Til trods for et vedholdende oprør blandt forbrugere over de sidste mange år efterhånden, så indeholder langt de fleste AAA singleplayer-spil mikrotransaktioner på den ene eller den anden måde. Men noget tyder på at de egentlige udviklere der skaber disse spil finder dem decideret unødvendige i singleplayer-titler.
Devcom-messen holdes i Köln kort inden Gamescom, og derfor er 2024-udgaven netop løbet af stablen. Som WCCFTech skriver blev alle de deltagende udviklere adspurgt om mikrotransaktioner i singleplayer-spil.
Specifikt har 89% af de adspurgte udviklere konstateret at store singleplayer AAA-spil kan være "financially successful just by being Buy-to-Play," altså uden vedholdende monetarisering udover det det koster at købe det færdige spil.
Ydermere mener 81% af de adspurgte at crossplay er essentielt spil at klare sig i dag, og her menes der åbenbart både delte multiplayer servere for online-spil, og udgivelse på mere end én platform for alle spil.
Du kan læse langt flere fascinerende resultater ved at klikke på linket ovenover.