Lego Dimensions

Lego Dimensions - Fantastic Beasts and Where to Find Them

Lego Dimensions fortsætter bogstaveligt talt med at udbygge universet klods for klods. Og vi har nu spillet den mest overdådige udvidelse til spillet.

Jeg er vel næppe den eneste, der elsker Harry Potter, og som har læst hver eneste bog. Da jeg hørte, at J.K. Rowling havde planlagt at udvide sin troldmandsverden på film, blev jeg derfor straks bekymret. Ventede der universet noget lingende prologtrilogien til Star Wars, eller for den sags skyld Hobbit-skandalen? Mere er bare ikke altid bedre. Men heldigvis blev jeg sat på plads, fordi Fantastic Beasts and Where to Find them er en ganske fornøjelig film, og for mit eget vedkommende tror jeg, det er den bedste filmfortolkning af Harry Potters univers hidtil.

De originale film virkede altid en smule forhastede og mistede følelsen af, at de faktisk befandt sig på en skole, eftersom hele semestre af det akademiske år blev klemt ind i to timers film. Derimod lykkedes det Lego Harry Potter ret godt, og de er langt den bedste mulighed for dem, der gerne vil spille sig rundt i Rowlings vidunderlige verden - og det omfatter både det grundlæggende spil og de ekstra eventyr, vi får i Lego Dimensions. Med det i tankerne er det måske ikke overraskende, at jeg var begejstret, da et nyt Lego-eventyr baseret på den nye film gled ind gennem postkassen sammen med Sonic the Hedgehog, E.T. og Gemlins.

Lego Dimensions
TT Games har lavet den bedste Lego Dimensions-udvidelse hidtil.

Hvis du har spillet Lego Dimensions før, så ved du også, hvordan genrer og elskede popkultursfænomener blandes uden nogen egentlig grund, og præcis som med Ghostbusters-pakken har vi endnu engang fået en ny portal. Det er et ret omstændigt byggearbejde, der er inkluderet i denne nye pakke, og det tager et stykke tid at samle det hele - hvilket, jeg synes, er fedt nok. I dette tilfælde skal du for eksempel bygge Magical Congress of the United States of America, og derudover indgår også den britiske tryllekunstner Newton Scamander (Eddie Redmaynes karakter) og en meget blokformet version af en Niffler, som ærlig talt grænser til det helt igennem skræmmende grimme. Det hjælper dog lidt på det, at den kan bygges om til en Sinister Scorpion og en Vicious Vulture.

Du slipper dog her for at være en slags lærling, men starter derimod ud med et væld af forskellige angreb og evner. Disse evner inkluderer blandt andet at kunne sprøjte vand samt en magisk taske. De, der er kendt med Harry Potter, vil også kunne genkende standardformlerne Lumos og Leviosa, men du er også udstyret med de mere obskure formler som Difffindo.

Lego Dimensions
Et mere gotisk New York fra det tidligere 1900-tal udgør Hub-verdenen,

Hvis du ikke har set Fantastic Beasts and Where to Find them før (hvilket du i så fald bør - filmen er som sagt fantastisk!), så har du et par spoilers i vente. Du kommer nemlig til at spille dig vej igennem hele filmen, som er fordelt i seks bner komplet med mellemsekvenser med dialog fra filmen. Du skal dog regne med en lidt anden fortolking i spillet. Har du spillet et Lego-spil før, så ved du, at parodier er en stor del af oplevelsen, og dette er ingen undtagelse. Vittighederne kan dog undervejs komme til at virke en smule anstrengte, men for det meste er de da ganske gode.

Lego Dimensions