Dansk
Gamereactor
nyheder
Helldivers II

Arrowhead fyrer deres Helldivers 2 community manager

Det skete efter en måske lidt uheldig håndtering af Steam/PSN miseren tidligere på ugen.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Det er næppe gået manges næse forbi, at der var lidt bøvl med Helldivers 2 sidste weekend, efter Sony havde meddelt, at PC-spillere skulle oprette en PlayStation Network konto og linke den til deres Steam konto, hvis de ville blive ved med at spillet Helldivers 2.

Det betød 300.000 negative brugeranmeldelser på Steam, at spillet blev fjernet fra hylderne i mere end 170 lande, da PlayStation Network ikke var tilgængelig der, og Steam begyndte at refundere spillerne deres penge, da Helldivers 2 derfor ville blive uspillelig i disse områder.

Under disse hektiske dage, gjorde Helldivers 2's community manager "Spitz" sig lidt uheldig bemærket ved blandt andet at sige, at hvis folk ikke kunne finde ud af at bruge 2 minutter på at oprette en PSN konto, så måtte de jo vise deres utilfredshed i deres Steam review (altså, lave en negativ brugeranmeldelse).

It's not like this is the first or even the fourteenth mainstream game to require a third-party account that takes a couple minutes to create, but if it's a dealbreaker to have to take 120 seconds out of your day to enter an email and password and then forget about it, change your Steam review and make your displeasure known on a platform where it matters.

- Spitz, tidligere Helldivers 2 community manager

Nu er der faldet lidt ro på sagen, efter Sony trak deres upopulære krav tilbage, men Spitz har på Discord meddelt, at han ikke længere arbejder hos Arrowhead. Her reflekterer han lidt over, at det nok ikke var smart at opfordre til at poste negative anmeldelser på Steam, men også at han gjorde det for communitiet og at han står ved hans ageren i de hektiske dage.

Generally it's not a good idea to tell people to refund and leave negative reviews when you're a community manager. I appreciate all the support and I appreciate even more that everyone can play the game again without restrictions. I knew I was taking a risk with what I said about refunding and changing reviews. I stand by it. It was my job to represent the community, that's what I did.

- Spitz, tidligere Helldivers 2 community manager

Hvad tænker du? Gjorde Spitz det rigtige og nærmest ofrede sig selv for at få spillet fri af den dårlige beslutning fra Sonys side? Ellers gik han over stregen ved at opfordre til at poste negative anmeldelser på det produkt, han var ansat til at tage sig af, for at kunne lægge pres på Sony?

Helldivers II

Relaterede tekster

Helldivers IIScore

Helldivers II

ANMELDELSE. Skrevet af Conny Andersson

Selv om han aldrig meldte sig til hæren, ligger verdens skæbne nu i hænderne på Conny, som har slagtet insekter i en rasende fart de sidste par dage...



Indlæser mere indhold