Vi har alle vores tvivl om kunstig intelligens. De fleste af bekymringerne er absolut berettigede, og det er på grund af disse, at vi ofte overser fordelene ved teknologien. David Game College i London søger at bruge AI til god brug ved at bruge det som et undervisningsværktøj i et klasseværelse fyldt med GCSE-studerende.
AI'en bruges på en sådan måde, at eleverne lærer med både computere og virtual reality-headset, og den underviser på en måde, som menneskelige lærere simpelthen ikke kan, ved at udvikle en lektionsplan, der er skræddersyet til hver enkelt elev, samtidig med at den arrangeres på en sådan måde, at svagere emner tackles med det samme, og stærkere emner skubbes til senere på semesteret.
Hagen er, at denne undervisningsordning er meget ny og derfor dyr. Sky News oplyser, at 20 studerende, der bliver behandlet som forsøgskaniner for AI-undervisningsbehandlingen, skal betale 27.000 pund om året, hvilket næsten svarer til tre års universitetsgebyrer.
For at sikre, at eleverne ikke bliver overladt til sig selv i denne AI-lærers varetægt, forvaltes hver klasse af læringscoaches, der overvåger adfærd, yder støtte og adresserer områder, hvor AI'en mangler eller kæmper, såsom kunst eller seksualundervisning.
Vi bliver nødt til at vente på, at disse elevers karakterer bliver afsløret, før vi bestemmer, hvor succesfuld en AI-lærer kan være.