Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
The Crew 2

Vi har prøvet The Crew 2 ved E3

Ubisofts gigantiske racerserie vender tilbage.

  • Tekst: Sam Bishop

Ubisofts racerspil, The Crew, udkom tilbage i 2014, og tidligt næste år vil udvikleren Ivory Tower at ekspandere på deres i forvejen ambitiøse vision for online-racerspil med The Crew 2, og det gør de hovedsageligt ved a introducere både og flyvere til spillet, sammen med masser af biler og motorcykler naturligvis. Gameplay og filmiske trailere blev fremvist under Ubisofts store E3-pressekonference, men vi blev derefter inviteret til en dedikeret session, for at prøve spillet af. Her så vi en masse biler, både og fly i aktion.

Først og fremmest føles bilerne ganske arkadeagtige at styre, så du kan naturligvis lave sindssyge hop, nitro boosts, og håndbremsesvinge præcis når du føler for det. Vi synes at denne opsætning fungerede ganske fint, selvom det tog lidt tid at vende sig til. Dog vil det ikke falde i alles smag. Håndbremsesvingene er eksempelvis meget stramme og øjeblikkelige, og du kan meget let svinge alt for tidligt ind i et hjørne uden at det var meningen. Da vi angreb nogle offroad-baner var selve styringen betydeligt mere krævende af spilleren, og det var faktisk svært bare at køre i en lige linje. Det krævede en del mere opmærksomhed og vilje at køre på disse baner, og det føltes ikke arkadeagtigt overhovedet.

Dette er en annonce:

De nye fly og både er tilsyneladende mindre sjove at have med at gøre, da du simpelthen bare har færre direkte udfordringer foran dig. Det meste af underholdningen i denne type spil kommer fra den hårdtpumpende action som man får igennem kollisioner med andre spillere og med objekter omkring i verdenen, og tager man disse væk så bliver oplevelsen en smule sløvere at have med at gøre. De flyvende sektioner vi spillede havde dog eksempelvis en række porte som leverede lidt adrenalin, og også bådene krævede at man sejlede over en række ramper. Vi foretrak dog kraftigt at benytte biler, så vi håber at det endelige spil har mere action i båd- og flysektionerne.

I forhold til den måde hvert køretøj skal benyttes på, så deltager du, som forventet, i dedikerede løb til hvert transportmiddel, men der er også Free Mode, som lader dig vælge køretøj løbende. Du kan eksempelvis pludselig vælge et fly for at gøre transporttiden kortere, for så derefter at tage en båd, men naturligvis er det op til spilleren at afgøre hvornår situationen kræver det. Systemet tillader dog at bevægelse altid er dynamisk, for du kan altid komme ud af en kedelig situation ved at skifte, og der er så sandelig en tilfredsstillelse ved at gå fra vandet til luften, og så tilbage igen uden at bryde gameplay-sekvensens flow.

The Crew 2The Crew 2

Omgivelserne vi kørte vi var også ganske imponerende, og vi oplevede en række amerikanske miljøer, som også var en del af det første spil. Under vores demonstration kørte vi igennem offroad-baner i Maine, fløj rundt om skyskrabere i Manhattan, bare for at nævne et par stykker altså, men vi så meget mere af verdenen da vi zoomede ud i spillets kort, hvor distinktive steder som Los Angeles og Chicago bare ventede på at blive udforsket. Skiftet imellem forskellige miljøer gør at oplevelsen er frisk hele tiden, men det minder meget om det første spil, hvor du også skulle udforske hele USA. Der er naturligvis flere detaljer og en mere poleret visuel oplevelse at finde i efterfølgeren, særlig i Manhattan og New York-området, hvor vi deltog i nogle sekvenser i luften, som ledte os rundt om Empire State Building.

I løbet af vores demonstration spillede vi en række missioner, og disse handlede alle om at ramme en række punkter før vi nåede den endelige mållinje; altså standardformlen. Imens kørte igennem det bakkede landskab i Maine kunne vi eksempelvis kortlægge vores egen rute til det næste punkt. Selvom missionerne måske ikke er de mest kreative at opleve når man tager restriktionerne i betragtning, så satte vi pris på muligheden for at vælge en personlig rute igennem, for det introducerer en slags belønning vs. risiko, som gør oplevelsen mere spændende.

The Crew 2

En mærkelig feature som vi også bør nævne er den ekstreme måde hvorpå The Crew 2's opsætning bliver forvredet når verdenen bliver flyttet rundt omkring dig. Det vi mener med den udtalelse er at når du kører på land, så kurver landskabet rundt om dig, som om du kører inde i sfære. Dette tilføjede ikke som sådan noget til spillets gameplay, men det ændrede perspektiv var ganske uventet, og tilbyder en ny måde at se på verdenen omkring dig på.

Samlet set virker The Crew som en solid efterfølger til det første spil, og det gælder særligt den måde man kører på, selvom vi ikke synes at tilføjelsen af fly og både giver mere til den samlede oplevelse. Det meste af underholdningen kommer stadig bag rattet i bilerne, det skiftende perspektiv, de flotte områder og stunt-ramperne. Det lader til at blive en storslået oplevelse.

The Crew 2
The Crew 2
The Crew 2
Dette er en annonce: