Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Log ind medlem
amigo






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
FacebookFacebook

David Cages næste spil er skrevet

Tekst: Rasmus Lund-Hansen

Heavy Rain-skaber laver ikke ny thriller

David Cage, manden bag det originale thriller-eventyr Heavy Rain, har allerede skitseret handlingen til hans næste spil. Hvad spillet kommer til at gå ud på, vil Cage ikke fortælle, men det bliver angiveligt overraskende og meget anderledes end Heavy Rain.

"Jeg har skrevet det næste spil, så jeg har en meget klar ide... Det er ikke skrevet færdigt, det er stadig kun en synopse, men jeg har en klar ide om hvor jeg vil hen med det", siger Cage til Gametrailers.

"Jeg vil ikke bare lave en to'er eller sådan noget, jeg vil i stedet fortsætte med at udforske og prøve nye ting og eksperimentere, det gør mig virkelig spændt. Det bliver meget anderledes, og jeg tror det bliver meget overraskende".

Heavy Rain

Relaterede links:
Kommenter tekst

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--


Vil du gerne slå denne handling op på Facebook?
Kommentarer
  • Skrevet af: clag
    2010-03-26 12:43
    Høegh

    Nu er der godt nok kommet mange afstikkere siden mit indlæg, men jeg vil gerne lige forklare min pointe da det lader til vi taler forbi hinanden.

    "Som at sige HalfLife/Halo/Killzone blot er en udbyggesle af Time Crisis (on rails shooter). Forskellen er blot at der er lidt flere muligheder, men ellers fuldstændigt det samme som at spille Time Crisis..."

    Ja, 100% procent det samme - det er en on-rail shooter med større bevægelsesfrihed, jeg har aldrig hævdet andet.

    Når jeg siger at Pong har gameplay, eller Tetris for den sags skyld så er det taget ud fra en betragtning af at spillet med ekstremt få midler formår at underholde og at det understøtter en formula som trodser tid, grafik og andre finurligheder - hvor jeg står ved min holdning om at Heavy Rain bæres frem af helt andre faktorer, særligt grafik og musik.

    Jeg er udemærket klar over at adventurespil har formået det samme, jeg har selv for nyligt spillet Full Throttle igennem igen, men her er det bare at jeg mener at Heavy Rain ikke har samme grad af gameplay eller kvalitet - når de grafiske aspekter udelades af ligningen vel at mærke.

    Du har misforstået mig lidt tror jeg, men det kan da muligvis hænge sammen med en klodset formulering fra min side, jeg har intet imod adventure genren, ikke der jeg lægger de fleste af mine penge dog, jeg mener bare ikke at Heavy Rain udover sin filmiske kvaliteter byder på meget underholdning eller gameplay.

    Nu nævner du så også Monkey Island hvilket er et lidt sikker kort at spille idet det nok er blandt de ti største spil indenfor sin genre hvis ikke DET største, det svarer lidt til at sætte racerspillenes niveau ud fra Gran Turismo 1, som også sagtens ville holde idag med en grafisk opdatering.
     
  • Skrevet af: Høegh
    2010-03-24 23:45
    Citerer The Pez Dispenser:
    Må indrømme jeg ikke syntes sammenligningen holder særligt langt hen af vejen. Forskellen på de spil du nævner og Heavy Rain er at Heavy Rain ikke har gåder der skal løses. De sværeste gåder går ud på at træffe det korrekte valg (og selv når du tager fejl fortsætter spillet), andre gåder går ud på at finde den pereson man skal snakke med for at tænde den næste historie sekvens.


    Nu er det vel som sådan ikke gåder (i den traditionelle forstand) der optræder i fx Secret of Monkey Island, Full Throttle, The Longest Journey etc. men derimod blot problemstillinger.

    I The Course of Monkey Island er det fx at komme sikkert over en meget meget varm strand.
    I Heavy Rain er det fx at komme uset ind og ud af en mordmistænkts hus. Eller hvordan man vil klare et væbnet røveri i en kiosk.

    Tilgangen til problemstillingerne er naturligvis forskellig. Fx er der ingen inventory-list i Heavy Rain. Problemstillingerne bliver her løst på andre måder end ved at kombinere ting man har fundet på sin vej. Fx via dialog, handlings-beslutninger og QTE.


    Citerer The Pez Dispenser:
    Syntes bestemt ikke sammenligningen til Dragons Lair er helt hen i vejret, det er praktisk talt det samme, bare langt mere udbygget.


    Men alle spil kan så koges ned til blot at være en udbygget version af Dragons Lair. You push a button and shit happens...


    Citerer The Pez Dispenser:
    Adventure spil er rigtige spil, da de har gameplay i form af gådeløsning. Man kan så diskutere hvorvidt Interaktive film som Heavy Rain falder under denne kategori. Svarere lidt til at man fjerner alle gåder fra Monkey island og lader alle samtaler blive tilbage. Hvad har man så? er det et spil eller en interaktiv historie?


    Mener bestemt ikke at det svare til det (heller ikke lidt).
    Monkey Island uden problemstillinger som spilleren skulle forholde sig til, ville ikke kræve mere af spilleren end, at der blev trykket med musen for at få Threepwood til at gå fra A til B.
    Det mener jeg bestemt ikke er tilfældet med Heavy Rain.


    For klarhedens skyld:
    Soduko til DS er et rigtigt spil. Men Heavy Rain er en interaktiv film og ikke et rigtigt spil...?
     
  • Skrevet af: The Pez Dispenser
    2010-03-24 22:15
    Citerer Mimic_Octopus:
    Og Heavy Rain er også et rigtigt spil, og det bliver ikke anderledes bare fordi du mener noget andet.

    Vil nok kalde det et rigtigt spil. Det sidste blev måske lidt uheldigt formuleret. Men mener bare det kan diskuteres hvor meget gameplay et spil skal indeholde før det anses for at være et spil og ikke en interaktiv film. Heavy Rain står muligvis lige på grænsen mellem de to, og helt klart i højere grad end normale adventure spil, hvor det også ofte er debateret hvorvidt de indeholder gameplay eller ej.

    Jeg ved ikke hvad spil ligesom Heavy Rain er, men ved at det ikke er noget traditionelt ihvertfald. Og syntes helt klart det fortjener et genre navn, hvis det ikke allerede har et. Adventure spil ville være misvisende, da jeg ville mene at der er væsentlige forskelle. Ville ihvertfald blive voldsomt skuffet hvis jeg købte Heavy Rain i den tro at det var et adventure spil.
     
  • Skrevet af: Mimic_Octopus
    2010-03-24 22:11
    The Pez Dispenser

    Ja men forskellen er at du opfatter Heavy Rain som en film og jeg opfatter det som et spil, så vi bliver aldrig enige.

    Og Heavy Rain er også et rigtigt spil, og det bliver ikke anderledes bare fordi du mener noget andet.

    Spil skal ikke være på nogen bestemt måde, lige som en film ikke skal være på nogen bestemt måde, bare fordi Heavy Rain ikke indeholde de gameplay elementer du efterlyser, så har spillet gameplay, selv om nogen ikke kalder QTE gameplay, men du kan stadgivæk bevæge spilfiguren.

    Heavy Rain har netop sin berettigelse, fordi det skiller sig ud fra mængden, det kan måske få andre spiludviklere på andre ideer, det er jo netop det fede ved spilmediet, er at det udvikler sig, lige som filmmediet har gjort, og man skal heller ikke fornægte at de to medier nærmer sig hinanden mere og mere.
     
  • Skrevet af: The Pez Dispenser
    2010-03-24 21:51
    Citerer Høegh:
    Sam & Max
    Secret of Monkey Island
    Grim Fandango
    Full Throttle
    Farenheit
    Dreamfall: The Longest Journey
    99% af alle Telltale Games' spil
    etc.

    Må indrømme jeg ikke syntes sammenligningen holder særligt langt hen af vejen. Forskellen på de spil du nævner og Heavy Rain er at Heavy Rain ikke har gåder der skal løses. De sværeste gåder går ud på at træffe det korrekte valg (og selv når du tager fejl fortsætter spillet), andre gåder går ud på at finde den pereson man skal snakke med for at tænde den næste historie sekvens.

    Syntes der er en markant forskel på et traditionelt adventure spil og det Heavy Rain ligger på bordet. Syntes bestemt ikke sammenligningen til Dragons Lair er helt hen i vejret, det er praktisk talt det samme, bare langt mere udbygget. Kan også sammenligne til Johnny Mnemonic spillet (eneste forskel er at man ikke kunne vælge vej i johnny mnemonic, og det faktum at det stank).

    Citerer Høegh:
    Det er muligt at du ikke bryder dig om adventure genren, men det betyder ikke at adventurespil ikke er "rigtige" spil.

    Adventure spil er rigtige spil, da de har gameplay i form af gådeløsning. Man kan så diskutere hvorvidt Interaktive film som Heavy Rain falder under denne kategori. Svarere lidt til at man fjerner alle gåder fra Monkey island og lader alle samtaler blive tilbage. Hvad har man så? er det et spil eller en interaktiv historie?
     
  • Skrevet af: Høegh
    2010-03-24 20:46
    Citerer McDej:
    Du joker vel?


    Naturligvis

    Citerer McDej:
    Men et eller andet sted, så synes jeg bare at spillet er lidt i samme klasse som Dragon's Lair, et spil som jeg heller ikke ville påstå har særlig meget gameplay. Det skal forestås på den måde, at store dele af spillet styrer sig selv - meget mere end det gør i Forza f.eks.


    Men det virker bare pudsigt at sammenligne Heavy Rain med Dragons Lair, når nu de to spil stort set intet har tilfælles i forhold til udformning og gameplay.
    Har du prøvet Dragons Lair?
    Det er ret beset en simplificeret udgave af det gamle tv-spil Hugo, bare med mindre muligheder (Egentlig heller ikke en fair sammenligning i forhold til Hugo).

    Desuden er der massere af andre titler der ville være langt mere oplagte at sammenligne Heavy Rain med, hvis man endeligt skulle:

    Sam & Max
    Secret of Monkey Island
    Grim Fandango
    Full Throttle
    Farenheit
    Dreamfall: The Longest Journey
    99% af alle Telltale Games' spil
    etc.



    Citerer clag:
    100% enig - Heavy Rain minder i den grad om en udbyggelse af Dragons Lair konceptet, der er flere forgreninger, flere valg og mere konsekvens, men for mig og se er det stadig det samme som at spille Dragons Lair og Road Avenger.


    Som at sige HalfLife/Halo/Killzone blot er en udbyggesle af Time Crisis (on rails shooter). Forskellen er blot at der er lidt flere muligheder, men ellers fuldstændigt det samme som at spille Time Crisis...

    Citerer clag:
    Jeg vil påstå at gameplay i sig selv er en svær diskussion at tage, det vil være en individuel vurdering, men for mig at se er nogle af de bedre eksempler spil som Tetris, PacMan og Pong.


    Pong har massere af gameplay, men ikke Heavy Rain?


    Citerer clag:
    Hvor interessant ville Heavy Rain have været hvis ikke den grafiske overflade, den fremragende musik og skuespillet var lykkedes så godt - havde Heavy Rain haft samme tiltrækning havde det være lavet 10 år tidligere? Jeg tror det ikke.

    Den måde måler jeg gameplay på - jeg tror ikke at mange om 10 år gider at genspille Heavy Rain, ikke når der er kommet mere teknisk dygtige spil til, som eksperiment for sin tid har det været et yderst interessant bekendtskab men gameplayet, tror jeg, vil ses som minimalt om få år,


    Nu blev der jo rent faktisk for 10 (og 20) år siden udviklet massere af adventurespil, hvoraf rigtigt mange stadigvæk er lige så fantastiske i dag, som de var dengang.
    Og nogle af disse er endda netop blevet opdateret her for ganske nyligt og genudgivet.
    Secret of Monkey Island genudgivelserne er et perfekt eksempel på at din teori ikke holder. Gameplayet er præcist det samme som det var for 20 år siden, men blot med en grafisk og lydmæssig opdatering.


    Det er muligt at du ikke bryder dig om adventure genren, men det betyder ikke at adventurespil ikke er "rigtige" spil.
     
  • Skrevet af: clag
    2010-03-23 08:50
    McDej

    100% enig - Heavy Rain minder i den grad om en udbyggelse af Dragons Lair konceptet, der er flere forgreninger, flere valg og mere konsekvens, men for mig og se er det stadig det samme som at spille Dragons Lair og Road Avenger.

    Derved ikke sagt at jeg ikke finder det underholdende, men det er en anden sag.

    Jeg vil påstå at gameplay i sig selv er en svær diskussion at tage, det vil være en individuel vurdering, men for mig at se er nogle af de bedre eksempler spil som Tetris, PacMan og Pong.
    De spil har med få virkemidler formået at skrive sig ind i historien, og nej ikke kun på grund af deres tidsmæssige placering og innovation, men fordi de er renskårede eksempler på hvordan spænding, konkurrence og fornøjelse kan forenes så perfekt.

    Hvor interessant ville Heavy Rain have været hvis ikke den grafiske overflade, den fremragende musik og skuespillet var lykkedes så godt - havde Heavy Rain haft samme tiltrækning havde det være lavet 10 år tidligere? Jeg tror det ikke.

    Den måde måler jeg gameplay på - jeg tror ikke at mange om 10 år gider at genspille Heavy Rain, ikke når der er kommet mere teknisk dygtige spil til, som eksperiment for sin tid har det været et yderst interessant bekendtskab men gameplayet, tror jeg, vil ses som minimalt om få år, Tetris vil nok stadig skabe bølger om 100 år og det er for mig at se hvad gameplay handler om - spil som ikke er afhængige af deres grafik, skuespil og tekniske formåen, spil som står imod tiden.

    Her kunne man nævne Super Mario 3 som klasseeksempel, en simpel formel som til enhver tid vil kunne underholde mig langt mere end Heavy Rain.
     
  • Skrevet af: McDej
    2010-03-23 08:23
    Citerer Høegh:
    Citerer McDej å suk selv, nå ja !


    Det der bliver så meget sagt til en mod!

    Du joker vel?

    Men udover det accepter jeg dit svar angående gameplay.

    Men et eller andet sted, så synes jeg bare at spillet er lidt i samme klasse som Dragon's Lair, et spil som jeg heller ikke ville påstå har særlig meget gameplay. Det skal forestås på den måde, at store dele af spillet styrer sig selv - meget mere end det gør i Forza f.eks.
     
  • Skrevet af: Høegh
    2010-03-22 20:30
    Citerer The Pez Dispenser:
    Syntes det er fint nok at de griber det lidt anderledes an. Syntes dog blot det i Heavy Rains tilfældede resulterer i et spil med en ualmindeligt kedelig start. Kan godt være det bliver meget spænende senere, men de første 3 timer er i mine øjne pænt intetsigende, og var det en film eller en bog, så ville jeg spole eller bladre fremad, hastigt.

    Det behøver ikke gå tju-bang lige fra første sekund. Men de kunne måske lade introduktionen af karakterer og univers foregå indefor den første time. Og undlade fyld, der er nemmerligt rigtigt meget fyld. (Ble skiftning, interaktivt venteværelse..., og alle de ting man selv kan vælge om man ønsker at gøre). Tænker bare at de skulle tænke på en lidt stærkere pacing, ville være ganske fint i mine øjne hvis de fulgte stilen fra film som Seven, eller andet. Der sidder man jo ikke just og keder sig den første 3. del. Der sker spændende ting og sager, uden at det hele går over gevind.

    Derfor tænker jeg de måske hellere skulle have lavet en samling af kort historier. Små kapitler der tager 1-2 timer at gennemføre, hvor historien kommer hurtigt i gang, og sætter spilleren i nogle spændende og relevante situationer lige med det samme. Hvorefter det afsluttes efter et par timer. Så starter næste kort historie osv. Derved kan de samle mange timers spil, uden at behøve at strække deres historie tynd for at gamere ikke skal føle at de har spildt deres penge på et meget kort spil.


    Tja pacing er svær at diskutere.

    Nogen fandt sikkert også Se7en kedelig og langtrukken.

    #Edit#
    Nu uden den lidt for kække blinkende smily, da den om noget kan få alting til at se mere provokerende ud end det er tiltænkt.
     
  • Skrevet af: Mimic_Octopus
    2010-03-22 20:19
    The Pez Dispenser,

    Man kan dårlig nok sammenligne spil og film, så det er et dårligt eksempel, i et spil bestemmer jeg selv farten, elle nogen gange gør jeg ikke, en film er en anden form for underholdning og der interagere du ikke.
     
  • Skrevet af: Høegh
    2010-03-22 20:14
    Citerer The Pez Dispenser:
    På samme måde som en film gerne må være voldsomt kedelig? Tænker bare at det dybest set er underholdning. Selv de mest langtrukne film kan have noget positivt i sig som forhindre at man keder sig, f.eks. film som rumrejsen og stalker. Hvis en film, spil eller en bog får mig til at føle kedsomhed, så vil jeg mene der er noget galt.


    Der er jeg så nogenlunde enig (der er dog naturligvis flere eksperimentalfilm der fungerer strålende set fra en avantgarde kunstnerisk vinkel).

    I forhold til mere traditionelle film, er det dog kun i få tilfælde at dette fungere.
    Men se fx Adaptation for et fremragende eksempel på hvor det fungere perfekt.
     
  • Skrevet af: The Pez Dispenser
    2010-03-22 20:09
    Citerer Mimic_Octopus:
    så man må godt kede sig.

    På samme måde som en film gerne må være voldsomt kedelig? Tænker bare at det dybest set er underholdning. Selv de mest langtrukne film kan have noget positivt i sig som forhindre at man keder sig, f.eks. film som rumrejsen og stalker. Hvis en film, spil eller en bog får mig til at føle kedsomhed, så vil jeg mene der er noget galt.
     
  • Skrevet af: Mimic_Octopus
    2010-03-22 20:05
    Hvorfor jeg er vild med Heavy Rain er fordi det bryder normen, og nej spil skal ikke være på nogen bestemt måde, og det må godt afspejle virkeligheden, så man må godt kede sig.
     
  • Skrevet af: Høegh
    2010-03-22 20:02
    Citerer McDej:
    Meget godt kan siges om Heavy Rain, men spil elementet var næppe det tungeste element i det spil. Det var vel mere historiefortælling, hvilket også er fint. Men det burde vel ikke være umuligt at kombinere de to lidt mere.


    Der er massere af gameplay i Heavy Rain. Det er et spil ligesom som alt muligt andet. I dette tilfælde er det så et adventurespil.
    Genren er ikke ny (Selvom Quantic Dream og anmeldere under 18år gerne vil have dig til at tro det).

    Secret of Monkey Island 1, 2, 3, 4 = massere af gameplay
    Grim Fandango = Massere af gameplay
    Full Throttle = massere af gameplay
    etc.
    etc.
    etc.
    Heavy Rain = massere af gameplay

    Det er blot fordi du definere gameplay på én bestemt måde.
    Men hvorfor indeholder fx Forza Motorsport eller Gears of War mere gameplay end fx Heavy Rain?


    At kritisere Heavy Rain for at mangle gameplay fordi man ikke kan lave headshots/hoppe på platforme/samle points... Er som at kritisere Forza for ikke at indeholde nogle moralske valg og for at man ikke kan vælge sin egen dialog.


    Citerer McDej:
    Så suk selv, nå ja !



    Det der bliver så meget sagt til en mod!
     
  • Skrevet af: The Pez Dispenser
    2010-03-22 19:58
    Citerer Høegh:
    Så finder det ret positivt for spilmediet, at Heavy Rain har den tilgang som den har. Hvor ikke alt skal handle om at løse mordgåder og klare sig ud af dramatiske situationer.

    Syntes det er fint nok at de griber det lidt anderledes an. Syntes dog blot det i Heavy Rains tilfældede resulterer i et spil med en ualmindeligt kedelig start. Kan godt være det bliver meget spænende senere, men de første 3 timer er i mine øjne pænt intetsigende, og var det en film eller en bog, så ville jeg spole eller bladre fremad, hastigt.

    Det behøver ikke gå tju-bang lige fra første sekund. Men de kunne måske lade introduktionen af karakterer og univers foregå indefor den første time. Og undlade fyld, der er nemmerligt rigtigt meget fyld. (Ble skiftning, interaktivt venteværelse..., og alle de ting man selv kan vælge om man ønsker at gøre). Tænker bare at de skulle tænke på en lidt stærkere pacing, ville være ganske fint i mine øjne hvis de fulgte stilen fra film som Seven, eller andet. Der sidder man jo ikke just og keder sig den første 3. del. Der sker spændende ting og sager, uden at det hele går over gevind.

    Derfor tænker jeg de måske hellere skulle have lavet en samling af kort historier. Små kapitler der tager 1-2 timer at gennemføre, hvor historien kommer hurtigt i gang, og sætter spilleren i nogle spændende og relevante situationer lige med det samme. Hvorefter det afsluttes efter et par timer. Så starter næste kort historie osv. Derved kan de samle mange timers spil, uden at behøve at strække deres historie tynd for at gamere ikke skal føle at de har spildt deres penge på et meget kort spil.
     
  • Skrevet af: McDej
    2010-03-22 19:39
    Citerer Høegh:
    Citerer McDej:Gad vide om han kan lave et spil med noget gameplay denne gang

    suk suk.


    Meget godt kan siges om Heavy Rain, men spil elementet var næppe det tungeste element i det spil. Det var vel mere historiefortælling, hvilket også er fint. Men det burde vel ikke være umuligt at kombinere de to lidt mere.

    Så suk selv, nå ja !
     
  • Skrevet af: Høegh
    2010-03-22 19:36
    Citerer The Pez Dispenser:
    Jeg håber bare han laver et spil der er lidt hurtigere om at komme i gang. Mindre fyld tak... Man bør ikke skifte bleer 3 timer inde i et spil.

    Den slags må de meget gerne holde indenfor den første halve time, optimalt set ville det dog slet ikke være inkluderet.

    Håber han laver noget med fokus på historien, men som måske er lidt mere egnet til spil mediet. Eller også skal han bare lave sine spil markant kortere. Faktisk så jeg gerne at han lavede en samling af kort historier. Det tror jeg ville passe meget bedre med hensyn til pacingen.



    Tjaa jeg mener personligt at spilmediet i den grad lider under tegneserie syndromet. Eller Michael Bay syndromet for den sags skyld.

    - Alt skal ske med 1000km i timen, for ellers keder den typiske gamer-med-damp sig.

    - Alt skal på den ene eller den anden måde være designet omkring en teenagers våde male/girl power fantasy.


    Så finder det ret positivt for spilmediet, at Heavy Rain har den tilgang som den har. Hvor ikke alt skal handle om at løse mordgåder og klare sig ud af dramatiske situationer.



    Ja, og så er der jo det fuldstændigt misforståede syn på hvad gameplay er og ikke er...

    Citerer McDej:
    Gad vide om han kan lave et spil med noget gameplay denne gang


    suk suk.
     
  • Skrevet af: The Pez Dispenser
    2010-03-22 19:10
    Jeg håber bare han laver et spil der er lidt hurtigere om at komme i gang. Mindre fyld tak... Man bør ikke skifte bleer 3 timer inde i et spil.

    Den slags må de meget gerne holde indenfor den første halve time, optimalt set ville det dog slet ikke være inkluderet.

    Håber han laver noget med fokus på historien, men som måske er lidt mere egnet til spil mediet. Eller også skal han bare lave sine spil markant kortere. Faktisk så jeg gerne at han lavede en samling af kort historier. Det tror jeg ville passe meget bedre med hensyn til pacingen.
     
  • Skrevet af: McDej
    2010-03-22 19:06
    Gad vide om han kan lave et spil med noget gameplay denne gang
     
  • Skrevet af: Tuuuu drengen
    2010-03-22 15:39
    Well...øv? eller...Et nyt spil i stil med Heavy Rain, ville ikke gøre mig noget. Så gode historier og gameplays mangler der nemlig
    Men glæder mig da til at se hvad han finder på
     
 
Spilinfo
  • Format:
    PS3
  • Genre:
    Eventyr
  • Udvikler:
    Quantic Dream
  • Udgiver:
    Sony
  • Antal spillere:
    1
  • Aldersgrænse:
    Fra 18 år
  • Premiere:
    24 februar 2010
Heavy Rain
Din spilsamling
Jeres karakter:8/10
Lignende spil

De 20 seneste programmer:
(Interviews, reportage, anmeldelser mm)

GDC: Dreamfall Chapters - Interview Dag Scheve & Martin Bruusgaard
2013-05-18

Vi mødte Martin Bruusgaard (lead designer) og Dag Scheve (writer) fra Red Thread Games for at høre mere om Dreamfall Chapters, der for nyligt blev stø..

Call of Duty Championships Special - Celebrities
2013-05-17

Vi bringer endnu en del af vores Call of Duty Championships Special. Denne gang kigger vi på almindelige spillere, der pludselig ender som berømtheder..

Spin the Bottle: Bumpie's Party - iDÉAME interview & live demo
2013-05-17

KnapNok Games' Lau and Dajana share their vision about motion controls and no-TV games. They also define their imminent Wii U party game Spin the Bott..

GDC: Anomaly 2 - Interview
2013-05-17

We had a chat with 11 Bit Studios' senior writer Pawel Miechowski about the recently released tower offense game Anomaly 2.

Press Start: Sanctum 2
2013-05-17

Vi har optaget den første halve times action fra tower defence/skydespillet Sanctum 2. Se om det er noget for dig her!

GDC: Wargaming - Victor Kislyi Interview
2013-05-16

Wargaming.nets CEO Victor Kislyi fortæller os om udvidelserne af butikken - de har købt studierne Gas Powered og Day 1, samt evolutionen af deres grat..

GDC: Big Bite Soccer - Interview
2013-05-16

Det er ikke ofte, at vi dækker et Facebook-spil på GRTV, men Big Bite Soccer er lidt anderledes - Faktisk tror vi, at der er en god chance for, at det..

GDC: Nvidia Shield - Interview
2013-05-16

Shield er navnet på Nvidias kommende gaming-håndholdte, der har touchskærm, controller, Android og kan streame spil fra PC'en. Jason Paul fra Nvidia g..

PAX: Wildstar - Mike Donatelli Interview
2013-05-15

Content director Mike Donatelli fortæller mere om det kommende MMORPG Wildstar lige her.

Trailershow - 15 May
2013-05-15

Vi har atter samlet et trailershow, hvor vi i bedste GRTV-stil viser nogle af de fedeste af slagsen.

PAX: Dungeon Defenders II - Interview
2013-05-15

Trendy Entertainment's Josh Isom fortæller om den nye konkurrencedel i Dungeon Defenders II. Såvel som nogle af forandringerne til co-op.

GDC: Age of Wulin - Interview
2013-05-15

Vi tog en tur i limousine med Claas Wollter fra Gala Networks for at høre mere om Age of Wulin - det gratis MMO, der foregår i det gamle Kina.

GRTV: Indiepub - Interview
2013-05-15

Indie Pubs content manager og kalkun-imitator PJ Hruschak fortæller os om konsolversionerne af Vessel, Capsized og Storm.

PAX: Sanctum 2 - Lead Designer Interview
2013-05-15

Det innovative Sanctum 2 kombinerer tower defense med førstepersonsskydespil. Vi fangede lead designer Oscar Jilsén på PAX East for at høre mere om sp..

Full Mojo Rampage - interview and exclusive gameplay demo
2013-05-14

Vi sniger os ind hos Over the Top Games for at få et eksklusivt kig på Full Mojo Rampage, deres kommende actionrollespil. Se dets gameplay-mekanikker,..

RuneScape 3 - Design Director Interview
2013-05-14

Jagex design director Mark Ogilvie fortæller gutterne fra GRTV mere om retningen som det populære MMORPG tager med RuneScape 3.

Cloudberry Kingdom - Pwnee Studios iDÉAME interview
2013-05-14

Cloudberry Kingdom er et af de sværeste platformspil, vi endnu har spillet. Her fortæller Jordan Fisher fra Pwnee Studios om hvor svært det er at udvi..

Press Start: Metro: Last Light
2013-05-14

Vi har anmeldt PC-udgaven af Metro: Last Light, og her kan vi vise gameplay fra Xbox 360-udgaven til de af jer, der er nysgerrige.

PAX: Luftrausers - Interview
2013-05-14

Vlambeer's Rami Ismail mødte os på PAX East for at fortælle mere om deres indie-spil Luftrauser.

Watch Dogs - Cinematic Lead Interview
2013-05-13

Vi mødtes med cinematic lead Lars Bonde for at tale mere om Watch Dogs, og om hvad next gen betyder for spillet.

GDC: Expeditions: Conquistador Interview
2013-05-13

Der er dømt turbaseret strategi, når vi møder creative director Jonas Waever fra Logic Artists for at diskutere strategirollespillet Expeditions: Conq..

The Bureau: Xcom Declassified - Senior Producer Interview
2013-05-13

Hvordan har The Bureau: Xcom Declassified udviklet sig, siden spillet først blev afsløret på E3 under navnet Xcom, og hvad kan spillerne vente sig af ..

Call of Duty Championships Special - Getting into COD
2013-05-10

I anden del af vores dækning af Call of Duty Championships snakker vi med spillerne, og hvordan de blev grebet af serien.

Runner 2 - Alex Neuse iDÉAME interview
2013-05-10

Med Runner 2 ude på en del platforme, tager vi et kig på fremtidsplanerne for spillet. Gaijin Games' co-founder fortæller om DLC-planer, modtagelsen a..

Young Justice: Legacy - Interview
2013-05-09

Doug Panter, director of marketing hos Little Orbit tager os gennem deres spiludgave af Young Justice.

GDC: The Drowning - Interview
2013-05-08

Ben Cousins karriere dækker arbejde for Lionhed, Sony og DICE, men hans næste projekt forsøger at revalitisere shooter-genren på mobiler.

Games To Look For: May
2013-05-08

Vi har atter engang samlet en bunke af de spil vi glæder os til i maj måned. Se GRTV-showet her, det inkluderer blandt andet Metro: Last Light, Fuse o..

GDC: Ubisoft - Yannis Mallat Interview
2013-05-08

GDC handler ikke kun om spil, men i høj grad også om tendenser i industrien. Vi mødtes med Ubisoft Montreal og Toronto Chief Executive Officer Yannis ..

PAX: Neverwinter - Jack Emmert Interview
2013-05-08

Cryptic Studios CEO Jack Emmert fortæller os mere om det næste MMORPG der kommer fra studiet. Se med her, hvis du vil vide mere om Neverwinter.

GDC: Infinite Crisis - Executive Producer Interview
2013-05-07

Superhelte og verdensomspændende kriser går ofte som fod i hose. Med Infinite Crisis tager Turbine superheltene til MOBA-genren. Vi mødtes med udvikle..

GDC: Cloudbuilt - Interview
2013-05-07

En platformer med fokus på hastighed fra en gruppe af nye håbefulde spiludviklere i Sverige. Hvis det lyder som din kop te, så se med her, når vi snak..

GDC: Auto Club Revolution - Interview
2013-05-07

Auto Club Revolution er et nyt gratisspil (F2P) med fokus på ræs fra veteranerne hos Eutechnyx. Vi mødtes med Simon Jones, som fortalte os mere om det..

PAX: J.S. Joust - Douglas Wilson Interview
2013-05-07

We had a chance to talk tocreative designer as he describes the game, the process of trying to find a publisher and the other games in the Sportsfrien..

Pixel Toys - CEO and founder iDÉAME interview
2013-05-07

Super Little Acorns 3D Turbo er netop lanceret. CEO Andrew Wafer og stifter Alex Zoro deler ud af deres oplevelser med retro-spil og kommer endda forb..

PAX: R.A. Salvatore - Neverwinter & 38 Studios Interview
2013-05-06

Den bedstsælgende forfatter R.A. Salvatore fortæller om sine seneste bøger i Forgotten Realms-serien, deres forbindelser til Neverwinter, og 38 Studio..

RuneScape 3 - Event Update
2013-05-06

Gillen McAllister tog til Peckforton Castle for at overvære afsløringen af RuneScape 3. Få en smagsprøve her af hvad du kan forvente på sitet og GRTV ..

PAX: AbleGamers Interview
2013-05-06

AbleGamers er er sammenslutning af folk dedikeret til at give handicappede personer bedre og nemmere adgang til gaming. Vi fik en snak med community o..

PAX: Artemis Spaceship Bridge Simulator
2013-05-06

Vi fangede Artemis Spaceship Bridge Simulator-skaberen Thomas Robertson på PAX East for at høre mere om hans unikke og fængslende spil, der placerer d..

Call of Duty Championships Special - The Event
2013-05-03

Vi tog til Los Angeles til den store finale i {Call of Duty} Championships og mødtes med spillere, berømtheder og repræsentanter fra MLG. I denne førs..

PAX: Might & Magic - Erwan Le Breton Interview
2013-05-03

Vi mødtes med Ubisofts creative director Erwan Le Breton på PAX-messen for at høre mere om Might & Magic: Heroes VI Shade of Darkness og Might & Magic..

Afstemning Hvad synes du om den foreløbige liste af lanceringsspil til PlayStation 4?
  • 15% Fantastisk
  • 37% God
  • 16% Middelmådig
  • 8% Dårlig
  • 24% Shut up, just shut up... You had me at PS4
Resultat
BETA +