Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
A Way Out

A Way Out

EA Originals kommer med endnu en original titel.


Dette er en annonce:

For to år siden så vi en demo til noget der dengang hed Hazelight. Brothers: A Tale of Two Sons instruktør og skaber Josef Fares var til stede og annoncerede, at han har startet et nyt studie, der ville gå i gang med at skabe et nyt spil. Teaseren vi så dengang var kort. Man kunne hurtigt se to karakterer, der sad på et tog, som de efter sigende hoppede på mens det kørte. Hazelight endte med at være navnet på studiet og spillet vi så hedder A Way Out - et spil der udelukkende kan spilles to personer (både online og offline); "We did that trailer having just worked for three weeks" fortalte Fares os under dette års E3.

Under pressekonferencen blev vi introduceret til Vincent og Leo. Den umiddelbare umage duo, der finder hinanden i fængslet og som må arbejde sammen for at flygte. Efter at have set traileren kunne man sagtens tro, at dette handler om at flygte fra fængslet - men det er blot begyndelsen på eventyret. Præcis hvorfor den umage duo forbliver sammen - også efter fængslet er bag dem - er stadig et mysterium, og Fares er forsigtig med ikke at afsløre noget. Hvad det overordnede plot kommer til at handle om, må vi vente til udgivelsen med at finde ud af. Hvad der dog allerede er synligt, er, at Vincent og Leo har meget forskellige baggrunde og motivationer til at fortsætte eventyret, og det skaber et dynamisk forhold.

A Way Out
Dette er en annonce:

Da spillet skal spillet co-op, vil det ikke være muligt med den klassiske drop in/drop out-formel, men du kan vælge at spille offline på sofaen med en ven eller online. Uanset om det bliver lokalt eller online, så vil split screen altid være til stede, da det er vigtigt for historien, der fortælles, at begge spillere kender til begge perspektiver. Det er en beslutning, man meget hurtigt kan stille sig utilfreds med, men faktisk giver den konstante split screen noget unikt til spillet, du ikke finder andre steder. Og hvis du har brug for en mere klassisk multiplayer-oplevelse, så er Fares ret klar i spyttet: "If you want that sort of experience, play Destiny". Dette er ikke et spil der forsøger at ramme så bredt et publikum som muligt, og alene den tilgang til spiludvikling, gør A Way Out anderledes.

Fares viste en hospital sekvens frem på sin computer - sekvensen er stadig under udvikling - og deri fik begge spillere enkeltvis lov til at se hele skærmen. Først skulle Vincent flygte og derefter Leo. Og deres tur væk fra hospitalet med politiet i hælene ligner ikke hinanden - intet virker gentaget, intet virker som fyld og denne sekvens endte i en sidescrolling beat 'em up, hvilket kun sker den ene gang i spillet. Originalt og kreativt.

A Way Out
Dette er en annonce: