Dansk
artikler
Destiny

Stemningsbilleder fra Destiny: Våbnene

Magnus er på eventyr i Destiny-alphaen og skriver dagbog undervejs med stemningsbilleder derfra.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Her i weekenden begyndte vi en artikelserie om Destiny, og vi startede med den storslåede verden og de mange detaljer. Vi beskrev zonen Old Russia og den sociale hub The Tower, men du tænker sikkert: Hvad er Destiny uden fede våben?

Jeg tænkte præcis det samme, da jeg loggede ind i den nu (måske?) afsluttede Destiny Alpha, men jeg blev praktisk talt blæst bagover af både udvalg og designkvalitet. Men lad os igen starte med at kræse lidt for teknikken.

Destiny er, som tidligere nævnt, en Shared-World Shooter, altså en kombination af en MMO og et traditionelt førstepersonsskydespil. Der er tre klasser at vælge imellem, der hver har sine evner og foretrukne våben. Grundet min forkærlighed for rifler valgte jeg hunteren, der via en kombination af heftige kasteknivskonfrontationer og kølig sniper-tilbageholdenhed gør bugt med sine fjender. Hver klasse kan i princippet bære alle våben, og der er en del typer at vælge imellem. Sniper-rifler, automatrifler, shotguns, pistoler og granatkastere kan lyde en smule banalt, men de kan alle fås i tusindvis af forskellige versioner, der både kan variere mellem solar, shadow eller nature-baseret skade, samt hvilke karakterboostere våbenet kan give. Det minder utrolig meget om traditionelle MMO-våben, og repræsenterer derfor en fundamental del af spillets taktiske muligheder. Til min hunter fandt jeg hurtigt en solar-baseret sniper-riffel, der kunne give ekstra skade på de ondskabsfulde Fallen, samt en fusion-shotgun, der ville hjælpe når fjenderne unægtelig kom tæt på. Denne opsætning viste sig at være ganske effektiv.

Destiny

Udover at kunne bære to almindelige våben, kan man samtidig bære ét heavy-våben, og i mit tilfælde blev det en ret ondskabsfuld missile launcher med varmesøgende missiler. Disse tre våbenmuligheder, samt min trofaste kastekniv, resulterede i nogle storslåede og underholdene kampe. Dog er det ingenting i forhold til de kampe man kan opleve, når man teamer op med to andre Guardians til de dungeon-inspirerede Strike-missioner.

Vi har besluttet os for at rydde The Fallen i Old Russia af vejen, at stoppe dem en gang for alle ved at udrydde deres herre Sepkis. Vi mødes i The Towers våbenrum for at inspicere hinandens udstyr. Warlocken har en stærk scout-riffel og en kraftig seksløber, og titanen har udstyret sig med en heftig rullekanon. Jeg griber godt fat om min sniper-riffel, og vi giver alle tre hinanden et anderkendende nik. Rejsen fra The Tower til Old Russia, og det dertilhørende Devil's Lair, forløber uden megen snak. Vi er fokuserede, og klar på opgaven foran os.

Vi lander ubesværet et stykke uden for Devil's Lair, og begiver os igennem de sneklædte bakker. Oppe på den højeste tinde i området ligger en gammel militærbygning, der nu er center for Fallen-aktivitet i området. De andre beder mig om at kigge lidt forud, og via teleskopet på min riffel er dette intet problem. Den lille modstand der er, bliver hurtigt skaffet af vejen gennem et par hurtige og præcise skud, og nu står vi foran porten til Devil's Lair. Da vi når det første åbne område, kan vi allerede mærke at stedet er alt for stille. Snefnuggene danser i den kolde luft, og det frosne græs knaser under titanens fødder, idet der bliver råbt: "Fælde!!". Pludselig er vi omringet af Fallen, der sværmer ned af murene, som var de forvoksede insekter. Vi deler os hurtigt op, og tackler fjenden med hver vores ekspertise. Titanen stjæler fjendernes opmærksomhed med sin rullekanon, mens warlocken og jeg uddeler det ene headshot efter det andet. Warlocken får så mange, at han nu kan bruge sit super-angreb. Han stiger op i luften, og kaster med al sin kraft en energikugle mod fjenden. De falder alle døde til jorden, og uden at sige noget bevæger vi os videre.

Destiny

Vi når en gigantisk åbning, og vi tilspørger vores Ghost-droide om hvor langt der er igen. "Sepkis' gemakker er bag de der porte, men først skal I vist mod dén der" siger han. Vi kigger op, og ser et kæmpe Fallen-rumskib flyve indover os. Med sig har den en stor kugle på slæb, og den slipper denne kugle midt i åbningen med et stort brag. I et øjeblik er der helt stille i Old Russia, men så slår den store kugle seks gigantiske insektlignende ben ud, og afslører, at det en berygtet Spider-Tank, en af The Fallens mest dødelige værktøjer. Kampen er lang, sej og tærer hårdt på os alle tre. Titanen, der modigt vælger at agere boksepude, må flere gange genoplives, og alle vores våben overopheder over flere omgange. Men med et sidste velplaceret sniper-skud fra min riffel går Spider-tanken i gulvet. "Kun Sepkis venter nu" siger Ghost-droiden til mig.

Vi åbner de store jernporte, og bliver mødt af et grufuldt syn. Rummet er fyldt med knogler fra døde væsner, som The Fallen har ofret til Sepkis. Over os svæver en gigantisk kugle, der nærmest ligner et øje. De Fallen, der tilbeder øjet ved alteret, vender sig om og går i panik over vores tilstedeværelse. Inden vi har hævet vores våben, har det store øje suget al liv ud af de få Fallen i rummet, og nu er vi ikke i tvivl, øjet er Sepkis. Kampen er langt mere intens end Spider-Tanken. Sepkis kan transportere sig rundt i rummet på få sekunder, og vi er aldrig sikre på hvor vi har ham. Jeg gemmer mig bag en søjle bagerst i rummet, mens de andre holder hans opmærksomhed. Gennem mit kikkertsigte har jeg et perfekt skud, men pludselig er han væk. Jeg kigger mig over skulderen og stirrer ind i den mørke øjeniris, og i samme øjeblik er jeg død. Få sekunder efter er titanen død, og det er nu op til Warlocken at færdiggøre det, vi har kæmpet så hårdt for. Med endnu et velplaceret superangreb opløses Sepkis til glitrende partikler, der spreder sig i luften. Vi gjorde det. Warlocken genopliver os hurtigt, og på trods af et godt samarbejde, aftaler vi at mødes i The Crucible næste gang, hvor vi vil afgøre, hvem af os der i sandhed er den stærkeste.

Destiny

Destinys mange våbentyper gør spillet uhyre underholdende, og efterlader spilleren med et utal af tilpasningsmuligheder. Bare ved at bruge hunter-klassen blev jeg præsenteret for et hav af taktikker. Næste gang kan du læse om The Crucible, Destinys PvP-suite, hvor Guardians, på ganske gladiator-inspireret vis, skal dyste om hvem der er bedst i kamp.

Relaterede tekster

Destiny: The Taken KingScore

Destiny: The Taken King

ANMELDELSE. Skrevet af Mike Holmes

Det er et år siden at Destiny udkom, og nu tilbyder The Taken King et kæmpe skud nødvendigt indhold.



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.