Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Wolfenstein II: The New Colossus

Vi har dræbt nazister i Wolfenstein II: The New Colossus

Machine Games løftede endelig sløret for Wolfenstein II: The New Colossus ved E3, og prøvede spillet kort efter.


Hvis du har spillet Wolfenstein: The New Order så husker du sandsynligvis at spillet faktisk sluttede med en ret så heftig cliffhanger. Wolfenstein II: The New Colossus samler stort set op på historien kort efter denne. BJ Blazkowiczis er tilbage ved fuld styrke, eller... på en måde. Demonstrationen på messegulvet indeholder selvfølgelig masser af Blazkowiczis, men i dette enkeltstående tilfælde sidder han faktisk i en kørestol. Selv hvis dette lyder en smule mærkeligt i dine ører, så er der ingen grund til panik, for han er stadig satans god til at skyde nazister. Han er dog ikke i denne kørestole i hele spillet, men i den mission vi fik lov til at spille var han bundet til den, og det var faktisk ret underholdende.

Dette er en annonce:

Selvom vi ikke helt fik lov til at finde ud af hvad der egentlig foregår i historien helt endnu, så står det klart at spillet foregår et sted i USA i 1960'erne, og at det samler op på begivenhederne fra det første spil. Titlen "The New Colossus" giver måske et lille hint, men vi kan også rigtig godt lide spillets arbejdstitel internt: "A 1000 ways to kill Nazis". Du skal nemlig naturligvis bekæmpe Det Tredje Rige endnu en gang, og der kommer også til at være en del metalkæmper og robothunde. Da de afslørede spillet sagde de: "Equip an arsenal of badass guns, and unleash new abilities to blast your way through legions of advanced Nazi soldiers, cyborgs, and über soldiers in this definitive first-person shooter," og det lyder ret godt, gør det ikke?

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein II: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein II: The New Colossus er efterfølgeren til The New Order, og det betyder at den samme humor er en integreret del af oplevelsen, og vi var også hurtigt vidne til de samme slags mekanikker og al det kaos der følger med. Siden BJ dog var bundet til kørestolen var tempoet en smule anderledes. Der er stadig mulighed for at snige sig rundt, og du kan stadig dræbe fjenderne lydløst bagfra ligesom i de tidligere spil. Du kan selvfølgelig også bare rulle lige ind i kampens hede med våbnene hævet. Det var i hvert fald det vi valgte.

Der er desværre ikke mulighed for at bruge to våben i kørestolen, men vi heldigvis fat i et maskingevær ganske hurtigt, og alt imens vi rullede fremad holdte vi bare aftrækkeren nede og fyldte den ene nazist med bly efter den anden. Det føles som Wolfenstein, og det er det aller bedste ved det hele. Som demoen skrider frem bliver BJ's hospitalskittel mere og mere blodig, alt imens han bevæger sig længere og længere ind i en mystisk nazi-base. Områderne er hyper detaljerede, og lyssætningen er fabelagtig. Vi spillede på en PC med en Xbox One-controller, og som forventet blev hele oplevelsen afviklet med en silkeblød billedehastighed.

I forhold til selve mekanikkerne foregår der ikke synderligt meget i demoen. Det er en ret lineær sektion med smalle korridorer og masser af trapper (som er ret uhyggelige at stige op ad når man er i en kørestol). Der er nogle farer man skal være bevidst om, såsom et energifelt der kan jævne dig med jorden hvis du tilfældigvis ruller ind i det. For det meste handler det bare om at skyde, og dette føles som forventet ganske fantastisk, og gammeldags frem for alt. Spillet holder styr på hvordan du dræber dine fjender med et progressionssystem, og dette popper op hvis du dræber en nazist på en bestemt måde. Vi fik ikke lov til at kigge på de forskellige evner, men det virker samlet set som en videreudvikling af det første spil, hvor din stil afgør hvilke evner du har til rådighed.

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein II: The New ColossusWolfenstein II: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus

Du vil naturligvis kunne holde to våben endnu en gang, men denne gang har du mere frihed. Du kan have et automatisk maskingevær i den ene hånd og en pistol i den anden, eller hvad med en granatkaster og bazooka på samme tid? Denne udbygning af originalens koncept åbner op for mere gameplay-mæssige variation, og ideen om at have en lyddæmpet pistol i den ene hånd og snigeskytteriffel i den anden lyder så sandelig interessant. Der er også nærkampsvåben inkluderet i denne omgang, såsom en økse. Dette gør selvfølgelig at nogle af dine mord blive ekstra grafiske, og som udviklerne siger det: "There are a lot of things you can do with a hatchet and a Nazi".

Det lader til at der endnu en gang er et stort fokus på historien, for i slutningen af vores demo så vi en længere mellemscene hvor nogle familiære karakterer vendte tilbage, men det vil vi ikke ødelægge for jer. Der er masser af drama, og det demonstreres fint med en sekvens som den vi spillede, hvor det lineære er en styrke snarere end en svaghed. Vigtigst af alt føles Wolfenstein II: The New Colossus bare endnu bedre at spille end sin forgænger, og det er helt igennem imponerende at opleve.

Dette er en annonce: