Dansk
Gamereactor
nyheder

Analytiker siger at spilabonnementer ikke er den centrale vej fremad for spilbranchen

Han siger dog at disse tjenester godt kan eksistere side om side med almindeligt forbrug.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Er tjenester som Game Pass og PlayStation Plus fremtiden for den måde vi forbruger spil på? Det er jo det store spørgsmål, men kigger man på os, forbrugernes vaner, så lader det ikke umiddelbart til at vi er parate til at slippe konceptet om at købe spil enkeltvis.

Circana-analytiker Mat Piscatella har kigget lidt på tallene, og er fortæller at væksten for disse tjenester, og her taler vi om dem allesammen, er ret flad de sidste par år.

"US spending on video game subscriptions had been basically flat for years following 2020-21 growth, only boosted by 12% in Q4 thanks to CoD going to Game Pass. Subscriptions are certainly not THE future of gaming (although they can continue to be part of it)."

Han siger dog at tjenester sagtens kan leve side om side med andre slags forbrug, men præcis hvordan forbrugsmodellen i fremtiden kommer til at se ud, det ved vi ikke.

Analytiker siger at spilabonnementer ikke er den centrale vej fremad for spilbranchen


Indlæser mere indhold