Gamereactor Internationalt Dansk / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
artikler
Final Fantasy XV

Final Fantasy XV Universe

Universet omkring verdenen Eos fortsætter sin kontinuerlige udvikling med multi-player og VR.


Det femtende kapitel i Final Fantasy-serien har i mange af sine aspekter været et eksperiment for Square Enix og hele holdet hos Business Division 2. Inden udgivelsen udtalte instruktøren, Hajime Tabata, at spillet skulle være en succes, hvis serien skulle forblive relevant. Heldigvis for Square Enix, leverede Final Fantasy XV en soild oplevelse, dog med en række mangler. Adskillige fans følte nemlig, at spillet manglede historie, mere bevægelig frihed og havde et ujævnt tempo. Holdet hos Square Enix har som svar på denne feedback brugt det sidste år på at fikse, tilføje og finjustere diverse områder, hvilket ikke ser ud til at stoppe foreløbigt.

De to nyeste skud på stammen i Final Fantasy XV universe, som Square Enix har døbt det, er VR eskapaderne i Monsters of the Deep og det kommende Comrades multi-player.

Final Fantasy XVFinal Fantasy XV

Uden at hoppe for dybt ned i spoilerzonen, finder Final Fantasy XV: Comrades sted i den senere halvdel af spillet, da protagonisten Noctis Lucis Caelum bliver fanget inde i en krystal og forsvinder mystisk i 10 år, alt imens Eos bliver overtaget af mørkets kræfter. Som spiller bliver du smidt ind i rollen som en Kingsglaive-soldat - selvsamme gruppe som vi stiftede bekendtskab med i Kingsglaive: Final Fantasy XV - og skal sammen med dine venner opretholde en balance mellem godt og ondt indtil Noctis vender tilbage.

Før en mission begynder, bliver spilleren transporteret til et hub-område, der ligner de mange campingpladser Noctics og co. kom forbi i hovedspillets rejse. Tilbagevendede fans af Final Fantasy VI og de spillere, som savnede mere fra den post-apokalyptiske sitaution fra de sidste kapitler i Final Fantasy XV, vil elske den æstetiske præsentation i Comrades. Velkendte steder er alle sammen blevet forladte og tidligere store grønne vidder har forvandlet sig til golde nærmest ørkenlignende områder.

Final Fantasy XV
Final Fantasy XV

Sammen med tre andre spillere drog jeg på eventyr i spillets Duscae region, hvorfor vi skulle udrydde X antal fjender for at klare missionen -
altså intet nyt under solen i forhold til andre multiplayerspil. I de diverse konfrontationer med fjendtlige dæmoner, vil tidligere spillere muligvis føle sig en smule på fremmedgrund, da din karakter ikke styres præcis som Noctis. Comrades har nemlig en mere klassebaseret struktur i still med et standard RPG og tilføjer de obligatoriske tanks, angribere og healere, hvilket skaber en god dynamisk balance imellem spillerne.

Final Fantasy XVFinal Fantasy XV
Final Fantasy XV
Final Fantasy XV