Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo

Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook
Vælg forum
Søg forum
Tråd:

Den ultimative Hip-hop / Rap tråd!

Antal indlæg: 624
ChickenBone
Well, Lad os høre, hvorfor hører I hip-hop/rap og hvad hører I for tiden?
u mad bro?
  • Skrevet 2009-03-26 17:38
Reptillo
NWA og Beastie Boys
I got my violence in hi-def photorealism!
  • Skrevet 2009-03-26 17:42
Dogacc
Jeg hører rap, da jeg godt kan lide historiefortællings-elementet i det. Det er meget mere fokuseret på, at kæmpe. Altså, når en god rapper rapper, så skal han have negativt-ladet energi og lade sig kritisere samfundet. Derfor kan jeg godt lide rappere som Dre, Tupac, Eminem og lign.

Men det betyder ikke at der er noget galt i at have det sjovt. Jeg synes bare at rap ikke har den samme smag, når der bliver rappet om penge, damer og biler. Især nutildags "rappere" som Soulja Boy og 50 cent kan jeg ikke fordrage og kalde ægte rap. Og det er også trist at rap bliver forvekslet med R 'n B, da det slet ikke er det samme, og det er selvfølgelig også trist at se rappere gå henimod RnB som Snoop.
  • Skrevet 2009-03-26 17:55
ChickenBone
Jeg kan faktisk bedst lide westcoast rap fra 90'erne, elsker det virkelig, jeg elsker den der "the hood/gangster" attitude, den som NWA, Ice Cube, Dr Dre, Snoop og sådan nogle stod for - den attitude som blev genskabt i San Andreas.

Mht. nutidens gangsterrap, så er det jo bare spil for galleriet, vi ved jo alle at hverken 50 Cent, Lil' Wanye og hvem fanden ved jeg, er gangstere. Det er bare et påtaget image, så de kan fremstå som medie-ikoner og tjene penge på det lort.

For tiden hører jeg en del N.Y. rap som KRS-One, Jeru The Damaja og lignende.

Jeg skal forresten til koncert med Ice Cube den 15. April.
u mad bro?
  • Skrevet 2009-03-26 18:04
themaz1987
For tiden hører jeg meget underground rapperen Hasan Salams album "Children of God"

Ellers er jeg til Gangstarr, Nas, Lupe Fiasco, Common og KRS-One Rakim.. Alle med deres unikke stile og tekster der ikke handler om en gangster til fest og farver osv. Derimod giver de mening især Lupes..

Citerer ChickenBone:

Hvor er du heldig
PSN ID: Adnanish - Sidney Lee's nemesis i Tekken 6! Viva La Hunt In Packs (HIP)
  • Redigeret 2009-03-26 18:10
Dogacc
Citerer ChickenBone:

På Train i Århus?
  • Skrevet 2009-03-26 18:11
Ak-master
EMINEM!!
Dansk 90'er rap!!
Derfor!
  • Skrevet 2009-03-26 18:24
ChickenBone
Citerer Dogacc:
På Train i Århus?

Yeah, Train i Århus.

Citerer themaz1987:
Hvor er du heldig

Du skal da være velkommen til at join.
u mad bro?
  • Skrevet 2009-03-26 18:32
Dogacc
Citerer ChickenBone:
Yeah, Train i Århus.

Hehe, fedt nok. Min storebror skal også med til koncerten med hans venner.
  • Skrevet 2009-03-26 18:47
ChickenBone
Citerer Dogacc:
Hehe, fedt nok. Min storebror skal også med til koncerten med hans venner.

Nice, kommer du egentlig ikke fra Århus? Hvorfor kommer du så ikke med?
u mad bro?
  • Skrevet 2009-03-26 18:52
Dogacc
Citerer ChickenBone:
Nice, kommer du egentlig ikke fra Århus? Hvorfor kommer du så ikke med?

Jo, jeg kommer fra Århus, men ingen af mine venner kan lide Ice Cube, og der er også et aldersproblem.
  • Skrevet 2009-03-26 19:00
ChickenBone
Citerer Dogacc:
Jo, jeg kommer fra Århus, men ingen af mine venner kan lide Ice Cube, og der er også et aldersproblem.

Skift dine venner ud, de ved ikke hvad der er godt. Vidste faktisk ikke der var aldersgrænse på koncerten, hmm, der kan ma bare se.
u mad bro?
  • Skrevet 2009-03-26 19:01
Thor86
Moderator
Den gang jeg hørte meget rap, elskede jeg albummet Pete Rock - Soul Survivor II , han er ikke rapper, så vidt jeg ved, men derimod producer for "mindre" kendte artist, som så udgiver gennem ham. Og der er sgu nogen guldkorn på den cd.

Ellers har jeg hørt en del Ice Cube også, en smule DMX.. Og så L.O.C .. hehe..

men jeg går ikke op i livsstilen, hip hop.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • Skrevet 2009-03-26 19:04
ChickenBone
Pete Rock er faktisk også rapper, men han er mest kendt for sine produktioner, især sine remixes af andres værker. Han var også den ene halvdel af af gruppen Pete Rock & CL Smooth, sammen smed de et par klassikere på gaden.
u mad bro?
  • Skrevet 2009-03-26 19:07
Weird Al
Beastie Boys!!!!!!!!!!!!!111
GR Gangstaz - "Who else is going to love me but the thugs?" 2PAC
  • Skrevet 2009-03-26 19:16
xvaanx
Meget forkelligt af hvad slags rap jeg hører
Nogle dage er det snoop dogg, 50 cent, nasjay-z
Andre er det lupe fiasco kanye west og t.i
  • Skrevet 2009-03-26 19:21
JacDG
DMX, Lupe Fiasco (en af de bedste rappere!) Eminem, og KiD CuDi
Things, stuff, words...
  • Skrevet 2009-03-26 19:21
the_fugl
Citerer Dogacc:
Men det betyder ikke at der er noget galt i at have det sjovt. Jeg synes bare at rap ikke har den samme smag, når der bliver rappet om penge, damer og biler. Især nutildags "rappere" som Soulja Boy og 50 cent kan jeg ikke fordrage og kalde ægte rap. Og det er også trist at rap bliver forvekslet med R 'n B, da det slet ikke er det samme, og det er selvfølgelig også trist at se rappere gå henimod RnB som Snoop.

R'n'B er heller ikke det samme som virkelig ringe forsøg på at lave hip-hop ;)
Rythm and Blues har intet med sådan noget som de laver at gøre.

Personligt hører jeg en del De La Soul, Dabrye, Roots, Dilla, Lupe, Mos, Common, Cunninlynguists, Nappy Roots og RZA (hans Afro Samurai soundtracks ^^) for tiden (og en masse andet også)
O o
  • Skrevet 2009-03-26 19:55
Tricka
Denne tråd har jeg ventet på!

At høre rap for mig er en størrelse, jeg ikke kan definere. Det kan være alt lige fra aggressivt til følelsesladet, og det er kunsten i det. At høre forskellige kunstnere fortælle deres livshistorier og erfaringer ved siden af et glat flow og et fedt beat er den perfekte harmoniske komposition, som man kan komme ud for.

Jeg hører en masse forskelligt. Både oldschool, underground og engang imellem dansk rap (primært Suspekt). Run-D.M.C., Beastie Boys, Common, One Be Lo, 2pac, Biggie Smalls og mange mange andre. En undervurderet genre i mine øjne.
PSN: WackWrench
  • Skrevet 2009-03-26 20:06
ChickenBone
Jeg hører også selv en masse dansk rap, jeg må indrømme at jeg går mere efter de voksne kunstnere, da "pik og patter" rap ikke er mig mere. Så jeg hører ting som Ufo/Yepha, Suspekt, Clemens og Jokeren - jeg er især vild med Jokerens seneste udspil, synes det er et meget modent album han har fået udgivet, om ikke en smule poppet. Jeg skal faktisk til koncert med Jokeren og Ufo/Yepha den 10.
u mad bro?
  • Skrevet 2009-03-26 20:09
Ak-master
For lige at definere det danske rap:

Østkyst Hustlers. Specielt med deres single "Verdens Længste Rap"
Clemens. Bedste albums: Regnskabets Time, Den Anden Verden.

Humleridderne. Deres opsamlings cd.
MC Einer. Stadig er deres bedste dog Jul det Cool..
Derfor!
  • Skrevet 2009-03-26 21:15
Xalio
Citerer Dogacc:
Rap ikke har den samme smag, når der bliver rappet om penge, damer og biler. Især nutildags "rappere" som Soulja Boy og 50 cent kan jeg ikke fordrage og kalde ægte rap.

Der er dog stadigvæk mange rappere, som rapper om andet end penge og damer. Selv i 80'erne og 90'erne var der rappere der rappede om penge og damer. Rap lever i undergrunden og det vil det blive ved med for alt tid.

Vil heller ikke kalde Soulja Boy for rap, det ligger meget nærmere pop for mig.

Citerer Tricka:
At høre rap for mig er en størrelse, jeg ikke kan definere. Det kan være alt lige fra aggressivt til følelsesladet, og det er kunsten i det. At høre forskellige kunstnere fortælle deres livshistorier og erfaringer ved siden af et glat flow og et fedt beat er den perfekte harmoniske komposition, som man kan komme ud for.

Beskriver sådan set rimlig godt, sådan som jeg har det om rap
Lige nu hører jeg for det meste:

MF Doom - Born Like This
Mr. Hyde - Chronicles Of The Beastman
Madlib - Beat Konducta Vol. 1 - 2: Movie Scenes
Madvillain - Madvillainy (Kan simpelhen ikke få nok af det, måske det bedste hip-hip album til dato)
Blu & Exile - Below The Heavens
Y Society - Travel At Your Own Pace
Cage - Movies For The Blind

Kan klart anbefale alle de albums, til enhver som godt kan lide rap
Citerer Thor86:
men jeg går ikke op i livsstilen, hip hop.

Me neither, det er sådan set bare musikken, der er god. Men jeg kan dog også godt lide grafitti, hvis det nu er udført rigtigt.
Citerer the_fugl:
RZA (hans Afro Samurai soundtracks ^^)

Er det godt? Har nemlig tænkt mig at tjekke det ud, men jeg ved ikke helt
Haha, the fun has been doubled.
  • Redigeret 2009-03-26 21:19
Ak-master
Og LOC lidt. Undskyld, stadig blandt de bedste danske rapsange ever.
Derfor!
  • Skrevet 2009-03-26 21:18
Thor86
Moderator
Citerer Xalio:
Men jeg kan dog også godt lide grafitti, hvis det nu er udført rigtigt.

Helt enig, visse ting ved livsstilen er fede, også dansen, hvis man gør det ordentligt. Men det er på ingen måde en livsstil for mig og vil aldrig blive det.

jeg elsker sgu rock for meget til det.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • Skrevet 2009-03-26 21:23
Xalio
Citerer Ak-master:
For lige at definere det danske rap

For mig er dansk hip-hop: DJ Noize, en af verdensbedste DJ's, han har faktisk sin egen lille "podcast", sammen med PerVers. Podcasten kommer d. 1 i hver måned (forhåbenligt). Man kan downloade denne måneds podcast her:
http://www.per.tv/filer/RoadshowBestOf08.mp3

DJ Noize havde også engang et radio program på P3, men det blev lukket ned, pga. DR's ombygning
Haha, the fun has been doubled.
  • Skrevet 2009-03-26 21:27
Skriv et indlæg

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :-- Bold Italic Underline Spoiler

Afstemning Hvad skal du have som next gen?
  • 2% Wii U
  • 52% PlayStation 4
  • 10% Xbox One
  • 16% Jeg holder mig til PC
  • 13% Jeg afventer E3-messen, før jeg beslutter mig
  • 6% Ingen af delene, jeg er tilfreds med det jeg har
Resultat
MGS SNAKE: uhh glæder mig til Black Ops 2:Vengeance :-) håber bare de har lavet nogle fede baner denne gang og evt nyt våben :-)Følg
2013-06-18 11:42
MGS SNAKE: læste på vg247: ps4 plus = ps3 plus. forskellen ligger i at man betaler for online. folk uden plus kan stadig chatte osv. au2 download t allFølg
2013-06-18 07:40
Rasmus Lund-Hansen: Roskilde Festival har indført preorders på øl. Og ja, man får ekstra øl hvis man forudbestiller. Fagre nye verden!Følg
2013-06-17 21:02
MGS SNAKE: kenmicjen du kan jo vente med online :-) og du behøver kun ps4 da der er gratis online spil som ka spilles uden ps plus :-) så ca 3400 kr:-)Følg
2013-06-17 19:36
Carmillah: Har et hoved og en krop der er helt færdigt efter en fantastisk NorthSide festival med venner og bekendte. En gang tiiiiil! :-)Følg
2013-06-17 14:00
kenmicjen: Puha, det bliver sgu dyrt at skulle ha PS4 og spille online. Plus man skal hen og købe nye spil.. Tror jeg venter til PS4 bliver sat ned...Følg
2013-06-17 13:18
MGS SNAKE: cool de var fede så glæder mig til man of steel.. som forresten er en fed forfriskende titel :-) er det mig eller ligger batman op til mereFølg
2013-06-17 11:34
lilleblake: Så er der 6 ugers fri her. Spiller lige et par timer Last Of Us.Følg
2013-06-17 11:00
Nham: Den er rigtig fed. Hvis du er til de nye Batman film, så skuffer den ikke :-)Følg
2013-06-17 10:33
MGS SNAKE: jeg vil mega gerne se Man of Steel... håber den er god :-)Følg
2013-06-17 10:21
Fox-Mulder: Er det et fly ? Er det en fugl ? NEJ det er SUPERMAN. The Man Of Steel flyver igen. ;-)Følg
2013-06-17 10:15
MGS SNAKE: håber last of us kommer til ps4 :-)Følg
2013-06-16 22:56
albecarlsen: Træt af at Last of us kun er til ps3Følg
2013-06-16 13:29
MGS SNAKE: det var helt sikkert en klasse tur Lasse :-) tror jegFølg
2013-06-16 07:49
Lasse Brøndal: På vej hjem fra E3. Det har sgu været fedt! Tak for i år ;)Følg
2013-06-15 13:04
Fox-Mulder: Hjemme igen. ;-) Skøn uge. E3 var FEDT. Har lige fået The Last Of Us Ellie Edition. :-) Glæder mig til at spille det. :-)Følg
2013-06-15 12:52
The_Dude: har lige spillet beta3 af FF XIV. Det er næsten perfekt allerede Følg
2013-06-14 23:48
MGS SNAKE: jeg tænker på hvad planen er?Følg
2013-06-14 13:17
lilleblake: Så kører det lige efter planen.Følg
2013-06-14 09:33
MGS SNAKE: læste lige at i usa mellem d 10-12 juni blev der forudbestilt 3 ps4 for hver anden xboxone konsol over nettet:-D det kører for sony Ps4Følg
2013-06-14 08:12
BETA +