Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
artikler
Monster Hunter: World

Mine forhåbninger om Monster Hunter: World - Iceborne

Ryuji Tsujimoto og hans hold af garvede monster-freaks står med en gylden mulighed for at gøre seriens største succes det bedste spil i serien nogensinde.


Facebook
TwitterReddit

Der hersker vist ingen tvivl om, at undertegnede er den største (og muligvis eneste) Monster Hunter-fan på det danske GameReactor kontor. Til gengæld sidder jeg også med magten til at kunne skrive artikler til redaktionen. Derfor skal denne hyggelige julemulighed bruges på, på fuldstændig ensidig vis, at falde i svimer over hvor højspændt herre-mega-super begejstret jeg er over at Monster Hunter: World får en gigantisk udvidelse til efteråret 2019. Det har været et rigtig rart år at være jæger i, ikke mindst fordi serien endelig har fået den anerkendelse den fortjener (med undtagelse af verdens mest stædige chefredaktør).

Jeg har mæsket mig i grillet Apceros, som Red Dead Redemption 2 har mæsket sig i hæder. Dog har Monster Hunter: World stadig sine faldgruber, og disse er blevet langt mere åbenlyse som året er gået. Denne artikel vil, som navnet forlyder sig, give mit besyv på hvad jeg inderligt håber lander i den mangfoldige, farverige, og naturskønne verden Tsujimoto og hans produktionshold søsatte tilbage i januar. Her er ingen polerede cowboyhatte, automatsigte, eller hestegallop uden hænder på styrepindene, for som alle andre gode spil skal man selv ordne sagerne i Monster Hunter: World.

Monster Hunter: World
Monster Hunter: WorldMonster Hunter: WorldMonster Hunter: World

Flere og sværere udfordringer, arigatōgozaimashita!

Hvilket styrer lige til min første forhåbning. Når tusmørket sænker sig over Monster Hunter: World og man har sprunget frem og tilbage mellem nok højtrangeret arch-tempered ildsprudende drager, og kæmpe tyre-dæmoner fra Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, stopper udfordringsniveauet ret drastisk. Bremset ved døren som en Rockstar-ansat der gerne vil have fri, får Monster Hunter: World et udseende af en afart rutsjebane hvor man stiger af hver gang der har været en bakke. Den næste opstigning er ikke bygget endnu, så du må pænt vente på at den bliver færdiggjort. Bevares, Tsujimoto og kompagni annoncerede i samme ombæring som Iceborne arch-tempered Kulve Taroth og Nergigante, så udfordringerne kommer stille og roligt. Jeg vil bare have mere og jeg vil have det smidt lige i hovedet fra starten af. Jeg håber at samtlige at de nye og gamle monstre der debutterer i Iceborne besidder disse arch-tempered muligheder fra dags dato, til efteråret. Ikke mere venten, bare indhold og masser af det. Ligeså rangering af missioner.

Jeg vil have bank, igen og igen, og det håber inderligt jeg Iceborne kan levere. Selvom Tsujimoto ikke sagde det direkte, bliver der med alt tydelighed tale om de såkaldte G-Rank missioner når Iceborne rammer hylderne, og det, i sig selv, får mine udslåede tænder til at løbe i vand. Med inklusionen af G-Rank kan man håbe at Monster Hunter: World måske tager lidt inspiration fra Monster Hunter Generations, og fordrejer de velkendte og sædvanlige monstre i udseende og opførsel, udover blot at gøre dem lilla. Den visuelle oplevelse det er at se en Diabolos gå super saiyan og vokse sig et tredje horn der skyder laser, er ærefrygtindgydende, og hvor ville det være en oplevelse at se med Monster Hunter: World's grafikmotor.

Monster Hunter: World
Monster Hunter: WorldMonster Hunter: WorldMonster Hunter: World

Rocky Horror Monster Show

Jeg vil bare have mere, og jeg vil have det smidt lige i hovedet fra starten af. Ikke mere venten, bare indhold og masser af det. Ligeså rangering af missioner.

Alligevel kan det godt blive noget værre pukleri, at skulle kaste sig i kamp med de samme monstre igen og igen. Dine jagtsanser er uden tvivl efterhånden så hyper optimeret, at alting efterhånden kan besejres med lukkede øjne. Til trods for, at Monster Hunter: World henover året har arbejdet hårdt på at introducerer nye monstre er spillet stadig det i serien med den forholdsvis smalleste rolleliste. Kun en håndfuld store krabater er det blevet til, 35 unikke i alt, i modsætning til Monster Hunter 4 Ultimate med 75, og overvældende 93 i Monster Hunter Generations Ultimate. 21 af disse er endda tilbagevendende velkendte skikkelser, hvilket betyder at der kun er 14 nye navne at finde i Monster Hunter: World. Med en langt skarpere og mere omfattende visuel stil end tidligere forklarer det selvfølgelig den mindre mængde, men spændvidden i Monster Hunter: World er så enorm at det næsten er synd der bare ikke er flere af de kæmpe gutter og gutinder.

Monster Hunter: World
Monster Hunter: WorldMonster Hunter: WorldMonster Hunter: World