Den ultimative Hip-hop / Rap tråd! 
Antal indlæg: 624ChickenBone![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Well, Lad os høre, hvorfor hører I hip-hop/rap og hvad hører I for tiden? u mad bro? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | NWA og Beastie Boys I got my violence in hi-def photorealism! | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg hører rap, da jeg godt kan lide historiefortællings-elementet i det. Det er meget mere fokuseret på, at kæmpe. Altså, når en god rapper rapper, så skal han have negativt-ladet energi og lade sig kritisere samfundet. Derfor kan jeg godt lide rappere som Dre, Tupac, Eminem og lign. Men det betyder ikke at der er noget galt i at have det sjovt. Jeg synes bare at rap ikke har den samme smag, når der bliver rappet om penge, damer og biler. Især nutildags "rappere" som Soulja Boy og 50 cent kan jeg ikke fordrage og kalde ægte rap. Og det er også trist at rap bliver forvekslet med R 'n B, da det slet ikke er det samme, og det er selvfølgelig også trist at se rappere gå henimod RnB som Snoop. | |
| ||
ChickenBone![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg kan faktisk bedst lide westcoast rap fra 90'erne, elsker det virkelig, jeg elsker den der "the hood/gangster" attitude, den som NWA, Ice Cube, Dr Dre, Snoop og sådan nogle stod for - den attitude som blev genskabt i San Andreas. Mht. nutidens gangsterrap, så er det jo bare spil for galleriet, vi ved jo alle at hverken 50 Cent, Lil' Wanye og hvem fanden ved jeg, er gangstere. Det er bare et påtaget image, så de kan fremstå som medie-ikoner og tjene penge på det lort. For tiden hører jeg en del N.Y. rap som KRS-One, Jeru The Damaja og lignende. Jeg skal forresten til koncert med Ice Cube den 15. April. u mad bro? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | For tiden hører jeg meget underground rapperen Hasan Salams album "Children of God" Ellers er jeg til Gangstarr, Nas, Lupe Fiasco, Common og KRS-One Rakim.. Alle med deres unikke stile og tekster der ikke handler om en gangster til fest og farver osv. Derimod giver de mening især Lupes.. Citerer ChickenBone: Jeg skal forresten til koncert med Ice Cube den 15. April. Hvor er du heldig PSN ID: Adnanish - Sidney Lee's nemesis i Tekken 6! Viva La Hunt In Packs (HIP) | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer ChickenBone: Jeg skal forresten til koncert med Ice Cube den 15. April. På Train i Århus? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | EMINEM!! Dansk 90'er rap!! Derfor! | |
| ||
ChickenBone![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Dogacc: På Train i Århus? Yeah, Train i Århus. Citerer themaz1987: Hvor er du heldig Du skal da være velkommen til at join. u mad bro? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer ChickenBone: Yeah, Train i Århus. Hehe, fedt nok. Min storebror skal også med til koncerten med hans venner. | |
| ||
ChickenBone![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Dogacc: Hehe, fedt nok. Min storebror skal også med til koncerten med hans venner. Nice, kommer du egentlig ikke fra Århus? Hvorfor kommer du så ikke med? u mad bro? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer ChickenBone: Nice, kommer du egentlig ikke fra Århus? Hvorfor kommer du så ikke med? Jo, jeg kommer fra Århus, men ingen af mine venner kan lide Ice Cube, og der er også et aldersproblem. | |
| ||
ChickenBone![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Dogacc: Jo, jeg kommer fra Århus, men ingen af mine venner kan lide Ice Cube, og der er også et aldersproblem. Skift dine venner ud, de ved ikke hvad der er godt. u mad bro? | |
| ||
| Thor86 Moderator | Den gang jeg hørte meget rap, elskede jeg albummet Pete Rock - Soul Survivor II , han er ikke rapper, så vidt jeg ved, men derimod producer for "mindre" kendte artist, som så udgiver gennem ham. Og der er sgu nogen guldkorn på den cd. Ellers har jeg hørt en del Ice Cube også, en smule DMX.. Og så L.O.C .. hehe.. men jeg går ikke op i livsstilen, hip hop. Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...! | |
| ||
ChickenBone![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Pete Rock er faktisk også rapper, men han er mest kendt for sine produktioner, især sine remixes af andres værker. Han var også den ene halvdel af af gruppen Pete Rock & CL Smooth, sammen smed de et par klassikere på gaden. u mad bro? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Beastie Boys!!!!!!!!!!!!!111 GR Gangstaz - "Who else is going to love me but the thugs?" 2PAC | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Meget forkelligt af hvad slags rap jeg hører Nogle dage er det snoop dogg, 50 cent, nasjay-z Andre er det lupe fiasco kanye west og t.i | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | DMX, Lupe Fiasco (en af de bedste rappere!) Eminem, og KiD CuDi Things, stuff, words... | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Citerer Dogacc: Men det betyder ikke at der er noget galt i at have det sjovt. Jeg synes bare at rap ikke har den samme smag, når der bliver rappet om penge, damer og biler. Især nutildags "rappere" som Soulja Boy og 50 cent kan jeg ikke fordrage og kalde ægte rap. Og det er også trist at rap bliver forvekslet med R 'n B, da det slet ikke er det samme, og det er selvfølgelig også trist at se rappere gå henimod RnB som Snoop. R'n'B er heller ikke det samme som virkelig ringe forsøg på at lave hip-hop ;) Rythm and Blues har intet med sådan noget som de laver at gøre. Personligt hører jeg en del De La Soul, Dabrye, Roots, Dilla, Lupe, Mos, Common, Cunninlynguists, Nappy Roots og RZA (hans Afro Samurai soundtracks ^^) for tiden O o | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Denne tråd har jeg ventet på! At høre rap for mig er en størrelse, jeg ikke kan definere. Det kan være alt lige fra aggressivt til følelsesladet, og det er kunsten i det. At høre forskellige kunstnere fortælle deres livshistorier og erfaringer ved siden af et glat flow og et fedt beat er den perfekte harmoniske komposition, som man kan komme ud for. Jeg hører en masse forskelligt. Både oldschool, underground og engang imellem dansk rap (primært Suspekt). Run-D.M.C., Beastie Boys, Common, One Be Lo, 2pac, Biggie Smalls og mange mange andre. En undervurderet genre i mine øjne. PSN: WackWrench | |
| ||
ChickenBone![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg hører også selv en masse dansk rap, jeg må indrømme at jeg går mere efter de voksne kunstnere, da "pik og patter" rap ikke er mig mere. Så jeg hører ting som Ufo/Yepha, Suspekt, Clemens og Jokeren - jeg er især vild med Jokerens seneste udspil, synes det er et meget modent album han har fået udgivet, om ikke en smule poppet. Jeg skal faktisk til koncert med Jokeren og Ufo/Yepha den 10. u mad bro? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | For lige at definere det danske rap: Østkyst Hustlers. Specielt med deres single "Verdens Længste Rap" Clemens. Bedste albums: Regnskabets Time, Den Anden Verden. Humleridderne. Deres opsamlings cd. MC Einer. Stadig er deres bedste dog Jul det Cool.. Derfor! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Dogacc: Rap ikke har den samme smag, når der bliver rappet om penge, damer og biler. Især nutildags "rappere" som Soulja Boy og 50 cent kan jeg ikke fordrage og kalde ægte rap. Der er dog stadigvæk mange rappere, som rapper om andet end penge og damer. Selv i 80'erne og 90'erne var der rappere der rappede om penge og damer. Rap lever i undergrunden og det vil det blive ved med for alt tid. Vil heller ikke kalde Soulja Boy for rap, det ligger meget nærmere pop for mig. Citerer Tricka: At høre rap for mig er en størrelse, jeg ikke kan definere. Det kan være alt lige fra aggressivt til følelsesladet, og det er kunsten i det. At høre forskellige kunstnere fortælle deres livshistorier og erfaringer ved siden af et glat flow og et fedt beat er den perfekte harmoniske komposition, som man kan komme ud for. Beskriver sådan set rimlig godt, sådan som jeg har det om rap Lige nu hører jeg for det meste: MF Doom - Born Like This Mr. Hyde - Chronicles Of The Beastman Madlib - Beat Konducta Vol. 1 - 2: Movie Scenes Madvillain - Madvillainy (Kan simpelhen ikke få nok af det, måske det bedste hip-hip album til dato) Blu & Exile - Below The Heavens Y Society - Travel At Your Own Pace Cage - Movies For The Blind Kan klart anbefale alle de albums, til enhver som godt kan lide rap Citerer Thor86: men jeg går ikke op i livsstilen, hip hop. Me neither, det er sådan set bare musikken, der er god. Men jeg kan dog også godt lide grafitti, hvis det nu er udført rigtigt. Citerer the_fugl: RZA (hans Afro Samurai soundtracks ^^) Er det godt? Har nemlig tænkt mig at tjekke det ud, men jeg ved ikke helt Haha, the fun has been doubled. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Og LOC lidt. Undskyld, stadig blandt de bedste danske rapsange ever. Derfor! | |
| ||
| Thor86 Moderator | Citerer Xalio: Men jeg kan dog også godt lide grafitti, hvis det nu er udført rigtigt. Helt enig, visse ting ved livsstilen er fede, også dansen, hvis man gør det ordentligt. Men det er på ingen måde en livsstil for mig og vil aldrig blive det. jeg elsker sgu rock for meget til det. Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Ak-master: For lige at definere det danske rap For mig er dansk hip-hop: DJ Noize, en af verdensbedste DJ's, han har faktisk sin egen lille "podcast", sammen med PerVers. Podcasten kommer d. 1 i hver måned (forhåbenligt). Man kan downloade denne måneds podcast her: http://www.per.tv/filer/RoadshowBestOf08.mp3 DJ Noize havde også engang et radio program på P3, men det blev lukket ned, pga. DR's ombygning Haha, the fun has been doubled. | |
| ||