NAS server HDD problem 
Antal indlæg: 6![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Hey Gamereactor Jeg har lige fået en gratis NAS server en af ven som åbenbart ikke ville have den mere, der er tale om en "Medion NAS Server P89630" Jeg ved godt det er en billig aldi NAS, men min ven tog den oprindelige HDD ud af den og satte en 320GB i den inden han gav den til mig. Mit problem er at den skriver "Failed to create a Volume" hver gang jeg tilføjer HDDen som intern lagerplads, jeg har prøvet at google problemet, men har ikke fundet nogen løsning og jeg har også prøvet at nulstille NAS serveren - det hjalp heller ikke. Min sidste tanke er så at der måske lå noget software på den oprindelige HDD som gjorte at NAS serveren kan tilføje den til intern lagerplads, tror i det er tilfældet? Jeg håber der er nogen som har et godt svar på dette problem og mange tak fordi i tog jer tid til dette. Mvh. Benno | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Det kan godt være at der er noget på HDD'en der gør at den ikke er kompatibel med NAS'en, så den ikke kan opretter partioner. Det er mit bedste bud Take a chill pill. | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ja, det næste jeg har prøvet var at sætte en anden HDD i (det kunne være 320gb var defekt) men jeg har fået samme problem, så det næste jeg vil prøve er at sætte HDDen til en computer og formatere/oprette en partition som NTFS og se om det virker, hvis ikke så prøver jeg nok FAT32, men det virker mærkeligt hvis den SKAL køre FAT32 - det kan jo ikke håndtere større filer end 4gb | |
| ||
mkushye![]() ![]() ![]() ![]() | Mit bedste råd ville være det samme som du selv havde tænkt dig, smid den ind i din pc, formatér den og opret en ny partition Kunne ikke forestille mig at den skulle bruge FAT32, mener at modellen er fra 2010... det ville ikke give mening. It's my party, and I'll cry if I want to. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | lige mine ord, men jeg frygter det værste, at der har ligget noget software på den oprindelige HDD som skal bruges når HDDen skal tilføjes som lagerplads | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Benno: lige mine ord, men jeg frygter det værste, at der har ligget noget software på den oprindelige HDD som skal bruges når HDDen skal tilføjes som lagerplads Tvivler jeg på, og firmwaren burde endda være i NAS'en, ikke HDD'en. Så tror ikke det er firmware/software der er noget galt med Take a chill pill. | |
| ||