Den tidligere Infogrames/Atari chef Bruno Bonnell, har altid været imod alt for lange spil, der aldrig bliver gennemført. Måske er det derfor at Eden Studios seneste spil Alone in the Dark, giver spilleren mulighed for at se slutningen uden at gennemføre hele spillet.
Den nyslåede Atari chef Phil Harrison forklarede beslutningen sådan:
"Der er mange spil i dag, der ikke lader spilleren komme ubesværet til slutningen, og hvis de på noget tidspunkt bliver frustrerede, har de så ikke muligheden for at komme videre i historien."
Og han fortsatte:
"Med Alone in the Dark har vi delt spillet op i kapitler, lidt ligesom en DVD-menu, og det giver spilleren mulighed for at navigere rundt i historien. Det er ikke sådan, at du kan snyde og hoppe direkte til slutningen, du er stadig nødt til at spille en stor del af spillet for at se slutningen, men jeg føler at dette giver mere til både spillere og udvikleren, at gøre det på denne måde."
Alone in the Dark lanceres d. 24. juni til Xbox 360, Wii, PS2 og PC. PlayStation 3.udgaven kommer desværre først senere.