Adidas er et af de førende fod- og sportstøjsmærker, der er til stede som officielt mærke for flere sportsgrene. Formel 1 var ikke en af dem, måske fordi det at køre meget hurtige biler, selvom det er meget fysisk krævende, ikke er det, som mange mennesker betragter som "atletisk". Ikke desto mindre har det tyske firma besluttet at samarbejde med et andet tysk firma, Mercedes, som officielle teampartnere.
Mercedes Formel 1-team (med resten af sponsorerne er Mercedes-AMG PETRONAS) har underskrevet et flerårigt partnerskab, der forener "to ikoner i en af verdens hurtigst voksende sportsgrene". Dette vil udmønte sig i skabelsen af et nyt sortiment af tøj, fodtøj og tilbehør til hele Mercedes F1-teamet og dets fans, herunder flere limited edition-drops planlagt i løbet af året.
Partnerskabet er blevet annonceret i dag, mens den første serie af produkter vil blive afsløret i næste måned, tilgængelig fra Adidas' hjemmeside. Den vil sandsynligvis være med i "F1 75 Live"-begivenheden i London, der er sat til den 18. februar, inden 2025-sæsonen officielt starter i Australien den 16. marts.
"Denne meddelelse repræsenterer derfor et banebrydende samarbejde, der vil omdefinere, hvad team og fanwear betyder i vores sport", sagde Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas teamchef og teamchef. "F1 rider på en kulturel bølge i øjeblikket, og vi vil bygge videre på dette for at levere tøj, fodtøj og tilbehør, der appellerer til vores loyale fanbase, samtidig med at vi engagerer nye publikummer, der fortsætter med at opdage vores sport og vores team", tilføjede Richard Sanders, CCO.