Bedste Mario spil 
Antal indlæg: 49![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Super Mario 64. Synes personligt det er langt bedre end de nyere 3D eventyr. Malus Sylvestris - Formand for Kagepartiet - Kage for folket | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | tror mange holder mest af SM64 fordi det var første gang man så ham i 3D. Det samme gælder Zelda OoT Vi kan jo ikke have de render rundt og skider i skovbunden | |
| ||
|
| ||
| The Pez Dispenser Moderator | Citerer The_Dude: tror mange holder mest af SM64 fordi det var første gang man så ham i 3D. Det samme gælder Zelda OoT Jep, for det var jo åbenlyst WindWaker der var det bedste 3D zelda spil Dog tror jeg måske mange syntes Mario64 er det bedste fordi der aldrig rigtigt er kommet en efterfølger der minder om. De fleste mario 3D spil har haft forskellige experimenter kørende som f.eks. Galaxys fragmenterede banedesign. Der har ikke rigtigt være et helt normalt platformspil i stil med 64? Også er det selvfølgeligt også altid svært at slå de første hvis de har været banebrydende ligesom 64. Det er som at forsøge at blive en bedre guitarist end Jimi Hendrix eller en bedre sci-fi film end Rumrejsen 2001. "I always prefer a good audience. I'd rather feed 100 percent of 10 people. Hollywood would rather feed 1 percent of 1 million people. Commercially speaking, my way is not better." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer The Pez Dispenser: Jeg kan godt lide at spillet er lidt mere arkadeagtigt end de andre, man spiller ikke for at se sidste bane og rulleteksterne men for at se hvor langt man kan komme og hvor høj score man kan rage sammen. Det savner jeg lidt i alle de andre mario spil. Afhænglig af hvorfor man spiller selvfølgelig. Jeg spiller ikke for at få en høj score, det er faktisk slet ikke noget jeg går op i. Jeg spiller netop for at se de forskelige baner og genemføre dem så det er måske der det er gået galt med det originale Super Mario Bros for mig. Citerer The_Dude: say what Citerer The Pez Dispenser: Jep, plejer det ikke at være det spil styringen i 2D platform spil normalt holdes op imod? Det jeg mener er at den er tung og langsom. Når jeg hopper føles det som om Mario har slugt en vægt. Det er svært at forklare men kontrollen føles bare ikke rigtig sammenlignet med Super Mario Bros 3 og Super Mario World og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er død fordi Mario ikke lige gad hoppe ligeså langt som han skulle. Det er muligt jeg bare er ringe til det spil men det problem har jeg slet ikke i andre Mario spil. Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | The_Dude Din indgangsvinkel til SM64 er DS-udgaven, og selvom den da var god, så er det noget helt andet på en N64 (eller i hvert fald bare stationær konsol). Jeg kunne godt lide SM64DS, men jeg begynde at holde så meget mere af det, da jeg fik det på VC. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Liou: Det jeg mener er at den er tung og langsom. Når jeg hopper føles det som om Mario har slugt en vægt. Det er svært at forklare men kontrollen føles bare ikke rigtig sammenlignet med Super Mario Bros 3 og Super Mario World og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er død fordi Mario ikke lige gad hoppe ligeså langt som han skulle. Det er muligt jeg bare er ringe til det spil men det problem har jeg slet ikke i andre Mario spil. Jeg har det på samme måde, skal det lige siges. Finder også styringen for "kluntet" på sin vis. Styringen er meget bedre i SMB3. | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Det første Super Mario jeg prøvede var Super Mario Land 2 på den gamle Gameboy. Jeg kan huske at jeg syntes det var helt fantastisk. Senere har fået prøvet en del andre ældre titler, på trods af min lidt unge alder. Inklusiv det helt originale Super Mario Bros., Super Mario World, og selvfølgelig Super Mario 64. Men jeg må nok sige at det bedste Super Mario IMHO er Super Mario Galaxy. Det er bare musik, gameplay, egentlig det hele, der går op i en højere enhed. Selvom det er et virkelig close call. I had a secret meeting in the basement of my brain! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Du har så meget kontrol over Marios hop at du kan manøvrere ham oppe i luften mens han er i hop.. har aldrig haft problemer med det Citerer Virus: The_Dude Det er vel samme spil ? Vi kan jo ikke have de render rundt og skider i skovbunden | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer The_Dude: Du har så meget kontrol over Marios hop at du kan manøvrere ham oppe i luften mens han er i hop.. har aldrig haft problemer med det Nu er det ganske vidst ved at være et godt stykke tid siden jeg sidst spillede det men det mener jeg da ikke at kunne huske at man kan Men under alle omstændigheder. Kontrollen føles bare kluntet som JØP skriver, tung at danske med, forkert. Hvad vil du have jeg skal sige. Det føles ikke som alle de andre Mario spil hvor jeg føler jeg har meget bedre kontrol over karakteren Citerer The_Dude: Det er vel samme spil ? Nej ikke helt. Det er lige så meget et remake som en port. Desuden er der altså forskel på at spille det ved hjælp af en touch screen og et joypad. Styringen er mange gange bedre på 64/VC IMO. Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | kunne sagtens forestille mig styringen er bedre på N64/vc Citerer Liou: n under alle omstændigheder. Kontrollen føles bare kluntet som JØP skriver, tung at danske med, forkert. Hvad vil du have jeg skal sige. Det føles ikke som alle de andre Mario spil hvor jeg føler jeg har meget bedre kontrol over karakteren Jeg vil have du skal sige jeg har RET RET RET ej hver sin smag Dette er IGNs mening om styringen Reaching the end of each level is a pleasurable experience, as the controls are extremely tight and rarely let the player down. In the second stage it is imperative to be absolutely pixel-perfect in jumping from one narrow ledge to another - and with the proper skill, this is easily accomplished. While there may be several times where Mario ends up in a bottomless pit, for the most part, the controls do as they're told and are dead-on. men det er stadig hver sin smag selvfølgelig Vi kan jo ikke have de render rundt og skider i skovbunden | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer The_Dude: kunne sagtens forestille mig styringen er bedre på N64/vc den var ikke nem på DS men det fungerede når man lige lærte det Det synes jeg så ikke. Det fungerede aldrig helt perfekt for mig og jeg genemførte skam også DS versionen. Men så igen, jeg var aldrig glad for den tåbelige touch screen. En ting du dog ikke kan komme udenom er at det er en anderledes oplevelse. Prøv at hente den fra VC og du vil give mig ret... men så igen, kender jeg dig ret vil din mening formentlig være den stik modsatte af min så måske aligevel ikke Citerer The_Dude: Jeg vil have du skal sige jeg har RET RET RET Ja lad os da spørge IGN som flere gange har kåret spillet som det bedste nogensinde. De er helt sikkert fuldstændig objektive Men det undre mig nu aligevel at vores oplevelser med det er så drastisk forskelige. Spillet er jo trods alt ret gammelt og styringen er meget simpelt. Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Var der rent faktisk nogen der brugte touch screenen fremfor D-paddet? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | tror faktisk jeg brugte både touch og almindelig hvis jeg husker korrekt Citerer Liou: Prøv at hente den fra VC og du vil give mig ret... men så igen, kender jeg dig ret vil din mening formentlig være den stik modsatte af min så måske aligevel ikke visse vasse gider faktisk ikke spille det igen, så lidt siger det mig. Men har faktisk aldrig gennemført et spil 2 gange Citerer Liou: Men det undre mig nu aligevel at vores oplevelser med det er så drastisk forskelige. Spillet er jo trods alt ret gammelt og styringen er meget simpelt. jae folk plejer ellers at være enig i noget så simpelt som 2 knapper og et styrekryds Vi kan jo ikke have de render rundt og skider i skovbunden | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | til jer der spillede Super mario 64 DS prøv det på 3DS! Circlepad ftw ^^ Wii would like to play - Nintendo | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | GC controller ftw | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Virus: Var der rent faktisk nogen der brugte touch screenen fremfor D-paddet? Citerer The_Dude: tror faktisk jeg brugte både touch og almindelig hvis jeg husker korrekt Jeg prøvede også dem begge men droppede hurtigt touch så vidt jeg husker. Jeg var dog stadig ikke alt for begejstret for det. Citerer The_Dude: visse vasse Okay... vildt nok. Jeg er selv typen der har svært ved at se en film mere end en gang inden for 10 år og det er de færreste spil jeg genemføre mere end en gang. Men favoridterne som Oblivion, Mass Effect og ja, Super Mario 64 og Super Mario Bros 3 gør jeg da. Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch. | |
| ||
Puha... Enten Super Mario bros.: the Lost Worlds, eller Super Mario Galaxy 2. Tough spot :p Jeg har dog virkeligt svært ved at vælge et spil over et andet. Spiller stadig de fleste af de kanoniske Mario-spil fra tid til tid! Also: hvor er kærligheden til Super Mario Brothers 2? BTW og very offtopic: Jeg har et presserende Mariorelateret spørgsmål som jeg aldrig har fået svar på. Jeg vågner stadig om natten med sved på panden og tanken på dette spørgsmål! Det er formuleret i denne ældre tråd jeg har skrevet: http://www.gamereactor.dk/forum/?forum=7&thread=59244&page =1 Repost da det ikke er sikkert at alle har set tråden I totally agree with what he said - signed the Mysterious Dr. Wiivenge | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Super Mario 64. Uden tvivl. For det første er det, det Mario spil som jeg har spillet mest og desuden er det nok det eneste spil som stadig gør et stort indtryk på mig hvergang jeg spiller det. Jeg kan stadig huske da det udkom og hvor forbløffet jeg var over hvor stort spillet var og hvor godt banerne var lavet i forhold til mange andre adventure/platform spil. Rock N Roll will never die | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Christobaldus: http://www.gamereactor.dk/forum/?forum=7&thread=59244&page aldrig hørt om det Vi kan jo ikke have de render rundt og skider i skovbunden | |
| ||
@ Dude: Jeg kunne uploade en video evt.? Jeg skal virkelig snart til bunds i dette mysterium! I totally agree with what he said - signed the Mysterious Dr. Wiivenge | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Bedste Mario spil: Super Mario World. Ingen tvivl. Super Mario Bros. 3, er en anden plads for mig. Værste Mario spil tilgengæld: Hotel Mario. Har nogen af jer prøvet det? Det er FORFÆRDELIGT. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer MathiasBS: Bedste Mario spil: Super Mario World. Ingen tvivl. Super Mario Bros. 3, er en anden plads for mig. Agreed | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Christobaldus: BTW og very offtopic: Jeg har et presserende Mariorelateret spørgsmål som jeg aldrig har fået svar på. Jeg vågner stadig om natten med sved på panden og tanken på dette spørgsmål! Det er formuleret i denne ældre tråd jeg har skrevet: Det er ikke noget jeg kan huske nogensinde at have oplevet. Men kunne det ikke tænkes at være en fejl/cheat i all star versionen? Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch. | |
| ||
Jeg ved det ikke - det underlige er, at man bare skal trykke select, så får man alle de übernice powerups! Det er nok en underlig programmeringsfejl I totally agree with what he said - signed the Mysterious Dr. Wiivenge | ||
| ||