Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
artikler
Red Dead Redemption 2

Red Dead Online betaen er lovende - men der er også plads til forbedringer.

Mange af jer har sikkert allerede gjort landevejene dødsensfarlige i Red Dead Online betaen, men det skal da ikke holde os fra at dele vores tanker om den.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Der er noget vidunderligt gammeldags - og måske alligevel moderne - over Rockstars tilgang til singleplayer vs. multiplayer. I en tid hvor multiplayer og singleplayer i større og større grad bliver delt i to lejre, insisterer Rockstar på at levere omfattende spiloplevelser på begge fronter. Det er en næsten nostalgisk følelse at sidde med et spil, hvor du både kan have en omfangsrig og fyldestgørende oplevelse alene, og derefter fortsætte dine eventyr i selskab med venner online. Alligevel er det også en moderne tilgang, når man tænker på, hvordan online-delen af GTA V har været med til at holde spillet på toppen af salgslisterne de sidste fem år.

Med Red Dead Redemption 2 har Rockstar valgt at lade online-universet åbne i en beta - formegentligt en direkte årsag af GTA Vs sejlende start på sit online liv. Det har umiddelbart været et smart valg af Rockstar, for selvom Red Dead Online faktisk har kørt virkelig imponerende, når jeg har spillet det - og spillet ser lige så smukt ud i online-udgaven, som det gør i singleplayer-udgaven - så har jeg oplevet at blive smidt af serveren et par gange, og jeg ved, at der er flere, der har oplevet voldsomme bugs og præstationsproblemer. Når vi bliver fortalt, at dette kun er en beta-udgave, ja, så regner vi da så med, at Red Dead Online er kommet sig over disse børnesygdomme, når beta-tøjlerne bliver sluppet.

Red Dead Redemption 2

En online fortælling
Det er dejligt at se, hvor meget arbejde, der er lagt i nogle aspekter af Red Dead Online. At der er missioner med fulde cut-scenes er eksempelvis virkelig fedt. Jeg kan kun forstille mig, at Rockstar vil blive ved med at tilføje mere kvalitetsindhold, end der allerede er i betaen. Historien kan for mig personligt være med til at give online delen et fokus, og gøre at jeg ikke bare sidder og grinder for at grinde.

Jeg glæder mig til at se, hvor helstøbt historien ender med at være, men jeg synes, at den er kommet fint fra start, og selvom det er sjovt at sidde med vennerne på saloonen og hamre whiskey, eller bare sidde og fiske, så udgør missionerne nogle klare fikspunkter i vores online fortælling.

Red Dead Redemption 2

Jeg er helt vild med muligheden for at saboterer andre spilleres missioner. Det kan selvfølgelig være møgirriterende at blive overfaldt, når du er midt i en mission, men jeg synes personligt, at der kom en hel del nerve i nogle ellers forholdsvist simple fetch-quests. Jeg har heldigvis ikke oplevet en overvældende flok af folk, der prøver at plaffe mig ved en hver mulighed, men det skaber noget spænding, hver gang du møder andre. Kan vi ride forbi hinanden i fred og ro, eller vil hun prøve at kaste en tomahawk i nakken på mig, mens jeg ridder væk? Selvom jeg nyder denne spænding, så håber jeg, at spillere, der slet ikke gider den slags, får muligheden for at spille på fredelige servers, ligesom det har været tilfældet i GTA V. Spillet fungerer sådan set okay, når du spiller alene, men når du ender i konfrontation med andre spillere, bliver det meget åbenlyst, at du har brug for allierede.

Regnskabets time
Mange har allerede brokket sig over økonomien, og det er der god grund til. Det har ikke været godt! I fredags kom så nogle økonomiske kompensationer og en opdatering af økonomien. Jeg tror vi vil blive ved med at se balancering af økonomien fremover. Man kunne frygte, at det økonomiske system er indrettet sådan, at der skal en del grind til for at få fat i de fedeste heste, hatte, våben og så videre - og at dette skulle give spillerne et incitament for at bruge rigtige penge på at komme frem i den virtuelle verden. Rockstar har dog vist, at de er indstillet på at ruske op i deres egen systemer. Forhåbentligt vil vi, når betaen slutter, se et Red Dead Online, hvor der er en fin balance mellem priser og belønninger, så der stadigvæk er grund til at tjene penge, men at det hele ikke går op i en grind-fest.

Red Dead Redemption 2

Må jeg være fri
Jeg foretrækker helt klart at freeroame. Der er stor forskel på graden af underholdning i de forskellige showdowns, og jeg fandt skam nogle af dem underholdende nok, men overordnet set er det helt klart ikke den mest attraktive del af Red Dead Online. Som mange har peget på har Red Dead Redemption 2 ikke lagt meget til Rockstar formularen, når det gælder gunplay. Personligt kan jeg rigtig godt lide den tunge fornemmelse af våbnene og håndteringen af dem, men der er andre spil, der i en helt anden grad mestrer den her slags modes.

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2

Fremtiden?
Red Dead Online er stadigvæk i sin spæde begyndelse, og jeg synes egentlig generelt, at det lover rigtig godt. Når man tænker på, hvordan Rockstar er blevet ved med at forny GTA Vs online del, så synes jeg, at det faktisk lover rigtig, rigtig godt. Jeg har ikke noget i mod, hvis de ligesom i GTA Vs online del, virkelig slipper universet løst og går ned af nogle uforudsete veje. I singleplayer-delen fik vi en seriøs historie med tyngde, nu er vi klar til at det vilde vesten går bananas.

Jeg håber eksempelvis, at vi får et gensyn med 'Undead nightmare', som vi så det i forgængeren, men jeg så eksempelvis også gerne, at de introducerede vampyrer og varulve. I det hele taget er jeg åben for, at der bliver introduceret overnaturlige elementer.

Hvad synes I om Red Dead Online? Og hvad vil i gerne se implementeret i fremtiden?

Red Dead Redemption 2

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer
View comments

Relaterede tekster

Indlæser mere indhold