Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
artikler

Hvad spiller redaktionen i den døde sommerperiode?

Her i august vil det hele begynde at åbne lidt mere op, men indtil da har redaktionen planer om spille nogle lidt ukurante størrelser.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Selvom at vi har set spil som Stray og Xenoblade Chronicles 3, så er det svært at argumentere imod at den her sommer har været helt særlig grel hvad angår signifikante spillanceringer. Naturligvis forholder det sig altid sådan at sommeren bringer et større dødvande med sig, hvor tanken bag er at forbrugere er mere tilbøjelige til at være på stranden, på ferie eller sågar bare i haven. Men grundet COVID-19's efterdønninger, der også har haft konsekvenser for resten af årets line-up, og det har særligt betydet at her i maj, juli, juni og måske sågar august, er langt, langt mellem snapsene. For at sige det mildt.

Det leder os til denne lille liste, hvor vi har checket ind hos Gamereactor diverse skribenter for at finde ud af hvad de har brugt sommeren på at spille. Det har jo været oplagt at besøge gamle klassikere, udforske ukendte spil via tjenester som Game Pass og det nye PlayStation Plus og sågar kaste sig over en masse spil i den notoriske "backlog". Så lad os endelig checke ind, og fortæl os også gerne hvad du har spillet her i de døde sommermåneder.

Palle Havshøi-Jensen tager hul på den backlog der
Der skal tages hul på bagkataloget af spil, jeg endnu ikke har haft tid til. Den kommer til at stå på The Quarry (om natten, da det er umuligt at spille i dagslys), hjernedød action med Shadow Warrior 3, så skal jeg have tjekket om The Stanley Parable stadig holder i den nye Ultra Deluxe udgave og så vil Slay the Spire, selv efter 80+ timers spil, stadig ikke slippe sit tag i mig. Og mon ikke også Stray, når det udkommer midt i juli, også skal afprøves?

Anders Fischer skal spille Middle-earth: Shadow of War
Dette er et spil, jeg har overvejet at komme i gang med over flere omgange. Egentlig var etteren langt bedre, end jeg havde forventet, så hvorfor vente? Jo, toeren startede ud med et aggressivt monetariserings-setup, som siden hen er fjernet, hvilket bare ikke er så tillokkende. Dernæst virker det som mere af det samme, bare på større skala, og det er langtfra altid et godt tegn. Ikke desto mindre, så kunne jeg godt bruge et sjovt, semi-stealthy spil til de sene sommeraftener, og konsensus lader til at være, at spillet er solidt nok, som det er nu. Jeg glæder mig allermest til at få meget bitre forhold til super specifikke orker igen, takket være Nemesis-systemet, som er ret så genialt.

Dette er en annonce:
HQ
Hvad spiller redaktionen i den døde sommerperiode?

Mathias Uttrup Østergaard tager fat på Crash Bandicoot på Switch
Her til sommer genbesøger jeg en af de mest nostalgiske og udfordrende oplevelser fra mine første spilleår; den remasterede version af Crash Bandicoot til switch. Det er en fascinerende oplevelse at vende tilbage og blive frustreret påny over noget man engang fandt vanskeligt - men overkommeligt. Jeg kan desværre ikke komme udenom, at jeg tydeligvis er blevet en casual spiller, der simpelthen er kommet ud af form. Sommeren 2023 bliver jeg sommerklar til sværere spil. Og så er det et kanon alternativ indtil Elden Ring engang kommer til Nintendo i 2040.

Jonathan Sørensen har taget fat på Fallout: New Vegas
New Vegas har optrådt på utallige lister over bedste rollespil nogensinde, sågar lister over bedste spil nogensinde. Men jeg har aldrig spillet det. Da det først udkom, synes jeg stemningen var ved siden af i forhold til Fallout 3. Den samme postapokalyptiske stemning var ikke til stede ved første øjekast, så jeg afskrev det. Af og til har jeg forsøgt at starte New Vegas igen, men teknisk er spillet ikke sprudlende. Det er ikke særlig pænt, grafikken er naturligvis forældet, men alligevel, efter igen at forsøge mig med et par timer i ørkenen, begynder jeg at kunne se hvorfor det bliver hyldet så meget. Alt behøver ikke at være en krudtfest, faktisk kan du designe en karakter med næsten et hvilket som helst udgangspunkt og finde en vej igennem ødemarken. Jeg tror min sommer kommer til at gå med at vandre som en ensom overlevende i Nevadas ørken. Forhåbentligt ender det med en jackpot for enden.

Dette er en annonce:

Claus Larsen sætter alt på pause for at vente fokuseret på Return to Monkey Island
Jeg har tænkt mig at spille Return to Monkey Island, når det forhåbentlig udkommer snart. Jeg har spillet alle spil i serien mange gange, og at se Ron Gilbert vende tilbage til serien er et mirakel. Monkey Island Le'Chucks Revenge slutter med at man går rundt i en forlystelsespark med sin nederen broder Chuckie, og sine to forældre. Alt er dog ikke som det ser ud, og spillet slutter med at man ser lyn komme ud af Chuckies øjne, som et tegn på at der er noget galt. Nu kommer svaret så i Return to Monkey Island, og jeg er så klar. Jeg har lige set gameplay traileren, og jeg kan lide hvad jeg ser. At Monkey Island har eksisteret i over 30 år er vildt, men jeg klager ikke over at serien stadig er i live. Selvom at det er en sund overdrivelse, så siger jeg det bare; jeg glæder mig så meget, at jeg går i spilcølibat indtil. Så det bliver ikke udskudt, vel?

HQ
Hvad spiller redaktionen i den døde sommerperiode?

Jakob Hansen skal spille Need for Speed Hot Pursuit Remastered på Switch
Tidligere på året fik jeg - langt om længe - erhvervet mig et kørekort. Det har indtil videre ikke ført til mange timer på landevejene, men til gengæld har det vakt min interesse for racergenren, der ellers ikke tidligere har sagt mig det store. De seneste par måneder har jeg derfor kørt Mexico tyndt i Forza Horizon 5 og fyldt pokalskabet i Gran Turismo 3: A-Spec til PS2. Men det var først, da jeg for ganske nyligt faldt over Need for Speed: Hot Pursuit Remastered til Nintendo Switch, at jeg for alvor blev grebet.

Sikke et spil! Her spilder man ikke tiden med at trille rundt i en åben verden eller køre ottetaller i en sløv brugtvogn. Ræs og politijagter vælges fra en simpel menu, og alt foregår derefter i højeste gear og speederen i bund. Udvikleren Criterions voldsomme sammenstød fra Burnout-serien ser endnu mere destruktive ud med de realistiske bilmodeller, og hver eneste begivenhed er som en intens scene taget ud af en vaskeægte Hollywood-basker. Det er ren kondenseret fartdjævelskab. Jeg havde egentlig ikke planer om at gennemføre alle begivenheder, eller nå det højeste niveau. Men det har ændret sig, for jeg kan simpelthen ikke lægge spillet fra mig, og det bliver helt sikkert sommeren store projekt at få gennemført spillet så tæt på 100% som muligt.

Magnus spiller endelig Doom Eternals udvidelser
Jeg er faktisk en af de der mærkelige sjæle der ikke som sådan har en backlog, og når der så opbygges en, så bruger jeg januar og februar på at tage mig af efterslæbet fra efteråret, og spiller de spil igennem ret systematisk for at forblive "up-to-date".

Men det har ikke forhindret mig at kigge Game Pass-sortimentet igennem de sidste par måneder, hvor jeg for alvor har manglet noget at give mig til. Jeg har faktisk gennemført Pokémon Legends Arceus i det her tidsrum, så meget har jeg decideret manglet noget at fokusere min fritid omkring.

Og så faldt jeg over Doom, f*cking Doom, og jeg elsker det spil præcis lige så meget som jeg gjorde i 2016. Jeg elsker det mere end Doom Eternal, selvom at der for alvor er tale om to geniale spil her, og nu hvor jeg officielt ikke har set afslutningen på den ret klumsede historier, der kom via de to udvidelser til spillet, så er det der mit fokus er. DOOM!

HQ
Hvad spiller redaktionen i den døde sommerperiode?

Hvad har du selv spillet i løbet af sommeren, og hvad er planerne her i august?



Indlæser mere indhold