episodiske spil giver altså også mere mening at tælle hele sæsonen som en titel!

jalokin
jalokin
Godt initiativ!

Jeg er pt. startet på både The Witcher 3 og Metal Gear Solid V: Phantom Pain, så jeg satser ikke på at nå igennem så pokkers mange titler i år. Men kan da givet et forsøg på at være med!

My name is Guy... KarateGuy
Magnus Laursen
Magnus Laursen
Jeg gennemførte i nærheden af ~35 spil sidste år. Så det kan velsagtens lade sig gøre, men man kan måske med fordel styre uden om de massive tidsrøvere som Fallout eller The Witcher.

Det sagt, så er meget jeg gerne ville have nået i 2017. Jeg poster senere med konkrete titler .

Other M.
alex2life
alex2life
Så fik jeg klaret The Last Guardian....op mod slutningen var mit mindset kørt helt over på at jeg ikke ville gå efter platinum i det alligevel.
Det at styre Trico kan være åndsvagt frustrerende og styringen og visse lvls er også bare øv...men så fik jeg afsluttet det og nu har jeg lyst til at spille det igen :I
Så der går nok lidt tid før jeg får gennemført endnu et spil - Tror godt det kan tage lidt tid at få ordnet trofæerne i The Last Guardian

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Æv, gennemførte en masse spil i juleferien 2016 Jeg skal nok komme med, desværre er jeg temmeligt begrænset i øjeblikket, da mit håndled er forstuvet, samt jeg har seneskedehindebetændelse.

@Mikael Jensen, nyhedsskribent om dagen, Rapper om natten.
The_Dude
The_Dude
Citerer Mike JezZ:
Æv, gennemførte en masse spil i juleferien 2016 Jeg skal nok komme med, desværre er jeg temmeligt begrænset i øjeblikket, da mit håndled er forstuvet, samt jeg har seneskedehindebetændelse.

Du må have givet den gas

Y can't metroid crawl ?
The_Dude
The_Dude
Yay mig første spil gennemført

1/52
Unreal 2 The awakening
8/10
6 timer
Fint spil. Seje våben. Ældet med ynde. Nogle sjove dialoger af og til. Dog er hastigheden man løber på virkelig langsomt.

Y can't metroid crawl ?
alex2life
alex2life
Fik ordnet trofæerne i The Last Guardian og har det stadig ret mixet med spillet. Styringen er som taget ud af et dårligt ps3-spil, kameraet er åndsvagt frustrerende men historien, forholdet mellem Trico og drengen, det æstetiske og lydsiden er bare virkelig virkelig godt

Herefter gik jeg i gang med Ratchet and Clank - Har følt mig rimelig underholdt men der er mangler noget ved det. Kan ikke sætte fingeren på hvad det præcist er men det mangler bare noget for at give det den rigtige feel
Synes også det føltes lidt kort på trods af at jeg gennemførte alle optional objectives osv
Kan godt lyde som om jeg var lidt skuffet og det var jeg helt klart ikke - Endnu et eventyr med vores Lombax og lille "krigsrobot" kan jeg ikke klage over

Har forresten glemt at nævne at jeg også var startet på Quadrilateral Cowboy på pc - Det er dog en titel jeg nok spiller i små dele over længere tid så ved ikke hvornår jeg får det gennemført

Og på konsol er jeg startet på Homefront: The Revolution

Lilium11
Lilium11
Skal shmups være på 1 credit før det gælder? Ellers så når jeg nok de 52 titler på en uge!
Ej, ok det kunne da være sjovt at hoppe med, men jeg ved sku' ikke om jeg når det lol, jeg bruger en masse af min gaming tid på at spille gamle spil igen, men er da rask på at løbe med !!

Året startede for mig med at få min første gennemspilning af Deus Ex færdig. Det er rigtigt, selvom jeg er enormt glad for HR og til en hvis grad MD så har jeg aldrig fået spillet originalen igennem før nu!

Så eh...

1/52 - Deus Ex - Hard - nok omkring 20 timer (har nogle timer fra tidligere forsøg logged) - Sjovt spil, ret gammelt og lidt vanskeligt at komme ind i for nykommere men bestemt et mesterværk for sin tid og noget der er værd at opleve!

2/52 - Watch Dogs 2 - Realistic - 31 timer. - Noget bedre end originalen, men stadig langt fra stjernestatus. Det ville klæde spillet at have skaffet sig fuldstændigt af med muligheden for at bruge skydevåben da det virkeligt ikke matcher tonen at man render og pløkker folk, og det er stadig for nemt at komplet demontere fjenden når først ens karakter er blevet opgraderet lidt. 7/10 tror jeg vi ligger på.

I'm swag, smart, beautiful, strong, edgy and better and cooler than you... and humble of course.
Mythos
Mythos
1/52:
- Quantum Break / Normal difficulty
- 14 timer
- 8/10

2/52:
- Titanfall / Normal Difficulty
- 8 timer
- 9/10

3/52:
- Fifa 17 / The Journey singleplayer campaign
- 9 timer
- 8/10

4/52:
- Battlefield 1 / Normal Difficulty
- 8 timer
- 9/10

5/52:
- Dark Souls 3
- 40 timer
- 10/10

6/52:
- Forza Horizon 3
- 35 timer
- 9.5/10

Jeg synes virkelig jeg har fået spillet nogle gode titler igennem i år. Enkelte af dem, startede jeg med i 2016, men er først blevet færdig med dem i 2017. Pt. er jeg i gang med at klare Hitman Season 1, Metal Gear Solid 5 og uncharted 3.

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
alex2life
alex2life
Citerer Mythos:
Jeg synes virkelig jeg har fået spillet nogle gode titler igennem i år. Enkelte af dem, startede jeg med i 2016, men er først blevet færdig med dem i 2017. Pt. er jeg i gang med at klare Hitman Season 1, Metal Gear Solid 5 og uncharted 3.

Glæder mig til at høre hvad du synes om Hitman

Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Jeg kommer aldrig til at kunne være med, mest fordi jeg går efter så mange achievements som muligt samtidigt :-/

alex2life
alex2life
Citerer Mike JezZ:
Jeg kommer aldrig til at kunne være med, mest fordi jeg går efter så mange achievements som muligt samtidigt :-/

Så må du bare have dit personlige mål lidt lavere end 52!

Tror nu egentlig heller ikke jeg når op på de 52, regner med at blive fanget lidt af nogle mmo'er

GOW_VINTHER
GOW_VINTHER
Meget sjov ide, kan da godt hoppe med på den Ikke at jeg kommer i nærheden af 52, især da jeg er completionist og mest spiller maraton spil som Dragon Age, men lad os se, hvad det bliver til.

1/52 Total War: Warhammer
- Kan starte med at jeg tidligere på måneden kom igennem min første long victory i TW: Warhammers grand campaign. Det blev gjort med Vampire Counts på Very Hard sværhedsgrad. Super fedt spil, og nok min nye favorit i serien. Har fulgt den siden starten med det oprindelige Shogun, men kørte død i serien, da den gik over til musketter med Empire. Shogun 2 var et godt comeback, men Warhammer har været det ægte friske pust, som der var brug for. Alt for underholdende at se en slagmark fyldt med dæmonkrigere, chaos monstre, elvere og drager i et kæmpe virvar. Hjælper selvfølgelig også, hvis man er stor fan af begge franchises som jeg.
- Karakter: 9/10
- Tid: Spillet 100 timer i alt, ca. 35 af dem brugt på den specifikke campaign.

Shit happens...
Mythos
Mythos
Citerer alex2life:
Citerer Mythos:Jeg synes virkelig jeg har fået spillet nogle gode titler igennem i år. Enkelte af dem, startede jeg med i 2016, men er først blevet færdig med dem i 2017. Pt. er jeg i gang med at klare Hitman Season 1, Metal Gear Solid 5 og uncharted 3.

Glæder mig til at høre hvad du synes om Hitman

Jeg er nået halvvejs, og synes faktisk godt om spillet. Der er ikke meget anderledes end fra de ældre titler, men underholdende.

Citerer Mike JezZ:

Jeg går efter archievements, hvis de er sjove at gå efter,... gider ikke bruge 10 timer bare for 1, medmindre gameplayet trækker det op!

There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
Mike JezZ
GR®
Mike JezZ
Citerer Mythos:
Jeg går efter archievements, hvis de er sjove at gå efter,... gider ikke bruge 10 timer bare for 1, medmindre gameplayet trækker det op!

Enig, samme her. Jeg er bare så vild med Battlefront i øjeblikket, og det kan jo ikke rigtigt gennemføres, da det udelukkende er et onlinespil

alex2life
alex2life
Nummer 6 og 7 for mig blev Ratchet & Clank og Quadrilateral Cowboy

Ratchet & Clank var virkelig sjovt men det føltes bare kort i det... som om der manglede noget content for at være ærlig - Ved ikke helt hvorfor for spillet havde en okay længde, kan være det bare er mig der forventede lidt mere af det

Og Qadrilateral Cowboy...virkelig unikt spil. Du starter med kun en computer som du hiver frem rundt på banen for at skrive kommandoer til at åbne døre/låger osv. Efterhånden som du kommer videre i spillet får du en masse udstyr som du skal kombinere på virkelig kreative måder. Spillet var dog meget kortere end jeg havde forventet og det tog mig 3 timer at klare det - Og det var med en del retries fordi jeg bare er virkelig uheldig/dårlig

Er også kommet lidt videre med Homefront men jeg ved ikke, forstår lidt bedre kritikken nu hvor jeg har spillet det lidt mere. Har kun oplevet en teknisk fejl men der er bare spøjse øjeblikke. "Der er dukket et flashpoint op! Skynd dig over og fix det" - Jeg spurter derover, men når kun lige derhen før de får skudt dimsen afsted og så fejlede jeg det flashpoint :I
Og de åndsvage airships der flyver rundt...de har et stort søgelys som du kan se på dit minimap, hvis du bliver spottet bliver der konstant sendt soldater efter dig indtil du når væk fra det :I
Har oplevet flere gange hvor jeg var i gang med noget og så var nødt til at stikke af fordi dette skete - Bliver bare irriterende i længden. Regner med at gennemføre det - Men kan godt være at jeg bare tager main missions og dropper en del af side-delen :I

Lilium11
Lilium11
3/52 - Resident Evil 7 Normal
- 6.5 timer
- 6/10 - Det starter meget lovende, men bliver holdt meget tilbage af et uvelkomment cinematisk fokus, manglende puzzles, meget lille verden og begrænset med forbindelse til Resident Evil.

I'm swag, smart, beautiful, strong, edgy and better and cooler than you... and humble of course.
alex2life
alex2life
8/52 blev Valley, som var en virkelig positiv overraskelse
Alting spiller bare virkelig godt sammen, styringen, musikken, historien, banerne, bare alt.
Du hopper rundt med den her LEAF-suit som giver dig mulighed for at hoppe højere, længere og det primære gameplay er at navigere rundt på banerne, lidt henad first person parkour, bare med en super dragt

Et af de bedste punkter ved Valley er dog længden, da det ikke når at blive kedeligt. Hvis noget, så kunne det sagtens have haft et par ekstra baner da det bare er sjovt at navigere banerne med din LEAF-suit

9/52 blev Homefront: The Revolution og meh. På den ene side nød jeg dets gunplay og historien havde nogle gode øjeblikke, men på den anden side var der bare mange små irritationsmomenter. Føler jeg er fjollet når jeg brokker mig over den slags men når du flere gange oplever at npc'er går ind foran dig, brokker sig over at du rammer dem og så bare står og fylder...jeg begyndte muligvis at bruge melee på dem :I

Dets våbensystem er dog super smart da du når som helst kan modificere dit våben. Du kan f.eks. ændre sigtekorn, sætte lyddæmper på osv mens du render rundt. Derudover har hvert våben to ekstra større modifikationer som f.eks. din pistol der kan laves om til en SMG. Det ser ret blæret ud når din karakter hiver dit våben fra hinanden og så smider andre dele på

Jeg fortryder ikke min tid med Homefront: The Revolution, men helt klart ikke et spil jeg vender tilbage til foreløbig

Edit: Har set A Normal Lost Phone nævnt flere gange på nettet og da jeg ikke kunne sove fik jeg prøvet det - Endte med at jeg også fik gennemført det. Det tog mig nok 1-1½ time at gennemføre men det var en ret vild oplevelse. Du finder en tabt mobil og så skal du finde "sandheden", hvilket gøres ved at rode rundt i beskeder, kalendre osv. Det føles virkelig intimt at sidde og læse de her private beskeder, også selvom jeg er helt med på at det er fiktivt. Kan kun anbefales, da det er ret fedt at prøve at finde ud af ejerens historie ved at stykke de forskellige informationer sammen
Så det blev vist 10/52 hvis den tæller med - Det var ret kort jo? Har brug for en dommer her til at bedømme det

The_Dude
The_Dude
2/52

Onechanbara Z2 Chaos
7/10
Timer 5 vil jeg tro
Røv og patter og blod :p

Y can't metroid crawl ?

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!