Dansk
Gamereactor
nyheder
Grand Theft Auto VI

Analytiker mener at et GTA VI til $100 ville være positivt for branchen

Naturligvis ville en normalisering af en højere markedspris være det.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Vi hører ret ofte om at spilbranchens nuværende retning ikke er langtidsholdbar i forhold til hvor meget tid, hvor mange penge, og hvor meget mandskab det kræver at udvikle gigantiske AAA-projekter.

Spil koster nu i dag $69.99 i stedet for $59.99, og yderligere monetarisering, Special Editions og mange andre tiltag har hævet loftet for hvor meget hver enkelt eksemplar af et spil reelt set koster forbrugeren.

Alligevel mener en analytiker at det kommende Grand Theft Auto VI kan slippe afsted med at hæve markedsprisen yderligere, og at spillet ville have en positiv indvirkning på hele branchen, hvis det kostede $99.99. I en rapport sammensat af analytiker Matthew Ball argumenterer han for at dette valg kunne skabe incitament for udgivere i forhold til differentiering af priser, altså at prisskiltet kan variere baseret på en række faktorer, hvor det i det er rimelig standardiseret.

Han siger desuden at branchen har brug for større pengeflow, hvis investorer aktivt skal sende penge i retning af udviklingsstudierne. Ball siger også at andre tiltag som Season Pass-salg, mikrotransaktioner, Loot Boxes og den slags ikke længere er "nok".

Naturligvis er dette et relativt spørgsmål, for "nok til hvad?" ville være en ret rimelig opfølger.

Grand Theft Auto VI

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold