Hvilken film så du sidst? 
Antal indlæg: 11516![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Knocked Up (2007) - Boaring. Superbad (2007) Hannah And Her Sisters (1986) Vicky Christina Barcelona ( 2008 ) - En lidt anderledes Woody Allen film ift. det jeg er vant til at se. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) Haha, the fun has been doubled. | |
| ||
![]() ![]() | Citerer Xalio: One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) Overvurderet... | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Outland/Rumstation Jupiter, på BD. To år efter Alien udkom denne her film, indholdet er måske ikke det samme, men lyd og udseendemæssigt har den lånt lidt fra førstnævnte, især i starten føles titlens font inspireret og det samme med det orkestrale lydlandskab. Kort sagt, er det en western hvor settet er placeret på en minestation i rummet. Sheriffen er Sean Connery og filmen sluttes af med en herlig showdown. 4/6 Du er ik' den skarpeste kniv i skoven, hva? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Matrix trilogien Elsker den. Første film: meget forklarende med få men meget fede actionscener. Genialt koncept/ plot. Anden film: Forklarende og med endnu bedre, større og federe actionscener. Klipning, effekter og stunts er fantastiske. Fed slutning i øvrigt. Flere klassiske scener. Den bygger videre på historien/ universet med interessante pointer og gode twists, men gør det alt, alt for hurtigt. Tredje film: Spoiler:Neo's overnaturligt evner i den virkelige verden og lidt det store fokus på Zion som helhed fremfor individer er en ærgerlig udvikling. Oraklets intentioner virker også noget vage efter denne film. Den kringlede historie bliver bare generelt endnu mere rodet. Det bliver lidt ligesom at se en tidsrejse film; kringlet og til tider uforklarligt plot, evt. med huller Kan dog godt lide den. Sådan da. De første to er bare meget bedre. Derfor! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Stake Land Den bedste apocalypse film jeg har set rigtig længe. Jeg kan godt lide hvordan personerne bliver introduceret eller hvordan de så forsvinder ud igen. Der bliver ikke rigtig dvælet eller smurt så særlig meget på de forskellige dramatiske begivenheder, og det synes jeg bare gør filmen ekstra frisk. Den bruger clichéerne anderledes end hvad man plejer at se. Kan dog ikke lade være med at tænke, at det var meningen Mickey Rourke skulle have spillet Mister, hvis den havde haft et større budget. Jeg synes dog de bryder med den måde vampyrerne er blevet etableret på senere hen i filmen, og det ødelægger det for mig. 6/10 "Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense." | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Batman Begins Fed nok film, som jeg åbenbart allerede havde set 70% af. Nu er det The Dark Knights tur, som jeg forventer er bedre taget i betragtning af hvor meget ros den får. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Stampe128: Overvurderet... Den måde de får skildret forholdet mellem McMurphy og Nurse Ratched er flippin' fantastisk. Jeg smiler ved hver scene de to er med i. Vil jeg have den med i en top 10? Nej, bestemt ikke. Men jeg kan sagtens forstå, hvorfor nogle ville. The Dark Knight Rises (2012) - Selvom jeg var mere opmærksom på plothullerne denne gang, var det stadig en ekstrem underholdende film at se i biografen. Haha, the fun has been doubled. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Xalio: The Dark Knight Rises (2012) - Selvom jeg var mere opmærksom på plothullerne denne gang, var det stadig en ekstrem underholdende film at se i biografen. Samme her, fik den også set for anden gang. Gamertag: The King of K. PSN ID: The_King_of_K. Jeg har 64 spil med alle achievements/trophies. Se min profil med listen. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | I Love You, Man: Samspillet mellem Paul Rudd og Jason Segel var rigtigt godt, selvom der var mange Klovn-agtige øjeblikke. Idéen var også ret absurd, men på trods af det var det en ret god film med masser af 'let-hjertet' humor. En kende urealistisk i sin tilgang til vennebegrebet, men det var fedt at se en anden tilgang til kærlighedsfilm-genren. 8/10 Edit: Nogle gange var den dog for tåkrummende, sådan lidt som Klovn-serien. Det blev lidt uudholdeligt nogle gange, og det er derfor, den ikke får højere. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Pulp Fiction (1994) - Jeg havde en ubehersket lyst til en Big Kahuna Burger, men jeg måtte stille mig tilfreds med Pulp Fiction. Stadig en kray liste af skuespillere. Dog Day Afternoon (1975) - ATTICA! ATTICA! ATTICA! ATTICA ATTICA! ATTICA! ATTICA! ATTICA! ATTICA! ATTICA! ATTICA! ATTICA! ATTICA! Midnight in Paris (2011) Haha, the fun has been doubled. | |
| ||
![]() ![]() ![]() | The Dark Knight Fangede mig desværre ikke helt fra starten, som jeg havde forestillet mig, men det begyndte at blive meget interessant senere hen og den havde en rimelig interessant version af Jokeren. | |
| ||
| Thor86 Moderator | Bones Sæson 3 Spoiler:Jeg synes ærlig talt slutningen med Zack skulle være Gormogons lærling er noget søgt. Han bliver også først tiltrukket af ham tre måneder inden, og derfor ikke været i samspil med ham hele sæsonen. Hvilket ærlig talt ville havde fungeret bedre. Det er som om de havde brug for en god løsning på sæsonen, det endte med blive lige plat nok. Der burde være givet mere udtryk for han hørte efter Hodgins ideer om lukkede selskaber da han ofte talte om dem. At man så i sæson 4 finder ud af han slet ikke har stukket ham ned, gør det sandelig ikke bedre. Og er nu i gang med Bones sæson 4. Er omkring 5 afsnit inde i sæsonen, har lidt svært ved gennemskue hvad temaet indtil videre er. Udover Hodgins og hans personlige problemer. Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...! | |
| ||
![]() ![]() | Hitchiker's Guide to the Galaxy. De burde filmatisere det hele istedet for bare den første bog. Jeg blev nærmest lidt overrasket da den sluttede, da jeg allerede har læst det hele igennem. Filmen viser jo kun en femtedel, men det ville selvfølgeligt også blive til en meget lang film hvis man skulle lave det hele ud i et. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | The Lion King 1994 Det er stadig en god film. Jeg havde helt glemt, hvor effektiv musik og sang i en musical kan og bør være til at forklare universet, karaktererne og deres udvikling. Det gør The Lion King rigtig godt, mens en film som The Muppet Show falder igennem på det område. God historie, gode karakterer og vel egentlig den bedste film jeg har set i år. Dog svært at sige hvor meget nostalgien spiller ind. 9/10 "Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense." | |
| ||
| Thor86 Moderator | Citerer Sejborg: Dog svært at sige hvor meget nostalgien spiller ind. 9/10 Det er svært være 100% objektiv når man har barndomsminder om det. Tror jeg. Kan huske jeg så It, den med den klamme klovn. Jeg var nærmest ved skide i bukserne af skræk over den, føj den klovn var ulækker og klam. Det er den stadigvæk i dag, men filmen er langt fra uhyggelig. Det fandt jeg ud af da jeg så de to film igen for 1-2 år siden. Løvernes Konge er derimod en fantastisk film, virkelig velskabt og det hele spiller bare. Ligesom i Skønheden & Udyret. Uanset nostalgi, så forstod Disney virkelig at lave film. Der er noget "magisk" over deres gamle film. Præcis som i Jumbobøgerne / Anders And. Historierne i dag holder et utroligt lavt niveau. Jeg læste nogen gamle Jumbobøger i weekenden, historiene hang meget bedre sammen og var meget bedre fortalt. Der er et eller andet der røget, da det hele blev digitaliseret. Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Back To The Future Trilogien - Stadigvæk nogle af de bedste film jeg har set til dags dato. When Harry Met Sally - Fin film. (500) Days of Summer - Også en ganske fin film, og så kan jeg bare generelt godt lige Zooey og Joseph Gordon-Levitt . The Dark Knight Rises - Anden gang jeg ser den, og må indrømme at den var bedst første gang. Cinderella Man - Fantastisk film, og må ærligt indrømme, at jeg kneb en lille tårer da jeg så den You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Thor86: Citerer Sejborg Jeg synes du er lidt hård ved Disney. Jeg synes da der er nogle af deres nye film der er ganske udmærkede. Wall-E, UP, Toy Story 3 og Tangled er ganske fine film. Der er selvfølgelig også en del der ikke holder. Men det er der godt nok også mange af de gamle film, der heller ikke gør. Tag f.eks. den årlige Disney Christmas Special, som jeg efterhånden synes er noget værre crap. Jeg bliver næsten altid sur over at få smækket Peter Pan, Pinnochio, Aristocats og den udvandede scene med Bambi på glatis i fjæset. Her synes jeg bestemt at der er meget af det semi nye, og helt nye der sagtens kan være med. Se bare her: http://www.youtube.com/watch?v=QHH3iSeDBLo Meget sjovere end at se Bambi faile rundt på is. "Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Sejborg: Wall-E, UP, Toy Story 3 og Tangled Er Pixar-film pånær Tangled, som dog er god alligevel. Disney distribuerer Pixars film, men da det ikke er in-house som sådan, kan de ikke gå under kategorien Disney-film. Men nu flueknepper jeg. Kan godt se din pointe, og jeg er heller ikke lige så tosset med de gamle film, som jeg var dengang. Jovist, Aristocats er da OK, Peter Pan er hyggelig og Pinocchio kan man se, men det er ikke film, jeg gider se særligt meget. De er bare fra en helt anden tid, og det kan man så godt nyde dem for, men nostalgi eller ej, jeg gider ikke se dem særligt meget. Disney har bare tabt rigtigt meget, men det er også svært at sætte en finger på, hvad de gør forkert. Jeg ved ikke,l hvordan børn nu om dage reagerer på deres lange film - da jeg var lille, var det et højdepunkt at se en (ny) Disney-film, og noget jeg glædede mig til længe, fordi der ikke var så mange andre af den slags film. Og ja, Disneys juleshow ser jeg efterhånden kun for traditionens skyld. Det er faktisk ret tamt i det store hele. Men jeg synes, det er en god ting at vise børn, så de kan se, hvordan de store film så ud dengang. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Nu hvor vi er ved at nævne nyere Disney animationsfilm, mener jeg deres nye Winnie the Pooh film og The Princess and the Frog fortjener et nik. De to er umiddelbart de bedste ikke-pixar film sammen med Tangled, Disney har produceret i lang tid. Shutter Island (2010) - Jeg havde næsten glemt, hvor gribende den var. Haha, the fun has been doubled. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Abraham Lincoln: Vampire Hunter Fabelagtigt fjollefed og faktisk ikke så forfærdelig som frygtet ; ) 3,5/6 Du er ik' den skarpeste kniv i skoven, hva? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer misuma: Abraham Lincoln: Vampire Hunter Enig. Den er nok ikke et gensyn værd, men som engangsoplevelse, der holder den. Tror også jeg ville sige 3,5/6. Den har også en del sort humor, og det trækker op for mit vedkommende. | |
| ||
![]() ![]() | Vertigo Efter at have set, at den nu var listet som verdens bedste film udpeget af over 800 kritikere i fællesskab (og for første gang listet højere end Citizen Kane), følte jeg at det var på tide at få den set. Og selvom den har en Hitckcock-standard, må jeg sige at, det er den Hitchcock-film der har imponeret mig mindst. North By Northwest forbliver min favorit. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer JØP: Er Pixar-film pånær Tangled, som dog er god alligevel. Disney distribuerer Pixars film, men da det ikke er in-house som sådan, kan de ikke gå under kategorien Disney-film. Disney har opkøbt Pixar, derfor nævnte jeg dem som Disney film. Men jeg kan godt forstå, hvis andre ikke vil kalde dem det. Citerer JØP: Disney har bare tabt rigtigt meget, men det er også svært at sætte en finger på, hvad de gør forkert. Jeg tror måske at overlæggeren er blevet sat for højt med deres 90'er film, hvor de var inde i en virkelig god stime. Jeg nævner i flæng: Beauty and the Beast, Aladdin, The Lion King, The Little Mermaid osv.. Det er klart, hvis man skal måle det op imod det, så bliver vel sandsyligvis aldrig godt nok. Men tager man alle filmene før 90'erne så er jeg stadig i tvivl om at man vil finde ligeså gode film, som de lavede i 90'erne. Som jeg ser det var 90'erne deres guldalder, og det kan forklare hvorfor det er så svært at leve op til den standard. Citerer JØP: Aristocats er da OK Jeg har aldrig kunne lide Aristocats. Selv som spæd hadede jeg den helt ind i kernen af mine knogler. "Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Thor86: Kan huske jeg så It, den med den klamme klovn. Jeg var nærmest ved skide i bukserne af skræk over den, føj den klovn var ulækker og klam. Det er den stadigvæk i dag, men filmen er langt fra uhyggelig. Det fandt jeg ud af da jeg så de to film igen for 1-2 år siden. Har kun set den ene af dem (mener det er 1'eren) og synes hverken at filmen eller klovnen er klam. Havde jeg set den som barn havde jeg dog nok haft en helt anden holdning. Gone: http://www.imdb.com/title/tt0482374/ (der findes flere med samme navn derfor linket) En psykologisk trilller om et par som begynder at backpacke med person ved navn Taylor. Filmen er ikke banebrydende, fantastisk eller nytænkende. Højdepunktet er uden tvivl karakteren Taylor. Karakterbedømmelsen på imdb er helt fin. Griffin og Phonix: http://www.imdb.com/title/tt0460812/ En kærligheds film om en ældre mand som forkonstateret uheldbredelig kræft, i stedet for død på hospitalet vælger han at leve livet med hans sønner og møder også en ny kæreste. Normalt er jeg slet ikke til den slags film, men filmen var faktisk meget god og livsbekræftende. Nu er jeg så blevet interesseret i at se orignale fra 1976. Personligt fandt jeg den bedre end bedømmelse på imdb selvom nogle af birollerne kunne være spillet bedre. Signatur er overvurderet. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ATM Tre kollegaer suser forbi en afsidesliggende ATM, men føler sig pludselig truet til at blive indendørs af en mand godt gemt væk i en hættejakke. Uuuhhhh... I ekstramaterialet bliver det af forskellige folk bag filmen, kraftigt insisteret at filmens realisme skaber uhyggen. Jeg kan godt følge tanken, men måden hændelserne udvikler sig på føles bare idiotiske og river mig kraftigt ud af den såkaldte realisme....og fri mig lige fra det næsten obligatoriske og ganske unødvendige kys midt i terroren. 2,5/6 Du er ik' den skarpeste kniv i skoven, hva? | |
| ||