Diablo III

Diablo III: Rise of the Necromancer

Den klassiske Necromancer-helt er kommet til Diablo III, og Mikael har fundet sin mørke side frem og afprøvet kræfter med sort magi...

Annonce

Diablo III har altid været en underlig oplevelse for mig. Spillet har altid virket solidt, men jeg har altid følt at spillet har manglet noget. Væk var talenttræer, allokering af point i forskellige styrker, og i stedet var der et udvalg af evner man kunne vælge, samt runer, der ændre evnens kunnen, og spillet fremstod måske en kende hult som resultat af denne ændring.

Jeg har brugt de fleste timer i Diablo III fordelt på min barbar og min magiker, men jeg har altid savnet mørk magi. Witch Doctor-klassen har siden spillets udgivelse leveret dette, men i forhold til Necromanceren i Diablo II virker hans spillestil for anderledes til min smag.

Derfor blev jeg også overrasket over at se offentliggørelsen af Necromanceren til Diablo III: Reaper of Souls. Jeg endte dog med at blive en anelse skuffet, da Blizzard begyndte at fremvise hans spillestil, da den umiddelbart ikke mindede om den jeg kender fra Diablo II. Skeletterne havde begrænset levetid, hvilket ødelagde det samlede billede for mit vedkommende.

Da det var muligt at se alle hans evner og talenter på spillets officielle hjemmeside ændrede mit syn dog på ham, da jeg kunne se at han var blevet ændret meget siden det indtryk jeg havde fået. Det er ganske rigtigt, at der er enkelte skeletter der varer i ganske kort tid, men der er for eksempel en evne kaldet Command Skeletons, der permanent lader spilleren have syv aktive skeletter på banen, hvilket giver en følelsen af den oprindelige Necromancer, som vi kender fra forgængeren.

Den første evne man får stillet kendskab til er Bone Spike, der, som navnet antyder, river en masse skeletpæle op ad jorden, og spider fjenden. Den viser sig dog at være yderst effektiv senere, da man kan få en rune der fryser fjenderne fast i få sekunder, og da det er en primær evne koster den ikke Essence, der er den type resource Necromanceren bruger til sine evner.

Diablo III
Diablo IIIDiablo III

En Necromancer kan udnytte lig på flere måder. Enten kan han genoplive dem og få små undersåtter, eller bruge ligene til at ekspodere. Desuden kan han også kaste forbandelser der gør fjenderne mere svage. For eksempel kan han kaste forbandelsen Decrepify, der gør fjenderne, der træder ind i området, meget langsomme, mens Leech langsomt æder fjendernes liv, for så at give det tilbage til Necromanceren.

For mig personligt handler Necromanceren om at genoplive de døde og have mange undersåtter, og det lykkedes uden problemer. Jeg bruger evnen Command Golem, der giver spilleren kontrollen over et stort monster, sammen med Command Skeletons, der lader spilleren have 7 permanente skeletter med sig. Evnen Revive lader spilleren genoplive op til 10 døde fjender på samme tid, der dør efter kort tid. Da denne kræver lig for at kunne virke kan det være svært at opretholde den hele tiden, medmindre man bruger Command Golem-runen Flesh Golem, der lader dig rive huden af din Golem, for at smide 8 lig hvor du ønsker det. Disse kan derefter blive genoplivet, og så står man klar med en hel hær.

Army of the Dead får man først ved niveau 22, men den er også ekstrem kraftig. Den kan kun kastes hvert andet minut, men når du vælger at kaste den ved en fjende kommer der en hel hær af skeletter løbende ind mod fjenden, der hurtigt river deres liv fra hinanden. Jeg spiller i skrivende stund på Master, da jeg kun er Paragon 315, og Champions bliver uden problemer revet fra hinanden når de står i vejen for denne færdighed.

Diablo III
Diablo IIIDiablo III