Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Burnout

Burnout

Harmonika sammenstød og højt tempo er hverdagen i Criterions blændende race

For få år tilbage var Criterion ikke andet end en middelmådig udvikler, da havde stor succes med deres Renderware, men som måtte erkende, at de ikke helt havde det der skulle til, når der skulle laves et solidt spil. Dette har ændret sig væsentlig og alene i år har firmaet intet mindre end to top titler i posen. En af disse er Burnout - en titel som af flere i pressen er blevet kaldt arvtageren til Gran Turismo 3. Selv drager firmaet hellere paralleller mellem deres spil og klassikere som Outrun og Need for Speed eller film som den hektiske Ronin med Robert De Niro. Og det er tydeligt at se hvorfor. Burnout er ikke en simulator, det er en vaskeægte arkade oplevelse med høj fart, ligetil styring og et tempo der kan tage pusten fra selv den bedste anmelder.

Den enkle opskrift
Burnout ligner på papiret alle andre fartglade racere. Du har et utal af biler at vælge i mellem, et stort antal baner og så gælder det ellers bare og at komme først over målstregen. Det er set før og var det ikke for Criterions lille geni streg, så kunne man da også godt tabe Burnout i mængden af trivielle og ligegyldige bilspil. Men netop inkluderingen af trafik, gør dette spil til noget ganske særligt. Ideen er så simpel, så man ikke fatter, hvorfor det ikke er gjort noget før. Firmaet bag har nemlig valgt at lade dig brænde gummi af på de amerikanske lande- og motorveje, men det vel at mærke sammen med et utal af andre bilister, som både kører med og imod dig. Og for at gøre det endnu mere krævende, så overholder de færdselsreglerne, noget der kan få katastrofale følger for en fartgal idiot som dig selv.

Et usandsynligt højt tempo
Burnout giver dig muligheden for at sætte dig bag rattet på en del forskellige biler, der dog uden at være kendetegnet ved mærker, godt kan genkendes hvis man kender lidt til de enkelte fabrikanter. Grunden til at Criterion modsat Polophony Digital ikke kan blære sig med hundredvis af ægte køretøjer, skyldes at firmaet har ville gengive både biler og sammenstød så ægte som overhovedet muligt - og da de fleste fabrikanter stadig ikke tillader at deres små perler kværnes til skrot, så har firmaet altså valgt at klare sig uden. Det er en lille ting, der ikke betyder det helt store så snart spillet egentligt går i gang.

Som i de fleste af denne slags spil kan du vælge mellem en hurtig omgang arcade ræs, eller den mere langtrækkende Career mode - og det er naturligvis her du finder Burnout’s sande kvaliteter. Du vælger dig en bil, ruller ud på landevejen og tager kampen op med tre andre konkurrenter om at komme først gennem en del af den amerikanske geografi. Men der er mere til det end bare at køre derudaf og så ellers bremse, når det påkræves. For Burnout står ikke tilbage for beskidte tricks og hæsblæsende dueller mellem dig og dine modstandere og du opdager hurtigt, at det handler om andet en at komme først. Det handler ganske enkelt om at overleve.

9 / 10
+
Solid AI. Flotte omgivelser og fede sammenstød.
-
Dårligt credits system som kræver at du spiller de samme baner for mange gange.

• copsen
    Grafiken er fantastisk bilerne er godt lavet og fantastiske crash!! god multiplayer funktion man kan en masse ting i spillet du kan jagte hinanden i ... 8/10

0
BurnoutScore

Burnout

ANMELDELSE. Skrevet af Jesper Winther

Burnout er en god omgang hæsblæsende kørsel og fantastiske sammenstød.

0
BurnoutScore

Burnout

ANMELDELSE. Skrevet af Thomas Tanggaard

0
Acclaim ruller PR kanonen ud igen

Acclaim ruller PR kanonen ud igen

NYHED. Skrevet af Rasmus Berg

Firmaet der gav dig mulighed for at skifte navn til Turok og som med glæde ville betale dine fartbøder på dagen for udgivelsen af Burnout 2 er i gang igen. Denne gang med en flok duer og et logo.

0
Acclaims nye BMX er for hardcore til USA

NYHED. Skrevet af Jakob Møller

Acclaim er centrum for meget dårlig omtale i øjeblikket, først annoncerer de at vil betale alle trafikbøder udstedt den dag deres racer spil Burnout 2 udkommer, nu er de igen i mediernes søgelys på grund af BMX XXX.

0
Burnout 2 - nu falder der bøder

Burnout 2 - nu falder der bøder

NYHED. Skrevet af Rasmus Berg

Acclaim har det med at lave nogle hjernedøde og direkte provokerende reklame kampagner, men den seneste for Burnout 2: Point of Impact, syntes flere myndigheder er decideret usmagelig. Vi har detaljerne indenfor.