Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
artikler

Gamereactors Game of the Show: E3 2018

Årets E3-messe bød på overraskelser og gamle kendinge, og vi vil nu, for første gange, overlevere vores Game of the Show-priser de spil der skilte sig ud.

  • Tekst: Redaktionen

Facebook
TwitterReddit

Der lader til at være en generel konsensus om, at kun få af årets udvalg af pressekonferencer og præsentationer faktisk leverede det forventede niveau i Los Angeles Convention Center (og ved omkringliggende, separate begivenheder). Faktisk lader der også til at være konsensus om, at op til flere af disse enten var middelmådige eller direkte dårlige. Måske har konferencer som Sonys de sidste par år gjort os vant til et bestemt kvalitetsniveau, og du kan jo ikke afsløre Final Fantasy VII: Remake og Shenmue 3 hvert år (begge disse spil blev afsløret i 2015, og var ingen steder at finde på årets messe). Men nok om konferencerne, når det gælder de egentlige spil der kunne spilles af pressen og blev vist frem i spilbar form ved messen, så leverede E3 2018, og mere til. Derfor har vi valgt at sparke et nyt initiativ i gang. Fremadrettet vil du kunne finde sådan en opfølgende artikel her efter en række udvalgte messer hvert år, hvor vi tager stik af de oplevelser vi har haft med spil på den pågældende messe. Vi kårer de bedste af dem, sammenfatter en lille artikel, og overleverer en officiel pris til de udviklere der har vundet.

Så lad os komme i gang - her er de bedste spil som enten blev vist i spilbar form, som vi så eller spillede i år.

Best of E3 2018-vinder:

Cyberpunk 2077 (CD Projekt RED)
Det blev måske kun vist frem i spilbar form bag lukkede døre, men den i alt 50 minutter lange demonstration af Cyberpunk 2077 som CD Projekt RED viste frem under messen efterlod publikummet med kæben raslende nede om anklerne. Intense kampe, voksent indhold og udtryk og en brutal identitet er én ting, men en helt anden er den funklende, dybe, avancerede og spændende futuristiske verden som det hele foregår i, hvor der altid er noget at opdage, og noget at interagere med. Der kan meget vel være meget lang tid til den egentlige udgivelse, og CD Projekt RED var smarte nok til slet ikke at berøre emnet om hvornår vi skal forvente spillet, men efter det vi så, så lader det til at blive noget ganske særligt når det en dag lander.

Læs vores preview lige her.

De resterende Game of the Show: E3 2018-vindere:

Spider-Man (Insomniac Games/Sony)
Insomniacs fortolkning af den ikoniske superhelt har allerede imponeret os ved tidligere messer, men det var ikke før at vi selv fik controlleren i hånden at vi for alvor troede på projektet. Smuk grafik, dynamiske mekanikker, og flere skurke end nogensinde før. Spider-Man lader til at blive den næste gigantiske PlayStation 4-eksklusive titel, og vi er ret sikre på at der venter en fabelagtig oplevelse i september.

Du kan læse om vores oplevelser med spillet lige her.

Super Smash Bros. Ultimate (Nintendo)
Nintendos meget ensrettede fokus på en enkelt titel skuffede måske dem der havde håbet på at se meget mere til Metroid Prime 4, Bayonetta 3 eller sågar et nyt 2D Mario-spol, men alligevel er det svært at ignorere præcis hvor meget fan-service der er i spil i det næste kapitel af Nintendos populære kampspilsserie, selvom vores favorit, Waluigi, mangler i denne omgang. "Det føles som Smash" var reaktionen fra de Gamereactor-udsendte der prøvede spillet, og det lyder undervældende, men det er samtidig et testamente til det kvalitetsniveau serien har fastholdt igennem årene.

Sekiro: Shadows Die Twice (From Software/Activision)
Efter tre Souls-spil og Bloodborne, så var der mange der ønskede noget lidt anderledes fra FromSoftwares næste titel, der indtil årets messe bare hed "Shadows Die Twice". Dog blev spillet afsløret under E3, og vi spillede det efterfølgende. Spillet, der foregår under Sengoku-perioden, vil bruge samme basale formular, men med nok nye ændringer til at det for alvor føles dugfriskt. Demoen efterlod os uden ord, og det sker sjældent. Alle FromSoftwar-fans kan godt glæde sig.

Du kan læse om vores tid med Sekiro lige her.

Resident Evil 2 (Capcom)
Capcom havde samlet set et ganske stærkt E3 i år, hvor de for alvor vendte tilbage til rødderne. Mega Man 11, det længe ventede femte kapitel i Devil May Cry-serien og et remake af hvad mange anser som det bedste kapitel i Resident Evil-serien, Resident Evil 2. Det er en balancering på et knivsæg at introducere nye, moderne elementer og samtidig holde sig til den originale formular, men efter det vi spillede på messegulvet har Capcom gjort et stortslået sikke arbejde i at fange atmosfæren fra det originale spil.

Du kan læse om vores oplevelser lige her.

Mutant Year Zero: Road to Eden (The Bearded Ladies/Funcom)
Den filmiske trailer der løftede sløret for spillet tidligere på året blæste os bagover, men det var da vi selv fik lov til at holde controlleren og afprøve denne taktiske stealth-titel fra The Bearded Ladies og Funcom, at det gik rigtig op for os at dette spil virkelig er noget du bør have øjne på. Det foregår i en postapokalyptisk svensk verden, og du styrer en trio af mutanter - en and (med vinger vel at mærke), en gris og et menneske (der kan forvandle sin hud til sten). Det er et stærkt fokus på historien, og dette kombineres med Xcom-lignende kampe og Metal Gear Solid-inspireret snigeri. Vi er SÅ klar.

Metro Exodus (4A Games/Deep Silver)
Og når vi nu taler om dommedag og postapokalyptiske verdener, 4A Games' Metro-serie har aldrig set bedre ud end i Exodus. Denne mere åbne fortolkning af seriens formular, som ellers har været ganske lineær, er en spændende tilføjelse, men det betyder ikke at du mister det klaustrofobiske, det intense og de mere guidede, filmiske sekvenser. 4A Games lader til at have introduceret en mere åben verden, men de har tænkt sig godt og grundigt om inden.

Magnus har allerede spillet Metro Exodus. Det kan du læse om her.

Beyond Good & Evil 2 (Ubisoft)
Afsløringen af Jade som spillets skurk i Beyond Good & Evil 2 var måske højdepunktet ved Ubisofts pressekonference, men hvoraf den filmiske trailer så fantastisk ud, så var det bag lukkede døre at vi fik lov til at se ting der virkelig blev hos os. Ubisoft Montpellier har lang vej igen med dette helt sindssygt ambitiøse spilprojekt, men der er en fantastisk stemning her, og hvad der lader til at være en afsindig dyb verden.

Dying Light 2 (Techland)
Vi taler lige om ambition, og her er det så sandelig også værd at nævne polske Techland, der for alvor skruer op for blusset med Dying Light 2. Denne gang er historien drevet af spillerens mange valg, og ikke bare det, selve verdenen er drevet af disse valg også. Dette er noget vi ser i nogle få, udvalgte rollespil, og måske i nogle eventyrspil også, men det er nyt territorie Techland bevæger sig ind på her, og da vi spillede spillet, så var det tydeligt hvor stor konsekvenser denne designfilosofi har for spillets udtryk. Der var mange zombier på E3 i år, men Dying Light 2 var vores favorit i blandt dem.

GTFO (10 Chambers Collective)
Der er noget ganske befriende i når veteranudviklere vælger at tage indie-ruten for at skabe noget de først og fremmest selv ønsker at spille. I dette tilfælde er det noget af det vigtigste talent bag Payday-spillene der har formet et nyt studie, der ønsker at skabe et hardcore, survival horror-inspireret kooperativt spil. Et spil hvor du ikke bliver holdt i hånden, og hvor hvert skud tæller. Atmosfæren og behovet for koordineret holdspil er intens, og både det at forsøge at undgå at blive opdaget, og det kaos der bryder ud når det så sker er begge uhyggeligt nervepirrende. At spille GTFO var blandt de mest syrede oplevelser vi havde på årets messe.

Fremover vil Gamereactor ikke bare udgive artikler med vindere af vores Game of the Show-priser, vi vil også uddele disse prise på selve messegulvet.