Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor Danmark
artikler
Red Dead Redemption 2

Red Dead Online betaen er lovende - men der er også plads til forbedringer.

Mange af jer har sikkert allerede gjort landevejene dødsensfarlige i Red Dead Online betaen, men det skal da ikke holde os fra at dele vores tanker om den.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annonce

Der er noget vidunderligt gammeldags - og måske alligevel moderne - over Rockstars tilgang til singleplayer vs. multiplayer. I en tid hvor multiplayer og singleplayer i større og større grad bliver delt i to lejre, insisterer Rockstar på at levere omfattende spiloplevelser på begge fronter. Det er en næsten nostalgisk følelse at sidde med et spil, hvor du både kan have en omfangsrig og fyldestgørende oplevelse alene, og derefter fortsætte dine eventyr i selskab med venner online. Alligevel er det også en moderne tilgang, når man tænker på, hvordan online-delen af GTA V har været med til at holde spillet på toppen af salgslisterne de sidste fem år.

Med Red Dead Redemption 2 har Rockstar valgt at lade online-universet åbne i en beta - formegentligt en direkte årsag af GTA Vs sejlende start på sit online liv. Det har umiddelbart været et smart valg af Rockstar, for selvom Red Dead Online faktisk har kørt virkelig imponerende, når jeg har spillet det - og spillet ser lige så smukt ud i online-udgaven, som det gør i singleplayer-udgaven - så har jeg oplevet at blive smidt af serveren et par gange, og jeg ved, at der er flere, der har oplevet voldsomme bugs og præstationsproblemer. Når vi bliver fortalt, at dette kun er en beta-udgave, ja, så regner vi da så med, at Red Dead Online er kommet sig over disse børnesygdomme, når beta-tøjlerne bliver sluppet.

Red Dead Redemption 2

En online fortælling
Det er dejligt at se, hvor meget arbejde, der er lagt i nogle aspekter af Red Dead Online. At der er missioner med fulde cut-scenes er eksempelvis virkelig fedt. Jeg kan kun forstille mig, at Rockstar vil blive ved med at tilføje mere kvalitetsindhold, end der allerede er i betaen. Historien kan for mig personligt være med til at give online delen et fokus, og gøre at jeg ikke bare sidder og grinder for at grinde.

Jeg glæder mig til at se, hvor helstøbt historien ender med at være, men jeg synes, at den er kommet fint fra start, og selvom det er sjovt at sidde med vennerne på saloonen og hamre whiskey, eller bare sidde og fiske, så udgør missionerne nogle klare fikspunkter i vores online fortælling.

Red Dead Redemption 2

Jeg er helt vild med muligheden for at saboterer andre spilleres missioner. Det kan selvfølgelig være møgirriterende at blive overfaldt, når du er midt i en mission, men jeg synes personligt, at der kom en hel del nerve i nogle ellers forholdsvist simple fetch-quests. Jeg har heldigvis ikke oplevet en overvældende flok af folk, der prøver at plaffe mig ved en hver mulighed, men det skaber noget spænding, hver gang du møder andre. Kan vi ride forbi hinanden i fred og ro, eller vil hun prøve at kaste en tomahawk i nakken på mig, mens jeg ridder væk? Selvom jeg nyder denne spænding, så håber jeg, at spillere, der slet ikke gider den slags, får muligheden for at spille på fredelige servers, ligesom det har været tilfældet i GTA V. Spillet fungerer sådan set okay, når du spiller alene, men når du ender i konfrontation med andre spillere, bliver det meget åbenlyst, at du har brug for allierede.

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2