Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Mario + Rabbids Kingdom Battle

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Præcis så dybt som jeg havde håbet.

  • Tekst: Martin Eiser

Da jeg først hørte om Rabbids og Mario i samme spil, sprang jeg ikke ligefrem ud af stolen i begejstring. Det gjorde jeg dog, da det blev officielt annonceret ved Ubisofts konference under E3. I stedet for endnu en RPG, viser det sig, at Mario + Rabbids Kingdom Battle er et strategispil. Hvem havde gættet det? Ikke mig, og i stedet for at nive mig i armen indtil udgivelsen, drog jeg til Paris, for at teste spillet.

Alene tanken om et våben i Marios hånd føles en smule absurd. Ja, det er sandsynligvis sket i diverse tegneserier eller fan-art, men i videospillene har Mushroom Kingdom altid været relativt fredeligt. Okay, han havde en vandpistol i Super Mario Sunshine, men det virker til at være grænsen, som Nintedo er villige til at ramme. Nu er han i midten af 30'erne, og han endelig fået fingre i noget lidt mere eksplosivt til hvis han skulle have kløe i aftrækkerfingeren. Så Mario - sammen med vennerne Luigi, Peach og Yoshi - forsyner sig med våben og håndgranater til at forsvare sig selv. Det er stadig en smule absurd bare at skrive ordenen, men tro mig: det passer godt ind i universet.

Dette er en annonce:

De skøre Rabbids, som Ubisoft har skabt blandt ilden i helvede, er løs i Mushroom Kingdom, og som altid skaber de kaos. Titlen forsøger fra starten at være sjov, og heldigvis bevæger humoren sig ud over "sjove" kostumer, men spillet formåede heller ikke at få et direkte grin ud af mig. Jeg kan dog værdsætte forsøget.

Mario + Rabbids Kingdom Battle
Mario + Rabbids Kingdom BattleMario + Rabbids Kingdom BattleMario + Rabbids Kingdom Battle

Det vigtigste for mig at afprøve var den taktiske dybde. Eller mangel på samme. Hverken Mario eller Rabbids er kendt for at være svære spil for nybegyndere - faktisk er det modsatte ofte tilfældet - så jeg frygtede lidt, at dette kun ville ligne et strategisk dybt spil udefra, men være utrolig let, når man selv sad med det. Det er med stor lettelse, jeg kan understrege: dette er ikke udelukkende lavet til børn. Den strategiske dybde er til stede.

Før alle kampe kan man vælge tre karakterer. Hver person har en unik evne, og sine egne styrker og svagheder. Dette bliver både understreget af de forskellige våben alle karakterne kæmper med, deres individuelle skill-tree og deres to specielle teknikker. Deres skill tree er opdelt i bevægelse, angreb, teknik og andre nyttige egenskaber, og selv om mange ligner hinanden, er der flere veje, der er tilknyttet en bestemt karakter. Princess Peach for eksempel, kan lære en teknik der helbreder hendes kammerater, mens Mario har muligheden for at slå igen (ikke noget med at vende den anden kind til for denne italiener).

Mario + Rabbids Kingdom Battle
Mario + Rabbids Kingdom BattleMario + Rabbids Kingdom BattleMario + Rabbids Kingdom Battle
Dette er en annonce: