Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook
Vælg forum
Søg forum
Tråd:

Hvordan sælger man?

Antal indlæg: 28
Til forsidenTil foregående side (1)Til sidste sideTil næste side (2)
  1. 01
  2. 02
Veto
hey,

Jeg overveje at rydde lidt op i min spil samling. Men jeg har aldrig solgt spil før på nettet, så jeg vil gerne vide hvordan det foregår. Jeg har lige et par spærgsmål.

1. Hvordan forgår betalingen?

2. Hvordan sender man sine spil (bare prob dem i postkassen eller skal man avlevere dem personligt)?
  • Redigeret 2007-08-19 17:09
Hyuuga
1. Normalt skal du give køberen et kontonummer han kan smide pengene ind på .. eller hvis i bor i nærheden af hinanden kan i mødes..

2. Ja køb et brev/kasse til spillet og sender det til købers adresse
If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3?
  • Redigeret 2007-08-19 17:10
Veto
Jeg har ellers hørt noget med at postbuddet kan opkreve penge for at aflevere pakken (wow, det lød hårdt), og så aflevere pengene til ham der sender pakken.
  • Skrevet 2007-08-19 17:12
Cortex
Jeg har handlet en del på nettet, her er et par råd.
-Annoncer på kendte hjemmesider:
Gamereactor.dk, Brugtespil.dk, Har personligt tjent en god slat penge her.

-Hvis du skulle være i besiddelse i spil ingen gider at købe, så kontakt Billigebrugtespil.dk, de giver en fair pris.

-Hvad afsendelse betaling laver du bare en aftale med køber. Jeg bruger netbank, da det foregår uden problemer,(Husk at få betaling inden du afsender varen!!) du kan også bede om at få tilsendt en check, eller pengene i frimærker, dem kan du bare sælge til dine forældre, eller bruge selv da det jo er noget alle har brug for, før eller siden.
-Hvis køber bor i nærheden kan du også bede ham afhente hos dig.

Skulle der være flere spørgsmål så skriv et indlæg eller send en PM.

Tillagt 2007-08-19 17:16:
Citerer Veto:
Jeg har ellers hørt noget med at postbuddet kan opkreve penge for at aflevere pakken (wow, det lød hårdt), og så aflevere pengene til ham der sender pakken.

Efterkrav, men det koster!
  • Redigeret 2007-08-19 17:16
Veto
Hvor meget?
  • Skrevet 2007-08-19 17:16
Cortex
Tror det er 45,-
  • Skrevet 2007-08-19 17:22
Veto
OK, tak for hjælpen.
  • Skrevet 2007-08-19 17:26
zag
Efterkrav er 85 kr + 30 kr mere når man modtager pakken...
  • Skrevet 2007-08-19 17:34
Cortex
Ups.... er ikke helt opdateret. Downloader lige en ny software, til min hjerne.
  • Skrevet 2007-08-19 17:37
Veto
Tak for hjælpen. I kan godt se frem til at i får alle mine gamle spil at se, med et lille "til salg" skilt ved siden af.

Tillagt 2007-08-19 17:42:
Nej vent! Jeg stadig et spørgsmål.

Porto? Er porto noget der automatisk bliver sat på regningen, eller er det noget man skal bede om? Og hvad er det helt præcist porto gør?
  • Redigeret 2007-08-19 17:42
zag
du skal bede om det, der er mange der prøver at slippe for den,,,
  • Skrevet 2007-08-19 17:50
Flakman
Porto er den pris det koster at sende.

Altså for hvor mange kr frimærker du skal sætte på brevet. Tag spillet ned på posthuset - tag en af deres kasser/konvolutter og pak det ind. Så giver du det bare til postdamen og hun opkræver dig porto og pris på indpakningen. Hun kan også svare på dine spørgsmål hvis du har flere. Ellers tjek post.dk
  • Skrevet 2007-08-19 17:53
Ak-master
Citerer Veto:
Porto? Er porto noget der automatisk bliver sat på regningen, eller er det noget man skal bede om? Og hvad er det helt præcist porto gør?

Hvis du vil sælge noget, uden at portoen er omfattet af den pris du skriver skal du gøre sådan.:
Et eksempel:
Halo - 55 kr. pp*

* pp = plus porto!
Derfor!
  • Skrevet 2007-08-19 17:55
Veto
Citerer zag:
du skal bede om det, der er mange der prøver at slippe for den,,,
Citerer Flakman:
Porto er den pris det koster at sende.

Citerer Flakman:
hun opkræver dig porto

Opkræver hun det eller ej?
  • Skrevet 2007-08-19 18:08
thargh
Citerer zag:
Efterkrav er 85 kr + 30 kr mere når man modtager pakken...

Det forstår jeg ikke, vil det sige at hvis jeg vil købe The Darkness til 300 kr. skal jeg betale 415?
Fighter & Horror fan
  • Skrevet 2007-08-19 18:13
Ak-master
Citerer thargh:
Det forstår jeg ikke, vil det sige at hvis jeg vil købe The Darkness til 300 kr. skal jeg betale 415?

The Darkness bliver sendt som et brev. Dvs. portoen er KUN 13,5 kr.
Derfor!
  • Skrevet 2007-08-19 18:21
thargh
Hvad bliver så ikke sendt som et brev?
Fighter & Horror fan
  • Skrevet 2007-08-19 18:29
Ak-master
Noget der ikke kan være i et brev. F.eks. en Playstation, fjernsyn, gryde, wii-mote, tastatur eller lampe.
Derfor!
  • Redigeret 2007-08-19 18:32
Veto
Så, nu har jeg lavet en tråd hvor i kan købe alle mine gamle spil. Tjek den lige http://www.gamereactor.dk/forum/?forum=8&thread=30730
  • Skrevet 2007-08-19 20:58
Flakman
Citerer thargh:
Hvad bliver så ikke sendt som et brev?

Alt over 1kg er en pakke og skal sendes som pakkepost. Så kan man selv vælge om det skal være anbefalet, efterkrav, lørdagsexpress osv.

Spørg bare på posthuset.
  • Skrevet 2007-08-19 21:03
Jakob Kierkegaard
Citerer Flakman:
Citerer thargh:
Alt over 1kg er en pakke og skal sendes som pakkepost. Så kan man selv vælge om det skal være anbefalet, efterkrav, lørdagsexpress osv.

Alt over 1 kg er maxibrev, alt over 2 kg er pakker. Dog skal man også tage størrelsen på forsendelsen i betragtning, men hvis man holder sig til normale kuverter, er en forsendelse med et par spil et storbrev. Man kan læse mere om vægtgrænserne og dimensionerne inde på http://www.post.dk .
Gardehusarregimentet, 1. Panserbataljon, Stabseskadronen, Kommandosektionen
  • Skrevet 2007-08-19 23:02
Sturmgeist
Sender man ikke normalt varen før der betales? Hvad gør man så hvis sælger bestemmer sig for ikke at sende varen?
Through the roof & underground
  • Skrevet 2007-08-19 23:11
puje
Citerer Sturmgeist:
Sender man ikke normalt varen før der betales? Hvad gør man så hvis sælger bestemmer sig for ikke at sende varen?

Tja det er jo sådan set set samme som hvis køber ikke vil overføre penge.
Det er bare kotume at køber betaler først.
Det gør det måske også (lidt) mere sikkert. Man ved (det er selvfølgelig aldrig 100%) at sælger er seriøs, men køber kan jo godt være et eller andet fjols der bare siger "send lige spillet til mig" uden egentlig at mene det...
Nothing is going my way right now
  • Redigeret 2007-08-19 23:36
Jakob Kierkegaard
Alt det med at hitte ud af hvordan pengeoverførsel kontra vareforsendelse skal håndteres er noget man finder ud af internt; det nytter ikke at udstikke regler for hvordan det skal ordnes, hvis køber & sælger bliver enige om en alternativ måde. Sålænge begge/alle parter føler sig trygge ved handlen, kan man ikke gøre så meget mere ved det.

men som puje nævner, så er det generelt velset, at man betaler/modtager pengene før varen bliver afsendt. I en almindelig butik sælger man jo også før man får lov til at få varen med sig.

Men i bund og grund handler det om gensidig tillid; man er simpelthed nødt til at stole på at den anden part betaler/sender hvad man har aftalt. Derfor er det mest sikre at mødes ansigt til ansigt, så man kan se hvad det er man modtager - eller om man overhovedet modtager noget.

Generelt stoler jeg ikke på folk jeg ikke kender eller har mødt, så internethandel med andre privatpersoner er noget jeg gør ekstremt meget lidt ud af (3 handler over de sidste.... 10 år, tror jeg, og de to første gjorde jeg det ansigt til ansigt). Men det skal jo selvfølgelig ikke afholde jer fra at bruge vores ganske udemærkede BytteCentral...
Gardehusarregimentet, 1. Panserbataljon, Stabseskadronen, Kommandosektionen
  • Skrevet 2007-08-20 01:07
Sturmgeist
Citerer puje:
Citerer Sturmgeist ender man ikke normalt varen før der betales? Hvad gør man så hvis sælger bestemmer sig for ikke at sende varen?

Tja det er jo sådan set set samme som hvis køber ikke vil overføre penge.
Det er bare kotume at køber betaler først.
Det gør det måske også (lidt) mere sikkert. Man ved (det er selvfølgelig aldrig 100%) at sælger er seriøs, men køber kan jo godt være et eller andet fjols der bare siger "send lige spillet til mig" uden egentlig at mene det...

Men hvis sælger sender det til dig, har han jo din adresse. Derfor kan han jo sagtens komme og banke på døren hvis pengene ikke bliver overført. Det er ikke tilfældet den anden vej.
Through the roof & underground
  • Skrevet 2007-08-20 01:20
Til forsidenTil foregående side (1)Til sidste sideTil næste side (2)
  1. 01
  2. 02
Skriv et indlæg

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :-- Bold Italic Underline Spoiler

Afstemning Hvad synes du om den foreløbige liste af lanceringsspil til PlayStation 4?
  • 16% Fantastisk
  • 36% God
  • 18% Middelmådig
  • 8% Dårlig
  • 22% Shut up, just shut up... You had me at PS4
Resultat
chenjeh: CoD: Ghost 05/11/13 det ser ud til Xboxen bliver lanceret den dag :|Følg
2013-05-23 21:41
The_Dude: FEDT. Fordi jeg har købt FF XIV Collectors for et par år siden får jeg gratis den nye udgave plus de nye collectors items :DFølg
2013-05-23 19:46
misuma: GR...stik mig flere nyheder om spillet Dying Light. Med det fluks!Følg
2013-05-23 17:23
Bonzaii Sheep: Wow så blev nyhederne lige redesignet og folk har fået talebobler, niice :) #newGRstuffFølg
2013-05-23 16:30
albecarlsen: held og lykke! har selv lige gjort det :/Følg
2013-05-23 16:19
The Syndicate: Skal have mundtlig prøve på Torsdag næste uge... Ønsk mig held lykke plz :-VFølg
2013-05-23 15:43
albecarlsen: nu er nvidia 7## serien der snart 0_oFølg
2013-05-23 12:06
MGS SNAKE: ps4 Følg
2013-05-22 22:23
hjorth: Nidalee Følg
2013-05-22 15:21
The Syndicate: Det er da utroligt hvor TAMT revealet var...Følg
2013-05-22 14:32
Nike: Det vil jeg sige, var noget af en tam X-Box afsløring. Kan på ingen måde se, hvorfor jeg skal vælge den, og ikke PS4.Følg
2013-05-22 12:37
lilleblake: Jeg må hellere komme igang med at grave.Følg
2013-05-22 07:26
albecarlsen: nooooo!! skriftlige prøver matematik 0_oFølg
2013-05-22 07:21
Maageman: Sony event = ingen konsol, lidt spil. MS event = ingen konsol, ingen spil, VHS maskine, der kun virker i USA.Følg
2013-05-22 00:15
The Syndicate: Når det var den reveal. Tilbage til hverdagen :-@Følg
2013-05-21 22:33
Loufbye: Xbox-eventen har noget episk vente-musik o.OFølg
2013-05-21 18:52
chenjeh: 10 minutter tilbage:)Følg
2013-05-21 18:50
DeLuXiOn: et kvarter tlibage 0_o kan i sige lidt om maskinen mens jeg væk Følg
2013-05-21 18:49
jalokin: Så har jeg læseferie :)Følg
2013-05-21 17:47
The Syndicate: EN TIME TILBAGE!