Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
FIFA 18

FIFA 18

Gamereactor var i England og fik de første godbidder fra årets udgivelse i FIFA-serien.

  • Tekst: Redaktionen

I denne uge blev det offentliggjort, at Real Madrids stjerne nummer et vil pryde forsiden til FIFA 18, men for nyligt fik vi også æren af at opleve spillet på førstehåndsbasis hos Chelseas Stamford Bridge, hvor vi ikke alene så spillet, men også et indblik i de nye tilføjelser fra instruktøren Matthew Prior.

Dette er en annonce:

En af de største tilføjelser som Matthew Prior beretter om er brugen af DICEs imponerende grafikmotor frostbite, og det visuelle spring er tydeligt fra sidste års kapitel, specielt på lysfronten. FIFA 17 var selvfølgelig ikke noget grimt spil, men et enkelt kig på FIFA 18 og den grafiske præsentation er markant bedre, især ansigterne har fået et skub i den rigtige retning takket være bedre lys og skygge effekter.

FIFA 18

Gameplay er dog selvfølgelig det vigtigste element i et fodboldspil og der er en række opdateringer i årets version, bygget efter det som EA kalder de fire søjler: Personlighed, eksplosivitet, styring og flydenhed. Et stort aspekt af deres søjlementalitet bygger på deres Motion Technology, hvilket de sammenlignede til at være tilsvarende skridtet vi gik fra HD til ultra HD fjernsyn. For at uddybe præcis hvad de mente med dette koncept, beskrev de dette som, at i FIFA 17 var hvert skridt en animation, og i FIFA 18 er hvert frame in animation. I stedet for dagevis af motion-capture med spillere som Ronaldo, havde EA ikke brug for ligeså mange bevægelser, da de blev delt i frames i stedet for skridt.
Vi blev fortalt at dette koncept forbedrede følelsen af styringen og gør det muligt at ændre retning og spille med større frihed, da det ikke længere er styret af forskellige animationer som skal afsluttes. Kort sagt har styringen fået et spark i en mere glidende og præcis retning.

Hvordan føltes dette nye animations system så når det blev spillet? Tja, vi havde to forskellige anmeldere til at prøve spillet under forskellige begivenheder, hvorfor den ene virkelig kunne føle en væsentlig forskel mellem den nye og gamle styring. Den anden synes derimod ikke, at spillet føltes så nyt som EA sagde, selvom han dog stadig kunne mærke en ændring i styringen. De små klip vi så viste et visuelt skift i forhold til spillernes forskellige bevægelser.

FIFA 18

De store spilleres personligheder fylder uden tvivl en stor del af FIFA 18, hvilket for eksempel kan ses i brugen af Ronaldo. EA gjorde en del ud af at fortælle om, hvordan de har inkorporeret de forskellige løbestile, hvorfor det var let at genkende Ronaldos løbe bevægelser og drage paralleller til virkeligheden. Vi så også dette aspekt med Raheem Sterling fra Manchester City som er kendt for at løbe med sine arme rigtig tæt på kroppen, lige så vel som Arjen Robben fra Bayern München.

FIFA 18
FIFA 18
Dette er en annonce: